Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

postanowiłem wrzucić na forum projekt, któremu poświęciłem sporo czasu w zeszłym roku.

 

Projekt nazywa się Wirtualne Muzea Podkarpacia, całość można obejrzeć na stronie http://wmp.podkarpackie.pl. Projekt ten obejmuje siedem podkarpackich muzeów i jego celem jest przedstawienie w sieci pomieszczeń, ekspozycji, eksponatów, obrazów itd., ale też takich, które nie są na co dzień dostępne dla zwiedzających. Bardzo duża część tego projektu przypadła w udziale mnie i dwóm innym osobom. Naszym zadaniem było przygotowanie:

 

- siedmiu wirtualnych spacerów w Unity3D (po jednym lub kilka pomieszczeń na każde z siedmiu muzeów),

- czternastu krótkich animacji 3D przedstawiających eksponaty,

- ok. 180 panoram sferycznych połączonych w 'spacer',

 

to wszystko w okresie od czerwca do sierpnia zeszłego roku.

 

Soft:

3ds max + Vray, Photoshop, Unity3D i trochę drobiazgów.

 

Poniżej zamieszczam mój wkład w projekt, razem z opisem. Pozostałe spacery dostępne na stronie projektu były tworzone przez moich kolegów. Ja je przerzucałem do silnika i oprogramowywałem.

Rendery traktujcie raczej poglądowo - nie były one częścią projektu. Przypominam że całość była przygotowywana pod kątem Unity3D, więc jest możliwie low poly (polycount widać na siatkach). Rendery nie były też specjalnie podrasowywane ani traktowane postprodukcją, także trochę im brakuje, ale nie o to chodziło.

 

 

Refektarz w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie

Pojedyncze pomieszczenie, za to ze skomplikowanym łukowym sklepieniem. Pozornie proste, ale nastręczyło sporych problemów - począwszy od składu tekstury podłogi, fresku na sklepieniu, dywanu (przy zbieraniu referencji nie wolno było ściągnąć z dywanu stołu i krzeseł), przez krzesła, skrzynie, szafki z masakrującą ilością ornamentów, aż do megaszafy z jeszcze większą ilością zdobień. Nic dziwnego że poszło bardzo dużo map normalnych. Całość zrobiona przeze mnie w tydzień.

 

rzeszow1big.jpg

 

rzeszow1wire.jpg

 

rzeszow2big.jpg

 

rzeszow2wire.jpg

 

rzeszow4big.jpg

 

rzeszow4wireur.jpg

 

rzeszow6big.jpg

 

rzeszow6wire.jpg

 

Pozostałe ujęcia:

 

http://img151.imageshack.us/img151/3839/rzeszow3big.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/6391/rzeszow3wire.jpg

 

http://img17.imageshack.us/img17/2672/rzeszow5big.jpg

http://img850.imageshack.us/img850/1441/rzeszow5wire.jpg

 

http://img816.imageshack.us/img816/7671/rzeszow7big.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/641/rzeszow7wire.jpg

 

 

 

Biblioteka w zamku w Łańcucie

Pomieszczenia niedostępne do zwiedzania. Trzy pokoje, z bardzo dużą ilością eksponatów i innych elementów. Wszystko błyszcząco-świecące, z bogatymi ornamentami. Do tego mnóstwo regałów z książkami. W bibliotece do mnie należały żyrandole i większość mebli i eksponatów. Kilka z nich, szafy, ściany, sufity to dobra robota moich kolegów. Oświetlenie, bake, przerzucenie do Unity3D i oprogramowanie też ja. Gotowy spacer można obejrzeć tu: http://wmp.podkarpackie.pl/node/234

 

lancut1big.jpg

 

lancut1wire.jpg

 

lancut2big.jpg

 

lancut2wire.jpg

 

lancut3big.jpg

 

lancut3wire.jpg

 

lancut7big.jpg

 

lancut7wire.jpg

 

Pozostałe ujęcia:

 

http://img21.imageshack.us/img21/6601/lancut4big.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/9057/lancut4wire.jpg

 

http://img802.imageshack.us/img802/3383/lancut5big.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/2631/lancut5wire.jpg

 

http://img812.imageshack.us/img812/7550/lancut6big.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/2955/lancut6wire.jpg

 

http://img207.imageshack.us/img207/3433/lancut8big.jpg

http://img542.imageshack.us/img542/6274/lancut8wire.jpg

 

http://img607.imageshack.us/img607/6549/lancut9big.jpg

http://img804.imageshack.us/img804/6677/lancut9wire.jpg

 

 

 

Chałupa w skansenie w Kolbuszowej

Celem było pokazanie jednej z chałup znajdujących się w skansenie, zarówno z zewnątrz (od frontu) jak i w środku. Głównym problemem były wielkie ciemności w pomieszczeniach i wyjątkowo krzywe ściany i piec. Całość stworzona przeze mnie w 1,5 tygodnia (od pomiarów do gotowego spaceru). Spacer można obejrzeć pod http://wmp.podkarpackie.pl/node/218

 

kolbuszowa1big.jpg

 

kolbuszowa1wire.jpg

 

kolbuszowa3big.jpg

 

kolbuszowa3wire.jpg

 

kolbuszowa6big.jpg

 

kolbuszowa6wire.jpg

 

kolbuszowa8big.jpg

 

kolbuszowa8wire.jpg

 

Pozostałe ujęcia:

 

http://img252.imageshack.us/img252/6065/kolbuszowa2big.jpg

http://img137.imageshack.us/img137/2077/kolbuszowa2wire.jpg

 

http://img820.imageshack.us/img820/1190/kolbuszowa4big.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/9278/kolbuszowa4wire.jpg

 

http://img39.imageshack.us/img39/445/kolbuszowa5big.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/4234/kolbuszowa5wire.jpg

 

http://img848.imageshack.us/img848/2632/kolbuszowa7big.jpg

http://img692.imageshack.us/img692/6841/kolbuszowa7wire.jpg

 

 

 

Dodatkowo dla tych którzy dotarli do końca zamieszczam jeszcze linki do dwóch animacji związanych z projektem, stworzonych przeze mnie.

 

- animacja z refektarza, która nie była częścią projektu, a którą stworzyłem już po wszystkim na własne potrzeby. Jak na low poly (bo nie zagęszczałem siatek) wyszła chyba całkiem nieźle:). Aha, przy okazji - muzyka do tej animacji skomponowana i zagrana też przeze mnie:P. W oryginale w fullHD, jakby ktoś chciał to udostępnię.

 

- animacja przedstawiająca zabytkowy fortepian Pleyel z Muzeum Podkarpackiego w Krośnie. Scenka co prawda podebrana z archinteriorsów, ale model fortepianu robiony od zera. Główna trudność polegała na synchronizacji muzyki z klawiszami, no i w ogóle na wciskaniu odpowiednich klawiszy. Tym bardziej że do dyspozycji miałem tylko mp3 z muzyką. Mimo to wszystkie klawisze grają jak trzeba, można się z nich nauczyć tego kawałka:). Miejscami widać jeżdżące GI, ale to ze względu na bardzo mało czasu na obliczenia. W planach mam wersję fullHD, jest już nawet wyliczona, ale nie mam czasu poskładać:(.

 

To tyle. Dzięki za obejrzenie. Komentarze i krytyka oczywiście mile widziane:).

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Dzięki, miło że się podoba:). Tak jak pisałem wyżej, rendery trzeba uznać raczej za robocze - po prostu wyliczyłem to co szło do wypalania tekstur, więc oczywiście, można by sporo w nich poprawić. W samym Unity też jeszcze bym to i owo zmienił/dorobił, ale wszystko było robione w takim tempie że to jest max co mogłem wycisnąć.

Link to post
Share on other sites
Witamy! Naprawdę mocne wejście z takimi pracami. Ogrom pracy. Przepiękne to!

 

Wejście jak wejście;). Na max3d wrzucałem swoje pracki jak jeszcze nie było forum, czyli koło roku 2000 mniej więcej:P. Zresztą na samym forum też cośtam mojego gdzieś już wisi. I nawet o ile pamiętam, prowadziliśmy Adku między sobą jakiś czas korespondencję hehe:).

Link to post
Share on other sites
Wejście jak wejście;). Na max3d wrzucałem swoje pracki jak jeszcze nie było forum, czyli koło roku 2000 mniej więcej:P. Zresztą na samym forum też cośtam mojego gdzieś już wisi. I nawet o ile pamiętam, prowadziliśmy Adku między sobą jakiś czas korespondencję hehe:).

 

A widzisz. No bo po nicku nie kojarzyłem. Świetnie, że osoby, które pamiętają tamte czasy jeszcze tu są. Nawet nie tak dawno wspominałem jak to robiłem ok. 2000 roku. Miałem najlepszego CMS ;) Dostawałem dziesiątki prac mailem i ręcznie montowałem galerię :)

 

Miło. Teraz oglądam pozostałe pomieszczenia i muzea z Unity. No niesamowite to jest. Detal świetny. Nie wiem czy jakieś muzeum w Polsce ma coś takiego, w takiej jakości.

Link to post
Share on other sites

O ile mi wiadomo, to projekt jest pionierski. Szkoda tylko że tak słabo został wypromowany i mało kto o nim wie. W każdym razie Podkarpacie nie takie zacofane jak się mówi:). Swoją drogą w tym roku kroi się rozszerzenie tego projektu na wszystkie muzea Podkarpacia.

A co do tekstury...tam sporo rzeczy jest rozjechanych:). Z braku czasu niestety...

Link to post
Share on other sites

Bardzo mi się podoba, a szczególnie Muzeum Okręgowe w Rzeszowie... bo przypomniałem sobie jak wyglądały niektóre, klasy w moim liceum (1LO w Rzeszowie założone w 1658 (od tego czasu w takim budynku) mieszczące się w bliźniaczym budynku do muzeum).

 

Świetnie, że osoby, które pamiętają tamte czasy jeszcze tu są.

Ba, ja nawet gdzieś mam płytkę z kopią strony z mniej więcej tego okresu (net miałem modemowy, więc nie chciałem spędzać godzin w sieci i zrobiłem kopie za pomocą HTTrack Website Copier ;p).

Edited by Skoti
Link to post
Share on other sites
Ba, ja nawet gdzieś mam płytkę z kopią strony z mniej więcej tego okresu (net miałem modemowy, więc nie chciałem spędzać godzin w sieci i zrobiłem kopie za pomocą HTTrack Website Copier ;p).

 

Ja za to gdzieś jeszcze mam zrzuty ekranu ze strony z tamtych lat:). Fajne czasy, żadnego GI, masa oszukiwania i przekłamywania, człowiek cuda robił żeby sceny jakoś wyglądały. A wszystko liczył na Duronie 433 MHz;).

Link to post
Share on other sites

@ptrojan: Tak BTW, Muzeum Okręgowe w Rzeszowie za chwilę może być nieaktualne (przenoszą się o kilkaset metrów do obecnego budynku Sądu Okręgowego, a obecny budynek Muzeum Okręgowego chce przejąć Kuria Diecezjalna i przenieść tam swoje Muzeum Diecezjalne), więc możliwe, że aktualizacja będzie potrzebna ;p.

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120323/RZESZOW/120329861

Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

którym klawiszem sie strzela? ;)

 

ostatnio robiłem takie coś w Unity, swojego wrześniowego mieszkanka i wiem jak to boli... z tym, ze ja bejkowalem w Vrayu (doczytlem, Wy tez w vrayu).

Wyszło nieźle, ale mam wrażenie, ze nie ma normal map... mam na myśli samotny domek wśród drzew.

 

Dla porównania, mała zagadka... znajdź 4 kosmitów i Putina.

http://smolenskzespol.sejm.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=188&Itemid=76&lang=pl

Edited by Chrupek3D
Link to post
Share on other sites

@Sebazx6r: czekałem tylko aż ktoś zauważy ten sufit. Niestety, z bolącym sercem musiałem go ściąć. Nawet teraz sam środkowy sufit ma 40 tys. poly (choć może tego nie widać). A do renderów, jak już pisałem - nie poprawiałem w scenie nic.

 

@Chrupek3D: pytanie o klawisz do strzelania słyszę tak często że chyba trzeba będzie w końcu dorobić:). Normal map jest dużo, szczególnie w refektarzu. W chałupie faktycznie najmniej (na palcach jednej ręki), ale to dlatego że we wnętrzu jest tak ciemno że normalki praktycznie nic nie dawały.

A co do wizki ze Smoleńska - brakuje klawisza do włączania i zwiększania gęstości mgły;).

Link to post
Share on other sites
@Sebazx6r: czekałem tylko aż ktoś zauważy ten sufit. Niestety, z bolącym sercem musiałem go ściąć. Nawet teraz sam środkowy sufit ma 40 tys. poly (choć może tego nie widać). A do renderów, jak już pisałem - nie poprawiałem w scenie nic.

 

Pewnie przytloczyla ich skala prac :D... Nateksturowales sie :D.

Link to post
Share on other sites

Widzę że udało się Panu i kliku innym osobą skończyć projekt, o którym swego czasu tylko słyszałem że jest w "planach" :)

Tak się kiedyś zastanawiałem na czym stanęło.

 

Gratuluje zakończenia projektu.

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy