Jump to content

Problem z chamferowaniem wyciętej dziury.


Recommended Posts

Witam. Próbuje wyciąć dziurę w "kolumnie" pod głośnik i mam problem z chamferem ponieważ po jego zastosowaniu pojawiają się takie oto błędy.

 

W necie wyczytałem, że to wina metody którą stosuje czyli boolean. W jaki inny sposób można to zrobić ? Próbowałem metodą circle przed kolumną, compound i shape marge ale to tworzy mi dziesiątki niechcianych vertexów.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz mieć czystą siatkę to IMO zapomnij o Booleanie, a przestaw się na pracę z pętlami, funkcją Connect i podglądem Turbosmooth czy Meshsmooth na samej górze stosu modyfikatorów. Najprostsze co mi przychodzi do głowy, na pewno da się szybciej:

 

Zaznacz w widoku od frontu krawędzie poziome za pomocą funkcji Connect i puść 1 linię (pętlę). Później pionowe, łącznie z tą utworzoną i to samo. Powstanie wierzchołek na środku, przesuń go sobie razem pętlą poziomą w miejsce, gdzie ma być środek otworu. Teraz zastosuj Chamfer na wierzchołku, powstanie czworobok. Przejdź do pracy na ściankach, zaznacz ten czworobok i zrób Extrude do środka. Wrzuć na górę modyfikator Turbosmooth i zobacz jak się to układa. Pewnie wyjdzie Ci taki blob z dziurą w środku ;) Dlatego za pomocą Connect dołóż pętlę przy krawędzi zrobionego otworu i to samo przy krawędziach samej kolumny, żeby uzyskać ostre kanty lub zaokrąglenia. Piszę z czysto z głowy i z pracy, w razie czego niech eksperci z maksem pod ręką mnie poprawią :)

Link to post
Share on other sites

Super. Dzięki za wszystkie porady. Właśnie chciałem to uzyskać kompletnie bez TS bo na tylnej ścianie też mam dziury z czego jedną kwadratową której nie umiałem zrobić używając TS więc ostatecznie ręcznie zrobiłem koło z 64 line używając Spherify.

 

Jeszcze raz dzięki za wielce przydatną pomoc.

 

fajnie.png

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy