Jump to content
Sign in to follow this  
imago10

Zmiana wielkości mapy VrayHDRI

Recommended Posts

Witam, jestem nowy na forum mam nadzieje że za to nie zostanę zjedzony :). Mam pytanie jak w temacie, wczytuje swoją mapę HDRI lecz jest ona kosmicznie wielka tzn obicia na szybie są nie widoczne, a na przedmiotach jest to znacząco nie w skali. Jest jakaś szansa aby to zmienić? Dodam że robiłem scenę na podstawie:

http://www.aleso3d.com/blog/?p=637

Wszelka pomoc mile widziana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem ze chesz osadzic model samochodu na jakieśc lokacji hdri ? w tym tutorialu jet jeden mankament jesli robisz tak jak oni opisuja to ci zawsze odbicia beda lipnie wychodziły mape odbic hdri jak i mapke która idzie do swiatła zrób jako mapy o nazwie vrayhdri jest ona w standardowych mapach przypisujesz jej hdr która potrzebujesz w scenie a nastepnie w ustawienich maping ustawiasz na sferyczny, pozostałymi parametrami mozezsz sie pobawic jesli chesz np rozjasnic czy nawet otbracac mapa ale to jest juz twoje widzimisie tu znajdziesz darmowy zestaw lokacji pod auta http://www.hdri-locations.com/products.php a tu masz tutka http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/create-a-photorealistic-car-render-using-3ds-max-and-vray/ lepiej pokazujacego jak co zrobic tylko tez w nim własnie jest taki bład ze autor nie daje hdr w formie vrayhdri w swietle i w odbiciach w ustwieniach vrayenvironment. Tutorial z którego korzystałes tak szczerze mówic ma jeszcze jeden manklament niepotrzebnie w nim jest nastawienie GI a takz zamiast Adaptive DMC lepiej właczyć subdivison bez GI i dostaniesz taki efekt http://imageshack.us/photo/my-images/213/nissangtrs.jpg/

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Ci dziękuje za wyczerpująca odpowiedź. Tzn HDRi do tła i HDR do oświetlenia sam robię (do oświetlenia z Chrome Ball). Na podstawie dokumentacji Vraya doszedłem że warto robić VrayHdri tylko dawałem jedną mapę na światło i odbicia, ale skorzystam z uwagi zobaczę :). Co do tutka to dzięki wyłączyłem GI i dałem na subdivison. Natomiast zastanawiam się czy dawać też HDRi w świetle "Dome Light" czy po prostu wszystko w ustawieniach environment? Ale nadal nie wiem i wydaje mi się że nie da rady zmienić wielkości mapy? Tzn rozumiem że aż tak bardzo to nie jest istotne ale chciałem zachować proporcję temu myślałem o zmianie rozmiaru. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje za odp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

doswiatła tez musisz dac mapke hdri tylko nie wiem czy zauwazyłes ze mapka do swiatła wkładan to jest hdr która słuzy takze za tło w scenie, nie musisz zminiac wielkosci mapy w momence hgdy ustawienie sferical fdaje ci pełne otoczenie i dokładnie odwzorowuje odbicia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki raz jeszcze za pomoc. Nie chce zakładać nowego tematu, a nigdzie nie znalazłem odpowiedzi - mam na plane pod autem mateirał matte/shadows i w renderze super cienie widać pod autem, jednak jak daje Render Elements Matte/Shadow to niestety cieni brak. Wie ktoś może jak wydobyć same cienie?

Szukam i szukam i nic...

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własciwie po co to robisz potrzebujesz odzielnego kanału dla cieniowania ?Bo jesli nie to wystrczy dac tylko materiał na plane pod autem natomiast odpowiedzia na twoje pytanie jest zakładka settings w render setupwybierasz object settings wybierasz plane na którym stoi autko i zaznczas w ustawiniach object mate. Natomiast w render elements oprócz wrzucenia render obiect mate/shadow musisz ttakze zanczyc sciezke do pliku w którym ma byc ten kanał zapisany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce mieć kontrolę nad cieniami jak będę robił kompozycje. Te są trochę za jasne, przynajmniej w porównaniu z rzeczywistym modelem na tym samym tle. Już udało mi się do tego dojść, tylko jeszcze Alpha contribution -1. Pomarudzę, a jak zrobić żeby w matte/shadow z Render elements nie była widoczna bryła auta? Bo teraz jest białe auto i białe cienie (tzn jako kanał alpha) to trochę komplikuje. Puki co po prostu renderuje też model jako samą maskę i wykluczam w programie do kompozycji tak że zostaje mi sam cień. BTW Dzięki kolejny raz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy