Jump to content

Recommended Posts

Dzięki ranholtzer i dzięki zły

 

rymin: Na pracach do M&M jest mieszanka tekstur na overlayach: karton, gruboziarnisty papier zamazany grafitem i płótno, oraz szum z camera raw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas na ten ostatni obrazek z M&MX

Kiedyś w dalekiej będą inne, z następnego projektu, myślę że generalnie bardziej udane.

 

tumblr_nq6pylgDhR1s37bqao1_1280.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki PP :)

 

Rymin zadał w pmce pytanie dotyczące tego ile czasu zajmowały kolorbordy do Halo, pozwalam sobie odpisać ogólnie i też zachęcam do tego żeby takie pytania zadawać ogólnie bez skrępowania.

 

Nie pamiętam ile czasu było na cały projekt. Generalnie to trochę progresywny proces, powiedzmy że pierwsze obrazki to 4 do 6 godzinek bo się więcej szuka a ostatnie to jakieś 1,5-2, bo człek już lepiej zna materię. Jak na kolorbordy to one są i tak dalece zbyt szczegółowe, więc można szybciej.

Ale uwaga ogólna: szybkość jest przereklamowana, serio nie skupiajcie się na tym, wiem, jest mnóstwo gamrołdów gdzie mówią jakie to ważne i w ogóle, bo to ważne, ale to przyjdzie z czasem. Najpierw jakość. Co komu po pracy zrobionej w godzinkę jak jej techniczna wartość uniemożliwia użytek?

Edited by biglebowsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasna sprawa dzięki za odpowiedź!

 

Swoją drogą jest wrzucaliście gdzieś na neta tą prezentację? Z chęcią bym jeszcze raz przejrzał ten proces?

 

A co do pytań to następne (może niektóre są oczywiste ale nigdy nie robiłem w studiu dlatego mnie to ciekawi:D)

 

Kompletnie zgadzam się z tym, że najpierw jakość- sam wolę posiedzieć nawet kilka dni żeby stworzyć co sam uznam za Pro jak na swój level. Zastanawia mnie jednak jak wydajnym trzeba być żeby być wartościowym dla takiego studia jak Platige czy innych nazwijmy to "większych graczy" (typu CD, Techland czy inne studia 3AAA). Bo podejrzewam, że jeśli ktoś osiągnie już zadowalający poziom to jednak musi w jakiś ramach czasowych się mieścić? ( Jeśli on robi pracę 16h kiedy wszyscy wokół robią ją w 5-6 np.)

 

Pozdrawiam i Dzięki z góry!

 

Rymin

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie że poruszyliście kwestię szybkości, akurat ostatnio dużo się nad tym zastanawiałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rymin, studio prawdopodobnie będzie chciało żebyś zrobił pracę jak najszybciej i najchętniej pozwoli ci się zarżnąć byleby było na akord. Ty musisz sobie umieć wyznaczyć zdrową granicę która pozwoli ci zachować kreatywność, mieć czas na hobby, rodzinę etc. Musisz też być na tyle asertywny żeby nie pozwolić sobie wmówić głupot.

Potrafię oczywiście określić co ile czasu mniej-więcej powinno zająć ale ten faktor bywa różny i spoko. Nie spotkałem się z opcją że jeden robi w 16 to co innym zajmuje 5-6. Bywa odwrotnie, większość robi coś w 16 ale wyjątek potrafi zrobić to w 5-6 i to czasem lepiej niż reszta.

Jak pracujesz w firmie to prawdopodobnie ta firma nie będzie się śpieszyć z uczciwym i proporcjonalnym wynagrodzeniem cię za bycie non stop na dwukrotnym speedzie. Jak widzisz ze faktycznie radzisz sobie wyraźnie lepiej to idź na freelance.

Inaczej też timingi wyglądają w biznesie giercowym a inaczej dla reklam. Gry w porównaniu do reklam to chill, relaks i wakacje:)

 

Nie rozmawialiśmy z Arturem o upublicznieniu całej prezentacji, chyba bym się skłaniał do tego aby tego nie robić, najwyżej fragmenty (co by było o czym mówić na ewentualnych prezentacjach:)) W przyszłym tygodniu trochę moich obrazków wypuszczę.

Edited by biglebowsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no to nawet się nie oszukuję, że duże studio będzie dbało o moje zdrowie i rozwój osobisty. Akurat nie jestem już młodzieniaszkiem a asertywności uczyłem się jako inżynier na budowach więc o to się nie boję:D

 

Co do freelancu to wydaje mi się, że powinien iść w kolejności po tym jak ma się już jakieś doświadczenie i umiejętności, no i znane "w branży" nazwisko.

Ja chciałbym zacząć od roboty w studiu żeby uczyć się od lepszych ode mnie (i nadrobić tym brak edukacji stricte"artystycznej").

 

Z tą prezentacją zrozumiała sprawa ( jeszcze ktoś podpatrzy "wieloryba" i po karierze:D). Czekam na arty w takim razie!

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

oho, skądś go kojarzę :D Tylko jak on sie zwał? Wieloryb sukcesu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super - wspaniala praca z walorem i kolorem - wyglda bardzo fotorealistycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra pracka. Zgadzam sie z bolitic. :)

 

kiedys chyba mi sie snila taka potwora O.O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy