Jump to content

Unwrap UVW, kilka obiektów mesh na jednej teksturze.


Recommended Posts

Witam,

Zabieram się za mapowanie takiej postaci za pomocą unwrapa.

Chciałbym by cała postać była na max 2 teksturach, jednak by siatki częsci obiektów nie były attachowane i stanowiły osobne obiekty. Tutaj pytanie, czy da się za pomocą unwrapa rozkładać siatki kilku osobnych obiektów tak, by stanowiły jako tekstura wspólncałosć, czy muszą być attachowane i stanowic jedną całość, by mogły być zmapowane na jednej teksturze.

Do głowy mi przychodzi pomysł, by każdy obiekt który chce by był osobna siatką, np miecz, zmapować w unwrapie 3ds maxa, wyrenderowac siatkę, i przy mapowaniu nastepnego obiektu wczytac poprzednia siatkę, tak by wiedziec, gdzie ona ma miejsce na teksturze i gdzie mozna ustawic siatkę drugiego obiektu. I tak aż do rozłożenia całego modelu składajacego się z około 6 siatek na 1-2 tekstury.

Pytanie jednak. Czy jest jakis inny sposób, tak by to była techniczne poprawnie i według obowiązujących norm, bym wiedział jak na przyszlość poprawnie mapować modele 3D. Nie jest to postac do jakiejkolwiek gry więc te normy nie będą jej obowiazywac.

Pozdrawiam.

postacx.jpg

Link to post
Share on other sites

A spróbuj wyselekcjonować obiekty i dać na nie wszystkie modyfikator unwrap.

Będzie miał pogrubioną nazwę - to znaczy że jest "dzielony" między wieloma obiektami.

I mozesz edytować mapowanie każdego z nich jednocześnie na jednym modyfikatorze.

Oczywiscie podczas edycji musisz mieć je wszystkie wyselekcjonowane.

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy