Jump to content
OkTuts

[Thinking Particles] Wstęp do Myślących Cząsteczek w C4D, cz.2

Recommended Posts

Kto by pomyślał, że w czasie deszczu trzeba zamknąć dach na stadionie? Kto by pomyślał, że po wykupieniu Vimeo PLUS trzeba usunąć ciasteczka w przeglądarce? Dzisiejszy dzień upłynął pod znakiem usterek technicznych. Ale mnie udało się wyprzedzić PZPN i Tutorial właśnie się ukazał (na mecz jeszcze trzeba będzie poczekać). Mam nadzieję, że również przypadnie Wam do gustu.

 

 

Pamiętajcie o zaglądaniu na http://tuts.obrazkontrolny.pl i zostawianiu swoich komentarzy ;)

Edited by OkTuts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest fishinthewater

Świetnie się to ogląda i słucha;) Za tutki podziękował.

Kibicuję i czekam na kolejny materiał.

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem to fajne, ale jeśli jest gdzieś node z opcją if i set data można uniknąć tworzenia nowych grup.

 

Po prostu if particle die set data lifespam = 30(np.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem u siebie na blogu - nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale:

Zmiana samego czasu życia cząsteczek nie rozwiązuje problemu, że przypisaliśmy do grupy zdarzenie wywoływane w trakcie śmierci cząsteczek do niej należących. Jeżeli zmienimy czas na 30, to po 30 klatkach utworzy się nowy emiter z cząsteczkami z tej samej grupy i wpadniemy w nieskończoną pętlę.

(swoją drogą musimy ustalić jedno miejsce, gdzie będziemy dyskutować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noooo teraz to już mucha nie siada! Bardzo dobry tutek. Co do tworzenia nowych grup to faktycznie można by ich uniknąć przez zwykłe wprowadzenie stanów particli w particle data - czyli algorytm idzie tak:

1. Particle się rodzi ze stanem 1.

2. Umierając tworzy particle ze stanem o jeden większym (czyli stan 1 tworzy stan 2, stan 2 tworzy 3 itd. dla n tworzy n+1).

Warunek Końcowy: Tylko particle ze stanem x tworzą kolejne particle - w Twoim przypadku tylko stan 1 tworzy kolejne particle.

 

... i po sprawie. Ale wtedy musiałbyś wytłumaczyć do czego jest operator data channel, wyjaśnić różnicę między int, float, float3 itp. Dlatego myślę, że to by było przekombinowanie na początek i myślę że Twoje rozwiązanie jest znacznie prostsze - łopatologiczne, czyli na początek lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już za tutka dziękowałem na stronie a tutaj jeszcze wrzucam efekty krótkiej zabawy ;) Ciekawe efekty można uzyskać jak się poeksperymentuje w Hair Material z opcjami typu Kink albo Frizz ;)

 

KyJWxl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie takie rzeczy powodują, że zaczynam widzieć w tym coraz większy sens ;)

Do zobaczenia w przyszłym tygodniu, jeśli chodzi o nowy tutorial, ale polecam też zaglądać na bloga, ponieważ wkrótce pojawi się coś ciekawego ;)

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolutna rewelacja. Aż się zachciewa porobić coś. 45 minut, to nie mało, ale dobrze sobie przed snem pobudzić jeszcze mózg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy