Jump to content

Poprawnosc modelu


Recommended Posts

Od razu mowie ze jest to moj pierwszy model wykonany z glowy od tak bez zadnego tuta czy czegokolwiek. Mam w zwiazku z nim kilka pytan i jesli ktos obeznany w temacie mogl plik z maxa pobrac, odpalic u siebie i odp na moje pytania:

-prawie 300tys to chyba troche za duzo prawda? Usunalem kilka niewidocznych czesci ale mimo to sporo zostalo. Czy bylo by poprawnie jakbym skasowal przedluzenie edgow z tej czesci ktora jest podstawa calosci (plytka drukowana z wyswietlaczem) ? Z tego co wiem powinny isc rowno przez cala dlugosc modelu ale ida tez sporo po plaskim i nic nie robia, ale czy tak jest poprawnie?

-mam tez pytania do czesci z klawiatura - na tych zaokroglonych rogach przy koncu wygladzania widac ze zaokraglone narozniki sie wyrozniaja i jakby odstaja od scianki. Co z tym zrobic?

 

To na razie tyle. Wiem ze troche chaotycznie opisalem miejsca w modelu o ktore mi chodzi ale chwilowo nie mam tu mozliwosci odpalenia maxa i zrobienia ss, poprawie to jutro.

Link do pobrania: http://www.speedyshare.com/aRXkG/bomb62-1.max

Edited by DzikuXXX
Link to post
Share on other sites

Cześć.

 

Oprócz wrzucenia modelu zrób jeszcze zrzuty ekranu modelu z siatką, bez siatki - żeby było widać jak to wygląda. Dużo osób smaży po pracy własne rendery i nie ma możliwości odpalenia drugiego maxa :P a patrząc na siateczki też dużo da się powiedzieć.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

To screeny (mam nadzieje ze o to chodzilo):

http://imageshack.us/a/img96/9601/test001m.jpg

http://imageshack.us/a/img94/6426/test002g.jpg

http://imageshack.us/a/img600/7481/test003w.jpg

http://imageshack.us/a/img266/5976/test004i.jpg

http://imageshack.us/a/img577/8330/test005m.jpg

A tu miejsca ktore chce poprawic:

http://imageshack.us/a/img42/3720/test006.jpg

http://imageshack.us/a/img692/6623/test007.jpg

Nie wiem czemu tam jest taki polysk, tak samo jak nie mam pomyslu jak poprawic tam siatke bo z tego co rozumiem tego wielkiego ngona na gorze byc nie powinno, tak?

A te przedluzenia chcialem usunac (te na plaskiej czesci ponizej). Oczywiscie poza tymi wspierajacymi(?) co by sie nie zaokroglil za bardzo przy turbosmooth.

http://imageshack.us/a/img811/5798/test008t.jpg

 

Aha no i jeszcze refka, ktorej staralem sie jako tako trzymac

http://planetrenders.net/user_images/CSGO-Bomb-psd65825.png

Link to post
Share on other sites

Na pewno wykorzystałbyś mniej poly, gdybyś większość tych elementów wymodelował bez używania turbosmootha. Czasem wystarczy pobawić się chamferem itp i odpowiednio użyć smooth grup. Ewentualnie można użyć turbosmootha i oczyścić siatkę z podziałów, w miejscach które tego nie wymagają. Ale najczęściej jest to jeszcze więcej roboty, niż modeling. Mówie tu w szczególności o takich elementach jak guziki, itp klocki. Chociaż prawdę mówiąc, cały ten model da się zrobić bez jednego turbotsmootha tak, aby na renderze wyglądał gładko ;)

Link to post
Share on other sites

Ale zeby taki cylinder byl naprawde gladki musialbym mu dac duzo scian co tez by mnie kosztowalo. Ale jak juz zrobilem ts to juz trudno ale chcialobym odp na te 2 pytania:

-ma ktos pomysl (ew moglby spojrzec do pliku) jak poprawic ten rog klawiatury?

-i czy moge bezkarnie kasowac egde ktore sa tylko przedluzeniami i tak naprawde nic nie robia.

Link to post
Share on other sites

Tak to wiem. Narazie pousuwalem niewidoczne poly i zaoszczedziłem 30tys., wieczorem pousuwam te edge i zobaczymy ile zostanie.

 

Edit: zrobilem z tego 216tys. Bylo by wiecej jakbym 2 raz robil kable i opaski ale mysle ze na 1 raz wystarczy. Teraz trzeba zrobic UV :)

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy