Jump to content
marlboro

i7 3930k 64GB RAM

Recommended Posts

Siema,

 

taki zestawik na i7 3930k i 64 GB ram da rade przy nastawieniu na 3ds i vray-a? założeniem jest rendering dużych i złożonych scen statycznych.

Nie rozpisuje się już jaka płyta zasilanie chłodzenie itd. bo komponenty są dobrane przez fachową firmę.

A i grafika NVidia GeForce 210 1024 MB. tu już wiem że troche mało ale mam do wyboru lepszą grafikę i 32 GB RAM albo to i 64.

Czy vray jeździ za tyle za ile mu się zaleje czy ma jakiś maksimum wykorzystania pamięci i procka ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czegos tutaj nie rozumiem, ladujesz totalnie extremalna ilosc ramu, a grafike wkladasz za 100zl:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba, że rzeczywiście TYLKO I WYŁĄCZNIE render. Ale i tak wolałbym zostać przy 32 gigabajtach i wpakować lepszą grafikę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dokładnie tak to wygląda. Jest to z nastawieniem pod wykorzystanie pamięci i render CPU nie GPU. Ten sam zestaw stricte pod render ma rekomendowaną NVidia Quadro i 8 GB RAM i ma to sobie radzić porównywalnie bądź też lepiej w co nie wierze. Nie zależy mi na mega szadowaniu we viewportach i ultra płynności w poruszaniu się tylko bardziej na szybkim docelowym renderingu, dopracowywaniu materiałów idt.

Ostatnio miałem okazję popracować przez kilka dni na laptopie z i5 8GB RAM i grafice bodajże jakiejś nvidi 2GB. viewporty śmigały z cieniowaniem i ogólnie super ale sam render wnętrza na poziomie prac z evermotion trwał ponad 2 godziny. Taki sprzęt na i7 64 GB jest wydatkiem rzędu kilku lub przy dodaniu dużego SSD i lepszej grafiki kilkunastu tysięcy. Grafike można zawsze dorzucić później nawet na full wypas CUDA. Ale jednak zastanawiam się czy ta jak sam opisałeś extremalna ilość ramu pozwoli mi na duże skrócenie czasu renderingu. Bo po przeczytaniu wielu artykułów i forów mam przeświadczenie że o szybkości renderu decyduje procesor i pamięć ale może się mylę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej przyśpieszenie stawiałbym tylko na procesor. Niby ram też jakoś tam wpływa, ale to głównie przez odciążanie dysku twardego - zamiast czytać potrzebne rzeczy (np tekstury) z twardziela, to co się zmieści jest czytane z ramu. Tak samo ram jest zapychany też między innymi przez przeliczanie aa (zależy od sposobu), kiedy ramu braknie idzie to wszystko na twardziela, ale 32 gigabajty jak najbardziej wystarczy. Sam mam 16 giga i jakoś nie uważam żebym potrzebował więcej - czasem liczę też skomplikowane rzeczy, ale nie architekturę. A pamięć też zawsze można dokupić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisal Milosz, wazne by ramu bylo tyle by go nie brakowalo. A predkosc renderu w 95% zalezy od procesora. Swoja droga nie wierze, ze kiedykolwiek zrobisz scene ktora zje 60gb ramu. Jestem przekonany, ze 16GB Ci starczy przy wiekszosci zadan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz mnie troche zbiliście ze stropu bo byłem przekonany że jak dołoże 64 to rendery zejdą na kilkanaście minut : )

To teraz zakładając 32 GB RAM czyli już trochę z nawiązką zostaje mi 1000 zł w kieszeni. Jaką grafikę proponujecie ?

Bo procka już raczej nie zmienie. w testach wypada stosunkowo dobrze. http://pclab.pl/art52201-10.html. Wiem że nie jest to szczyt marzeń ale ten przedział jednak pasuje do mojego portfela. Chyba że macie jakieś obiekcje lub złe doświadczenia związane z tym procesorem to proszę piszcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej przyśpieszenie stawiałbym tylko na procesor. Niby ram też jakoś tam wpływa, ale to głównie przez odciążanie dysku twardego - zamiast czytać potrzebne rzeczy (np tekstury) z twardziela, to co się zmieści jest czytane z ramu. Tak samo ram jest zapychany też między innymi przez przeliczanie aa (zależy od sposobu), kiedy ramu braknie idzie to wszystko na twardziela

 

A to coś się widzę zmieniło w tej kwestii, bo od kiedy pamiętam w momencie gdy tekstury (czy cokolwiek) nie mieściły się w RAMie leciał komunikat "out of memory" i cześć pieśni. Chyba, że w Maxie jest inaczej. Ale trudno mi sobie wyobrazić, jak niby renderer miałby doczytywać teksturę. Bo w takim wypadku teoretycznie na 2GB RAM dałoby się wyrenderować scenę z 64 GB tekstur.

 

Ram jest tani. 32GB to teraz kwestia 700-800 PLN. Pytanie ile trzeba wydać na tą "lepszą grafikę" o której piszesz, bo może ekonomicznie lepiej iść w kartę i 32 GB RAMU a potem w miarę potrzeb tego RAMu dokupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast tej 600 lepiej poszukaj na aukcjach GTX 285 lub 295 chyba jedna z lepszych serii gforce'ów do pracy w maxie. Ja mam 600 na zbyciu kupiłem monitor 27 cali i miałem ciągłe zwiechy w maxie przy pracy w 2560x1600

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrys - cholernie możliwe że przekręciłem coś, co mówił Chris Nichols na jednym z Gnomonowych tutów :) logiczne jest to, co piszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co ja słyszałem to za prędkość renderingu odpowiedzialny jest procesor ew. karta graficzna a ram za ilość szczegółów więc jeśli stawiasz na prędkość renderu to paczaj głównie na procka

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrys - cholernie możliwe że przekręciłem coś, co mówił Chris Nichols na jednym z Gnomonowych tutów :) logiczne jest to, co piszesz.

 

No ja do końca nie wiem, jak z tym jest - w końcu coś mogli wymyślić, dlatego się dopytuję. W Modo nie ma siły - scena się ni emieści w ramie to do widzenia. A komunikat Out of memory zawsze był znacznie bardziej wk....jący niz długi czas renderingu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrys nie spotkałem się w maxie z komunikatem "out of memory" za to pracując na mobilnym Core2Duo 1,7GHz i 4 GB RAM spotkałem się z komunikatem z vraya establish time 600 godzin lub tez nawet nie wyświetlał przewidywanego czasu do końca bo nie był w stanie go policzyć : D

 

Panowie nadal nie wiem co mam zrobić : )

 

Sprawa wygląda w ten sposób że nie do końca mam możliwość zmiany takiej konfiguracji bo komputer będzie z importu a firma od której chce kupić sprzedaje nowe zestawy zmontowane i sprawdzone przez nich. I teraz z możliwych konfiguracji opartych na i7 3930k (bo inne lepsze i szybsze generują dużą różnice) mam do wyboru :

 

1. Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz , NVidia Quadro 600-1024 MB , 32GB RAM DDR3

2. Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz , NVidia GeForce 210 1024 , 32GB RAM DDR3

3. Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz , NVidia GeForce 210 1024 , 64GB RAM DDR3

 

pomiędzy 1 a 2 jest 1050 zł różnicy. 1 i 3 kosztują tyle samo.

Pomysł na kupno GF i wymianę na GTX-a nie wiem czy wypali bo jeśli komputer jest zaplombowany to straci gwarancję.

To czy jest plomba będe wiedział dopiero wieczorem.

 

Co wybieracie ? : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 eurasow to calkiem przyzwoita kasa na komputer. Bez problemu mozna zlozyc za ta kwote dobra maszyne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też wydaje mi się że można coś z tego już zmontować. Tylko jak sam widzisz dyskusja posunęła się tak że sam już nie wiem co wybrać. Jaki procesor ile pamięci jaką grafikę. Trzeba by mieć ze 100 baniek żeby się nie zastanawiać tylko iść kupić HIghEndowy sprzęt i się cieszyć. Tyle jak bym miał te 100 baniek to po co by mi był taki komputer ? :)

 

Do końca tygodnia musze skonfigurować sprzęt i zamówić. Do końca miesiąca musi się zadomowić.

Tomek po pracach z Twojej strony int. widze że wiesz o co chodzi, doradź co moge kupić żeby komfortowo modelować, teksturować i renderować sceny.

chce oscylować w tych granicach

motyw.org

motyw.org

aleso3d.com

aleso3d.com

 

Nie wiem tylko bo nigdy nie wykonałem w pełni takiej sceny zawsze blokował mnie ten cholerny sprzęt jaki jest realny czas w którym to się liczy. Pomijam postpro itd. sam render. Może skrzywił mi się pogląd na czas oglądając za dużo Mika “the Monkey” Senftena bo ten to ma kosmos ale ile to się może liczyć do hd ? 15 minut ? 30 ? 2 godziny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednak chcesz też na tym sprzęcie modelować i teksturować oprócz renderingu? Nie oszczędzaj w takim razie na karcie, ale Quadro olej - tak jak mówił Traitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, jak zaczne pisac to zaraz znajdzie sie 20 osob ktore beda mialy odmienne zdanie, i bedziesz mial kompletny mętlik przez najblizszy miesiac. Sprzetow jest sporo i kazdy ma swoje upodobania. Moze napisze Ci na priv co sam osobiscie mam, i co bym kupil raz jeszcze. W ktora strone polecisz to juz twoja decyzja:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje wszystkim za opinie i udział w temacie. Namieszało się w głowie ale wyjaśniło się też kilka niuansów z Ram-em i chyba będzie 32 i lepsza grafa a nad prockiem się jeszcze zastanowie. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja powiem tak - w pewnych warunkach wieksza ilosc ramu na tym procku bedzie potrafila nawet zwolnic rendering, niz przyspieszyc ;)

Ogolnie to ten CPU najwydajniej bedzie pracowal do 24-32GbRam. Co do gigantycznych tekstur - ekhem nie jestem przekonany czy w najblizszym czasie pokusisz sie w ogole o stworzenie czegos co bedzie mialo tekstury wieksze niz 16GB.

Jesli chcialbys robic takie projekty na 32GB tekstury albo i wiecej to proponuje jednak zainwestowac w maszyny dwuprocesorowe, bo i tak bedzie to za wolny CPU by cieszyc sie komfortem pracy.

Osobiscie nie spotkalem sie z komunikatem o braku pamieci podczas renderingu w 3dsmax nawet przy ciezkich scenach i maszynach z mala iloscia ramu (1GB)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Osobiscie nie spotkalem sie z komunikatem o braku pamieci podczas renderingu w 3dsmax nawet przy ciezkich scenach i maszynach z mala iloscia ramu (1GB)

Co ty gadasz:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiscie nie spotkalem sie z komunikatem o braku pamieci podczas renderingu w 3dsmax nawet przy ciezkich scenach i maszynach z mala iloscia ramu (1GB)

 

A co to w takim razie jest "ciężka" scena wg. ciebie?

 

Poza tym wcale nie musi być tak, że masz teksturę 16GB. Możesz mieć np. 24 tekstury 8192x8192, kilkadziesiąt 4096x4096, kilkadziesiąt 2048x2048 i w końcu ci się nazbiera. Sama geometria, chociaż ona akurat jest najmniejszym problemem, potrafi zająć kilka GB przy NAPRAWDĘ ciężkich scenach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy