legomir 476 Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Kolejne pytanie, wrzucam plik nie do końca rozumiem dlaczego w output od XYZdist otrzymuje -1: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13342201/xyz.hipnc Link to post Share on other sites
SYmek 686 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 masz spacje w nazwie pliku, więc funkcja w ogóle nie działa (zwraca domyślną wartość parametru). op:[spacja]`opinpupath()...` Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Nawet by mi to do głowy nie przyszło, dzięki :) Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Ruszyłem nieco dalej, ale kolejny problem jest jakiś sposób aby tworzyć lub edytować parametry primitive w VOP, albo aby tworzyć grupy primitiv? Mam niejasne poczucie iż powinienem do tego użyć AttVOP, ale nie wiem jak. Link to post Share on other sites
SYmek 686 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Pierwsze zdanie Helpa Vop SOPa odpowiada na Twoje pytanie. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 (edited) Dobra to kolejne, tym razem python SOP, chce dostać się do att punktu, który był o dwa przed tym, który jest obecnie przetwarzany mam coś w tym rodzaju: # This code is called when instances of this SOP cook. node = hou.pwd() geo = node.geometry() #init delete point #Some UI parametr to control a curve. iteration = node.parm("iteration").eval() #Some params for interation lengh = range(iteration) # Add code to modify the contents of geo. for i in lengh: point = geo.createPoint() position = 0.0 if i==0: geo.addAttrib(hou.attribType.Point, "pos", (position)) point.setPosition((position,position,0.0)) elif i==1: position = 1.0 point.setPosition((position,position,0.0)) point.point.setAttrib("pos",(position)) else: a = geo.iterPoints()[i-1] b = geo.iterPoints()[i-2] i teraz jak chce się dobrać do a.point.atributValue("position") zwraca mi błąd. Nie za bardzo mam pomysł jak to ruszyć z miejsca. Edited December 17, 2013 by legomir Link to post Share on other sites
mantragora 93 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Troche za duzo tego "point'a" tutaj: point.point.setAttrib("pos",(position)) Poza tym nie chodzi ci czasem o point.setAttribValue? Po co tyle razy wolasz iterPoints? nie lepiej wrzucic raz, zachowac w zmiennej i potem od tej zmiennej odejmowac? a = geo.iterPoints()[i-1] b = geo.iterPoints()[i-2] Nadal moze nie dzialac bo nie sprawdzalem kodu w akcji ale tyle widze na pierwszy rzut oka. Link to post Share on other sites
bareja 99 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 nie uzywaj range, jezeli zamierzasz operowac na duzej ilosci danych. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Dzisiaj to posprawdzam. Ogólnie chce zrobić krzywą fibonacciego, więc chciałem dodawać pos z a i b. A czemu nie stosować tego range? Link to post Share on other sites
mantragora 93 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 W Pythonie 2.x range robi liste numerow przez co zapychasz pamiec dodatkowymi danymi a xrange tylko generuje numery bez tworzenia obiektow. W Pythonie 3.X range przejelo funkcje xrange. Google it i wywali ci tone topikow na ten temat. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 You can pin wire points to their positions in the source geometry with the pintoanimation or gluetoanimation point attribute. (pintoanimation locks the point’s position, while gluetoanimation locks the point’s position and normal.) In the wire source geometry network, create a group containing the root points, and use the AttribCreate node to create the attribute. Use the following settings: Group The name of the group containing the root points, such as roots. Name pintoanimation or gluetoanimation Class Point Value 1 Trochę próbuję z wire solverem i natrafiłem na coś takiego. O ile rozumiem do w SOPach przed dopimport mam zrobić grupę i att(integer czy float?) i pin automatycznie mi to rozpozna. Próbuje źle czy trzeba coś zrobić jeszcze czego nie opisano? Link to post Share on other sites
SYmek 686 Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Wszystko jest tak, jak opisano... the only catch is, że to powinien być float. W H13 możesz po prostu w PointWrangerze dać jedną linię: @pintoanimation = 1 ? !vertexprimindex(0, @ptnum) : 0; Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Nie mogę znaleźć wskazówki jak to zrobić mam kulę na nią wrzucony animowany noise, a potem wyskaterowane particle chciałbym teraz aby particle poruszały się po kulce. Próbowałem to zrobić particlami i kolizją ustawioną na slide jednak w tej sytuacje particle spadają chciałbym aby po prostu się poruszały po powierzchni. Link to post Share on other sites
mantragora 93 Posted February 18, 2014 Share Posted February 18, 2014 (edited) To ci bedzie potrzebne http://forums.odforce.net/topic/18705-is-there-a-way-to-snap-points-on-a-surface-using-an-sdf/ Dodatkowo mozesz jeszcze w to sie zaopatrzyc https://cmivfx.com/store/163-houdini+fluid+effects+for+td's PS. Wlasnie doszedl nowy topik w ktorym szerzej omowione sa metody raySOP i intersectVOP : http://forums.odforce.net/topic/14903-project-a-point-onto-a-geometry-in-vops/ Edited February 20, 2014 by mantragora Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 (edited) W Houdinim12 zużycie RAMu mam na poziomie 300/400Mb bez niczego po uruchomieniu programy na XP 32bit W H13 na win7 64 jakieś 3gb to normalne? Edit jeszcze screen z task menagera zaraz po otwarciu: Edited March 9, 2014 by legomir Link to post Share on other sites
mantragora 93 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Na Windowsie kombinuja cos z tym jak jest pamiec zarzadzana i dlatego sa jakies jaja przy symulacjach, ale 3GB na swiezo? U mnie po uruchomieniu zajmuje 138,400 K. Link to post Share on other sites
jaras 624 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 .... i sprawdzcie teraz (jak mozecie) ta samą akcję pod linuxem :) - aczkowliek słyszałem ze juz nad tym pracują i moze niebawem będzie to poprawione pod windą (tzn. zarządzanie pamięcią) Link to post Share on other sites
SYmek 686 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Domyślny alokator pamięci Visual Studio jest tak wolny, że panowie postanowili go podmienić alokatorem z TBB (o ile pamiętam), który jednak okazał się pod Windowsem potwornie zasobożerny (albo ma buga). Pod Linuksem używają jemalloca, który jest bodaj jednym z najlepszych rozwiązań. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 Dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi. Na linuxie nie będę mógł na razie sprawdzić, ale zainstaluje najnowszy built i zobaczymy co z Tego wyjdzie(u znajomego też na windzie jest ok, więc może to naprawili już a ja po prostu przegapiłem. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 Zainstalowałem dziś 13.0.343 Problem nadal jest według Houdiniego prawie 2gb zajmuje OpenGL cashe wie ktoś jak można to zmniejszyć, bo przeglądając opcje nie mogłem znaleźć takiej opcji. Link to post Share on other sites
mantragora 93 Posted March 15, 2014 Share Posted March 15, 2014 Szukaj w menu Windows -> Cache Manager. 2048 to jest max standardowy przypisany. Na swiezo nie powinien byc zapelniony. Cos grzebales w ustawieniach lub sterowniki zmieniales? Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted March 15, 2014 Author Share Posted March 15, 2014 W sensie nie jest zapełniony, ale jako, że domyślne rozmiary innych cashy są pozmniejszałem, więc przyszło mi na myśl, że to być przez to. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Kolejna rzecz. Mam takiego oto coś: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13342201/hip/untitled.hipnc i tak się zastanawiam jak zrobić tak aby każdy wykryty kiedyś punkt miał att np. active gdyby kiedykolwiek był aktywny. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted May 26, 2014 Author Share Posted May 26, 2014 Mam taką sytuacje obiekt z animowanym att podpięty pod Solver SOP. Tam porównuje wartości animowanego att, żeby dowiedzieć się w jakiej klatce został aktywowany z tym, że z tego wywnioskowałem empty object zczytuje wartości tylko w 1 klatce przez co nie ma animacji z drugiej strony jeśli włączę, że obiekt jest aktywny to w każdej klatce tworzy się obiekt jest jakiś sposób na rozwiązanie tego? Na razie spróbuję to zrobić podpinając jakoś zamiast emptyObj coś innego co będzie czytać att z dop import. ale chciałbym się dowiedzieć czy można to zrobić jakoś inaczej. Link to post Share on other sites
tmdag 486 Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 strasznie zagmatwales to pytanie ;] zlap dwa oddechy, napisz jeszcze raz i jak sie da to tez podepnij przyklad Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now