Jump to content

Przynajmniej kilkadziesiąt pytań na temat problemów z Houdinim


Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ruszyłem nieco dalej, ale kolejny problem jest jakiś sposób aby tworzyć lub edytować parametry primitive w VOP, albo aby tworzyć grupy primitiv? Mam niejasne poczucie iż powinienem do tego użyć AttVOP, ale nie wiem jak.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Dobra to kolejne, tym razem python SOP, chce dostać się do att punktu, który był o dwa przed tym, który jest obecnie przetwarzany mam coś w tym rodzaju:

 

# This code is called when instances of this SOP cook.
node = hou.pwd()
geo = node.geometry()


#init delete point


#Some UI parametr to control a curve.
iteration = node.parm("iteration").eval()


#Some params for interation
lengh = range(iteration)


# Add code to modify the contents of geo.
for i in lengh:
   point = geo.createPoint()
   position = 0.0
   if i==0:
       geo.addAttrib(hou.attribType.Point, "pos", (position))
       point.setPosition((position,position,0.0))
   elif i==1:
       position = 1.0
       point.setPosition((position,position,0.0))
       point.point.setAttrib("pos",(position))
   else: 
       a = geo.iterPoints()[i-1]
       b = geo.iterPoints()[i-2]

 

i teraz jak chce się dobrać do a.point.atributValue("position") zwraca mi błąd. Nie za bardzo mam pomysł jak to ruszyć z miejsca.

Edited by legomir
Link to post
Share on other sites

Troche za duzo tego "point'a" tutaj:

point.point.setAttrib("pos",(position))

Poza tym nie chodzi ci czasem o point.setAttribValue?

 

Po co tyle razy wolasz iterPoints? nie lepiej wrzucic raz, zachowac w zmiennej i potem od tej zmiennej odejmowac?

a = geo.iterPoints()[i-1]
b = geo.iterPoints()[i-2]

 

Nadal moze nie dzialac bo nie sprawdzalem kodu w akcji ale tyle widze na pierwszy rzut oka.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
You can pin wire points to their positions in the source geometry with the pintoanimation or gluetoanimation point attribute. (pintoanimation locks the point’s position, while gluetoanimation locks the point’s position and normal.)

 

In the wire source geometry network, create a group containing the root points, and use the AttribCreate node to create the attribute. Use the following settings:

 

Group

The name of the group containing the root points, such as roots.

 

Name

pintoanimation or gluetoanimation

 

Class

Point

 

Value

1

 

Trochę próbuję z wire solverem i natrafiłem na coś takiego. O ile rozumiem do w SOPach przed dopimport mam zrobić grupę i att(integer czy float?) i pin automatycznie mi to rozpozna. Próbuje źle czy trzeba coś zrobić jeszcze czego nie opisano?

Link to post
Share on other sites

Wszystko jest tak, jak opisano... the only catch is, że to powinien być float. W H13 możesz po prostu w PointWrangerze dać jedną linię:

 

@pintoanimation = 1 ? !vertexprimindex(0, @ptnum) : 0;

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Nie mogę znaleźć wskazówki jak to zrobić mam kulę na nią wrzucony animowany noise, a potem wyskaterowane particle chciałbym teraz aby particle poruszały się po kulce. Próbowałem to zrobić particlami i kolizją ustawioną na slide jednak w tej sytuacje particle spadają chciałbym aby po prostu się poruszały po powierzchni.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

To ci bedzie potrzebne http://forums.odforce.net/topic/18705-is-there-a-way-to-snap-points-on-a-surface-using-an-sdf/

 

Dodatkowo mozesz jeszcze w to sie zaopatrzyc https://cmivfx.com/store/163-houdini+fluid+effects+for+td's

 

PS. Wlasnie doszedl nowy topik w ktorym szerzej omowione sa metody raySOP i intersectVOP :

http://forums.odforce.net/topic/14903-project-a-point-onto-a-geometry-in-vops/

Edited by mantragora
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

W Houdinim12 zużycie RAMu mam na poziomie 300/400Mb bez niczego po uruchomieniu programy na XP 32bit

W H13 na win7 64 jakieś 3gb to normalne?

 

Edit jeszcze screen z task menagera zaraz po otwarciu:

 

DQCDt1C.png

Edited by legomir
Link to post
Share on other sites

.... i sprawdzcie teraz (jak mozecie) ta samą akcję pod linuxem :) - aczkowliek słyszałem ze juz nad tym pracują i moze niebawem będzie to poprawione pod windą (tzn. zarządzanie pamięcią)

Link to post
Share on other sites

Domyślny alokator pamięci Visual Studio jest tak wolny, że panowie postanowili go podmienić alokatorem z TBB (o ile pamiętam), który jednak okazał się pod Windowsem potwornie zasobożerny (albo ma buga). Pod Linuksem używają jemalloca, który jest bodaj jednym z najlepszych rozwiązań.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi. Na linuxie nie będę mógł na razie sprawdzić, ale zainstaluje najnowszy built i zobaczymy co z Tego wyjdzie(u znajomego też na windzie jest ok, więc może to naprawili już a ja po prostu przegapiłem.

Link to post
Share on other sites

Zainstalowałem dziś 13.0.343 Problem nadal jest według Houdiniego prawie 2gb zajmuje OpenGL cashe wie ktoś jak można to zmniejszyć, bo przeglądając opcje nie mogłem znaleźć takiej opcji.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Mam taką sytuacje obiekt z animowanym att podpięty pod Solver SOP. Tam porównuje wartości animowanego att, żeby dowiedzieć się w jakiej klatce został aktywowany z tym, że z tego wywnioskowałem empty object zczytuje wartości tylko w 1 klatce przez co nie ma animacji z drugiej strony jeśli włączę, że obiekt jest aktywny to w każdej klatce tworzy się obiekt jest jakiś sposób na rozwiązanie tego? Na razie spróbuję to zrobić podpinając jakoś zamiast emptyObj coś innego co będzie czytać att z dop import. ale chciałbym się dowiedzieć czy można to zrobić jakoś inaczej.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy