Jump to content
Jonasz_Real

Rozbudowa PC: 7500 zł (Mari, Zbrush, 3dsmax)

Recommended Posts

Witam, chciałbym rozbudować komputer pod Mari (Zbrush, 3dsmax) i tu najważniejsze:

karta graficzna musi byc wspierana przez Mari.

http://www.thefoundry.co.uk/products/mari/system-requirements/

 

Obecny komputer ma juz ponad 5 lat i nie wiem, czy jest sens jego modernizowania. Pytanie: lepiej dokupić nowe podzespoły czy nowy komputer, który posłuży mi przynajmniej 10 lat?

___________

 

Obecnie:

 

CPU: Intel Core2 Quad Q6600 @ 2.40GHz

Mobo: ASUS Striker II Formula

GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512

Ram: OCZ Reaper HPC DIMM DDR2 8GB (4x2GB) 1066MHz CL5

zasilacz: Zasilacz - Tagan TG530-U15

Obudowa: Antec P180B

 

___________

 

Poniżej zebrałem zestawy wybrane przez różnych użytkowników i troszkę je zmieniając:

 

CPU: Intel Core i7-3770 /3.4GHz, 8MB, LGA 1155, BOX/ 1116,41 zł .

Mobo: ASUS SABERTOOTH Z77 Intel Z77 LGA 1155 823,30 zł.

GPU: Zotac GeForce GTX 680 4GB (ZT-60103-10P) 2220 zł

Ram: Corsair Dominator GT Quad Channel 32GB DDR3-1866MHz (CMT32GX3M4X1866C9) (ta cena mnie zabiła, 1 602,81 zł, a dlaczego te? wybrałem z listy, która jest kombatybilna z tą płytą.

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1155/SABERTOOTH_Z77/SABERTOOTH-Z77-Memory-QVL.pdf )

Cooler: Scythe Yasya CPU Cooler (KSCA0116) - 190 zł (dokupie wentylatory Enermaxa)

SSD: Samsung SSD830 256GB (689 zł) czy Samsung SSD840 Basic 250GB (666 zł)? (SSD podzielę na dwie partycje, 128 GB na systemowy, drugi na projekty, dodatkowe partycje to zwykle HDD.)

Zasilacz: OCZ ZT 750W 80+ Bronze modular 351.52 zł

czy większy ?

Zasilacz: Corsair CMPSU-850AXEU - 850W 80 PLUS Gold, EU version 694,76 zł.

Obudowa: Fractal Design Define R4 USB 3.0 Titanium 390.65 zł net

 

Ps. Czy płyta główna ASUS SABERTOOTH Z77 zmiesci się do starej obudowy Antec P180B?

 

Będę wdzięczny za poradę i co byście tu zmienili. I jeszcze uprzedzę, że raczej nie będę sie bawił z podkręcaniem. Nie mam wogóle zadnego doświadczenia.

 

Pozdrawiam

Jonasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ram może drogi przez to że wysokie taktowanie + niskie timingi oraz dedykowane do płyty.

Zasilacz brałbym 1K, tak na zapas.

Reszta powinna być ok, choć można doszukiwać się niewielkich różnic.

 

Upewnij się czy karta jest obsługiwana poprawnie przez programy które podałeś.

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Co do karty w MARI to jest bardzo ważna sprawa, wpływa nie tylko na wydajność działania programu, ale także przede wszystkim na to czy poprawnie działa projekcja, maski i wszystkie elementy związane z wyświetlaniem. Używam MARI na GTX 570, często mam jakieś problemy właśnie związane z wyświetlaniem. Czy to ukrywanie face'ów działa nie tak, czy ich zaznaczanie, czy nie dokładnie działające maski. Jest to trochę denerwujące, ale trochę kombinując da się wszystko ominąć. Najlepiej jakbyś znalazł kogoś, kto na 680 pracuje w MARI i będzie mógł Ci powiedzieć jak ta praca wygląda. Na pewno do MARI dedykowane są kart z serii Quadro, ale szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak się sprawują w ZBrushu, ani czy rzeczywiście są warte uwagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu zastanowił bym się, czy w tej cenie nie złożyć czegoś na LGA2011 i i7-3930. Nowsza podstawka, której Intel lada chwila nie wyprze jak w przypadku 1155 i 6 rdzeni, które jak Ci będzie mało możesz rozszerzyć do 8. Do tego jeszcze 8 banków pamięci na większości płyt.

Jeżeli zostajesz przy 1155, to czemu akurat taka droga płyta i przez to tak horrendalnie drogi RAM. 32GB RAM'u można mieć już za 600zł i to nie jakiegoś z najniższej półki. Jeszcze wracając do płyty, to moim zdaniem bez sensu ta konkretna, bo i tak nie będziesz kręcił (wybrałeś procesor z zablokowanym mnożnikiem), a innego uzasadnienia nie mogę się na szybko dopatrzeć. Także przemyśl to. W kwestii zmieszczenia się, powinna wejść bo to zwykły ATX jest.

Podobno najlepszym coolerem do 200zł jest thermaltake hr-02. Tylko musisz pomierzyć, czy Ci do obudowy wejdzie. Zresztą przy Twoim wyborze też bym pomierzył. Tak na wszelki wypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie: lepiej dokupić nowe podzespoły czy nowy komputer, który posłuży mi przynajmniej 10 lat?
10 lat. Hi hi. Za 10 lat każdy dzieciak na wyprawkę do podstawówki będzie dostawał tablet o moc większej niż komp którego zamierzasz teraz kupić. 3DMax w tym czasie będzie pewnie zjadał ze 128 giga ramu a ludzie będą narzekali że ich viewport renderujący z Full Global Ilumination działa tylko w 20 klatkach na sekunde jak włączą kaustykę.

Najsensowniej kompa wymieniać co 3 lata i nie brać samych najświeższych komponentów jak miesięczne procki czy grafiki świeżo po premierze. Poza tym obecna inżynieria technologiczna i tak nie pozwoli ci się pobawić tym sprzętem więcej niż 4 lata, i to przy pomyślnych wiatrach. ;)

 

Wszystko wygląda sensownie. Poza grafą która jest podatkiem od zajebistości ale jak chcesz Mari to najlepszy wybór.

 

Na Twoim miejscu zastanowił bym się, czy w tej cenie nie złożyć czegoś na LGA2011 i i7-3930. Nowsza podstawka, której Intel lada chwila nie wyprze jak w przypadku 1155 i 6 rdzeni
Intel rezygnuje z Wszystkich podstawek LGA w 2014 roku...

 

nie mam zielonego pojęcia jak się sprawują w ZBrushu
W ogóle. Czyli tak samo dobrze jak dowolny zintegrowny układ graficzny z lapków. ;) Zbrush nie korzysta z karty grafiki do wyświetlania modeli, robi to na CPU, jedyne zasoby karty z jakich korzysta to pare mega vramu na wyświetlanie guziczków. Do zetki potrzebny jest procek i zarezerwowane 4 gigsy ramu dla niego. W przypadku rozbudowy kompa to warto zainwestować w wiardo ramu bo piątka w wersji 64 bitowej będzie zjadała dwukrotności pamięci z którego teraz korzysta zetka żeby mieć podobne osiągi.

Tak swoją drogą to modele które widać w viewporcie zetki to nawet nie jest przestrzeń 3d więc tym bardziej akcelerator grafiki by tu nie pomógł.

 

s0Ywl.jpg

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intel rezygnuje z Wszystkich podstawek LGA w 2014 roku...

 

Po pierwsze, na razie tego Intel jeszcze oficjalnie nie potwierdził, a po drugie moim zdaniem, tym zabiegiem strzeli sobie w stopę i AMD w końcu się odkuje :)

 

Ale wracając do tematu, to skoro mówisz, że Zetka korzysta głównie z CPU, tym bardziej zastanowił bym się nad 3930K i jeszcze większą ilością ramu już w nie tak astronomicznej cenie.

 

EDIT:

 

Jaki system w ogóle będzie na tym stać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hejka

 

rzuc okiem na te porownania

http://www.jaki-procesor.pl/intel-core-i7

http://community.futuremark.com/hardware/gpu (tutaj warto posortowac Value for Money )

 

osobiscie nie kupowalbym tak drogiej plyty i ramu, a kase zatrzymal i zlozyl cos nowego za 2 lata. niestety kupowanie na przyszlosc komputera nie sprawdza sie w praktyce.

sam mam ten sam procek ale na jednej z tanszych mobo i ramie. napewno jest mniej wydajny, ale nie sadze ze proporcjonalnie do kasy.

 

juz predzej mozna by sie porwac na 3930k jak koledzy doradzaja.

ale zobacz tez w porownaniu ze roznica w wydajnosci to ok 20%, a jest 2x drozszy.

 

dysk ssd to podstawa :)

 

jezeli to standard atx to obudowa powinna styknac.

 

fajna graficzka, tez teraz dolozylem troszke wiecej do gpu i jestem mega zadowolony, vray rt i maxowe viewporty kosza :). aktualnie na tapecie mam 10mln (czesc instancji) ale smiga az milo(viewport), a z Twoja karta to bedzie chyba kosmos.

Ale tez warto sie zastanowic czy to idzie proporcjonalnie do kasy.

 

dobrze tez niezaleznie od ssd miec raida z 2 dyskow. dobrze to daje

 

reasumujac.

moim zdaniem lepiej zlozyc maszynke z aktualnej sredniej polki, po 2 latach ja sprzedac i kupic znow srednia polke ktora bedzie 4x bardziej wydajna niz aktualna.

 

a tak na chlopski(moj ;) ) rozum to podzespoly dziela sie na 3 kategorie, normalne, za normalna cene i dobrze dzialajace. tanie ktore sie spierdziela po pol roku albo bedziesz mial problemy codziennie. i drogie dla ludzi co nie maja co z kasa robic a sa tylko nieznacznie lepsze :):)

 

takie moje skromne zdanie

powodzenia ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za liczny odzew :)

Ok zapodaje listę zmian:

_______________________________________________________________________

CPU: Intel Core i7 3930K (BX80619I73930K) ~(2172,79 zł) .

Mobo: MSI X79A-GD65-8D ~(936 zł.)

albo droższa

Mobo: ASUS P9X79 WS ~(1399 zł.)

GPU: Zotac GeForce GTX 680 4GB (ZT-60103-10P) ~(2220 zł.)

Ram: Kingston HyperX Genesis DDR3 32GB/1600(8x4GB) CL9 XMP ~ (605.12 zł.)

albo na początek skromnie

Ram: Kingston HyperX Blu DDR3 8GB/1600 CL10 (2x8GB) ~(270 zł.) Nie sprawdzałem kompatybilności ramu z płytą, myślę że to nie ma sensu.

Cooler: Thermalright Macho HR-02 120mm ~(149,00 ZŁ)

albo

Cooler:Noctua NH-D14 SE2011 ~(298,00 ZŁ)

SSD: Samsung SSD830 256GB ~(689 zł)

Zasilacz: Corsair CMPSU-850AXEU - 850W 80 PLUS Gold, EU version ~(694,76 zł.)

Zasilacz: Corsair HX Series HX850 850W ?

 

Suma (nie licząc płyty Asusa) ok. 7465 polskich złotych O.o

_______________________________________________________________________

 

::floo:: no nie wiem czy chciałbym kupować zasilacza 1k co zżera dużo prądu. 850 to nie jest tak wcale mało.

 

::Miłosz3ds:: niestety nie znam nikogo kto ma karte 680 :) tylko 580.

 

::blood_brother:: Thermalright HR-02, wow potężny... ale tylko ta wersja (Macho HR-02 120mm) jest kombatybilna z LGA 2011

I obawiam się, że może stykać z pamięcią Ram tak jak tu:

http://chlodzenie.net/wp-content/uploads/2012/09/Thermalright-HR-02-Macho-120-vs-pami%C4%99ci-RAM1.jpg

 

link do artykułu dla ciekawskich:

http://chlodzenie.net/reviews/thermalright-hr-02-macho-120-test-coolera-cpu/2/

 

Wydaje mi sie, ze ta Noctua będzie dobra i nie dotyka pamięci.

http://www.legitreviews.com/images/reviews/1801/lga2011_cooler_roundup_023.jpg

 

Pytałes mnie o system to Windows 7 Professional 64,

tak tak wiem, ze Home Premium 64 obsługuje tylko do 16 giga :)

 

::Monio:: dzięki za info i poświęcony czas :)

 

::ttaaddeekk:: dzięki Tadek, za cenne rady :)

 

bonus na zakończenie, rozbawił mnie komentarz:

http://www.ceneo.pl/12312540#tab=reviews_scroll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do chłodzenia, nie wiem jak Thermalright, ale Noctue polecam gorąco, cudowna jest.

 

P.s. ram zawsze można obrać z tych skrzynek, co udają radiatory. Temperatura nie wzrasta ani troszke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak "gorąco" polecasz to nie wiem czy mnie przekonałeś :) co do chłodzenia - jeżeli nie chcesz kręcić to na pewno tak czy inaczej warto zmienić chłodzenie na coś lepszego. Ale może warto zastanowić się jednak nad podkręcaniem? Teraz to jest banalnie proste, zero wiedzy trzeba mieć - wystarczy spędzić godzinkę nad przeczytaniem artykułu w necie i potem tylko kręcić. A korzyści są duże :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widziałem to ta płyta od asusa jest problematyczna ( raid nie dziala, widzi 6 zamiast 8 kości, coś z biosem jest nie tak ) trzeba poczytać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jonasz, listy kompatybilności pamięci pod konkretne mobo to nie marketing. Nie ryzykuj.

Dlaczego Zotac? Tanszy i z lepszym chlodzeniem bedzie Gigabyte http://www.gigabyte.pl/products/page/vga/gv-n680oc-4gd/specs/

 

A propos pamięci. Na tej stronie [link] jest info:

 

"Corsair quad channel memory upgrade kits are optimized for motherboards which use the Intel Core i7 processor family for Socket LGA-2011. Each kit includes four matched DDR3 memory modules"

 

a na oficjalnej stronie asusa, większość modeli ram brakuje na liście kompatybilności. Czyli bez obaw mogę brać to co np. Corsair proponuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A propos pamięci. Na tej stronie [link] jest info:

 

"Corsair quad channel memory upgrade kits are optimized for motherboards which use the Intel Core i7 processor family for Socket LGA-2011. Each kit includes four matched DDR3 memory modules"

 

a na oficjalnej stronie asusa, większość modeli ram brakuje na liście kompatybilności. Czyli bez obaw mogę brać to co np. Corsair proponuje?

 

Przyjżyj się dokładnie tabelom z listy QVL dla płyty którą wybrałeś http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA2011/P9X79-WS/Manual&QVL/P9X79_WS_Memory_QVL_120620.pdf

Kropki oznaczają czy dany model pamięci działał w róźnych konfiguracjach 2, 4, 6 i 8 DIMM. To pokazuje że nawet z tych przetestowanych nie wszystkie uda się odpalić w większej ilości banków.

Jesli masz czas i Twój dostawca sprzętu zgodzi się na zwrot w przypadku niezadziałania pamięci z mobo to sobie testuj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to masz radochę teraz z nowych bebechów :P

 

Jakby Ci się kiedyś nudziło, to możesz potestować viewporty z jakimiś gigantycznymi scenami jak się sprawują na GTX'ie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy