Jump to content
adek

Blender 2.64

Recommended Posts

Tak tutaj cukrzycie, a u mnie jakiś dramat jest. Z tymi kafelkami (które imo z czysto użytkowego punktu widzenia są do bani) render na CUDA wydłużył się o jakieś 7%. Jak ustawię kafla na cały ekran (1x1) to wydłuża się prawie trzykrotnie! (Może jest jakiś elegancki sposób żeby przywrócić stary, niekaflowy render?) Podobny spadek wydajności zanotowałem też podczas renderingu w viewporcie. Testowałem też pod openCL. O ile w 2.63a działało to ok25% wolniej niż CUDA ale przewidywalnie, o tyle tu albo wyrzuca mi błąd albo renderuje jakieś schizowe kolorki. Trochę jeszcze z tym powalczę, ale obawiam się że narazie powrócę do do poprzedniej wersji :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że teraz nad jednym kafelkiem może pracować tylko jeden rdzeń/wątek - stąd te gorsze czasy. Pewnym rozwiązaniem jest ustawienie takiej liczby kafelków ile ma się wątków procesora, minus jest taki, że zawsze będzie to i tak wolniejsze niż duża liczba kafelków.

Szybciej może i jest - nie chciało mi się sprawdzać z poprzednią wersją:). Ale ja jakoś jednak wolałem stary tryb - ustawiałem liczbę sampli z dużym zapasem, odpalałem rendering i kładłem się spać albo wychodziłem z domu, jak po przebudzeniu się / powrocie stwierdzałem, że obraz wygląda już ok to przerywałem i zapisywałem - teraz już trzeba czekać praktycznie do samego końca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lucas: Chyba masz rację. Jak renderuję na 2-rdzeniowym CPU, to przy tiles 1x1 mam czasy około 2 razy dłuższe niż przy 2.63a. Sprawdziłem też obciążenie procesora - niższe przy renderingu na 2.64 na 1x1 tiles. Zgłosiłem to na bug trackera z propozycją zmiany - dodania opcji wyłączenia tiles - wtedy nad całym obrazkiem pracowałby cały procesor. Czekam na odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mallow

Różnica się waha w zależności od sceny, shaderów, maszyny, 2 scenki lecą mi ok 5x szybciej, reszta ok 2x szybciej, bvh też miało na to wpływ.

 

Dobry pomysł z przywróceniem starej metody, może się przydać na przyszłość, zapodaj link do trackera to się podpiszę. :)

 

Dobrze jest zgłaszać regresję, często spadki są wywołane drobiazgami w kodzie, trudnymi do wyłapania bez odpowiednich scen.

 

No chyba, że to sekundowe sprawy, procki czasem mają czkawkę i może być różnica ok 5s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://projects.blender.org/tracker/index.php?func=detail&aid=32782&group_id=9&atid=498

 

Nie, to nie kwestia sekund. Render time jest u mnie dłuższy dwukrotnie. Lucas chyba ma rację z tymi rdzeniami. Mam dual core. Renderowałem 1x1 tiles na CPU. Swego rodzaju rozwiązaniem jest pomysł Lucasa, żeby ustawić tyle tiles ile się ma rdzeni. Wtedy mamy niby starą metodę. Puściłem 2x1 tiles i render time był już podobny. Tylko póki co znalazłem jedną wadę tej metody. Jak tiles jest wyższe niż 1x1, to ilość sampli się nie update'uje w pasku z render info. Podobnie z aktualnym czasem renderu, jest update tylko po wyrenderowaniu nowego kafelka. Czyli renderując z tiles=ilość rdzeni mamy podobne czasy co poprzednio, ale nie wiemy ile aktualnie jest sampli wyrenderowanych i ile się obrazek już renderuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta scena z samochodem u mnie:

2.63 - 4:47 min

2.64 - 3:14 min

 

Mam intel i7 8 wątków (4 rdzenie dwu wątkowe), chyba coś nie współgra z twoją konfiguracją sprzętową.

Trzeba współpracować z Brechtem i resztą zgłaszać regresje i uwagi, to coś się zawsze wyklaruje :) Dopisze się do twojego wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam i7 ale tak jak Mallow pisał - na 1x1 jest dużo wolniej bo nie pracują wszystkie wątki (niby wszystkie wykresy w menadżerze zadań cośtam pokazują, ale obciążenie sumaryczne jest na poziomie 12-13% czyli akurat 1/8).

Ustawienie liczby tilesów zgodnie z liczbą wątków ma jeszcze jedną wadę - przy nierównomiernym, że tak powiem, nasyceniu szczegółów w docelowym obrazie, dochodzi do sytuacji, kiedy obszary zawierające prawie samo tło renderują się natychmiast ale wątki procesora, które to liczyły nie są już przydzielane do pozostałych tilesów.

 

Ja zobaczyłem na szybko jeszcze jeden problem, ciekaw jestem czy to tylko u mnie:). Jeśli wyświetlam viewport w trybie innym niż wireframe, są problemy z wybieraniem przez RBM - zaznacza się zawsze obiekt znajdujący się za klikniętym obiektem. Już zgłosiłem to ale ciekaw jestem, czy nie jest to bardziej związane z konfiguracją i systemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@n-pigeon: Domyślam się, że ten czas z 2.64 to z tiles 8x8? Spróbuj dla porównania 1x1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi akurat chodzi o (czasami bardzo duży) spadek wydajności przy renderowaniu na GPU (CUDA). Dotychczas GTS450 renderował mi do 7x szybciej niż Athlon X4 640, więc nie myślę z tego rezygnować. Przy ustawieniu 16x16 było wolniej niż 8x8. Zaciekawia mnie jeszcze jedno. Jak odpalam rendering jedynie na CPU, to renderuje mi naraz o jeden kafel więcej niż mam ustawionych wątków.

 

Szybciej może i jest - nie chciało mi się sprawdzać z poprzednią wersją:). Ale ja jakoś jednak wolałem stary tryb - ustawiałem liczbę sampli z dużym zapasem, odpalałem rendering i kładłem się spać albo wychodziłem z domu, jak po przebudzeniu się / powrocie stwierdzałem, że obraz wygląda już ok to przerywałem i zapisywałem - teraz już trzeba czekać praktycznie do samego końca.

Otóż to. A o ile łatwiej testować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mallow Lucas

 

Tak już wcześniej o tym wiedziałem, dlatego dopisałem się do raportu mallow'a że miło by było móc renderować po staremu np. kiedy ustawi się master sample na 0 (renderuje tak długo aż przerwiemy).

 

@krzysioo

 

U mnie dalej GPU (GTX570) jest szybsze od CPU działa prawie tak samo jak 2.63.

GPU szkodzą tile ;) ustaw 1x1 to będzie po staremu, więcej niż 1x1 używaj tylko dla CPU wtedy będzie speed-up.

 

 

Sergey odpisał, problem jest znany, przyczyna również. Pozostaje czekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@n-pigeon

Ale właśnie o to chodzi, że jak ustawie na 1x1, to wydajność GPU spada mi niemal trzykrotnie, o czym napisałem w poprzednim poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam taki problem, że na 1X1 tile mi nie renderuje. Wywala się sterownik z karty (Nvidia). Karta to nie jest potwór prędkości (430GT), ale wcześniej nie było takich problemow. Spotkał się ktoś też z takimi problemami?

Dokładnie to 430GT 2048MB. Aha scena to BMW-MikePan, ta benchmarkowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj tilesy mi się mega przydały. Renderowałem sekunde animacji w 720p. Ustawiłem 3x3, i podczas renderowania komp w ogolę nie zamulał - mogłem śmiało pisać i testować flasha.

 

Za to podczas tej wczorajszej zabawy, zauważyłem, że jest jakiś błąd z 'zapychaniem', co mniej więcej 7-8 klatek, komp zaczynał mulić na maksa, a cycles zwalniał wielokrotnie. Restart blendera rozwiązywał problem.

 

Podczas tych slow downów, GPU-Z pokazywało mi, że Memory Controller Load spadło do 0-1%. Poza zwiechą było na ok 90-95%.

 

P.s. renderowałem na Cudzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieje się tak za każdym razem? Zgłoś na bug trackera z instrukcją jak odtworzyć błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy