Jump to content
mrys

Pojazd3D: Narcissus

Recommended Posts

Od kilku miesięcy w tzw. wolnym czasie pracuje nad dużym modelem dla własnej przyjemności. A że czasu wolnego mam w ilościach śladowych prace się mocno ślimaczą. Generalnie ma to być model holownika Nostromo, z filmu, co to przedstawiać nie trzeba. Jednak zanim w ogóle ruszę samego Nostromo postanowiłem rozgrzać się czymś mniejszym i w ten sposób powstaje Narcissus, czyli prom, którym Ripley uciekła i na którym stoczyła ostatnią walkę w filmie Scotta.

 

Plany mam ambitne, bo i jakąś animacje sobie wymyśliłem, ale pewnie jak zwykle skończy się na modelu. W każdym razie jako że to praca nie na termin i nie na chleb postanowiłem przy jej okazji poznać się wreszcie bliżej z Blenderem 2.6 i tak mniej wiecej 70% tego co widać w nim powstało. Łącznie z tą klatką z takiej pobieżnej na pałę "animacji".

 

Narcissus001_small.jpg

 

Narcissus002_small.jpg

 

Narcissus003_small.jpg

 

Narcissus004_small.jpg

 

Narcissus005_small.jpg

 

Narcissus006_small.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model bardzo fajny !!!

A co do animacji to też zajefajny pomysł , ja bym się cieszył nawet z jakiejś miodnie zrobionej scenki jak Obcy płonie w gazach wylotowych , lub jak na wpół zmrożony dryfuje w pobliżu kapsuły.

Trzymam kciuki na ten projekt !!!

Modeling jak zwykle u Ciebie najwyższych lotów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrys i Scifi... Zaskakujesz Panie, oj zaskakujesz :) Trzymam kciuki za ten statek i za przyszłe Nostromo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe uzupełnienie. W ramach urlopu dłubałem trochę przy spodniej części Narcissusa. Projekt balansuje na krawędzi przeniesienia do Blendera 2.49, aczkolwiek brak limitu czasowego sprawia, że na razie ciągnę go w 2.63. Zresztą przy okazji badam jakie to kolejne buildy przynoszą poprawki. Mam nawet taki plik testowy, z bryłą o dużej ilości poligonów. W KAŻDYM buildzie 2.63 próba potraktowania siatki nożem kończy się wywaleniem Blendera (pod W7, 64 bity). Błąd od dawna zgłoszony na bugtrackerze. Czekam na pierwszy build, który się nie wywali :)

 

Co do Nostromo i Narcissusa, to przygotowuje małą stronę, na której będę dokumentował postępy prac a przy okazji może uda się zamieścić trochę ciekawych materiałów, do których dotarłem robiąc research.

 

Narcissus007_small.jpg

 

Narcissus008_small.jpg

 

Narcissus009_small.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do źródeł, to jest w sieci sporo zdjęć z produkcji obcego - w tym z prywatnych archiwów ludzi, którzy przy nim pracowali. M.in. znaleźć można fotografie modelu Narcissusa w trakcie wykańczania. no i zrzuty ekranu z wersji Blue-Rayowej :) Ale i tak wielu rzeczy można się tylko domyślać. Natomiast większość modeli jaki ludziska robią ma mało wspólnego z "oryginałem".

 

Lepsza sytuacja jest z samym Nostromo. Kilka lat temu firma Prop-store odrestaurowywała oryginalny model studyjny i mam kilkadziesiąt jego zdjeć ( wtym detale).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani Yafaray ani Cycles. Yafar jest fajny ale powolny a Cycles to... unbias, a ja ich nie znoszę. Nie bardzo też sobie wyobrażam jak Cycles się sprawdzi w animacji. Paradoksalnie najszybszy byłby internal :D A le jak sądzę finał będzie w Modo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy