Jump to content
adek

MeshMixer 08 update 2

Recommended Posts

Pojawiła się do pobrania nowa wersja darmowego programu MeshMixer 08 update 2. Założeniem programu jest tworzenie nowych modeli na podstawie istniejących już siatek.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2763

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przydatne rzeczy.

Elementy tego softu już dawno powinny się znaleźć w mudboxie. Jedyny program do sculptingu nie dający możliwości swobodnego tworzenia basemeshy. Dlaczego tak się dzieie jest dla mnie kompletną zagadką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajdą się. Z tego co pamiętam jakieś 3 miesiące temu była tu informacja, że Meshmixer został kupiony przez nasz drogi Autodesk:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Mudboxa 2013 był w listopadzie więc pewnie pojawi się dopiero w nowych featurach wersji 2014.

Zresztą ciekawa metoda promocyjna - wrzucają update darmowego programu, my się zastanawiamy kiedy pojawi się w mudboxie, a tu za miesiąc dwa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a tu za miesiac, dwa... Nadal nic. Mesh mixer byl zakupiony przez Autodesk jakos w pazdzierniku 2011. Ile z jego opcji znalazlo sie w mudboxie przez ponad rok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja się wogóle dziwię, że jakiś update wychodzi. Byłem przekonany, że autor będzie siedział pod kluczem zobowiązany cyrografem do niekodzenia, a bebechy rozszarpanego meshmixera zostaną poprzypinane do jakiegoś 3dmaxa po raz kolejny zwiększając jego stabilność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i znów duże dzieci zaczynają płakać. Nie nudzi wam się już to? Dorośnijcie trochę, takie dowartościowywanie w sieci nic nie daję, tylko bardziej pokazuje smutne oblicze pewnych osób.

 

Rzekłem log out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temporal - no to dodales wartosciowy, dojrzaly glos do dyskusji poparty mocnymi argumentami.

Zabawne ze to ty wspomniales o dowartosciowywaniu sie w sieci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeszcze nie narzekam bo nie muszę pracować w mudboxie. Moje oblicze z tego powodu jest bardzo wesołe. Jak wykupią pixologic to dopiero będę narzekał. ;)

Zwyczajnie nie podoba mi się gdy firmy stosują praktyki monopolistyczne i robią w konia swoich klientów. Na przykład poprzez marginalny rozwój swoich produktów a wykładanie kasy głównie na marketing.

O ile wychodzimy z założenia że wszystko działa jak system naczyń połączonych, a tak właśnie działa, to jako osoba nie korzystająca z ich produktów nadal tracę na działaniach autodesku. Przeczytaj sobie licencje FBXa... Z analogicznego powodu zachwalam Modo i Hudiniego mimo że nie są to moje narzędzia i miałem z nimi małą styczność. Wystarczy że widzę ich jakość, rozwój i to co wnoszą do grafiki ogółem. Taki autodesk według mnie wniósł do grafiki dokładnie tyle ile programów zostało zapoczątkowanych przez nich...

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autodesk jest rownie innowacyjny co Apple. Jest wielki, znany, obudowany reklamami i trzyma za jaja swoich uzytkownikow wykupujac kogo sie tylko da. I podobnie jak Apple zaczynaja robic updaty z ktorych tylko fani sie ciesza a reszta widzi ich marnosc tak samo zaczyna byc z Autodeskiem. Sama idea obligatoryjnych, corocznych updatow pokazuje, ze maja tak na prawde gdzies czy skonczyli produkt czy nie - trza wydac i tyle. Pixologic czy Luxology nie maja takich chorych zasad, wydaja soft kiedy jest gotowy i na prawde cos wnosi. Nie wspomne juz o tym ze Pixologic ma darmowe updaty od dekady i jakos nie tylko z rynku nie zniknal ale nadal robi soft ktory wytycza nowe kierunki a nie tylko kopiuje od konkurencji z opoznieniem kilku lat.

I ta marketingowa magia liczb Autodesku - oznaczanie softu rokiem nastepnym zeby uzytkownicy czuli jak bardzo sa nowoczesni. Juz dzis maja tak nowy soft ze az z przyszlego roku :D.

Kiedys sledzilem Mudboxa bardzo blisko - zapowiadal sie jesli nie na pogromce to na solidna konkurencje dla ZB. Dzis, po latach spedzonych pod opiekunczymi skrzydlami Autodesku, stal sie pluginem, softem ktory jest dodatkiem do jakiegos kombajnu, wykastrowanym z najzwyklejszego tworzenia bazy czy retopo, okulawionym przez rozwijanie teksturowania kosztem wszystkiego innego. Uzytkownicy MB ciesza sie jak pojawia sie jakis zestaw brushy udajacych te z ZB - i to nie oficjalny tylko fanowski. O gonieniu ZB nie ma juz nawet co myslec - trzeba sobie wmawiac ze tak jest git bo jest PRO i na pocieche sobie spiewac stara spiewke jaki to fajny interface. No jasne - przy tak ubogiej ilosci opcji nie ma czym go zapchac... No i szykowac kaske na kolejny update ktory nie musi byc zapowiedziany - wiadomo ze bedzie. Co dodadza tym razem? Znowu powieksza tekstury o kolejny pierdylion pikseli? A co dodadza znaczacego w maxie i mayi? Az z ciekawosci obejrze wielki show live jaki z pewnoscia zorganizuja. Moze Apple i Autodesk powinni polaczyc sily - marketingowo sa juz niemal tozsame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam,oj tam, rozwijają darmowy programik, fajny update - i tak nie dobrze, zły ałtodesk,zły, hehe:D Przecież to oczywiste że taki moloch nie będzie tak prężny jak mała firma zajmująca się tylko jednym programem, ale bez przesady. Rozwijaja tego meshmixera, fajne darmowe 123 catch itd... Dla uczniów sa DARMOWE wersje studenckie maya,maxa,xsi, autocad i co tam jeszcze. Mudbox ma świetne teksturowanie, bardzo dużo ludzi go używa do malowania po modelach. Więc może właśnie mieli rację, zamiast konkurować w skulpcie dali ludziom co innego. Rozwineli to co kuleje w zbrushu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam oj tam - rozwijaja. Rozwija ten sam koles tylko teraz ma zwiazane raczki jakby cos wiecej chcial z tym softem zrobic samemu ;) Update fajny, nie narzeka nikt na ten konkretny soft tylko dyskusja poszla w inna strone. Czemu moloch ma nie byc prezny? Przeciez ma wiecej srodkow niz mala firma a deweloperka czesto zajmuja sie caly czas ci sami ludzie, co tworzyli program. Darmowe wersje do uczenia sie? No i? Jak juz sie nauczysz to musisz kupic zeby cokolwiek na tym zarobic albo przeniesc sie na pirata wiec na jedno wychodzi. A co do mudboxa to ani taki dobry w sculpcie jak ZB ani taki dobry w malowaniu jak Mari ;)

 

Acha, i prosze mi tu nie wmawiac ze NARZEKAM - nie mam na co bo nie uzywam ich softu. Dyskutujemy, porownujemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi - na 10 Twoich postów 9 jest o tym, że Mudbox odpowiada za istnienie nędzy i głodu na świecie. Już wszyscy to wiemy, krucjata skończona, możesz odpocząć. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma związane rączki i wypłatę co miesiąc. Przecież nikt go nie zmuszał siłą, poszedł do autodesku bo widział w tym swoją szansę. Mari to soft tylko do malowania, na pewno duuuużo mniej ludzi go używa niż mudboxa, bardziej nadaje sie dla hollywoodzkich studiów niż do game artu czy dla freelancera. Z tego co czytałem opinie to mari ma spore problemy z wydajnościa na zwykłych kartach, bez quadro nie podchodź. Jeśli już to konkurencją dla muda w malowaniu jest 3d Coat a nie Mari.

 

W mudboxie masz świetne layery, wydajny NAPRAWDĘ 3D viewport - z prawdziwą perspektywą, podglądem realtime speculara itd. Zbrush ze swoim pseudo 3d viewportem jest tu daleko z tyłu - już przy zwykłym obracaniu modelu widać wady tego systemu. Zoom, rotate - i masz w zbrushu przeskoki jak zając na wiosnę:D

 

Jak skończysz naukę na darmowym to idziesz do pracy w studio, siadasz i pracujesz, firma ma licencje a ty znasz program bo się nauczyłeś za darmo.

 

Nie wmawiam że narzekasz, krytykujesz, gdybys używał to masz pełne prawo narzekać;) . Moloch jest mniej prężny bo kierują nim mangerowie od rozmnażania kasy a nie pasjonaci. Autodesk i tak sie powoli otwiera na użytkowników ostatnio porobili te tam stronki gdzie można zgłaszać swoje propozycje ficzerów itd... Jasne że nie są idealni ale też nie są taką szatańską firmą jak to ostatnio modnie ich przedstawiać. Te programy - maya, XSI, mudbox - przecież to twórcy im sprzedali, widać woleli wygodne stołki i kasę na stole i tyle. Znali autodesk, na pewno wiedzieli co będzie dalej z ich programami, najwyraźniej mieli to gdzieś;)

Edited by mafida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luki Luki - a o czym jest ten jeden post?

Nie histeryzuj - wiem, ze uzywasz mudboxa ale od darcia szat w jego obronie nie przybedzie mu opcji. Szanuje twoje zdanie na jego temat i pozwol mi miec moje. Do rzeczy ktore ja robie nadaje sie jak motyka do obrony przed szarzujacym ciezkozbrojnym a fakt ze musialbym robic baze poza nim, ze musialbym robic retopo poza nim, ze musialbym rozkladac UVki poza nim, ze nie ma zadnych odpowiednikow narzedzi ktore nie tylko znajduja sie w ZB ale nawet w Blenderze, kaze mi myslec o tym programie jak o jakims dziwaku, ktory co prawda moze przeprowadzac operacje na otwartym sercu ale jednoczesnie jest bezradny kiedy przyjdzie do zawiazania sznurowek czy podtarcia sobie tylka. Przeszkadza mi w tym sofcie to, ze nie jest samodzielny, ze stal sie pluginem. A kazdy updacik kosztuje te cztery stowki. Cieszy mnie, ze nalezysz do osob zamoznych, ale ufam ze uda ci sie zrozumiec iz niektorzy maja na temat polityki Autodesku nieco inne zdanie. Geniusz tej firmy przejawial sie juz wiele razy - a to zrobili pelnoplatny update Mayi ktory w samej Mayi nie zmienial NIC tylko dodawal osobny soft, a to dodali do Mudboxa vector displacement ale jednoczesnie nie bylo zadnego shadera zeby go uzyc poza mudboxem (dopiero Wayne Robson udostepnil darmowy shader).. Umieram z ciekawosci jak syty update bedzie w tym roku w Mudzie bo z samego Mesh Mixera mogliby dodac mase opcji. Ale pewnie powiedza "po co, przeciez macie mesh mixera za darmo" i dodadza ze dwa brushe i jedna opcje nowa. Zobaczymy.

 

mafida - ale ja nie mowie, ze koles nie powinien sprzedac sie Autodeskowi. Jego soft, jego decyzje - luz. Pixologic tez podkupil kolesia od Sculptrisa i sluch o nim zaginal. Wlasciwie to o obu - i programie i kolesiu ;)

Fajnie ze moge sobie poobracac model na mega wypasionym viewporcie ale chcialbym jeszcze cos moc zrobic (zart, zaraz sie rzuci jakis fan na mnie :D). Na powaznie to tak - viewport ma mud wypasiony i inne fajne rzeczy. Ale jesli odlozyc na chwile torrent-opcje i pomyslec, ze mialbym placic co roku 400 dolcow za viewport i malowanie tekstur to cos tu jest nie tak, jesli tak podejrzec co sie u konkurencji dzieje. Updaty sa biedne a dystans urosl do gigantycznych rozmiarow. Sluchajac modcastow odnosze wrazenie, ze calkiem niedlugo bedzie to dotyczylo tez maxa na przyklad.

 

Co do tego ze sie za darmo nauczysz a potem idziesz do pracy w studio to dwie rzeczy. Raz, ze tych studio wcale nie jest az tak wiele i nie sa w stanie wchlonac wszystkich, dwa ze nie kazdy chce byc trybikiem w maszynie crunchujac przy teksturowaniu kola od wozu do najnowszej mega produkcji.

 

Co sie zas tyczy stronek gdzie mozna zglaszac uwagi i propozycje to pozwole Janowi Kobuszewskiemu odpowiedziec, bo zrobi to lepiej

 

 

Nie sa szatanska firma moze, ale w porownaniu z wieloma innymi wypadaja slabawo na wielu polach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale jesli odlozyc na chwile torrent-opcje i pomyslec, ze mialbym placic co roku 400 dolcow za viewport i malowanie tekstur to cos tu jest nie tak, jesli tak podejrzec co sie u konkurencji dzieje. Updaty sa biedne a dystans urosl do gigantycznych rozmiarow.

 

A z tym to nie będę dyskutował, kupno zbrusha jest o wieeeele bardziej opłacalne. Samymi darmowymi updejtami od 10 lat miażdżą cenowo każdą konkurencję:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy