Jump to content

MAXScript: Moje skrypty 3ds Max


Recommended Posts

Dzięki, mam ogromną ochotę skończyć ten skrypt, ale ostatnio kompletnie nie mam czasu do niego usiąść i w najbliższej przyszłości raczej nie zanosi się na zmiany pod tym względem, może po nowym roku ruszę z tym dalej. Zastanawiałem się nad licencją, ale doszedłem do wniosku, że skrypcik będzie w 100% darmowy :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Wróciłem do pracy nad ukłaczem książek, skrypt już "prawie" układa książki tak jak należy, jeszcze tylko kilka poprawek, a potem dorobić funkcję automatycznie ustawiającą ksiązki na polygonach półek, strasznie mi się to wszystko rozrosło, kod już ponad 1000 linii kodu, w którym zaczynam się gubić ;)

 

Efekt dzisiejszych testów

ihJkL.jpg

Link to post
Share on other sites

Na pisaniu skryptów się w ogóle nie znam, jednak tak z ciekawości, w jakim piszesz je języku ?

 

Patrząc po forach, ifach, elsach i funkcjach to wygląda mi to na "zwykły" c++, prawda to ? Czy może to jakaś jego chora "maxowa" odmiana ? xd

Link to post
Share on other sites

Skrypty do maxa pisze się w maxowym języku - max script - przypominającym nieco pascala. Można pisać również w c++ z maxowym sdk, w ten sposób powstają pluginy, nie skrypty, jest to nieco bardziej złożone, ale nawet kilkadziesiąt razy szybsze niż skrypty :) Narazie jednak nie zamierzam się za nie zabierać, max script mi wystarcza w zupełności.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Póki co pracuję od jakiegoś czasu nad pluginem do automatycznego ustawiania wag w modyfikatorze Skin, wykorzystuję pewną ciekawą metodę pokazaną na siggraphie rok czy dwa lata temu, jestem pewien, że zaoszczędzi kupę czasu wielu maxowym animatorom ;)

Tutaj jest jakiś tam wczesny pierwowzór napisany w maxscripcie, wersja finalna będzie zdecydowanie ciekawsza, szybsza i mądrzejsza.

 

https://vimeo.com/113561911

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Heja. Widziałem, że wydałeś skrypcik do skinowania, trochę podobny w działaniu do mojego, ale szybkość, obsługa, 1000x lepsza. Zaraz przekonam szefostwo żeby zakupili mi, chętnie przetestuję.

Link to post
Share on other sites

Swietne Toole, szacunek. Z takim skilem na pewno znajdziesz prace w porządnej firmie.

 

Jak bys napisal narzedzie do wyrastania meshow wzorem Digimation Grow (którego nie ma już od lat), to na pewno byloby sporo chetnych, gdyz w zasadzie nie ma nigdzie tego typu narzedzia. Jedyna opcja to reczne animowanie slice'a lub reczna metoda z "Katedry".

 

Jak by co to pierwszy staje w kolejce:)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

skrypty świetne!

 

pytanie dot. Fill my Bookshelves:

czy można w jakiś sposób kontrolować jaki procent półki ma być zapełniony książkami ?

W tej chwili defaultowo zapełnia 100% półki, co nie zawsze jest pożądane.

Czy ew. istnieje szansa, że dodasz taki ficzer ?

 

czy istnieje szansa na dodanie ficzeru który przeskaluje układane książki do max. zadanej wysokości półki ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Cześć wszystkim. Nie było mnie chwilę na forum, robiłem w tym czasie różne rzeczy, między innymi skrypty i pluginy ;)

Jakiś czas temu postanowiłem podjąć się karkołomnego zadania stworzenia wtyczki do Maxa na wzór Modowego MeshFusion. Zamieszczam pierwsze wczesne testy algorytmów napisane w formie prostego toola w maxscripcie. Docelowo planuję zrobić z tego coś poważniejszego, bardziej proceduralnie, z użyciem 3ds maxowego SDK.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy