Huzar 10 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Witam, Zabieram się za mapowanie takiej postaci za pomocą unwrapa. Chciałbym by cała postać była na max 2 teksturach, jednak by siatki częsci obiektów nie były attachowane i stanowiły osobne obiekty. Tutaj pytanie, czy da się za pomocą unwrapa rozkładać siatki kilku osobnych obiektów tak, by stanowiły jako tekstura wspólncałosć, czy muszą być attachowane i stanowic jedną całość, by mogły być zmapowane na jednej teksturze. Do głowy mi przychodzi pomysł, by każdy obiekt który chce by był osobna siatką, np miecz, zmapować w unwrapie 3ds maxa, wyrenderowac siatkę, i przy mapowaniu nastepnego obiektu wczytac poprzednia siatkę, tak by wiedziec, gdzie ona ma miejsce na teksturze i gdzie mozna ustawic siatkę drugiego obiektu. I tak aż do rozłożenia całego modelu składajacego się z około 6 siatek na 1-2 tekstury. Pytanie jednak. Czy jest jakis inny sposób, tak by to była techniczne poprawnie i według obowiązujących norm, bym wiedział jak na przyszlość poprawnie mapować modele 3D. Nie jest to postac do jakiejkolwiek gry więc te normy nie będą jej obowiazywac. Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
gutekfiutek 513 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 A spróbuj wyselekcjonować obiekty i dać na nie wszystkie modyfikator unwrap. Będzie miał pogrubioną nazwę - to znaczy że jest "dzielony" między wieloma obiektami. I mozesz edytować mapowanie każdego z nich jednocześnie na jednym modyfikatorze. Oczywiscie podczas edycji musisz mieć je wszystkie wyselekcjonowane. 1 Link to post Share on other sites
Huzar 10 Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Sprawdziłem tak jak napisałeś, jest dobrze i działa. Oddzielne obiekty są mapowane na jednym modyfykatorze. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now