Jump to content

Recommended Posts

images?q=tbn:ANd9GcTHEwyHqD4Ltz0Va5N-poRmlTa8mP_szJ5yyMLApE0ZOypCbQ3DLD0k6OqE

Witam!

 

Dość długo zwlekałem z napisaniem o projekcie na forum (być może słyszeliście już co nie co o samej grze), jednak mimo to postanowiłem to zrobić. Dlaczego? Interesuje mnie wasze zdanie, spostrzeżenia, uwagi itd.

 

Krótki opis (powszechnie znany) :

„A Short Tale of Solitude” to niezależna gra będąca surrealistyczną podróżą przez różne stany świadomości i przerażenia. To historia Sebastiena, chłopca który w wojennej zawierusze stracił oboje rodziców i trafił do sierocińca. Co ciekawe nie jest to zwykła placówka wychowawcza ponieważ kilka tygodni wcześniej opiekunowie opuszczają swoich podopiecznych w myśl zasady ratuj się kto może. To co zastaje chłopiec to ciągła zabawa i brak jakiejkolwiek kontroli ze strony starszych. Początkowo wszystko idzie dobrze - jednak z czasem, tak jak w życiu, rodzą się konflikty i niesnaski, skutkiem których uformowane zostają trzy "obozy" (dwa jawne i jedne tajemnicze) walczące między sobą o dominację nad całym budynkiem.

30mr1qr.png

 

9kqrrk.png

Grając stawiamy sobie pytanie jakim cudem mogło do tego dojść, odpowiedź jest bardzo prosta – ludzie w ekstremalnych sytuacjach pozbawieni nadzoru bądź otaczającej ich „normalności” są gotowi zrobić niemal wszystko bez względu na moralne znaczenie czynu jakiego dokonali. Tak samo jest i w tym przypadku, codziennym widokiem są tzw. „wisielce” ofiary nowego porządku, w którym jedyną zasadą jest „podporządkuj się albo giń”.

kaixl4.png

 

yexki.png

 

Na początku wszystko wydaje się zrozumiałe, lecz z czasem cała historia zmienia się w surrealistyczny koszmar pełen symboliki i brutalności, m.in nieme postacie i ich „chore” wywody z czasem nabierające większego sensu by znów po kolejnych kilku godzinach zupełnie się „zamazać”. Na swojej drodze spotkamy nie tylko inne dzieci ale także istoty z ich najgorszych koszmarów w myśl zasady, że boimy się tego czego nie rozumiemy. Uczucie te potęguje specyficzna grafika składająca się na kontrast bieli i czerni uswiadamiając nam, że w tym świecie, w uniwersum ASTOS tylko krew może być czerwona.

Trailer gry:

 

Dev Diary #1:

 

Dev Diary #2:

 

Jeżeli podoba Wam się nasz projekt to dajcie "lajka" naszej stronkie na facebook'u. Ludzie którzy to zrobią mają większe szansę na uzyskanie wczesniejszego dostępu do zamkniętej wersji gry.

Przydatne linki:

 

 

Oficjalna strona projektu: www.phobiainteractive.com

Blog: www.raptorex.wordpress.com

Facebook: www.facebook.com/pages/Phobia-Interactive/254380571259627

Twitter: www.twitter.com/#!/PhobiaInteracti

Projekt na warsztacie: www.warsztat.gd/projects/ashorttaleofsolitude

Projekt na indiedb: www.indiedb.com/games/a-short-tale-of-solitude

Edited by raptorex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy