Jump to content
imago10

+++ Crytek Cryengine 3 +++

Recommended Posts

GTX 560. Będzie latało jak tralala! Ja robiłem na Core 2 Duo i 9800GT, nie latało ale radziłem sobie. A jak pisał MariushO, można wypuszczać sekwencje do plików :). Co do przykładów, ja bym rodzime jakieś zobaczył :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Rodriquez!!!

CZLOWIEKU CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM!!!

Od postu @ArkaZawady dyskusja dotyczy wykorzystania CE3 do zrobienia filmu czy animacji! Wczesniej o tym rozmawialiśmy w temacie @dziadka3d o "Stefanii" z nim samym i z @imago10 i mysle, ze intencja autora tego watku co do jego zalozenia, była taka sama. Jeśli się myle to imago10 niech mnie poprawi.

Nawet jeśli chciales wypowiedzieć się na ten temat, to od 2 swojego postu w tym wadku, caly czas tłumaczysz o CE w kontekście gier, choć dalej pisano Ci, ze chodzi o film i animacje. Wszystkie Twoje dalsze wypowiedzi odnosily się nie do tematu, o którym tutaj dyskutujemy. Wiec albo TY nie czytasz co ktoś inny pisze i chcesz zablysnac swoja "wiedza", albo czytasz... dobra starczy

 

a teraz:

 

Witam,

 

Pozwoliłem sobie założyć wątek z silnikiem, środowiskiem real-time Cryengine 3 (darmowy do pobrania i pracy "własnej niekomercyjnej"). Może ktoś ma jakieś doświadczenia, przemyślenia, prace?

 

Info o silniku:

http://www.crytek.com/cryengine/cryengine3/overview

 

Pozdrawiam

 

Wytłumacz mi. Wytłumacz GDZIE TU PISZE, że dyskusja się toczy o wykorzystanie silnika do filmów. Gdzie?

Co mnie obchodzą inne tematy, przeczytałem ten i udzielam się zgodnie z pierwszym postem, tak?

Myślisz, że autor miał taką intencję... ach wspaniale, ale ja nie mam umiejętności czytania ludziom w myślach na odległość, niestety. Idiotyzm i ignorancja. Skoro autor rzeczywiście miał taką intencję to dlaczego jej nie przytoczył? Nie rozumiem.

 

Proszono by przedstawić swoje przemyślenia etc. Więc o co chodzi?! Potrafisz czytać?

 

Zresztą nawet nie odpowiadaj. Dyskusja zeszła na śmieszny poziom. Poziom wykłócania się, ech to nie dla mnie. Późno już, idę spać. Dobranoc.

 

Tak na marginesie.

Nikt nie miał żadnych sprzeciwów, oprócz Ciebie. Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post, błagam!

Edited by Rodriquez

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziadek3D - aż się wtrącę, bo teraz to już naprawdę tetryczysz tak, że aż sam czuję się stary. Gdybym teraz zaczynał to właśnie w takich narzędziach bym próbował opędzać pierwsze filmy. Ja tam widzę gigantyczny, kompletnie niewykorzystany potencjał twórczy, bo w tej chwili 99% ludzi, którzy się tym bawią to spece od gamedevu , którzy z czysto praktycznych względów nie bardzo wychodzą poza swój świat. Te narzędzia to też sposób na obejście całej masy duperelnych problemów przy takiej produkcji. Że to jest nie do końca zbadane? Sprawdzone? Że trochę nieznany ląd dla filmowców? No jasne. A kto ma badać jak nie artyści z awangardy?

Ale, ale, zaraz będę żałował, że się odezwałem. :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jestem zainteresowany i proszę młodych rzutkich i otwartych ludzi... o rozgrzebanie tematu.... tylko proszę o jakieś przykłady... reklamowe bajery mogę sam sprawdzić u źródła... sam tu kiedyś wstawiłem Motherland.... ale pytań jest na razie więcej niż odpowiedzi.... jak opędzę się od swojej roboty to się w tym pobabrzę.... na razie chętnie chwytam wszystkie informacje.... z tego co dotychczas obejrzałem..... na dwoje babka wróżyła..... może drugi plan... ale czy warto....??????...:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodriques No i zas Twoja ostatnia wypowiedz, swiadczy o zrozumieniu tego co odpowiadają inni na forum. Już nawt nie ważne, ze ten watek to kontynuacja innego. Uczepiles się tematu nadanego przez imago10 i pomimo tego, ze 2 osoby dyskutujące z Toba, skierowaly tor dyskusji na animacje i filmy to Ty dalej ciagnales swoja mantre o grach i Real-Time. Potem już zostało nas dwóch. I przytaczając moje słowa, gdzie WYRAZNIE pisałem o czym innym, Ty odpowiadajac, ciadnales swoja matre-GRY!!

Wiec wytłumacz mi, kto tutaj nie potrafi czytac?

Potem jeszcze 2 osoby napisalo, ze piszesz nie na temat, a Ty nadal swoje?

Wiec to albo ja jestem upośledzony w kontaktach interpersonalnych, albo Ty nie rozumiesz, ze przytaczając czyjes słowa, wcześniej przedstawione w dyskusji,powinienes przynajmniej się do nich odnieść tematycznie lub ideologicznie. A Ty o Jasiu, a ja o Małgosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh... miałem poczekać aż samemu ktoś pomyśli dlaczego tego nikt nie używa przy filmach? Bo filmy mają być albo realistyczne(i tutaj potrzebna nam fizyki) albo nierealistyczne/bajkowe/antyrealistycznie(tu potrzebna elastyczność) w jednym i drugim przypadku potrzebujesz albo ray/path tracera, któremu w sumie dużo do realności nie potrzeba albo rendermana gdzie możesz maksymalnie nagiąć limity a poza tym z jego budowy wynika ogromny + dla produkcji czyli szybkie displace ale do tematy cały shading w growych silnikach jest oparty Directcie czy jak to się cholerstwo zwie(co ciekawe tą drogą w sumie idą silniki renderujące produkcyjne czasem patrz: http://furryball.aaa-studio.cz/gallery/index.html ) a to oznacza, że działamy na karcie graficznej co prawda daje to nam niesamowitą szybkość ale kosztem uproszczej w fizyce cieniowania, braku GI(a jeśli jest to tez jakiś okrojony algorytm) i takie tam sprawy, które Cię za bardzo nie obchodzą, poza tym silniki te mają zamknięty kod i są oparte w głównej mierze jak było powiedziane na GPU na, które ciężko się cokolwiek pisze. Dlatego raczej trudno je wykorzystać do produkcji filmu, ale animacja rodzaju takich jak ty robisz nie ucierpi na jakości na pewno, a zyskać może renderować będziesz w tempie pewnie od 23/24FPS na sek do 1FPS/40-50 sek. A do tego zyskujesz symulacje tkanin w real time oraz silniki fizyczne w real time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

imago10 już nawet nie musi być real-time i tak oznaczałoby krótszy czas produkcji, kosztem mniejszych szczegolow, co jak widać po dolacznych linkaj tu w temacie, nie jest jakims rażącym zaniedbaniem. Z drogiej strony nikt tu nie ma zamiaru tworzyć nowego Avatara(to tylko przykład!) A z trzeciej strony to większość produkcji 3d to i tak fake'owanie i oszukiwanie ludzkiego wzroku. Wiec czemu nie isc dalej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeby jeszcze chodzilo o fotorealizm to rozumialbym watplliwosci, gadanie o drugim planie i takie tam. Ale w przypadku produkcji typu Stefania gdzie z realizmem i tak ma to niewiele wspolnego (mimo checi) to na bank nie mialoby znaczenia. A czas skrocilby sie dramatycznie - i dlatego wlasnie w dobrej wierze wspomnialem o real time w dziadkowym watku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

moim zdaniem, Dziadek nie powinien sie za to zabierać na etapie Stefanii, bo by sobie tym samym zaszkodził. To całkiem odmienne przedstawianie świata i trzeba to najpierw nie licho opanować, żeby coś sensownego zrobić.

 

Kiedyś zachciało mi sie wizualizować osiedle w UDK... ile ja sie namęczyłem to moje. Tyle, ze ja chciałem zrobić walkthrough, wiec optymizacja była wskazana. O ile dobrze pamiętam, UDK ma nagrywanie do klatek nie real-time i zdaje sie, ze zrealizowałem sobie najazd kamery na osiedle. Z tego co pamiętam, nie dało sie chodzić po osiedlu real-time, kiedy to zrzucał, ale jeśli chodzi o fly kamerę to pewnie spokojnie by sie wyliczyło w 30fps... tylko trzeba było poczekać, az ślimak skończy ;)

 

http://udn.epicgames.com/Three/CapturingCinematicsAndGameplay.html

 

Podejrzewam ze Cry ma podobnie. Czyli w skrócie, wychodzi na to, ze jest możliwość zgrywania nie real-time, wtedy silnik przystosowuje sie do sprzętu jaki mamy. Nagrywa wolniej w viewporcie, ale później odtwarzamy to płynnie. Do grania sie to nie nadaje, ale do filmów, raczej tak.

Edited by Chrupek3D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dobra...!!!... to teraz poproszę o odpowiedź który silnik... i to jest sprawa przyszłości bo jak mam się zabrać za coś... to nie będę skakał to tu to tam... ja się nie ścigam o klienta...:))). Jak by się też ktoś odezwał kto na tym pracuje i powiedział mi ale nie o real-timie tylko odwrotnie jak można nabajerować w obrazie i jak go zniszczyć żeby nie był jak z gry....???..:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadku, według mnie najbardziej uniwesralny bylby CryEngine3. Nie interesuje się Unrealem, ale wydaje mi się, ze na razie dostepna jest wersja 3, która odstaje możliwościami od CE3 a wersja 4 dopiero się z nim rowna. Jeśli się myle to mnie poprawcie.

Nie wiem dokładnie na jakim sofcie pracujesz. Ja maya i rozsądnym byłoby wziasc się za FurryBall dla mayki(link podal @legomir w swoim ostatnim poscie). Jednak kwestia licencji sklania mnie na CE3. A prawie 1000 dolcow za możliwość renderowania bez Watermarka to dużo za dużo dla mnie.

CryEngine daje możliwość darmowego robienia animacji do celów niekomercyjnych, co mnie pasuje idealnie. Do tego możliwości techniczne jakie oferuje, warte sa poswiecenia nauki tego softu.

 

Poruszylem ostatnio temat na forum Crydev.com, co do możliwości efektywnego dzielenia się z innymi użytkownikami testami w tym silniku. Przygotowalem już scene testowa, żeby wyprobowac jego możliwości. jak uzyskam odpowiedzi, to podam tutaj linka, do tematu który chce zalozyc. Zainteresowani będą mogli podzielić się swoimi osiagnieciami i zobaczyć możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interfejs CE wstępnie opanowany, mogę zrobić dowolny potrzebny krajobraz.

 

cry11.jpg

 

cry12.jpg

 

szukam kogoś kto by mi pomógł w sprawach technicznych, nie potrafię na razie zgrać sekwencji z kamery,

przenoszenie obiektów z 3D maxa też czarna magia, o animacji nie wspomnę...:)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

obejrzałem większość tutoriali... ten też... ale ja mam problem z zainstalowaniem plugina... film mogę zrobić ale na sprawach technicznych tracę za dużo czasu... no za głupi jestem... poszukam kogoś kto mi pokarze w real-time w realu...:))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jak usunąć display info w edytorze...???... mi to nie jest potrzebne a paskudzi w ustawianiu kompozycji..... trybu grania nie używam...:))

Share this post


Link to post
Share on other sites
...jak usunąć display info w edytorze...???...

 

Można w konsoli wpisać "r_DisplayInfo=0", albo kliknąć na niej prawym przyskiem, wyszukać r_DisplayInfo i ustawić na '0'.

Żeby włączyć konsolę - '~'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek bawi się enginem od gier - życie jest nie przewidywalne no i Dziadek też;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

....no bawię się po swojemu... scenariusz filmu już mam... większość scenografii zrobiłem... osadzenie w tym postaci to już inna bajka i może to bez pomocy potrwać (oj długo bo ja bystry nie jestem)... a szkoda bo można by to szybko skończyć... ale wszyscy są pewnie zajęci, a można by zrobić pierwszy film w enginie.. i popłynąć z nim w świat.....:))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie dziadek3d bawi się po swojemu, noonstop te same, powtarzające się obiekty( po dziadkowemu-symbole), zero nowego pomysłu(makietki ludzi-pójście na łatwizne), nudna oprawa dzwiekowa(w przeciwieństwie do Stefani!)...itd...A wszystko ubrane w gorset WIELKIEJ SZTUKI 3D...żenada...az dziw, ze dziadka nie ściska to manieryczne podejście do FILMU!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mylisz dwie rzeczy... kopiowanie samego z siebie... z własnym stylem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy