Jump to content
patq2012

V-ray Sun problem

Recommended Posts

Jeżeli szukasz pomocy to chociaż postaraj się ułatwić innym przeczytać o co Ci chodzi, pisząc na czarno potencjalnie irytujesz osoby poświęcające swój wolny czas. Po znakach interpunkcyjnych stawia się spacje, prawidłowa składnia tez pomaga zrozumieć całość Twojej wypowiedzi.

 

Musisz opisać ustawienia swojej sceny bo nie każdy ma czas zastanawiać się jakie są i czy używasz kamery vraya. Jeżeli ograniczysz ilość pytań jakie osoby chcące Ci pomóc mogą zadać szybciej uzyskasz satysfakcjonująca odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie oświetlenie wygląda dość realistycznie jeśli ma to być pochmurny/burzowy dzień (a na to wskazuje niebo za oknem). Wydaje mi się że cienie padają mniej więcej prosto w kamerę, więc chyba słońce powinno być widoczne za oknem, a nie widać go tam. Wydaje mi się też, że coś jest nie tak ze stosunkiem intensywności światła słońca do intensywności światła nieba. Jeśli jest to wieczór lub poranek, to może należałoby nadać światłu słonecznemu cieplejszą barwę. Może poszukaj w internecie zdjęć interiorów przy założonej przez Ciebie porze dnia i pokombinuj co należy poprawić.

 

Skąd w pokoju te różowe "refleksy"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://imageshack.us/photo/my-images/26/94812497.jpg/ indirect illumination

 

http://imageshack.us/photo/my-images/811/76028731.jpg/ ustawienia światła

 

http://imageshack.us/photo/my-images/832/45199852.jpg/ druga część ustawień świateł

 

http://imageshack.us/photo/my-images/35/21538187.jpg/ light cache

 

http://imageshack.us/photo/my-images/11/rendersetupvrayadv2003.jpg/ dmc sampler

 

http://imageshack.us/photo/my-images/707/rendersetupvrayadv200.jpg/

 

 

Kamera to VRay Physical Camera iso jest na 300 f-numbers na 1 (jak się w nazwie pomyliłem to sorry)

 

- - - Updated - - -

 

A co do tych refleksów to gdzie one są,chodzi o te na tym małym zdjęciu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

f-number zmieniłbym na coś większego niż 1, w sumie nawet nie wiem jaki efekt daje ustawienie na 1 ale na pewno nie jest to zgodne z "prawdziwym światem"

 

Co do ustawień GI:

-wyłączyłbym obydwa GI caustics (bo po co?)

-nie wiem czy dobrym pomysłem jest podkręcanie multiplierów GI na takie dziwne wartości, chyba lepiej zrobić to w postprodukcji

-to samo z postprocessing>saturation - zostawiłbym 1, zmiana tego parametru czasami przynosi dziwne rezultaty

-detail enhancement możesz raczej wyłączyć jeśli nie jest to ostateczny render, będzie dużo szybciej

 

Te ustawienia światła, które pokazałeś - co to za światło? Sky portal? Proponuję bias i cutoff ustawić na 0.

 

Light cache: subdivs zdecydowanie za mało. Ustaw chociaż z 400 do testów, a jeśli chcesz lepszej jakości to bliżej 1000. Wyłącz też "store direct light" i "use camera path" i "adaptive tracing", chyba że koniecznie potrzebujesz.

 

Global subdivs w DMC - dlaczego akurat 0,9? Z czegoś to wynika?

 

W GI Environment jeśli ustawisz "skylight override" to nie musisz już tej samej mapy wrzucać do "refl/refr override".

 

Color mapping też trochę chaotycznie ustawiony, chyba że ma to uzasadnienie. Jeśli nie jest to ostateczny render to proponuję zostawić wszęzie 1.0, jedynie gammę ustawić taką jaka ma być docelowo.

 

To są PROPONOWANE przeze mnie zmiany, stosuj według własnego uznania.

 

Z różowymi refleksami chodziło mi o te różowe miejsca na renderze podanym przez Ciebie na górze (szafka pomiędzy oknami, drzwi po lewej, stolik).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te różowe miejsca to od tekstury,jak się w gimpie bierze opcję normalizuj kolor to staje się różowa,a normalnie jest biała,bo to chyba wyciąga ten kolor jaki jest dominujący,ten obraz jak większość składa się z RGB,czyli jak jest najwięcej czerwonego to jest on wyciągany,nie wiem czy mniej więcej wiesz o co chodzi,nie umiem tłumaczyć,ale łatwo się tego można pozbyć.A tak po za tym to te panele podłogowe jak wyglądają?Dodam że robiłem je od podstaw w Photoshopie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeśli chodzi o postprocessing>saturation to 1 to chyba zbyt mało,bo na początky było na 5,ale zagrybe były te jakby cienie pomiędzy szparami modeli,chcę to podkreślić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ło jezu, a po co w gimpie cokolwiek ruszać?

Panele w miarę ok, tylko straaasznie długie. Nie powinno być poprzecznych odstępów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Kamera to VRay Physical Camera iso jest na 300 f-numbers na 1 (jak się w nazwie pomyliłem to sorry)

 

 

Robiłeś kiedykolwiek zdjęcia normalnym aparatem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy