Jump to content
WIERZBA

Nowe ceny i zasady subskrypcji Autodesku

Recommended Posts

Po raz drugi w tym tygodniu na słowo "Autodesk" reaguję alergicznie .

 

Po pierwsze rozczarowanie wydajnością grafiki w viewportach w max 2013 . Myślałem , że to może tylko mój problem , ale po poszukiwaniu na forach dyskusyjnych okazuje się , że ten sam problem dotyczy innych użytkowników . Nie ma znaczenia czy posiada się quadro czy zwykłe GFX . Ewidentnie coś Autodeskowi "nie wyszło" .

 

Po drugie dzięki kontaktowi z moim dilerem softu , dowiaduję się o przygotowywanej zmianie zasad i kosztów subskrybcji na produkty Autodesku . Od 2013 roku będzie DROŻEJ !!!! i to nawet o 45% . Na forach zagranicznych już wrze . Przykładowa podwyżka subskrypcji to z 360 do 520 funtów . Czy w dobie szalejącego kryzysu to właściwe posunięcie ? .

 

ROZCZAROWANY

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dla stanu konta bankowego prezesa Autodesku to jest na pewno dobre posunięcie... szczególnie w dobie kryzysu :P

Ja jade na wersji 2010 i w najbliższym czasie już nie planuje dac im zarobić - w nowych wersjach nie ma praktycznie nic co mnie interesuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje. Dla mnie mogą i zwiększyć ceny o 300%, nie mam zamiaru nigdy od nich nic kupować. ;) Są inne softy, w wielu aspektach przebijające to co ma do zaoferowania outofdesk a dla 90% profesjonalnych grafików wystarczyłby darmowy blender.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

coś ostatnio za bardzo sie zachwycasz Blenderem...

Może nagraj tutorial, gdzie sculptujesz, normal mapujesz, bejkujesz i rigujesz wyłącznie w Blenderze, bo albo ja jestem taki cienki, albo Ty taki dobry. Być może, niepotrzebnie używam Sculptris i 3dCoat.

Nie pisze tego złośliwie, tylko wcale nie uważam, żeby Blender był aż taki wszechmocny, jak o nim mówisz, a już na pewno bym go do Mayki nie porównywał (w innym wątku).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to faktycznie niefajnie. Muszę poczytać i dowiedzieć się czegoś więcej o tych zmianach.

 

Monio: ciężko na razie mówić o alternatywie jeśli jest się studiem, firmą od lat działającą właśnie na Autodesku. Dlatego jest to tak bolesne. Blender potrafi sporo, ale weź pod uwagę workflow, który istnieje od lat w różnych firmach. To raczej ciężko zmienić i raczej pozostaje po prostu płacić i powoli faktycznie starać się wdrażać alternatywne rozwiązania tańsze (czyt. również darmowe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrupek- Po pierwsze to jak już przytaczasz coś co pisałem nie przekręcaj tego, nigdzie nie pisałem o rigowaniu ani wszechmocy blendera. Linki do tutków mogę ci podesłać na priva, nie moich ale pokazują jak to zrobić. ;)

Co do porównywania do majki to nie wiem ile na niej pracowałeś ale ja półtora roku (wersje 2011, 2012) i w scenariuszu który opisałem w tamtym poście blender przebija majke we wszystkim poza bakeowaniem które w obu przypadkach jest bez szału (lepiej darmowym xnormalem). Sculptowanie w majce kończy się na pofałdowaniu terenu, do teksturowania tylko projekcja, remeshowania nie ma, uv organiki bez pluginów rozkłada się tragicznie, Live Obiecty do retopo są bezużyteczne. Co do tego że animacja i rigowanie jest lepsze w majce się nie śmiem sprzeczać ale dobrego sculpta z majki nie widziałem nigdy a z blendera owszem.

Pewnie że to sculptowanie w blenderze nie jest tak dobre jak Zbrush, Coat czy Mudbox a uv nie rozkłada się tak pięknie jak w Unfold 3D to są softy specjalistyczne a nie pakiet. Majke do blendera można porównywać spokojnie, chyba że się na niej nie pracowało. ;)

 

Adek- Jakby chrupek zacytował moją wypowiedz a nie ją przekręcił to byś nawet nie musiał mi odpisywać bo ja się z tobą w pełni zgadzam. :) Nawet tan napisałem coś podobnego. Jestem w pełni świadom że dla dużych firm przeprowadzka na darmowego blendera paradoksalnie wiązałaby się z ogromnymi kosztami, kolejna sprawa że autodesk nie pozwala na odsprzedaż licencji oraz na koncu kwestia słabej współpracy z niektórymi zewnętrzni softami specjalistycznymi.

Doskonale to rozumiem ale dla freelancerów czy małych studiów blender to dobre wyjście. Dlatego napisałem 90%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
do teksturowania tylko projekcja,..., uv organiki bez pluginów rozkłada się tragicznie

O, to ciekawe, a dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem... może dlatego że autodesk olał sprawę. :D Gdzie uruchamia się wykrywanie nacisku, wstawia tekturki pędzla i zmienia tryby mieszania w majce? Nie wiem jak jest w 2013, może są jakieś plugi do tego ale to co było w standardzie w 2011/2012 nie nadawało się do niczego. W temacie UV to zobacz dowolny tutorial z rozkładaniem UV w blenderze, coacie, maxie czy czymkolwiek innym niż maya. Powodzenia z rozkładaniem postaci 15k poly bez roadkila albo zewnętrznych softów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

Monio - mnie chodzi troszkę o inna rzecz. Nie ważne czy to mały osobny program, czy wielki moloch. Piszesz tak - wnioskuje - jakby w Blenderze można było zrobić wszystko od A do Z.

 

"a dla 90% profesjonalnych grafików wystarczyłby darmowy blender."

 

Owszem można, ale czy na zadowalającym poziomie?

Właśnie próbuje tej sztuki, dlatego napisałem, ze albo Ty jesteś taki dobry, albo ja taki slaby.

O ile modelowanie jest w porządku o tyle sculpt jest taki sobie. Zgoda, UV jest b.dobre ale juz malowanie texturki - ręczne - wola o pomstę do nieba. Można tez zrobić retopo, ale jeśli pracowało sie w 3dCoat to nawet podchodzić do Blendera z tym nie warto.

Nawet, jeśli w sculpcie podłoże sobie matcapy z ZBrusha, to nie dość, ze nie przypomina to shadera ZBrushowego to jeszcze muszę to robić w trybie GLSL, a jak wiadomo wydajne to nie jest.

Na dobra sprawę, jeszcze nie wiem, jak wygląda wypalenie normal mapy z HI na LOW, ale myślę, ze rewelacji nie będzie.

Moim zdaniem Blender ma narzędzia, ale sa one niedopracowane i na dzień dzisiejszy ciężko zrobić w nim coś na poziomie od A do Z. Owszem istnieją ludzie, którzy wyciskają z niego ostatnie soki... ale jakim kosztem.

Nie porównuje Blendera do Maya. Zauważ, ze zawodowcy nie używają Maya do sculptu, ale kupują ZBrusha, natomiast z Twojej wypowiedzi wynika, jakby Blender zastępował wszystkie specjalistyczne softy.

 

W Maya nie pracowałem, uczyłem sie jej kilka ładnych lat... to mój pierwszy soft 3D jaki poznawałem razem z A. Alvarezem ;) bodajze od wersji 4'tej.

W tym momencie niewiele już z niej pamiętam, ale przebijałem sie z Alexem przez skinowanie, dynamike... i wydaje mi sie, ze Blender nie powinien być z nią porównywany... jeszcze ;)

 

ps. zdaje sie, ze to watek o Autodesku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie słaba sprawa, chociaż mnie to nie dotyczy bezpośrednio. Gdyby jeszcze ta subskrybcja byla warta swojej ceny. A tak to poprawia jedna rzecz, ale kompletnie spi.....dolą inną :) To jest chyba tylko dobry interes dla ogromnego studia, ktore ma swoich wlasnych programistow, ktorzy naprwia to co spie....doli jałtodesk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy