Jump to content

Recommended Posts

Pojawiają się słuchy o tym, że Autodesk kupi firmę Exotic Matter lub też ich sztandarową technologię - program Naiad - zaawansowany system symulacji cieczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to prawda.

Został rozesłany mail do zarejestrowanych użytkowników Naiada w którym to jest czysto wyjaśnione że Autodesk przejmuje Exotic Matters.

sad sad news :(

Na szczęście nie wszystkie programy wykupią.....

maja rozmach sku.....y

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda nie korzystałem z Naiad ale domyślam się, że wyprodukowanie takiego softu od zera wymaga znalezienia osób o specjalistycznej, akademickiej wiedzy oraz poświęcenia na development kilku lat. Więc IMHO te przejęcia to lepsza strategia niż rekrutacja i budowanie zespołu od podstaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla portfeli prezesów autodesku na bank lepsza strategia. Dla rozwoju branży, jak pokazuje historia, już nie-bar-dzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No czy ja wiem... Naiad powstał jako plugin do mayki(no mniej więcej, najpierw powstał plugin a potem) i tak patrząc na przetasowania różne zastanawiam się czy tam czasem nie wróci. Ten cały zespół maya fx montreal itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o to fajnie by było, mogli by ruszyć w stronę cząstek ten system pod Maya:)

dywagując- być może rynek z efektami jest mocno domknięty (nextlimit) i będą mogli akurat dostać lepsze fundusze (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przems> na rynku są co najmniej 3 inne programy,które spokojnie mogą być konkurencją dla Naiada plus pomniejsze pluginy. 2 inne programy FlowLine,Aquarius to pakiety napisane jako własne programy "in house". Jest jeszcze Houdini ze swoim fluidami.

"Rynek mocno domknięty" to bardzo przesadzone określenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

particli działających jak fluid w maya nie widzę póki co, w houdym są i nieźle robią, a na czym lub jak nazywa się ten system na jakim zbudowany jest RF nexlimit? jakiś autorski system mają?

Share this post


Link to post
Share on other sites
particli działających jak fluid w maya nie widzę póki co, w houdym są i nieźle robią, a na czym lub jak nazywa się ten system na jakim zbudowany jest RF nexlimit? jakiś autorski system mają?

 

Aktualnie głównie w Hybrido pakują. Z tego co wiem, to autorski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hybrido to właśnie flipy jak w naiadzie i houdym ;)

 

A to ja chyba nie rozumiem o czym mowimy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To autorski silnik ale działający na tej samej zasadzie ;)

 

Tak samo jak np. RSL(render man shading langue) i VEX(Vector Expressions) to jest co innego, ale w 99% to samo i działające na tej samej zasadzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak się nazywa ten engine rf, ale wymiata jako ciecze mocno, w majce ten cały box opiera się nadal na voxelach a nowe funkcje fluid być może dają jakieś tam lepsze zachowanie systemu na kolizje itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazywa się hibrido aktualnie jest wersja 2.0. I z tego co widziałem to chyab naiad jest lepszy ;) A maykowy system jest delikatnie mówiąc ch***wy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nazywa się hibrido (...) z tego co widziałem to chyab naiad jest lepszy

 

legomir po czym wnosisz ze lepszy ??

 

Generalnie jakos ja zajmuje sie fluidami ale mimo wszystko ubolewam kiedy autodesk przejmuje jakis soft. W sumie to chyba do tej pory nie spieprzyli jeszcze tylko Softimage'a bo w innych softach to glownie implemetnacja pluginowy napisanych przez innych i tylko dodatwania numerkow do kolejnych wersji wydawanych przez nich softow :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na siggraphie pojawila sie kolejna firma z wlasnym, zewnetrznym solverem i licencjonowaniem per core.

Ta czesc rynku jeszcze nie jest nasycona wiec programy powstaja jak grzyby po deszczu.

 

W polsce i tak nikt nie uzywa Naiada bo poprostu nie ma projektow ktore by go wymagaly wiec tez nie ma sie co przejmowac ... a Realflow po cichu brnie do przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro kupili to znaczy że ktoś chciał sprzedać, w czym problem:). Gdyby robili kokosy na naiadzie, maya czy XSI to by pokazali wała autodeskowi i tyle;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skoro kupili to znaczy że ktoś chciał sprzedać, w czym problem

You miss the point...

 

W czym problem mafida....? hmm... moze w tym ze dopoki nie wykupil ich autodesk musieli byc konkurnecyjni na rynku i strali siee rozwiajac swoj soft pelna pora. Tymczasem kiedy wykupi ich taki monopolista ktory pozniej olewa rozwoj softu i za kazdy badziewny update kaze sobie placic gruba szmal to juz jest niefajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czasu, prędzej czy później rynek ich zweryfikuje i albo zaczną się rozwijać albo będą tracić klientów.Zobacz jaki progres robią Modo,Cinema czy Blender. Rynek nie znosi próżni zawsze będzie powstawać coś nowego i konkurencja wcale się nie zmniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do czasu, prędzej czy później rynek ich zweryfikuje i albo zaczną się rozwijać albo będą tracić klientów.Zobacz jaki progres robią Modo,Cinema czy Blender. Rynek nie znosi próżni zawsze będzie powstawać coś nowego i konkurencja wcale się nie zmniejszy.

 

Rynek oprogramowania zwlaszcza tak zlozonego jak soft 3d nie jest rynkiem ktory zmienia sie w sposob bardzo dynamiczny co roku. Wiec konkurencji pewnie zajmie troche czasu zanim zblizy sie do czolowki. Wymieniles tu kilka softow ale jaki procent rynku one stanowia w komercyjnym uzytku ? Bardzo niewielki. Wystraczy chocby spojrzec na producentow popularych pluginow jak fume fx, vray, phoenix, pull it down, lagoa, TP. Dlaczego powstaja one glownie na produkty autodesku a nie na inny software'y ? Bo maja one niewielki udzial w rynku i nie bardzo oplaca im sie rozwijac to oprgramowanie pod niszofowe sfoty. Masz racje ze programy takie jak modo czy blender rozwijaja sie w dobrym kierunku i dosc dynamicznie, ale zajmie to troche czasu zanim beda one tak rozbudowane i zaczna stanowic powazna konkurencje dla autodesku. Masz racje piszac ze predzej czy pozniej rynek ich zweryfkuje ale mysle ze bedzie to pozniej niz predzej, wiec ja bym wolal aby konkurencyjny soft pozostal w rekach ich rodzimych developerow i nie musial czekac na ta weryfikacje. Niestety pieniadz rzadzi swiatem i jest jak jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy