Jump to content
Mac26

Gainward GeForce GTX 580 3GB VS Quadro 2000

Recommended Posts

GTX 460 + i7 2600k + 8GB RAM

 

Shaded 114-185

Wire 125-225

Realistic 66-87

 

Pusta scena 450-510

 

Czyli wyglada ze moj GTX460 jest odrobine szybszy od Q4000 ktorego uzywam w pracy, ale wiem, ze tak nie jest. Wydaje mi sie, ze scena ktora udostepnil Traitor nie wymaga tak wiele od karty graficznej i dlatego takie rezultaty. Pamietam jakis czas temu zrobilem test zceny 11M poly z texturami, i paroma rysunkami CAD w scenie i Q4000 byl ponad 4 razy szybszy od mojego GTX'a, najwieksza roznica byla w trybie wireframe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t0m3k dzieki za wyniki. Tak jak pisalem wczesniej ja takze to zauwazylem. Sa sceny bardziej wymagajace przy podobnej ilosci poly. Mozemy jeszcze sprobowac na jakiejs scenie ktora daje GPU po tylku :)

 

Zastanawiajaca jest mala roznica miedzy moja karta z lapka appla (GT330M) a q2000.. a przeciez to dwa rozne swiaty. Chyba przydadza sie nam rozne testy by rzeczywiscie stwierdziec gdzie jest sila jednych a gdzie drugich kart.

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTX 650 + Core 2 Quad Q6600 + 6G RAM

Shaded 95-210

Wireframe 105-250

Realistic 60-108

 

Wiec nie jest tak zle z tymi Keplerami jak gdzieniegdzie opowiadają na forach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kepler działa bardz owydajnie w viewporcie, kuleje tylko przy renderingu z GPU.

Wspominalem o tym juz dawno temu - quadro mialo przewage ze wzgledu na sterowniki, ale tylko w starych wersjach Maxa. W 2012 juz nie ma zadnego znaczenia czy masz quadro czy gtxa.

 

Sprobujcie wszyscy zrobic te same testy w OPENGL.

 

Co do wywalania sie maxa to czesto wynika to wlasnie ze stosowania DX9. Wczoraj nawet testowalem GLU3d na GPU, i przy trybie DX9 niestety wywala sie jak tylko pojawi sie 80k czasteczek. Po przejsciu w tryb OpenGL nagle wszystko smiga nawet i przy 2mln czasteczek - renderuje calkiem szybko na keplerze.

Bede w domu zrobie test tej sceny na gtx660Ti OC

Share this post


Link to post
Share on other sites

2600k 5.2Ghz GTX660Ti OC max 2012 nitrous

 

wireframe - 310-330

shaded - 382-416

realistic - 220-250

Share this post


Link to post
Share on other sites

GTX680 OC 4GB, 2600k 4.5Ghz 16GB, 2012 nitrous

 

wireframe - 494-558

shaded - 467-538

realistic - 217-343

 

Trochę małomiarodajny ten test bo przy każdym uruchomieniu wyniki skrajne min-max wahają się w granicach 150 fps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale daje przynajmniej pojecie, ze GTX niczym nie ustepuje drozszemu quadro a czesto jest i szybszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwoliłem sobie dorzucić do sceny traitora trochę podkładów cadowych. Część z nich jest podlinkowana do animacji auta. Może tutaj quadro pokaże pazury? ;-) W końcu to jest coś, do czego zwykłe karty dla graczy nie powinny być przystosowane (linie 2d) i to zwykle zamulało starsze wersje 3dsmaxa.

http://www.kozioo.com/Car_cd.zip

wystarczy rozpakować plik i nacisnąć play.

 

ati hd 7850 1GB, i7 2600K, 16 GB RAM:

Wireframe 31-32 fps

Shaded 30-31 fps

Realistic 32-33 fps

Share this post


Link to post
Share on other sites

kozioo czy mozesz zrobic jeszcze raz test i upewnic sie, ze Progresive display i Real Time Playback jest wylaczone bo te dwie opcje maja duzy wplyw na FPS.

 

pozniej wrzuce rezultaty z GTX460 a jutro z Quadro4000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pozwoliłem sobie dorzucić do sceny traitora trochę podkładów cadowych. Część z nich jest podlinkowana do animacji auta. Może tutaj quadro pokaże pazury? ;-) W końcu to jest coś, do czego zwykłe karty dla graczy nie powinny być przystosowane (linie 2d) i to zwykle zamulało starsze wersje 3dsmaxa.

http://www.kozioo.com/Car_cd.zip

 

GTX680 OC 4GB, 2600k 4.5Ghz 16GB, 2012 nitrous

 

wireframe - 40

shaded - 39-40

realistic - 38-40

 

Ta scena jest bardzo lekka i u mnie progressive display nic tu nie zmienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa scenka kreci sie u mnie tak:

 

GTX 560Ti, 2600k, 32gb, 2012 nitrous

 

Wireframe 40-41

Shaded 37-40

Realistic 39-40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RafalPL

Quadro 600 Certyfikowane Driver 305,93, i7 3930k (4.2Ghz), 32GB, Nitrous

 

Wireframe 60-68

Shaded 57-60

Realistic 30-32

 

Ściągnąłem z ciekawości zobaczyć jak kiepska jest ta Quadro a jednak tylko w realistic wypada blado, ale zawsze pracuje na Shaded wiec mi to nie przeszkadza. Za dwa tygodnie kupuje GTX 680 jako kartę pomocnicza do Quadro chodzi o cuda :) wiec zrobię aktualizacje testu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze odniose sie do testu ktory robil RafalPl. Q600 ktore jest cenowym odpowiednikiem GF 560 GTX Ti, jak widac wypadlo w powyzszym tescie troszeczke lepiej od GF. Z czego to wynika? Wynika to z tego, ze karty quadro pierwotnie projektowane byly do wspomagania oprogramowania typu CAD, ktore jak powszechnie wiadomo wie opieraja sie przedewszystkim nie na polygonach, a na krzywych. Ten lekki przyrost mocy spowodowany jest wlasnie wsparciem dla splajnow. Typowe karty poszechnego uzytku typu, projektowane sa z mysla o wsparciu polygonalnym, przez co w poprzednich testach w scene w ktorej wystepowaly wylacznie polygony wystapila tak duza roznica. Mysle, ze nalezy zadac sobie pytanie, ile procent w nazych projektach to poly a ile spline'y. W moim przypadku Spline'y to 0-1% calosci sceny, w zwiazku z czym jaki sens kupowac Quadro, jezeli podstawowym elementem pracy sa wlasnie polygony. Co wiecej, przeanalizujcie testy z samym autem i zobaczcie jak kolosalna jest roznica na korzysc zwyklych kart a zwlaszcza fakt, ze w poly zwykla tania karta bije na glowe znacznie drozsze modele Quadro. Zrobcie sobie rachunek sumienia, i z reka na sercu spytajcie siebie samych, czy uzywacie tak wiele splineow na scenie, by wywalac gruby szmal na kilkuprocentowe ich wsparcie, przy znacznym obnizeniu rat'ingu na poly. Ja uwazam ze zdecydowanie nie warto. Quadro to karta wspomagajaca projekty CAD i mysle, ze warto o tym pamietac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Wszystko zależy od profilu pracy. Ja na przykład mam masę obiektów liniowych w scenie - podkłady cadowe, dużo świateł z targetami (wszystkie światła, helpery, itd to ikony z linii a nie polygony). Podejrzewam że zauważyłbym wzrost wydajności po przesiadce na quadro (nawet przetestowane wyżej quadro 600 za kilkaset pln).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A napiszcie prosze jak to sie ma do dlugotrwalego obciazeniu karty 100%? Czytalem ze gamingowe karty nie sa do tego przystosowane.

Czy dobrym w tym wypadku wyjsciem moze okazac sie karta lepiej chlodzona:

http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX660_TIDC2T2GD5/

badz w ogole opcja z ciecza:

http://hothardware.com/cs/forums/t/60794.aspx

czy nawet cofniecie sie do 580:

http://www.tigerdirect.ca/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=854466

 

to rozwiazanie z 580 wydaje sie super, ale 580 chyba sporo wiecej pradu je i jednak starsza jak rozumiem.

Co byscie doradzili z tych 3?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quadro 600 Certyfikowane Driver 305,93, i7 3930k (4.2Ghz), 32GB, Nitrous

 

Wireframe 60-68

Shaded 57-60

Realistic 30-32

 

Ściągnąłem z ciekawości zobaczyć jak kiepska jest ta Quadro a jednak tylko w realistic wypada blado, ale zawsze pracuje na Shaded wiec mi to nie przeszkadza. Za dwa tygodnie kupuje GTX 680 jako kartę pomocnicza do Quadro chodzi o cuda :) wiec zrobię aktualizacje testu.

 

Rafał, to są wyniki pierwszego testu Traitora, czy drugiego z krzywymi od Kozioo?

 

Kozioo, to wywalaj krzywe po zrobieniu modelu i wszystko konwertuj do mesha.

Jak już nie dajesz rady to rób disable viewportów. To przyspiesza nawet w gdy widoczny jest tylko jeden zmaksymalizowany widok a reszta jest disabled.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rafał, to są wyniki pierwszego testu Traitora, czy drugiego z krzywymi od Kozioo?

 

Kozioo, to wywalaj krzywe po zrobieniu modelu i wszystko konwertuj do mesha.

Jak już nie dajesz rady to rób disable viewportów. To przyspiesza nawet w gdy widoczny jest tylko jeden zmaksymalizowany widok a reszta jest disabled.

 

Thx, tricku z wyłączaniem viewportów nie znałem. Przetestuję:) Podkłady oczywiście usuwam, gdy są już zbędne. Oprócz tego używanie warstw i można pracować komfortowo. Dlatego w panice nie zmieniam sprzętu - przynajmniej na razie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RafalPL

Test przeprowadzilem na drogiej scenie pierwszej nie testowalem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie, ale temat sie rozrosl :)

Ja podlacze sie do pytania usera ptaszek... powiedzcie jak spisuja sie GTX'y przy dluzszym 100% obciazeniu przy GP renderingu na Vray RT...

Czy kilkuminutowe a nawet kilkunasto podglady sceny ze zmianami oswietlenia i parametrow materialow moga wyrzadzic im jakas szkode?

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowy test od kozioo

 

Quadro 4000 + 2x Xeon X5650 2.7GHz + 24GB RAM + max2012 Nitrous

 

Shaded 32-33

Realistic 25-26

Wireframe 28-29

 

 

GTX460 + i7 2600k + 8GB RAM + max2012 Nitrous

Shaded 37-38

Realistic 36-37

Wire 37-38

 

 

wg tych testow karta ktora mam w domu jest szybsza ale wiem ze quadro o wiele lepiej radzi sobie z duzymi skomplikowanymi scenami ale nie na tyle zebym kiedykolwiek quadro kupil za wlasne pieniadze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czegos tutaj nie rozumiem. Quadro 4000 tescie Kozioo ma gosze osiagi niz Q600 u RafalPL?

Czyzby RafalPL mocno je podkoloryzowal? Jak to jest chlopaki? Rafal, czy ty napewno testowales scene od Kozioo czy moze moją?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A napiszcie prosze jak to sie ma do dlugotrwalego obciazeniu karty 100%? Czytalem ze gamingowe karty nie sa do tego przystosowane.

Czy dobrym w tym wypadku wyjsciem moze okazac sie karta lepiej chlodzona:

http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX660_TIDC2T2GD5/

badz w ogole opcja z ciecza:

http://hothardware.com/cs/forums/t/60794.aspx

czy nawet cofniecie sie do 580:

http://www.tigerdirect.ca/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=854466

 

to rozwiazanie z 580 wydaje sie super, ale 580 chyba sporo wiecej pradu je i jednak starsza jak rozumiem.

Co byscie doradzili z tych 3?

 

pomoze ktos? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witajcie, ale temat sie rozrosl :)

Ja podlacze sie do pytania usera ptaszek... powiedzcie jak spisuja sie GTX'y przy dluzszym 100% obciazeniu przy GP renderingu na Vray RT...

Czy kilkuminutowe a nawet kilkunasto podglady sceny ze zmianami oswietlenia i parametrow materialow moga wyrzadzic im jakas szkode?

Pozdrawiam,

 

Mac26 - ja cztery GTX460 męczę już ponad dwa lata i nic im się złego nie dzieje. Raz na rok rozkręcam, czyszczę, składam i chodzą jak nowe. Na innym kompie namiętnie katuję dwie 560Ti od ponad roku i też nie dzieje się absolutnie nic złego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest RafalPL

Scena która testowałem http://www.kozioo.com/Car_cd.zip to sciagnolem I testowalem

 

Prosze mi wyjasnic dla czego mialbym pisac nie prawde dzieciakiem nie jestem co mam film nagrac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy