Jump to content
G-B

Max /Maya / Softimage / 2014

Recommended Posts

Zapoznalem się z sekcja dla Maya. Dlaczego milaby to być zart? Bo nie bardzo rozumiem sens Twojego posta. Wydaje się, ze w Maya zintegrowano NEX'a do modelingu, to raczej bardziej wartościowe niż nowe ikonki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo coś bardzo podobnego masz w modo. jak na cały rok pracy to wydaje mi się zabawny dodatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę tutaj zaczynal dyskusji o Autodesk kontra reszta swiata. Skoro bardziej odpowiada Ci modo to pracuj w modo! Nie zaprzeczam, ze Autodesk muli upgrady swoich softow i konkurencja dotrzymuje mu kroku. Jednak tak jak np. Maya jest daleko do przodu od Modo pod wzgledem uniwersalności softu i takie pierdu pierdu o wyzszosci jednego nad drugim to tylko bezsensowna prowokacja do głupich dyskusji, które nie raz już się ciagnely tutaj na forum. Każdy robi w tym co lubi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi coraz bardziej zaczyna się podobać Cinema4D... jej filozofia rozwoju.

 

Zaczyna to bardzo źle wróżyć na przyszłość. Albo Autodesk robi to specjalnie bo i tak za niedługo wypuści nowy program 3D ale po prostu mają to w w d****.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no widziałem ikony wymiatają ;).... wydajesz kasę na nową wersję i główna zmiana to nowa ikonka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
no widziałem ikony wymiatają ;).... wydajesz kasę na nową wersję i główna zmiana to nowa ikonka :)

 

Alez Ty bzdury opowiadasz! Zmiany sa na lepsze, ale obawiam się, ze "moherowe berety" i uparcie zagorzali entuzjaści "reszty swiata" nie zdaja sobie sprawy z tego. Softy, które atakujecie, to fundament produkcji 3d. Może nowe szaleją z nowinkami, może zaczynają się zblizac z możliwościami technologicznymi, ale jek Modo był dopiero pomysłem, to Maya, czy Max już szalały na polu walki i to więcej ich konkurencja ma do nadrobienia niż one same nowości do zaoferowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
to fundament produkcji 3d.

 

Tak samo kiedyś było z programem Softimage 3D... fundament za niewiarygodne w tedy pieniądze i okazało się że w inny programie co się rozwijał Maya to samo można zrobić dużo szybciej bo w tamtych czasach oferowała oskryptowania dosłownie wszystkiego. Spóźnili się z przepisaniem Softimage XSI (pierwsza wersja nie miała narzędzi do modelowania;) ) i po ptokach :D

 

 

Softy, które atakujecie

 

Wszystko się zmienia trzeba po prostu w odpowiednim momencie dostrzec tą chwile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alez Ty bzdury opowiadasz! Zmiany sa na lepsze, ale obawiam się, ze "moherowe berety" i uparcie zagorzali entuzjaści "reszty swiata" nie zdaja sobie sprawy z tego. Softy, które atakujecie, to fundament produkcji 3d. Może nowe szaleją z nowinkami, może zaczynają się zblizac z możliwościami technologicznymi, ale jek Modo był dopiero pomysłem, to Maya, czy Max już szalały na polu walki i to więcej ich konkurencja ma do nadrobienia niż one same nowości do zaoferowania.

 

Ales sie uczepil tego biednego modo.

Obaj z GB macie zamiar jakiegos flejma robic w dluzszej perspektywie?

Branding jest naprawde fajny.

Na nowe narzedzia do modelowania w Mayi - duze YES! Ale zobaczymy jak to bedzie dzialalo w swiecie rzeczywistym... Te wszystkie viewporty nowe tez mialybyc super hiper a na codzien okazuje sie ze do podgladu materialu innego niz sobie tworcy zamyslili to.... no kaman.

Fajnie, ze dodaja rzeczy to mayi, maxa, xsi. Oby one dzialaly tak jak sie reklamuja. Zreszta to sie tez tyczy modo... Wszsytko fajnie do momentu kiedy rzeczywiste projekty pokazuja gdzie lezy granica/waskie gardlo tych nowych ficzursow...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwielbiam specjalistów, którzy wykożystują 15% możliwości softu, są znawcami w każdej dziedzinie i chcieliby, żeby co roku wychodziły updejty gdzie autodesk ładował by tonę nowego gówna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszac o Softimage 3d nie masz chyba na myśli Autodeska. To rdzenna firma doprowadzila go do niszy! Firma Alias pracując nad Mayka, nadala nowy standard, który do tej pory jest respektowany przez grom firm zajmujących się filmem i nie tylko. Modo, Cinema 4D, dopiero kielkuja w produkcji 3d i zyskują zwolennikow .Alias i Descreet pewnie uleglo Atodeskowi, to już sprawa marketingowa. Jednak grono uzytkownikow Maxa czy Maya dawno miała to, co teraz nowe programy wprowdzaja, z bajerami i nowinkami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inna sprawa że to co w maksie czy w majce było już od dawna często jest już dzisiaj nieoptymalne i niewydajne. Za to te nowe uboższe w funkcje softy potrafią działać jak błyskawica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piszac o Softimage 3d nie masz chyba na myśli Autodeska.

 

Chodziło mi ogólnie o sytuacje nie firmę. Źle wróży na przyszłość zachowanie Autodesku. Nie od wczoraj nowe wersje nie są adekwatne do ceny jaką trzeba zapłacić za soft.

 

To jak kupowania łady której konstrukcja prawie nie zmieniła się od lat. Jest sprawdzona, wiadomo co się popsuje i jak to ominąć/ naprawić a w reflektorach dodali jedną diodę led i sprzedają to pod hasłem: niewiarygodna widoczność na drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia zaprojektowania struktur danych SYmek na forum to tłumaczył ostatnio ;) Zresztą Max wgl we wszystkim powolny :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lucek ciekaw jestem tych "starych" niewydajnych i nieoptymalnych funkcji, o których piszesz! Zreszta nie biore dalej udziału w tej dyskusji. Następne kilkanaście postow żali i marudzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

przyznam ze nie spodziewalem sie niewiadomo czego ale leciutko sie zawiodlem. Po cichu liczylem na stereo live viewport albo transform attributes jak w maya.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No panowie a dlaczego mamy nie narzekac .Kurde moze wiekszosc jedzie na piratach w domu a w pracy to ich rybka bo nie placa za to ale sa tacy co maja mala firme i chca wyjsc z domu i sa zmuszeni do kupna softu za 20 kafli . I tu dochodza wszystkie za i przeciw liczenie kazdej zlotowki funkcji i koszty updejtow .

Mam znajomego ,ktory rezygnuje z autodeska i nie bedzie robil updejta przechodzi na cineme bo stwierdza ze ten soft wiecej mu oferuje

i defakto jest tanszy. Ja chcialem kupic sobie wersje Maya complete pare lat temu ale autodesk skutecznie temu zaradzil likwidujac ta wersje. Wedlug mnie autodesk strzela sobie w stope ale najgorsze jest to ze oni maja to wszytko wyliczone .Poprostu odcinaja kupony bo maja marna konkurencje . Coz ciemnosc widze prognozuje, ze bedzie to samo przez ladnych pare lat.

Edited by jacenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lucek, zgadzam się w pełni z Tobą, i nawet nie o wiek softu chodzi, a o jakość i innowacyjność. Niby taka Maya powstała w 1998 i co, skoro od tego czasu wciąż działa tak samo kiepsko, a możliwe, że i coraz wolniej, a Cinema 4D od 93' przeszła nie jedną pełną modernizację i przepisanie kodu na nowo dzięki czemu zasuwa kilkukrotnie szybciej i niemalże bezbłędnie - nie trzeba się bawić z softem i ze strachem klikać funkcje "bo się jeszcze zawiesi", a drugiej połowy omijać, bo zwyczajnie nie działają...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Lucek' date=' zgadzam się w pełni z Tobą, i nawet nie o wiek softu chodzi, a o jakość i innowacyjność. Niby taka Maya powstała w 1998 i co, skoro od tego czasu wciąż działa tak samo kiepsko, a możliwe, że i coraz wolniej, a Cinema 4D od 93' przeszła nie jedną pełną modernizację i przepisanie kodu na nowo dzięki czemu zasuwa kilkukrotnie szybciej i niemalże bezbłędnie - nie trzeba się bawić z softem i ze strachem klikać funkcje "bo się jeszcze zawiesi", a drugiej połowy omijać, bo zwyczajnie nie działają...[/quote']

 

Hmm, działa kiepsko Maya powiadasz. Ciekawe dlaczego od roku powstania Mayki studia filmowe bazowaly na niej, w swojej komercyjności i checi szybkiego zarobienia kasy?

Co do historii to zaczątki Cinemy4d powstaly w 1990 roku i powstaly wersje nieoficjalne przed wydaniem pierwszej w 1993 roku, jak taki jesteś entuzjasta to powinieneś wiedzieć!

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, jednakże co miało do rzeczy pisanie kodu, skoro program nie był przed 93 dostępny nawet na amidze, hm? Chyba, że Ty byłeś betatesterem mayi w aliasie chwaląc ją na długo przed premierą...

 

Jeśli chciałeś być tak precyzyjny, to kodowanie samej C4D zaczęło się raczej w 91'.

Edited by Q'bot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Była dostepna wersja testowa w '92. A Maye poznałem kilka lat temu i pocztkow jej nie znam. Wiem tylko, ze i tak daleko jeszcze Cinemie4d do Mayi.

PS. Dyskusja jak zwykle przebiega w kontekście zali i pragnień.

 

Ciekawi mnie tylko jak "kombajn 3d", z ficzerami jakich się domagacie, ma być tak samo wydajny jak program ukierunkowany tylko do konkretnych zastosowan? Poczekajcie na Modo z particlami, symulacja dynamiki, fluidami... zobaczymy i porównamy wtedy stabilność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qbot Czlowieku co ty piszesz Maya wczesniej to Power animator na Sgi . Wyszlo tego chyba 8 wersji . Dolicz sobie kilkanascie wersji mayi

Pamietam wszczeniejsze wersje mayi 2, 2,5 ,3 ktore chulaly na nt 4.0 i wieszaly sie raz na rok. Pamietam tez poczatki Cinemy

i raczej to nie byl dobry soft. Z czasem sie poprawilo jak zaczeli rznac bezczelnie glownie z mayi.

Pierwsze wersja mayi kosztowala kilkadziesiat tysiecy dolcow. Porownujesz syrenke do merola. Generalnie maya jesli chodzi o wszechstronnosc gniecie wysztko i nie ma konkurencji.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy