Jump to content

Recommended Posts

Ćwiczę box modeling ostatnio. Podrzucam render, który ostatnio 3ds max wypluł:

 

fotel1i.jpg

 

Pytanie jak robicie takie rzeczy jak szwy i inne detale? Bo póki robię poprzez edge -> extrude ew. powtarzam potem w drugą stronę w górę.

 

Szycia etc. starałem się zrobić poprzez create shape from edges. A jak robicie zagniecenia etc.? Zwykłe cuty + zabawa z krawędziami? Bo kombinowałem też z paint deform ale ten w niektórych miejscach źle się nadaje.

 

Ogólnie chętnie się dowiem co jest do d... Ew. jak znacie jakieś fajne wideo z box modelingu takich rzecyz jak sofy etc. też chętnie bym przygarnął w formie linka.

 

Materiał to zwykła skóra ze strony Vray-materials więc w shaderze nic nie kombinowałem poza tile w bump mapie.

 

Edit: te krzaki od AA na krawędzi tego aluminium to wina PS-a i wyostrzenia zwykłego oczywiście.

Edit2: Jeśli zły dział wybrałem to przepraszam ;)

Link to post
Share on other sites

Witaj,

 

Jak możesz to wrzuć high res render, albo zbliżenie na boczek z siedzeniem.

 

aktualnie także zajmuję się tworzeniem mebli tapicerowanych. edge extrude jak dla mnie daje efekt dobry tylko z pewnej odległości. Szycie w moim meblu robiłem poprzez bewel poligonów, a później zmiana smooth groups. Ładniejszy efekt według mnie.

 

Oczywiście pisze tu o zszytym zawiniętym materiale. Jeżeli chodzi o szwy na skórach, czyli wystające nici to najlepiej object painter.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

No właśnie próbowałem przy innym mebelku też symulować takie nitki wystające i próbowałem to robić poprostu zwykła połówką sfery, którą najpierw odpowiedni poprzerabiałem żeby wyglądało jak 1wystająca nitka a potem chciałem powielić po ścieżce przy pomocy Tools/coś tam... ale nie wyglądało ładnie. Muszę zobaczyć cóż to jest ten object painter ;) bo nie znam.

 

Spoko wrzucę większy render. Fajnie, że klecisz mebelki to chętnie poznam jakieś sztuczki etc. Zbliżenie na boczek w sensie tak by było widać szwy i łączenia?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy