Jump to content

[Short] Silent Hill: Anniversary Fan Film oraz vfx breakdown


Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie:)

 

Po wielu hektolitrach kawy i monstera, mamy film!

Co prawda nadal czekamy na machinimę(obecnie mają roszady kadrowe i niezły bu...organizacyjny) więc zanim film ukaże się na ich kanale, postanowiliśmy wyjść fanom na przeciw i umieścić film na vimeo wraz hasłem.

 

Zanim jednak przejdę do konkretów, oto streszczona historia projektu(dla niecierpliwych, akcja zaczyna się kilka akapitów niżej):

 

Dla mnie, wszystko zaczęło się w lipcu roku 2011, kiedy to mój wspaniały brachol Mario zwany również matamanem zobaczył na forum linka do wstępnego trailera filmu wraz z komentarzem reżysera, iż poszukują chętnych do pomocy. Był to ten filmik:

 

Zainteresowany całą sprawą(toż to Silent!), postanowiłem napisać maila do Jaya. Po krótkiej pogawędce i sprawdzeniu przez Jaya mojego jakże "wielce imponującego"(lol) dorobku, okazało się, że obaj jesteśmy zainteresowani współpracą non-profit. Niektórzy pomyślą: Ty baranie, robisz za free?, co za frajer! Jednak ja pomyślałem, iż będzie do fajny materiał do reela, jak i również niezła przygoda więc what'a hell:)

Przerażenie ogarnęło mnie po zobaczeniu materiału, jako, że w tamtym czasie o procesie tworzenia filmu czy krótkiego metrażu na etapie post produkcji wiedziałem tyle co Biber o muzyce, poczułem wszechogarniającą mnie niemoc.

Jednak po zebraniu się w garść, do kupy(jak kto woli), postanowiłem zmierzyć się z tematem.Po kilku miesiącach i wielogodzinnych rozmowach na skypie, stwierdziliśmy, że cześć materiału trzeba będzie zarejestrować, nagrać, nakręcić, wykamerować ponownie, stąd pojawiła się długa przerwa w nadawaniu. Początkowo film miał być na jesieni 2011, potem w czerwcu 2012, jednak nie chcieliśmy kosztem jakości "wypuszczać" filmu, który nie jest naszym 100% możliwości.

 

Kolejne kilka miesięcy minęło na tworzeniu tego co trzeba, na swoich barkach miałem ponad 100 ujęć, około 60-ciu wymagało roto.

Sierpień tego roku, termin coraz bliżej, postanowiłem więc napisać do jakże utalentowanej Izabeli "Seleny" Zelmanskiej, z nadzieją, iż zechce pomóc w tym jakże zacnym projekcie.Okazało się, iż Selena jest bardzo miłą i sympatyczną osobą, i praktycznie bez chwili zastanowienia powiedziała: OK!:) Tak więc, na barki naszej koleżanki spadło początkowo zaprojektowanie, wymodelowanie i oteksturowanie potwora(lying creature), jednak po kilku późniejszych problemach z osobami, które miały się tym zająć Izabela również wykonała rig i animację potwora. Mi pozostały symulacje, render i compo. Izabela była również niesamowitym wparciem merytorycznym, za co z tego miejsca chciałbym jej gorąco podziękować:)

 

Przyszła jesień, październik i w końcu możemy pochwalić się naszym wspólnym dziełem, koprodukcją amerykańsko-polską o jakże dźwięcznym tytule Silent Hill: Anniversary!

 

Poniżej zestawienie głównych twórców.

 

Dyrektorem miasteczka był: Jay Ness

 

Palety do siedzenia i alkohol kołował: Ryan Shneider

 

Klimat wizualny tworzył i ściany zrywał: Paweł "ApaczoS" Gałązka

 

Potwora kręciła, ubierała, niańczyła i prowadziła: Izabela "Selena" Zelmańska

 

Dźwięki z piekła rodem majstrował i mixował początkowo: Mike Hallenbeck

Jednak Mike nas musiał opuścić pod koniec i wspólnie z Jayem i jego kolegą mixowanie kończyliśmy. Ja mixowałem dźwięk do sceny z potworem, peeling i częściowo jazdę samochodem.

 

Piramidogłowego i pielęgniarki malowała i rany dziargała: Kaley Moriadan

 

Kasę wykładali: Jay, Ryan i ja.

 

Grafikę w ruch wprawiał: Jeremy Frye

 

Klimat muzyczno-dźwiękowy tworzył: Akira Yamaoka

 

Tak więc, po tym długim i mega nudnym wstępie czas na link, film trwa 24minuty i jest pewien bonus dla wtajemniczonych po creditsach. W samym filmie umieściliśmy kilka easter eggów, informacja dla osób, które chciałyby się pobawić w szukanie:) Elementy są cztery. 3 nawiązują do gry SH2 i jeden do SH3. Hasło do filmu: anni

 

 

UPDATE:

Film jest już na machinimie, na YT:

[video=youtube_share;xCvaEYYR78o]http://youtu.be/xCvaEYYR78o?hd=1

 

 

 

Kilka linków:

 

 

https://www.facebook.com/SilentHillAnniversary

 

 

http://www.jay-ness.com/

 

 

https://vimeo.com/apaczos

 

 

http://izabela-kus.blogspot.com/

 

 

https://www.facebook.com/kaley.moradian

 

Poniżej przedstawiamy jeszcze kilka screenów z zety od Seleny:) Enjoy!

 

69956028.jpg

 

31441270.jpg

 

39795003.jpg

 

62687753.jpg

 

555bh.jpg

Edited by ApaczoS
Link to post
Share on other sites

Również gratuluję ukończenia projektu! Historyjka jak dla mnie taka sobie, ale ja nigdy nie grałem w serię Silent Hill, więc się nie znam :P Zapewne fani gry wyłapią i docenią wszystkie szczegóły. Oglądałem za to film z 2006 roku i muszę powiedzieć że momentami udało się wam bardzo fajnie odtworzyć ten specyficzny klimat. Z efektów najbardziej podobały mi się momenty "przejścia", np. gdy Piramidogłowy zamienia się w proch i iskry i znika (fajnie to wyszło). Potworek też elegancki, szkoda tylko że tak na krótko mignął :( Miałem nadziej że jeszcze gdzieś wyskoczy znienacka ;) I tu moje największe "ale"... jest przygnębiający/depresyjny klimat ale jak na horror to trochę za mało strasznie ;)

 

na swoich barkach miałem ponad 100 ujęć, około 60-ciu wymagało roto.

 

...i jestem pewien że przy niektórych chciało ci się wręcz płakać ;) Dlatego RESPECT za wytrwałość! I jeszcze raz gratulacje dla całej ekipy!

Link to post
Share on other sites

....na tym forum jak i na wszystkich innych, a wszystkie podlegają prawu Lema... nikt nie lubi prac ukończonych bo prawie nikt nigdy nie ukończył czegoś większego... a to takie frustrujące jak się komuś udało....:)))... ja natomiast bardzo żałuję, że tyle energii zostało poświęcenie na stworzenie kopii czegoś (i to nie najlepszego) zamiast sięgnąć do własnej inwencji... tak zabija się własny indywidualizm........ szkoda.....!!!!.

Link to post
Share on other sites

+ ciekawe ujęcia

+ klimat/nastrój

+ dźwięk

+ efekty biorąc pod uwagę fanowski wymiar dają naprawdę radę, zwłaszcza Apaczosa i ludzi od wykreowania miasta i Pani od mutka

 

- gra aktorska (niestety dla mnie to bardzo ważne, a tutaj psuło mi nieco odbiór)

- przycina (może wina leży po stronie mojego sprzętu, flash playera czy netu, ale pierwsze 10 minut było ok)

- między 3 a 5 minutą jak gł bohater spaceruje po mieście w stronę widza za mocno odcina się od otoczenia, jakby mial za dużą ostrość, za mało integracji z tłem... może tam po drodze jakies niedoróbki ale nie drażniły

 

Ogólnie niezła robota ze strony wizualnej... fabularnie to to juz widziałem i w grach i w filmie kinowym... pozdro

Link to post
Share on other sites

Gratuluje ukończenia... Kawał roboty!... są momenty lepsze i gorsze... najbardziej podobało mi się to co czytałem przed obejrzeniem filmu - historia o tym jak to zaszło... sam o robieniu filmów wiem tyle co "Biber o muzyce" ^^ a jednak stale marzy się zrobić coś własnego - w głowie huczą pomysły wizje i efekty, które cholernie ciężko przełożyć na ekran i sama determinacja by próbować to robić jest godna pochwały... ukończenie tego rodzaju projektu jest sukcesem niezależnie od tego czy efekt powala na kolana czy jest "do obejrzenia"... przykładowo - zbierałem szczękę z podłogi oglądając chimerę w "Gniewie tytanów", ale bardziej zafascynował mnie (taki sobie)"Roman barbarzyńca" zrobiony przez 15 osób... fakt, że skrzyknęło się kilku ludzi ze świata i okolic by zrobić film "Silent Hill" to coś genialnego - zawsze będę kibicował takim produkcjom...

 

PS: Piramidogłowy niezależnie czy tu czy w filmie z 2006 wygląda komicznie... (ale to z wynika pomysłu posiadania takiego baniaka :D)...

Link to post
Share on other sites

Hej,

Bardzo dziękujęmy! Macie rację, może nie wszystko wyszło tak, jakbyśmy tego chcieli ale następnym razem na pewno będzie lepiej;)

 

Gratuluje ukończenia projektu, ciekawie wygląda, miejscami trochę słabiej z montażem. Coś nie mogę do końca obejrzeć film. Zacina się... :/

 

Montażem zajmował się Jay, ja tylko zmontowałem dwie sceny: potwora i peeling w korytarzu. Na resztę nie miałem wpływu. Film sprawdzałem kilka razy, chodzi płynnie. Wyłącz może HD i włącz z powrotem.

 

 

Również gratuluję ukończenia projektu! Historyjka jak dla mnie taka sobie, ale ja nigdy nie grałem w serię Silent Hill, więc się nie znam :P Zapewne fani gry wyłapią i docenią wszystkie szczegóły. Oglądałem za to film z 2006 roku i muszę powiedzieć że momentami udało się wam bardzo fajnie odtworzyć ten specyficzny klimat. Z efektów najbardziej podobały mi się momenty "przejścia", np. gdy Piramidogłowy zamienia się w proch i iskry i znika (fajnie to wyszło). Potworek też elegancki, szkoda tylko że tak na krótko mignął :( Miałem nadziej że jeszcze gdzieś wyskoczy znienacka ;) I tu moje największe "ale"... jest przygnębiający/depresyjny klimat ale jak na horror to trochę za mało strasznie ;)

 

Scena o której mówisz, akurat była tworzona na szybko za pomocą trapcode form:) Reszta to animowany materiał z maxa. Miała wyglądać zupełnie inaczej, jednak cieszę się, że sie podoba!

Potwór krótko ale tak jak mi kiedyś pewien mądry człowiek powiedział, lepiej zrobić 10 sekund czegoś w miarę niżeli 3 minuty wielkiej kupy:) Też kwestia środków i scenariusza, który nie zakładał większej ilości potworów.

A propo tego, że jest mało strasznie, ostatnio rozmawiałem o tym z Seleną, stwierdziliśmy, że gdyby to zależało od nas, więcej byłoby scen akcji a mniej sweetaśnych momentów. I tu wracamy znowu do środków, o ile dramat czy obyczaj można zrobić minimalnym nakładem, o tyle film akcji już nie specjalnie:) Ale co do tego masz rację, bez dwóch zdań. Główny nacisk położony był na postacie Mary i Jamesa, jego podświadomość itp., zdaję sobie sprawę, że może się to nie podobać.

 

 

 

...i jestem pewien że przy niektórych chciało ci się wręcz płakać ;) Dlatego RESPECT za wytrwałość! I jeszcze raz gratulacje dla całej ekipy!

 

Heh, dokładnie. Właśnie kleję breakdowna, na pewno będziesz wiedział, przy których:) Dziękujemy!

 

....na tym forum jak i na wszystkich innych, a wszystkie podlegają prawu Lema... nikt nie lubi prac ukończonych bo prawie nikt nigdy nie ukończył czegoś większego... a to takie frustrujące jak się komuś udało....:)))... ja natomiast bardzo żałuję, że tyle energii zostało poświęcenie na stworzenie kopii czegoś (i to nie najlepszego) zamiast sięgnąć do własnej inwencji... tak zabija się własny indywidualizm........ szkoda.....!!!!.

 

Dziadek, nic nie zabija, spokojna Twoja rozczochrana:D Wszystko w swoim czasie, że tak powiem:) Wraz z Seleną, nie żałujemy, fajna przygoda, na własną intencję przyjdzie pora:) Dziękujemy i doceniamy!

 

Gratuluje! Selena kopiesz dupy swoimi modelami. Szacunek.

 

Dzięki, również w imieniu zespołu :)

 

+ ciekawe ujęcia

+ klimat/nastrój

+ dźwięk

+ efekty biorąc pod uwagę fanowski wymiar dają naprawdę radę, zwłaszcza Apaczosa i ludzi od wykreowania miasta i Pani od mutka

 

- gra aktorska (niestety dla mnie to bardzo ważne, a tutaj psuło mi nieco odbiór)

- przycina (może wina leży po stronie mojego sprzętu, flash playera czy netu, ale pierwsze 10 minut było ok)

- między 3 a 5 minutą jak gł bohater spaceruje po mieście w stronę widza za mocno odcina się od otoczenia, jakby mial za dużą ostrość, za mało integracji z tłem... może tam po drodze jakies niedoróbki ale nie drażniły

 

Ogólnie niezła robota ze strony wizualnej... fabularnie to to juz widziałem i w grach i w filmie kinowym... pozdro

 

Bardzo dziękujęmy! Co do gry aktorskiej, biorąc pod uwagę, że główny bohater nigdy nie aktorzył, to poradził sobie chyba najlepiej, gorzej z Mary, ale suma sumarum, wszyscy dali radę lepiej niż się spodziewałem, szczerze mówiąc.

Klimat był dla mnie najważniejszy, cieszę się, że się udało w jakimś stopniu go oddać. Na pewno jest trochę niedociągnięć, no, ale uczymy się na błędach:) Co do przycinania, jak wyżej wspomniałem, powinno być ok.

Edited by ApaczoS
Link to post
Share on other sites
Gratuluje ukończenia... Kawał roboty!... są momenty lepsze i gorsze... najbardziej podobało mi się to co czytałem przed obejrzeniem filmu - historia o tym jak to zaszło... sam o robieniu filmów wiem tyle co "Biber o muzyce" ^^ a jednak stale marzy się zrobić coś własnego - w głowie huczą pomysły wizje i efekty, które cholernie ciężko przełożyć na ekran i sama determinacja by próbować to robić jest godna pochwały... ukończenie tego rodzaju projektu jest sukcesem niezależnie od tego czy efekt powala na kolana czy jest "do obejrzenia"... przykładowo - zbierałem szczękę z podłogi oglądając chimerę w "Gniewie tytanów", ale bardziej zafascynował mnie (taki sobie)"Roman barbarzyńca" zrobiony przez 15 osób... fakt, że skrzyknęło się kilku ludzi ze świata i okolic by zrobić film "Silent Hill" to coś genialnego - zawsze będę kibicował takim produkcjom...

 

PS: Piramidogłowy niezależnie czy tu czy w filmie z 2006 wygląda komicznie... (ale to z wynika pomysłu posiadania takiego baniaka :D)...

 

Dzięki! Starałem się to opisać w sposób inny niż zazwyczaj. Każdy zawsze pomija czytanie taką ilość tekstu:)

Masz rację, a najlepsze w tym wszystkim jest to, że apetyt rośnie w miarę jedzenia:D

Peace!

Link to post
Share on other sites

Zawsze mnie cieszy jak ludzie robią coś do końca i za to zawsze należą się gratulacje. To czego się przy tym nauczyłeś już zostanie Twoje.

 

Niestety nie dałem rady jednak obejrzeć całości. Dla mnie, jako już podstarzałego widza, który w życiu w Silent Hill nie grał, to było potwornie nudne po prostu. Nieoglądalne. Zarzut to raczej do scenarzysty i reżysera niż do Ciebie, ale zawsze wpływa na odbiór. Przyjemniej się ogląda sam montaż efektów i robota CG jest tam zrobione przyzwoita.

 

salut

t.

Link to post
Share on other sites

Gratulacje zamknięcia projektu.

Wiem, że to wymaga dużo energii i determinacji, pełen szacun za dźwignięcie tematu i całą włożoną pracę.

I na tym kończą się moje zachwyty, bo niestety podzielam zdanie dziadka3D. Szkoda, że tak uzdolnieni ludzie, z taką chęcią do pracy włożyli ogrom energii w coś takiego. Można było posiedzieć nad scenariuszem, nie mówię już o nie robieniu filmu w klimacie Silent Hill, tylko o próbę zrobienia czegoś własnego, złamania konwencji, pobawienia się klimatem zaczerpniętym z gry. Dodania czegoś co powoduje, że po obejrzeniu filmu nie czujesz, że zmarnowałeś kilka minut, a przeżyłeś coś fajnego, nowego, oryginalnego.

Link to post
Share on other sites

również dziękuję bardzo za miłe słowa :)

breja - tutaj głównie chodziło o okazje, znalazł się człowiek który nakręci film i potrzebował efektów do niego...tak więc jedynie pomogliśmy..z resztą nie potrafię odmówić wymodelowania potworka XD no i ApaczoS z tego co zdążyłam zauważyć też bardzo lubi te klimaty:)

Link to post
Share on other sites

Również gratuluję zakończenia ciekawego projektu. Udało się Wam całkiem nieźle oddać silentowski klimat. Moment przemiany otoczenia po syrenie wykonany jest rewelacyjnie. Generalnie efekty wyszły spoko, nie spodziewałem się tego.

Z tych słabszych rzeczy mogę wymienić dwie. Pierwsza to taka o której wspomniał Baggins - trochę przynudza, za dużo jest nudnych scen. Druga sprawa to sceny walk, trochę sztuczne, mało dynamiczne - nie czuć adrenaliny;]

Tak czy siak całość wyszła całkiem fajnie, stwory ciekawe (i te charakteryzowane i ten modelowany), spoko muzyka silentowska, efekty ładne - raz jeszcze gratule.

Link to post
Share on other sites

To mówisz @Baggins, że w oczy nie kole:) Bardzo dziękuję i trudno się nie zgodzić z tym co mówisz. Było kilka propozycji zmian lecz niestety przeforsowanie ich graniczyło z cudem. Z ciekawostek dropsa mogę powiedzieć, że potwora w ogóle miało początkowo nie być. Dobrze jednak, że się znalazł.

 

@Breja, potraktuj to jako rozgrzewkę.

 

@PLS, dzięki wielkie! btw. bardzo fajne portfolio posiadasz.

 

Bardzo miło nam słyszeć(mnie i Selenie), że nasza działka nie zawiodła a nawet się podoba. Zawsze to daje kopa do dalszego działania. Dziękujemy!

Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

Troszkę mi zabrakło schizolstwa, no wiecie, przyspieszanie, zwalnianie... lub kompletne ujęcia od czapy, na coś co jest nie koniecznie związane ze scenariuszem, ale efektowne, np. wychodząca włochata glizdunia ze ściany, coś za plecami bohatera itd. Osobiście lubię filmy z F.E.A.R, szkoda, że nie poszliście w tę stronę.

Mało jest rzeczy, które mogą przestraszyć np. stwór Seleny jest świetny, ale...

Nie będę się rozpisywał, bo pojęcia o tym nie mam, po prostu kawał dobrej roboty odwaliliście i tyle.

Link to post
Share on other sites

Gratuluję ukończenia. Bardzo dobre efekty jak na amatorski film.

 

Trochę mi brakuje logiki w całości, nie znam Silent Hilla i przez to pewnie też nie jestem odpowiednią publicznością na takie coś, ale miejscami kompletnie się gubiłam co się dlaczego dzieje.

 

Ale na pewno cała ekipa sporo się nauczyła robiąc to, więc czekam na następne filmy.

Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękujemy za wszystkie komentarze.

Link w pierwszym poście został zaktualizowany. Film jest już na machinimie. Jeszcze dzisiaj dodam breakdown'a z wytłumaczeniem easter eggów i kilka testów.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy