Skocz do zawartości

Obiekty3D: Wyobrażenie rekonstrukcyjne średniowiecznego miasteczka krzyżackiego


How high

Rekomendowane odpowiedzi

Póki co, narazie beta rendery bez tekstur i shaderów co by podnieść sobie morale do dalszej, wytężonej pracy. @Legomir już mi zdążył wytknąć parę błędów renderowania, ale przynajmniej jest co pokazywać i na czym zatrzymać oczy. Będę miał problemy z shaderami, w których pomaga mi legomir, jak i drzewami w obrębie murów, bo poza murami dodam je w postpro - za słaby komputer na takie bajery :)

a><a href=' alt='render_01.png target=_blank>'>

render_02.png

 

render_03.png

render_04.png

 

render_05.png

 

render_06.png

 

render_07.png

 

render_08.png

 

 

Temat zakładam jako moje archiwum postępów, nie wiem czy dobry dział, proszę o przeniesienie jak coś :)

Edytowane przez How high
niewłaściwy tytuł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wątek przeniesiony bez pomocy moda, ale dzięki za informacje - była cenna. W ramach jeszcze ciekawostek odnośnie miasta, to powiem że dzisiejsza nazwa - polska - brzmi "Kowalewo Pomorskie", natomiast po niemiecku brzmi Schonsee, chodź poprawniej jest pisać o z kropkami to jednak obie wersje są pasujące i poprawne. Z czego Schonsee odnosi się do nieistniejących dopiero od 100 lat jezior (ekologów uspokajam, zasypali je sami niemcy żeby zbudować tutaj - nieużywaną dzisiaj, smutne - linię kolejową), więc chce ukazać jak miasteczko mogło wyglądać te parę wieków temu. Oczywiście nie jestem historykiem, to będzie taka "moja wizja", bo żeby odtworzyć naprawdę, musiałbym mieć sztab archeologów i rozkopać całe miasto w poszukiwaniu fundamentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mogę post pod postem wstawić, jakby coś to potem edytuję :)

Zrobiłem sobie prostą dzwonnicę, ot parę belek na wprost, parę pod skosem, daszek i dzwony, będzie sobie stała pod kościołam razem z krzyżami nagrobnymi.

 

59250043949999853563.png

Edytowane przez How high
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duże wątpliwości co do architektury tych domów. Przede wszystkim w tym czasie, czyli ok. XIV-XVw., w miastach Zakonu Krzyżackiego, domy mieszczan budowane były z reguły z drewna, w konstrukcji szachulcowej. Lukarny, szczególnie takie jak na Twoich renderach w ogóle wtedy nie występowały. Jeśli były domy murowane to przypominały bardziej np. istniejący "Dom Kopernika" w Toruniu ( jesteś z Torunia, więc przejdź się na SM i zrób kilka zdjęć, będziesz miał się czym posiłkować przy dalszej pracy )

Podobnie w pozostałych budynkach: ratusz - gdzie się podział okap, za głębokie blendy, zbyt masywne szczyty.

Zamek, podobnie, zawiera poważne błędy w detalu, jak i w całości założenia ( typowymi zamkami krzyżackimi były Gniew, Radzyń Chełmiński - choć obecnie w ruinie, zamek w Nidzicy, choć nie krzyżacki to bardzo podobny Lidzbark Warmiński, i jeszcze by się kilka znalazło ). Proponuje żebyś wzorował się wyglądem tychże zamków w epoce średniowiecza, a nie ich wyglądem obecnym, gdyż bardzo często są to budynki po poważnych przebudowach i wyburzeniach, mające nie wiele wspólnego ze średniowieczną fortecą.

Poważne zastrzeżenia mam też do całego założenia urbanistycznego miasta, które to przypomina nieco Malbork, tyle że jest trochę bez sensu. Wdarł się Tobie tam totalny chaos. Jeśli chcesz się wzorować na tym mieście, to proponował bym Tobie przejrzenie współczesnych rekonstrukcji tego miasta, choćby tutaj: http://suederluegumwetter.regionalwetter.net/pages/duet-un-dat/urlaub/ostpreussenurlaub-2010/marienburg.php, choć ta rekonstrukcja przedstawia już nieco późniejszy bo XVI wieczny wygląd miasta, to jednak całe założenie jest ok.

Malbork to jest jednak dość specyficzne założenie miasta, tak jakby doczepione do zamku, który tutaj był potężną dominantą w krajobrazie. Z reguły jednak miasta krzyżackie lokowane były na prawie niemieckim, gdzie całość założenia miasta skupiała się wokół rynku o planie zbliżonym do kwadratu.

Zajrzyj sobie do jakiś opracowań na ten temat, a jest ich sporo. Szkoda Twojej pracy, bo jak na razie wychodzi Tobie coś zupełnie ahistorycznego, choć przykro to pisać, zupełnie mi to nie przypomina miasta krzyżackiego - w szczególe i w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie moja rola tutaj ogranicza się tylko przy pomocy eee... merytorycznej i zrobieniu kilku materiałów, ale skoro ktoś chce zobaczyć jak wyglądają rendery(testy w sumie :P ) mojej skromnej osoby to nie będzie chociaż cokolwiek to nie jestem specjalnie z nich bardzo zadowolony:

0OUYRhz.png

Chyba przegapiłem jakieś fakty związane zapisem i wersja tutaj przedstawiona nie jest w sRGB, więc wygląda inaczej...

 

EDIT poprawiłem

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie moja rola tutaj ogranicza się tylko przy pomocy eee... merytorycznej i zrobieniu kilku materiałów, ale skoro ktoś chce zobaczyć jak wyglądają rendery(testy w sumie :P ) mojej skromnej osoby to nie będzie chociaż cokolwiek to nie jestem specjalnie z nich bardzo zadowolony:

0OUYRhz.png

Chyba przegapiłem jakieś fakty związane zapisem i wersja tutaj przedstawiona nie jest w sRGB, więc wygląda inaczej...

 

EDIT poprawiłem

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uporaniu się z uvwmappingiem, który nadal wywołuje u mnie apatię z drgawkami i zimne poty, udało mi się oteksturować domy mieszkalne i ratusz, wiem że wygląda nie za specjalnie, jestem gotowy na opierdol od każdego z was, ale ważne że efekt końcowy mnie zadowala, a resztę przykryję drzewami :)

 

Ratusz miejski

00998384476832094635_thumb.jpg

 

Domy mieszkalne

35938733718471177337_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności