Jump to content
LaCrimosa

V-ray - światło

Recommended Posts

Witam, temat pewnie banalny ale nie mogę uzyskać takiego efektu, jaki bym chciał. Chodzi o to, że materiał przezierny nie przepuszcza światła, tzn. patrząc na element widać, że jest prześwietlany ale światło nie pada na płaszczyznę poniżej, przez co jest wrażenie, że materiał jest nieprzezierny. Jaki może być tego przyczyna? Światło standard omni, materiał zwykłe V-ray material z ustawioną refrakcją niemal na max. Reflection/refraction w zakładce V-raya Global switches włączony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cienie Vray Shadow Map, GI w konsolce renderera włączone, w indirect illumination GI caustics refractive i reflective włączone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpada przez tą szybę, po prostu masz tam słabo oświetlone. Obniż to omni tak żeby daszek Ci na szybę cienia nie rzucał to zobaczysz.

 

Sz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to nie chodzi o szybę drzwi, tylko o pergolę (czyli ten daszek właśnie, a właściwie belki pomiędzy którymi rozpięty jest przezierny materiał). Światło świeci z góry, na dole daszku widać, że prześwietla a na taras i ścianę cień od belek nie pada (powinny być paski). Jak ukryję te tkaninę i zrobię render to ładne paski od samych desek mi wychodzą a potem tak jaki dach normalny tam był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ty szyba ma jakas grubosc? zmien Refraction IOR na 1 dla testu. Powinno tez zadzialac bez GI. Albo wylacz Affect shadow i wlacz GI i refractive caustics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie działa niestety :( Czy ktoś ewentualnie mógłby mi zrobić zrzutkę z takiej prostej scenki, gdzie są tylko 2 elementy szyba rzucająca częściowy cień i płaszczyzna i screena ustawień materiału, światła i ewentualnie konsolki renderera? Byłbym bardzo wdzięczny

 

- - - Połączono posty - - -

 

@ ptaszek

 

Szyba grubość 0,5 cm nadana Shellem

 

@pressenter

 

Shadow Map, bo ten cień ma zdecydowanie lepszą jakość, nie jest taki twardy

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz z normalnym vray shadow, jemu tez mozna wlaczyc zeby byl miekki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co w ogóle stosujesz tutaj światło typu omni przy zastosowaniu vraysun i vrayhdri nie powinno być żadnych problemów bo podejrzewam że chodzi ci o taki efekt, w załączniku masz ustawianie materiału użytego na dachu. co do ustawień to wrzuć swoja scena na jakiś serwer to pewnie ktoś ci poprawi ustawienia rendera :)

Edited by shadowsexpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shadowsexpe - wielkie dzięki za podpowiedzi :) No właśnie o coś takiego mi chodziło

 

Muszę popróbować na jakiejś prostszej scenie ustawienia cieni, bo nie udało mi się osiągnąć takiego efektu jak chciałem przy użyciu własnych ustawień na zwykłym VrayMaterial. Cały czas szyba, mimo, że była przezierna dawała cień 100% i nie mam pojęcia dlaczego (ustawienia refract nic nie zmieniają). Na chwilę obecną obszedłem to na szybko dając gotowy materiał z biblioteki i jest tak jak powinno.

 

Pytanie mam tylko inne - ten materiał, który wstawiłem w viewporcie jest nieprzezierny a na renderze wychodzi przezroczysty. Czy w takim przypadku da się ustawiać stopień przezierności tego materiału? Bo refract jest 0 a efekt na renderze taki jakby było z 85% (mapy z materiału w reflect na 100% i w opacity na 100%). Materiał nazywa się Architectural Glass DRR ze strony vray materials.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy