Jump to content
Dav

Cyberpunk 2077 - jak tworzono teaser

Recommended Posts

No to ja jeszcze do pieca dorzuce z tymi skanami, robilem zolnierza i pistolet z ktorego celuje do tej panny:)

Mialo byc fajnie i szybko, myslalem sobie jest skan wcisne shift w zb i szybko oblece:P (wiekszosc tak mysli)

Wcislem shift oblecialem a tu niespodzianka.......... zmieniamy proporcje bo w CDP doszlo do wniosku ze zamalo napakowany no i zaczely sie schody: retopo modyfikacje przepalania naciagania i mowienie po "bulgarsku".

Udalo sie jakos zmeczyc retopy porobione zgodnie z tym jak sie szyje ubranka i juz zadowolony z siebie wysylam do korekty a tu kolejne schody....... klapy powinny byc bardziej rozsuniete. No to naciagnalem i okazuje sie ze faudy trzeba jednak z "reki" trzasnac, bo te po rozsunieciu klap okazaly sie za geste i nienaturalne. Caly mikrodetal tez trzeba bylo naniesc z "reki" bo tkanina miala byc pognieciona a po uzyciu shifta wygladala bardziej na skore niz tkanine.

Co ja fakow poslalem jak robilem kolnierz w 16 wersjach to tylko ja wiem i zona z dzieckiem.

Powiem jeszcze troszke o hardsurfacach, ktorych nikt nie zauwaza. Rece byly robione w calosci w ZB i tak poszlo do teasera, ale po drodze stwierdzilismy, ze to slaba metoda i robilem najpierw podklad w ZB potem przechodzilem do maxa i w maxie robilem retopologie tej bazy i caly detal nanoszony byl juz w maxie zeby pasowalo pod turbomeshsmootha. Strasznie to pracochlonne bylo i mam wysypke jak slysze, ze ktos cos chce z hardsurfacami.

No i to tyle jesli chodzi o skany 3d, teraz ocenciee ile zostalo skanu w skanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobra, podsumujmy to już na trzeźwo. Pięć miesięcy zajął dwuminutowy zwiastun z dwoma nieruchomymi postaciami. To jakie w takim razie są plany na przyszłość. Tych animacji musicie przecież natłuc do premiery praktycznie jak do filmu. Czego właściwie możemy się spodziewać przez nadchodzące dwa lata?

 

Ekstrapolujac planujemy przynajmniej 10 nieruchomych postaci w kolejnym dwuminutowym spocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i to tyle jesli chodzi o skany 3d, teraz ocenciee ile zostalo skanu w skanie.

 

No z tego co tu piszecie wnioskuję, że z tego skanu to się ostał tylko ten śliczny nosek głównej aktorki :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
No z tego co tu piszecie wnioskuję, że z tego skanu to się ostał tylko ten śliczny nosek głównej aktorki :P
I tak pewnie jeszcze poprawiony dam_standardem żeby światło się ładnie rozchodziło. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...w zasadzie nie ma się czym przejmować... czy coś kosztuje zeta czy milion i tak żyje góra tydzień i to z dobrym marketingiem.... walczymy z modelowaniem paznokcia na zgiętym niewidocznym palcu na 3 planie z 6 wersjami brudu pod paznokciem... a całość i tak jest bez przekazu.... jak fajerwerki krótko i głośno, a za chwilę ich nie pamiętamy....:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dziadek - I to mówi Człowiek, dla którego pasja jest Prawdziwą Pasją? Wierzyć mi się nie chce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

natura pozwoliła naszemu gatunkowi na niesienie przekazu nie tylko genetycznego.... ja bym z niego nie próbował rezygnować....:)))... i to jest właściwa pasja....!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...]jak fajerwerki krótko i głośno, a za chwilę ich nie pamiętamy....:)))

natura pozwoliła naszemu gatunkowi na niesienie przekazu nie tylko genetycznego.... ja bym z niego nie próbował rezygnować....:)))... i to jest właściwa pasja....!!!

 

Ta sama natura do przekazu genetycznego wybrała tak, że najczęściej jest krótko i głośno. Może to jednak działa? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soda - skan więc widzisz jako przyszłość 3D, czy na chwilę obecną tylko utrudniający pracę modelarza bajer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

trailer jest plytki i głupiutki do tego ta prawie naga sztuczna lala- prosty, tani i nachalny chwyt ( sex+violence=more viewers ) trailer z Deusa Exa Human Revolution (te klimaty ) to było dopiero coś, miało się ciarki na plecach

no ale technicznie to poziom światowy plus CD Projekt jeszcze nie zawiódł dlatego nie oceniam ksążki po okładce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skany to bardzo fajna sprawa bo z proporcjami nie trzeba mocno walczy i oszczedza sie duzo czasu na tym, ale obrobka jest rownie pracochlonna co robienie tego w tradycyjny sposob od zera. Nie ma sie czego obawiac, ze graficy znikna:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

soda

twarzy nie robiles zolniezowi :) i paru drobiazgow

Edited by staszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to prawda, nie twierdze wcale ze sam oblecialem cala postac. Tomala raczek tez nie robil^^ Trudny temat byl z tym zolnierzem przez hardsurfacy, ktorych jest tam sporo. Nie znam osoby, ktora dorabiala nogi i glowe, bo napewno bym o niej wspomnial.

No, ale to przeciez team work nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja np nie robiłem mechanicznych ramion z ostrzami i tego wdzianka które jest na trailerze. Włosy zrobił Dani Garcia. We wcześniejszej wersji były rajstopy z podwiązkami i gorset z ozdóbkami. Swoją drogą szkoda że rajstopy nie przeszły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko spoko szacuneczek bo modele zajefajne zrobiliscie

Edited by staszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam jeszcze pytanie do chłopaków z PI czy testowaliście lub czy chociaż zastanawialiście się nad inna metodą skanowania modeli niż ta którą dysponuje IR models?

Np takie coś: http://3d-lab.pl/pl/produkty/skanery-3d-zscanner

Jest tu nawet skaner do skanowania obiektów wielkogabarytowych. Czytałem że ludzie od konserwacji zabytków skanują takim sprzętem nawet kościoły(oczywiście nie w całości) z dokładnością do milimetra. No i teraz pytanie, skoro ludzie skanują się teraz nawet kinectem od microsoftu to czy taki skaner nie dałby zadowalającej jakości przy skanowaniu ludzi?

Tutaj na filmiku(dokładnie 1:40):

gość skanuje dosyć szybko glinianą rzeźbę, wiadomo że to nie to samo co żywy człowiek ale to było nagrywane kilkanaście lat temu.

Nie mam pojęcia jakie są koszty takiego urządzenia, może to jest zbyt drogie a może ograniczeniem jest ruch skanowanych "obiektów"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomala - podstawową zaletą tego co ma IR jest szybkość.To jest naprawdę jak robienie zdjęcia. Jest masa rozwiązań do skanowania martwych obiektów. Wiele z nich bardziej jest bardziej precyzyjne i tańsze niż to co ma IR, ale człowiek, nawet jak stoi "nieruchomo" to zawsze jakoś tam się rusza. W IR można uchwycić moment. W naszym przypadku na upartego pewnie można by próbować tak pozować postać, żeby dało się ją opędzić innymi metodami ale i tak byłoby to upierdliwe, ale już gdybyśmy robili np. bazę pod shape'y twarzy to nie wyobrażam sobie lepszej metody skanowania.

W czasie dnia zdjęciowego zrobiliśmy kilkadziesiąt 3D fotek i po prostu wybraliśmy sobie potem najfajniejszą pozę i wyraz twarzy - tak jakby było to na normalnym planie zdjęciowym. Poza tym wynikowo dostaje się nie tylko skan, ale też wysokiej rozdzielczości foty z każdej strony, które są jego bazą. W Agisofcie pracują ( albo już to jest zrobione - nie śledzę ) , żeby potem z automatu można było wciągnąć skan i wysokiej rozdzielczości foty od razu ustawione w precyzyjnej projekcji w modelerze. Do ludzi trudno mi sobie wyobrazić fajniejszą technikę przy obecnym stanie rozwoju sprzętu.

 

salut

t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"flying around the snowman"... do niedawna kierunek w podziemnym kinie animowanym (grandpa level)... wypełzł na salony.... ciekawe jak się rozwinie...???...:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trailer smakowity!

Ciekawa technika z tym skanowaniem.

 

Sam trailer fajny, inny niż wszystko co się ostatnio widuje.

Nie wygląda mega realistycznie, ale może to dlatego, że to still, za to bardzo szczegółowy. Tylko włosy mogły by się trochę "ugiąć" pod nadmuchem fali uderzeniowej rozbryzgującego się po policzku naboju, a nie tak sztywno się trzymają...

Panienka też widzę kontrowersyjna - fakt, nie wygląda jak super lalki z hollywoodu, wszystkie takie same. Wydaje się przez to bardziej naturalna, ten krzywy nos, taki charakterystyczny nawet.

Co do gorsetu, to taki mi się bardziej podoba, pasuje do klimatu. Pończochy też dobrze że nie przeszły, pończochy są paskudne!

 

Generalnie klimat mi się bardzo podoba. Pończochy, gorset vintage i kwadratowe ostrza z Human Revolution to zbytnio przekombinowane by było.

Teraz jest fajnie, czekam na więcej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy