Jump to content

Teczka: Positive


Recommended Posts

Witam. Na forum zaglądam już jakiś czas, ale dopiero teraz "odważyłem się" pokazać coś swojego. :D

Modelowania się jeszcze uczę, więc pewnie (a raczej na pewno) są jakieś niedoskonałości.

 

Model to strzelba Benelli M1014.

 

62512555009881779934.png

 

02705114203792128278.png

 

97915156335416737949.png

 

Narazie tylko HP, ale będę zamieniał go na LP i chyba texturował.

Co o nim sądzicie ? :P

Edited by Positive100
Link to post
Share on other sites

Witam. Na forum zaglądam już jakiś czas, ale dopiero teraz "odważyłem się" pokazać coś swojego. :D

Modelowania się jeszcze uczę, więc pewnie (a raczej na pewno) są jakieś niedoskonałości.

 

Model to strzelba Benelli M1014.

 

62512555009881779934.png

 

02705114203792128278.png

 

97915156335416737949.png

 

Narazie tylko HP, ale będę zamieniał go na LP i chyba texturował.

Co o nim sądzicie ? :P

Edited by Positive100
Link to post
Share on other sites

Brakuje według mnie tego, po co robi się HP, a mianowicie szczegółów. Śrubek, wytłoczeń na rękojeści czy jak się to trzymadło w broni nazywa. Ja specjalistą nie jestem, ale technicznie wydaje mi się dobry, wygląda tak jak powinien, chociaż tu i tam brakuje odstaje od zdjęć, np zakończenie tej rurki co się przeładowuje. Przypomina oryginał tylko...jest nudny.

 

Nie wiem jaki dokładnie jest Twój cel przy robieniu tej broni, ale dodałbym jakieś szczegóły, np kolimator, i jakieś pierdółki, a jeśli to nie jest po coś konkretnego, tylko do folio, to polecałbym włożyć jeszcze trochę siły w HP i zamiast tej Twojej sterylnej wersji zrobić którąś z tych bardziej rozbudowanych co można znaleźć na google (np z tymi nabojami po boku, czy latarką). Wtedy można pobawić się na normalkach, a i sama broń wizualnie jest niebo ciekawsza.

Link to post
Share on other sites

Oj tak Jedaith, ale to nie tylko to, raczej myślę, że cały ten tutorial/informacje z polycounta są tragicznie istotne pomimo upływu czasu. Tam jest wszystko dokładnie opisane. Bardzo, bardzo dokładnie. Jak ktoś nie zna linku to:

 

http://wiki.polycount.com/NormalMap/

 

Tu można znaleźć prawie wszystko o normal mapach.

 

Co do samego modelu o wiele lepiej, aler wydaje mi się, że naboje są za małe. Są zbyt krótkie i zbyt chude dla tej broni. Może to tylko wrażenie, ale to ono jest istotne. Nad rękojeścią bym jeszcze popracował, ale jest już o niebo lepiej, jestem teraz ciekaw ile ugrasz na teksturze. Dopiero tam tak na prawdę zaczyna się zabawa i efekty :)

 

Ładne postępy. Szczęścia dalej!

Link to post
Share on other sites

Ten eotech krzyczy "zabij mnie"

Pomijając wyjaśnione przez kolegów problemy z HP, popracuj dobrze nad skalą, bo w tej chwili to wygląda jakoś tak... dziwnie.

 

eotech.jpg

mg0488i.jpg

benelli_m4_eotech_bri.jpg

BenelliM4Eotech8.jpg

popatrz na bryłę tak kolimatora, jak i samej broni - u Ciebie wygląda to strasznie wąsko, filigranowo wręcz - na zdjeciach strzelba z tą kolba budzi respekt.

 

Pozdrawiam,

Piro~

Link to post
Share on other sites

Obudowa trochę lepiej, chociaż nadal bym ją poszerzył - okienk ow eotechu to prostokąt o dłuższych podstawach - jak chcesz, to Ci zrobiępare fotek swojego.

Jednak ten panelik z przyciskami (on w ogóle jest pokryty gumą, i jest jeszcze bardziej zaokrąglony od obudowy) u Ciebie jest kanciasty bardzo nadal. To samo co do przycisków, śrubek - już po swoich screenach możesz stwierdzić, że masz jitter na krawędziach, a kolimator przecież zajmuje ~10% ekranu w rozdzialce HD! a w grze będzie jeszcze mniej prawdopodobnie.

Ten stary przypominał to trochę :D

http://www.imfdb.org/wiki/File:Elysium_ak.jpg

Link to post
Share on other sites

ja piszę za Dalamar'em - za mało małych szczegółów - owszem kolimator i dodatkowe patrony (?) - są spoko - ale cały czas brakuje ci śrubek (np. tych kilku na górnej krawędzi kolby), cięć (np. pomiędzy powierzchnią rękojeści a główną częścią broni)

 

no i generalnie jak robisz do portfolio to z referencji wybieraj te ciekawsze / trudniejsze do zrobienia :)

np. coś co się nazywa 'bolt' (nie wiem jak po polsku ta część się nazywa) - na referencjach od piro (ostatni obrazek) - wygląda jak u ciebie - ale obrazek wyżej - wygląda dużo ciekawiej (podłużne nacięcia i taki jakby klepsydrowaty obrys)

 

pozdrawiwam

f.

Link to post
Share on other sites

No no, widać progress i słuchanie rad, to się chwali :D

Pomijając drobnostki takie jak uproszczony fire selector, scalenie ramion składanej kolby z korpusem (don't do this :( ), kwadratowa rączkę i kilka pomniejszych uproszczeń (imo akceptowalnych), to tylko bym zaokrąglił brzegi RISa i tego zeissa (celowniczka, o ile mnie pamięć nie myli to zeiss rsa, albo trijicon jakiś) troszeczkę - to są elementy, które widzisz cały czas w grze, więc nie powinny mieć ząbków.

 

Flashider który wymodelowałeś (końcówka lufki) jest chyba na bazie ASG - nie ma otworków, więc nie będzie rozpraszął ognia z lufy, nie pełniąc tym samym swojej roli.

 

Zastanów się, jak chcesz go użyć - być może robienie obu stron unikalnych nie ma sensu, jeśli widok tylko FPP - wtedy mirrorujesz modelik, i masz kupę miejsca na UV, co pozwala uzyskać lepsze rezultaty (i tri, pod silnik zazwyczaj wycinasz niewidoczne triangle) - pooglądaj bronie polygoo, tam widać jaką magię na 1024 robi :D

 

Pozdrawiam,

Piro~

 

P.S.

W najnowszych modelach mp7 (mp7a1) ma rozczłonkowany spust pełniący rolę bezpiecznika, jest to przyjęte z glocka rozwiązanie, pozwalające uniknąć niespodziewanych wystrzałów podczas operowania bronią w ciasnych pomieszczeniach (zaczepienie bronią o ubranie/element otoczenia).

mp7_004.jpg (tutaj akurat replika, ale tylko takie zdjęcie udąło mi się znaleźć na szybko)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam ponownie :D

 

Ostatnio zacząłem sobie model broni Magpul Massada (tak się nazywa o ile dobrze pamiętam :D).

Jeszcze nie skończyłem, ale postanowiłem, że wrzucę żeby dowiedzieć się co według was powinienem poprawić.

 

4xdvroo9t7iw.png

 

yo8jgs1medcl.png

 

cures9afk71j.png

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy