Jump to content
n-pigeon

Blender Mango, film "Tears of Steel"

Recommended Posts

Wow! A jak dla mnie rewelacja. Ale nie mówię o historii (bo na pewno zaraz będzie plaga komentarzy o historii), ale o efektach, grafice. Naprawdę wygląda to świetnie!

 

Dobrze, że zdecydowali się teraz pokazać połączenie filmu z CG. Film pokazuje, że całkiem nieźle Blender spisał się w tej roli.

 

Pamiętajcie, że celem tych projektów nie jest do końca sam film w sobie. Mają pokazać, że w Blenderze mozna już sporo, a sam proces produkcji jest też takim testem produkcyjnym workflow z Blenderem.

 

Warto również zobaczyć wersje bez kompresji YouTube'a:

http://blender-mirror.kino3d.org/mango/download.blender.org/demo/movies/ToS/

Edited by Adek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie tez rewelacja, najlepszy film Fundacji Blendera moim skromnym zdaniem! Nasza kinematografia chyba nie ma lepszego (fx) filmu? ;p Naukowiec w okularkach wymiata ^^ Jest dobrze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zaznaczyć, że poprzez stwierdzenie, iż film został zrealizowany w Blenderze, należy rozumieć naprawdę wszystko, modele, trackowanie, shadery, compositing, maskowanie, montaż wideo, symulacje, wycinanie tła, korektę obrazu... To nie tylko wykonanie brył i render, ale tak naprawdę cały proces przygotowywania tej produkcji.

 

Jako zagorzały użytkownik Blendera oszczędzę garści cierpkich słów i napiszę tylko, iż mam nadzieję, że projekt zachęci miłośników innych programów do poświęcenia kilku godzin na zabawę z Blenderem. Czego bowiem jego społeczność potrzebuje teraz naprawdę to kilku nowych utalentowanych grafików, którzy pokażą jego pełnię możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieco pod prąd dotychczasowym komentarzom (przynajmniej większości) powiem, ze dla mnie słabe. Zarówno jako film (może to nawet najsłabsza strona produkcji) jak i w sporej części pod względem CG. To, że celem projektów jest pokazanie mocy Blendera nie znaczy, że można sobie olać scenariusz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po obejrzeniu czegoś takiego stwierdzenie "soft jest za drogi" nabiera zupełnie nowego sensu:)) jesli taka produkcje mozna zrobic na darmowym sofcie to miazga ponad wszystko:)jest kilka mniej realistycznych klatek ale pasja i tak pokazała pazura:)peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze wszstkich darmowych softów jakie znam Blender udowadnia, że jest najbardziej niesamowity. Szkoda, ze wszystko piekli w Blenderze, bo nie wpłyneło to dobrze na jakość. Ale szum szumem, autodesk też nie jest potęgą przez własne projekty tylko pracą użytkowników i tych mam nadzieje przybędzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko ukończyli. Nie mogę się doczekać DVD z assetami i materiałami video.

 

Co do samej produkcji, wygląda jak benchmark blendera i w tej roli sprawdza się świetnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobrane, obejrzane w 1080p na 42 calach w wygodnym fotelu.

 

Jednym słowem - osom... Na prawdę bije to na głowę 3/4 tego co ostatnio puszcza się w TV i to pod każdym względem - efektów, gry aktorskiej, a nawet zaryzykuję, że i fabuły :) Do poprawy dałbym animację pso-robotów bo technicznie dałoby się to w Blenderze dużo ciekawiej pocisnąć, oraz dymki i fizyję. Prace nad rozwojem zwłaszcza tych drugich trwają cały czas więc można oczekiwać jeszcze ciekawszych projektów w przyszłości. Ogólnie jakościowo jest to skok czasoprzestrzenny w porównaniu z Sintelem...

 

W obliczu obecnych problemów Autodesku myślę, że dobre czasy przed Blenderem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna sie przyczepic tu i tam, ale nalezy wziac poprawke na fakt, ze to open sourcowy, darmowy, 40 megowy sofcik w ktorym zrobiono CALOSC. Nie, ze tracking w jednym, symulacje w drugim, compositing w jeszcze innym, komercyjnym sofcie - cala ta produkcja wcale znosnej jakosci zostala zrobiona na 40 megowym, darmowym malenstwie. Malenstwie ktore wciaz sie rozwija i daje cos czego nie moga zaoferowac inne softy (bez piracenia ich a co za tym idzie lamania coraz bardziej restrykcyjnego prawa) - wolnosc tworzenia.

Co sie tyczy scenariusza to nie uwazam zeby byl jakis tragiczny - w porownaniu do transformersow odnosze wrazenie ze mam do czynienia z wiekopomnym dzielem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem pozytywnie zaskoczony, widać duży postęp w rozwoju blendera.

Lista błędów była by pewnie spora, bo obraz daleki od ideału, nie wspominając o scenariuszu.

ale chwila, przecież to jest pierwsza tego typu większa produkcja na Blenderze która przełamuje kolejne bariery i pozwala rozwijać ten soft jeszcze bardziej. Widać jak bardzo zmienił się od ostatniego projektu Sintel.

 

Życzył bym sobie by w PL powstawały shorty na takim poziomie, póki co to jak szukanie igły w stogu siana.

Widzę to jako pewnego rodzaju alternatywę dla produkcji o niskim budżecie, które powinny opierać się na dobrym scenariuszu, bo wówczas łatwiej przymknąć oko na jakość obrazu.

Blender to dobra opcja dla tych którzy chcą tworzyć, a nie mają miejsca w budżecie na zakup kombajnów. Nikt już nie powie, że nie ma na czym robić filmów.

Myślę że gdyby mieli w zespole osobę z dużym doświadczeniem, to scenariuszem i reżyserką zakryli by niższy poziom obrazka, ale czy dokładnie o to im chodziło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepsze od Sintel pod każdym względem :)

 

Nie wszystko robili w Blenderze, teksy i fotoedycje były w Gimpie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

bardzo fajnie zrealizowany, choć miejscami nierówny.

Najfajniejszy z pewnością był czas realizacji tego projektu i pewnie wszyscy płaczą, że się skończyło :-)

A co do zawodowców to wątpię, żeby zajęli się Blenderem, bo oni nie przywiązują się do narzędzia tylko biorą to, co najlepsze - z każdego programu co innego.

Mieli pokazać, że można i pokazali, wielu z nich znajdzie pracę w profesjonalnych studiach i... na pewno nie będą pracowali w Blenderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nezumi dowalil do pieca heheh

mnie tez najbardziej przemawia do wyobrazni waga paczki z blenderem i porownanie do transformersow...

 

jestem na tak - jedyne czego bym sie czepial to rozmiary robotow - owszem z dobrego karabinu mozna zatrzymac i bwp ale jakby byly mniejsze to bylo by imho bardziej realnie. animacyjnie tez czasem slabo ale za caloksztalt wielkie brawa. rowniez marzy mi sie zeby polska kinematografia wypuszczala choc raz na rok cos na podobnym poziomie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie ze zrobili, ale jak przy kazdym z tych filmow pokazali ze dalej nie sa w stanie dogonic czolowki. Rendery w wielu miejscach plastikowe, compositing conamniej sprzed paru lat. Sa ujecia swietne, ale np start rakiety jest slaby aż boli.

 

Jesli chcieli pokazac ze sa w stanie konkurowac z pro softem w normalnym studiu (a tak z opisu wynika), to niestety im znow nie wyszlo.

 

IMHO oczywiscie.

 

Salve!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako film średnie. Niby fajne story, ale scenariusz niedopracowany. Zakończenie - o co chodzi?

 

Jako tech demo - moim zdaniem fajnie. Są lepsze i słabsze momenty. Ludzie z wyobraźnią chyba się domyślą, że te gorsze sceny dałoby się w Blenderze podciągnąć do poziomu tych lepszych, czyli że potencjał w programie jest.

Pewnie, że lepiej by było, żeby nie trzeba było się tego potencjału domyślać, ale... We Władcy Pierścieni też się zdarzały słabsze efekty. Kinowe hiciory typu Terminator 4 czy Transformers 2 miały równie słaby lub gorszy scenariusz (żeby nie było, jestem fanem Terminatora 2 i pierwszych Transformersów).

 

Raczej nie mam złudzeń, że po tym filmie nagle duże studia zmienią pipeline pod Blendera, ale mniejsze, nowo powstające firmy mogą się Blenderem zainteresować.

Z resztą... już teraz Blender bywa używany przy komercyjnych projektach typu reklamy, teledyski, nawet filmy kinowe. W tych większych projektach przeważnie tylko do jakichś drobiazgów się go używa, ale z czasem może się to zmieni. Być może pomoże Blenderowi wciąż trwający kryzys ekonomiczny, problemy finansowe niektórych dużych firm, ciągłe szukanie oszczędności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mort

 

Mówisz jakby to Blender sam robił film :P

 

To wina artystów :P renderowali w Cycles który jest unbiasem, a więc sztuczność to prawie całkowicie wina artystów. Cycles jeszcze nie jest w 100% gotowy do ciężkiej produkcji to fakt, za młody - zdaje się niedługo mu roczek strzeli - ale sztuczność wynika jedynie z pracy artystów, którzy mieli dodatkowe utrudnienie, ograniczony czas.

 

Za mało czasu dla za małej grupy o tym poziomie umiejętności, choć nie twierdzę, że niskim, bo całkiem nieźle sobie poradzili.

To samo było w Sintel, gdzie można pominąć biasowy mało realistyczny renderer, ale kurcze, góry otwierające film były tak kiepsko zrobione, że coś strasznego.

 

Mi najbardziej psuł wszystko wszechobecny grunge i matowość, wszystko wygląda jak stare aluminium. Ja się zastanawiam co zrobili z pierwszymi wersjami, które wyglądały znacznie lepiej. Komuś było mało uszkodzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bias czy unbias to nie ma znaczenia - w obu typach można uzyskać równi edobre efekty, poza ew. czasem potrzebnym na rendering. Zresztą akurat unbiasowość to IMO największa słabość Cyclesa, zwłaszcza przy animacji. W każdym razie zgadzam się, że wina jest po stronie ludzi a nie robotów :)

 

No i racja z tymi uszkodzeniami. Zamiast urealistycznić obraz zrobiły z niego pojedynek na złomowisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogolnie pozytywnie.. szacun za zrobienie czegos takiego i na takim poziomie i w dodatku bez wydawania dziesiatek tysiecy na oprogramowanie. U nas wciaz mozna pomarzyc o takich produkcjach.. Nie mniej jednak fajnie ze promuja takie oprogramowanie..juz po Big Buck Bunny kopara opadala a ile lat temu to bylo. Jest oczywiscie pelno niedorobek..mnie osobiscie najbardziej boli animacja ale jako caloksztalt ..i w tym calkiem nieglupi scenariusz to musze przyznac ze zrobiono kawal dobrej roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
masakra, mega dobre wrazenia, mozna sie dopierdzielac ale lepiej rzucic okiem na

visual effects by i animation tu

http://www.imdb.com/title/tt1399103/fullcredits#cast

 

i tu

http://mango.blender.org/team/

 

i nabrac troche pokory ;)

 

Można też spojrzeć tu: http://www.imdb.com/title/tt1565060/fullcredits#cast

 

Też mały team, a wizualnie pewnie byłoby do uzyskania w Blenderze, przynajmniej na zbliżonym poziomie. No ale tu jest i pomysł i pomysł na jego realizację :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Film jest durny strasznie, zabija go gra aktorska i rekwizyty (snajperka i to cos na oku), ale fakt, ze zrobili calosc w Blenderze to najlepsza reklama tego softu, jaka w zyciu widzialem.

 

Szacun.

 

 

edit: swoja droga polska kinematografia nie ma na swoim koncie takiego filmu;) A jak ktos go wymysli, to poprosi PISF o 10 biliordow dofinansowania;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy