Jump to content

Recommended Posts

Witam.

Ostatnio prace nad moim modelem powróciły po długiej przerwie. Proces modelowania już zakończony, ale mam problem z w miarę realistycznym renderem. Stąd założyłem ten wątek i proszę Was o pomoc z dziedziny ustawienia materiałów, światła i

rendera. Przesyłam pierwszy render:

maseratigranturismo.jpg

 

Zaznaczam, że to mój pierwszy model jak i render samochodu, dlatego proszę o wyrozumiałość.

 

Najbardziej wkurzający jest ten szum na karoserii, ma ktoś pomysł jak go zniwelować?

Edited by fiszkas
Link to post
Share on other sites

Na początek spasuj ze sobą mapkę vrayhdri z tłem otoczenia w oknie bocznym masz inny obrazek niż powinien być, wałcz w kamerze widoczny horyzont i ujęcie dopasuj do niego. Co do szumów to albo podciągnij subdiv w reflectach w lakierze może trzeba także podciągnąć je w vraylight dome. Daj ustawinia bo nie wiadomo jak masz ustawione do tej lokacji a tu może być przyczyna szumu ;) IMO bym rozjaśnił to ujecie albo w ogóle zrobił na gammie 2,2

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Co do zgodności z otoczeniem to ciężko będzie, bo backplate był robiony z trochę innego miejsca niż mapa hdri :/

 

Wrzucam inne rendery:

 

O zachodzie:

83511288394378759191.jpg

 

I na innym HDRI z większą gammą:

09697315555908723083.jpg

 

Teraz mam problem z cieniem pod samochodem, jest mało realistyczny. Jest to Matte/Shadow bo VRayMtlWrapper coś nie działa, jest to tak jakby ciemny półprzeźroczysty plane :/

 

Macie jakieś rady?

Edited by fiszkas
Link to post
Share on other sites

Do samochodów dobrze się nadaje aa -vrayLanczosFilter w color mapping zaznacz sub pixel i clamp. Przy robieniu adaptive subdivision możesz w ogóle wyłączyć GI. w setting podciągnij parametr w dmc sampler noise threshold na 0,005 ten parametr ma wpływ na szumy możesz także podciągnąć min samples przy autkach daje 64 a globala na 4. Dynamic memory limit możesz ustawić spokojnie na połowę posiadanej pamięci a maksymalnie na pamięć minus to co system zjada Natomiast jeśli zostajesz przy GI to podciągnij parametr subdivid w lc na minimum 1200

Edited by shadowsexpe
Link to post
Share on other sites

wygląda zacnie :)

 

można by trochę shader lakiery zmienić, ten jest spoko, ale trochę za głądki, lekki noise, albo coą takiego kiedyś Johny pokazywał na swojej pracy jak to wygląda, zupełnie nie pamiętam gdzie :]

 

materiał felg i shader opon...

 

a no i wypadało by się zatroszczyć o jakiegoś kierowcę :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi :)

indian: Z tym shaderem to chyba też coś kojarzę, tam chyba jakiś mały bump był. Spróbuję jeszcze go dopracować. Materiał felg też dopracuję, bo ten na szybko był zrobiony, zwykły VRayMtl z Reflections. Oponę spróbuję jeszcze zmapować, żeby jakieś napisy były i jakiegoś może bumpa dodam. Co do kierowcy, to nie miałem zamiaru nic tam dodawać, ale może w postprodukcji coś się wklei jak jakąś dynamiczną scenkę będę renderował :)

 

FF: Mógłbyś objaśnić co to są laki? :p

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Alusy nie są całkowicie płaskie, ale poprawiłem je i już więcej nie dociągnę ich, jedynie coś z materiałem pokombinuję. Wrzucam nowy render, jak myślicie, który lepszy: ten nowy czy poprzedni?

 

testmaserati01.jpg

Link to post
Share on other sites

Poprzednie były znaczni ładniejsze nie panujesz nad odbiciami za bardzo są przepalone i ząbkują, felgi teraz są znacznie leprze niż wcześniej sorrki że sobie pozwoliłem trochę poprawić to w ps ale raczej powinieneś dążyć w tym kierunku jeśli chodzi o refleksy

masarati.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy