Papa Pio 34 Posted January 14, 2013 (edited) Założyłem sobie kiedyś że będę robił jeden short rocznie... był banan (War of Fruit)... po nim w 2012 r. z racji zapowiedzi końca świata sobie odpuściłem, ale skoro końca świata nie było to można działać... pora na drugi... technicznie powinien być lepszy od pierwszego... czy się uda zobaczymy... ostatecznie banan tyłka nie urywał (przynajmniej oglądającym ^^)... akcja pierwszego była w pomieszczeniu - w otoczeniu płaskich powierzchni... więc dla własnego rozwoju postanowiłem, że drugi będzie exterior... Zawsze chciałem zrobić film o rycerzu i smoku - oklepane to - wiem, ale może uda się to pokazać z jakimś jajem... po swojemu... akcja ma się odbywać przed smoczą grotą... Smok ma nie być typowym skrzydlatym dinozaurem... myślałem bardziej o jakimś innowacyjnym designie - jakieś połączenie jaszczura, aliena z... rekinem... tak bym to widział... gdzieś miałem kilka konceptów... jak znajdę to wklepię... no i ten rycerz... tu jeszcze nie jestem przekonany... najpierw myślałem, żeby był to kozak w sensie że mocarz, później że jakiś totalny giermek z wiadrem na głowie... może jakoś to wypośrodkuję... jeszcze się obaczy... Jako fanboy Blendera shorta będę robił w tym programie... wspierając się gimpem i najbardziej fachowym programem do obróbki grafiki rastrowej... paintem... I to chyba tyle z mojej strony na tą chwilę... pora działać... deadline - 31 grudnia 2013 r. Lokację już z grubsza mam... jeśli macie jakieś sugestie to chętnie poczytam... Edited January 15, 2013 by Papa Pio Share this post Link to post Share on other sites
dziadek3D 87 Posted January 14, 2013 Witaj producencie niezależny....!!!!... chyba pomału będziemy musieli utworzyć związek i poprosić Akademię Filmowa o wsparcie... bo kino niezależne zawsze było awangardą tej muzy.....:))))))))... ale na poważnie... to będzie ciężko bez scanera....!!!! szukaj sobie kogoś od muzyki i dźwięku.... ja już znalazłem.... rośniemy w siłę... żeby tylko przetrwać do rebrandingu.....:))))))))))) Share this post Link to post Share on other sites
blinq 350 Posted January 14, 2013 Pomysł rzeczywiście oklepany. Może nie rób happy endu? Na przykład pokaż mega twardego rycerza, który podjeżdża pod jaskinię, zgrywa wielkiego macho - wymachuje mieczem, wyzywa smoka na pojedynek i jest strasznie pewny siebie. A smok od niechcenia strzela w niego ogniem z jednej dziurki nosa nawet nie otwierając oczu ;) Taki tam pomysł na szybko ;) Ale życzę powodzenia i będe tu zaglądał :) Share this post Link to post Share on other sites
dziadek3D 87 Posted January 14, 2013 oczywiście strzelanie musi być i rozwalanie na kawałki... masa dymu i ognia.... złote kule w zwolnionym tempie, trzy wiadra krwi i tylko żeby to nie było na jakimś rynku i nie CyberSpaghetti .....:)))).... może nich smok wyjmie normalnego Colta, a potem splunie przeżutym tytoniem.... ze scenarzystami to mają nawet problem w Świętymlesie.... :))). Najlepiej to zrób co uważasz i tak wszyscy będą uważali inaczej.... a zwłaszcza Ci co wiedzą jak, a jeszcze nic nie zrobili...:))) Share this post Link to post Share on other sites
blinq 350 Posted January 14, 2013 Kurcze dziadek normalnie fantastyczny pomysł! Ty się marnujesz nam tutaj! :D Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 14, 2013 Masa dymu, ognia krwi i świszczące kule... ludzie zlitujcie się FX to raczej jedna z najsłabszych moich stron :P... natomiast jeśli chodzi o pomysł z coltem - jest tak absudralny, że nawet zabawny :D... historyjkę już mniej więcej w głowie mam nakreśloną... waham się między kilkoma wariantami, ale staram się mierzyć siły na zamiary :D, tak, że Dziadku z tymi dymami ogniami i bryzgającymi litrami krwi ... niestety nidyrydy :D Share this post Link to post Share on other sites
Sunedge 52 Posted January 14, 2013 No hej. A masz juz caly scenariusz, czy tak na zywiol troche to robisz? Pomysl blinq'a fajny - zaklepuje ;p Z dźwiekiem to racja - film ożywa. Wypada zakonczyc staropolskim - bede sledzic wątek i trzymac kciuki :) Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 17, 2013 W wolnych chwilach albo bawiąc się z synem rysuję ukratkiem storyboard, ale nie lubię wszystkiego mieć z góry zaplanowanego... w trakcie realizacji wpadają nowe pomysły i rozwiązania, więc nie wszystko przesądzone... jeśli chodzi o dźwięk to jest to moja pięta Achillesowa... może sklecę coś e jakimś eJay-u... albo w połowie drogi zamieszczę ogłoszenie na forum... Sunedge - pomysł blinq'a jest do Twojej dyspozycji... ja postanowiłem potoczyć opowieść trochę inaczej :D ok... wrzucam smoka... jeszcze nie zriggowany... jeśli będą siły to może go troszkę dopieszczę - jeśli nie, to zostanie taki jaki jest... pora na rycka... tu będzie trudniej... macie jakiś fajny tutek do riggowania twarzy? Share this post Link to post Share on other sites
Faun 38 Posted January 17, 2013 (edited) Smok wygląda jak zmutowany rekin-młot;) Właśnie doczytałem, że to zamierzone :) Edited January 17, 2013 by Faun Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 18, 2013 Faun - dokładnie ;], może jeszcze pokombinuję z teksturami ale koncepcyjnie coś takiego własnie chciałem zrobić... bez stu tysięcy rogów, pietnastu diademów i pięciu skrzydeł... puki co w miarę prosty model... Pierwsze przymiarki do rycerza... jednak wybrałem totalnego giermka... wzorowałem się trochę na Czkawce z "How to train your dragon" i Romanie... z "Romana barbarzyńcy" pod którego wielkim wrażeniem jest cała dolina :P... mimika twarzy zrobiona shape-ami... wstępnie mi się podoba, ale jak macie jakieś sugestie chętnie poczytam... zanim przyjdzie mi riggować... Share this post Link to post Share on other sites
blinq 350 Posted January 21, 2013 "Rycerz" super! Szczególnie miny fajowe :) Trzymam kciuki i powodzenia! Share this post Link to post Share on other sites
wroniec 105 Posted January 21, 2013 Fajna stylistyka twarzy, dodałbym ewentualnie jeszcze powieki na oczy. Jakościowo głowa trochę odstaje od reszty ciała. Będziesz je jeszcze szlifował? Powodzenia Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 22, 2013 Powieki są... jeśli chodzi o resztę ciała, to chyba coś jeszcze porobię, bo po zriggowaniu wychodzą trochę babole na zgięciach... w ogóle ręce wyszły za krótkie... jak je zgiąłem :/... zastanawiam się czy zamiast kombinowania nad poprawą rigga, nie lepiej byłoby zastosować jakieś ochraniacze - na ramiona, na piszczele - np. z desek... Share this post Link to post Share on other sites
Guest Chrupek3D Posted January 22, 2013 (edited) z tymi ochraniaczami może być jeszcze większy problem... nie możesz dać więcej loopów na zgięciu? Poza tym, jest coś takiego jak shape key, nie wiem jak to jest w Blenderu i czy można zrobić driven keys jak w Maya. W każdym razie corrective shape key możesz zrobić w trakcie animacji i poprawiać to i owo. Jak masz dalekie ujęcia to ja bym się nie bawił w upiększanie zgięć, co najwyżej zrobił korekcję na klatkach animacji o ile wszystko chcesz robić w Blenderu. widziałem ostatnio Romana i Czkawkę... Czkawka fajniejszy, bo Roman trochę mnie osłabia tą swoją opaską na... ;) link do Maya, ale może podsunie Ci rozwiązanie: do Blenderu: Edited January 22, 2013 by Chrupek3D Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 22, 2013 (edited) Shape keysy są oczywiście - tak zrobiłem mimikę... nie pomyślałem o możliwości wykorzystania tego w zgięciach... jak będą siły to się z tym poszarpię... Dzięki Dołożyłem ochraniacze na ramiona - na razie nie przeszkadzają jak ruszam postacią (a wygląda to bardziej rycersko)... chyba film zrobię z wykorzystaniem tych czarnych konturów... nie trudne a dodaje fajnego efektu bajki... widać problem z krótkimi rękami... zastanawiam się czy tak zostawić czy jednak się trochę domęczyć... Edited January 22, 2013 by Papa Pio Share this post Link to post Share on other sites
floo 956 Posted January 23, 2013 Papa Pio fajnie działasz, ekspresja na buźce mi się podoba. Oczywiście jeżeli uznasz to za potrzebne to dopracował bym samą postać. Po za główką wszystkie elementy wymagają poprawek. Troszkę pracy nad proporcjami i teksturki, zbyt płasko, mało ciekawie z kolorami jak na główną postać. Faktem jest że takie proste to nie jest, bo tworzenie postaci to żmudny proces nawet dla "Pixarów". Powodzenia przy dalszych pracach! :) Może pokusisz się o wersje alternatywną - kontrastującą z tym pomysłem, po za główką? Share this post Link to post Share on other sites
Guest Chrupek3D Posted January 23, 2013 jak będziesz chciał dialogi, to ostatnio takie coś zauważyłem, zobacz od razu "The Making Of": http://www.rebanrobotics.com/videos.html Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 30, 2013 Ok hiłigoł... pora zostawić rycka w spokoju... parę testów i pozycji... i taki już chyba zostanie... czas zabrać się za jaszczura... będzie trzeba zagęścić siatkę... aprpopos... ma ktoś jakieś doświadczenie i rady do riggowania ogoniastych czworonogów o długich szyjach? Share this post Link to post Share on other sites
mookie 550 Posted January 30, 2013 Rycerz morowy, ale smok mi nie pasuje do jego stylizacji. Co do rigu - w sumie jest identyczny z rigiem chodzącego na czworaka człowieka, tyle że dajesz więcej kości na szyję i jakiś sterownik IK. Generalnie mógłbyś zapoznać się w formie testów z BEPUikiem http://blenderartists.org/forum/showthread.php?279052-BEPUik-Full-Body-Inverse-Kinematics, może Ci pomoże w animacji. Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted January 30, 2013 Postanowiłem, że smok też będzie miał jakąś mimikę... chodzi mi szczególnie o możliwość podnoszenia górnej wargi jak u aliena i pokazania górnej szczęki jak u rekina... początkowo chciałem, żeby był bez oczu (taka furia bazująca na pozostałych instynktach), ale wyglądał trochę głupawo... więc dałem mu oczy też zaciągnięte od rekina... nie podobają mi się jeszcze zmarszczki na podbródku... Mookie - też zauważyłem rozbieżność w stylistyce... wychodzi na takie trochę pół żartem pół serio... o ile rekin był odgórnie zamierzony o tyle rycek to dzieło trochę przypadku... nie chce mi się go robić od nowa, w poważnej stylistyce, więc będę musiał to jakoś posklejać... zobaczymy co wyjdzie... Podobają mi się te czarne kontury, ale niespecjalnie to wygląda w konfrontacji z trawą... kontury bywają grubsze od źdźbeł i w efekcie trawa jest czorna... zgranie stylistyki będzie nie lada ćwiekiem, ale puki co nie martwię się tym szczególnie... przyjdzie czas - będzie rada :P Share this post Link to post Share on other sites
wujek_kane 257 Posted January 30, 2013 Rycerz boski, tylko czemu leworęczny? :D Share this post Link to post Share on other sites
floo 956 Posted January 31, 2013 @Papa Pio Rigowanie smoka jest tutaj: http://cgcookie.com/blender?s=dragon Share this post Link to post Share on other sites
Papa Pio 34 Posted February 4, 2013 Ok taki mały test z mojej strony... kombinuje teraz trochę nad compositingiem... ten temat dla mnie jest zupełnie obcy... ale kiedyś trzeba zacząć... macie jakieś sugestie bądź rady? [video=youtube_share;9TnjwyRhhe8] Share this post Link to post Share on other sites
mookie 550 Posted February 5, 2013 Przed tym "roooaar" smok sztywnieje, rusza się tylko szyja. Jeśli to coś więcej, niż test, powinieneś to poprawić. Co do compositingu musiałbyś napisać, jaki efekt chciałbyś uzyskać, byłoby łatwiej pomóc. Share this post Link to post Share on other sites