Jump to content

[Jak] uzyskać render taki jak w viewport ?


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Postawiłem pierwsze kroki w 3ds maxie.

Jak używałem standardowych oświetleń - wyglądało to ok.

Z oświetleniem nie chciałem się bawić w mental ray tylko postawić na vray.

W viewport wygląda ok (no trochę za ciemno ale to szczegół) natomiast po wciśnięciu shift+q ... no sami zobaczcie..

Ustawienia renderu (pod F10) przeleciałem tutorialami z YT, nic nie pomaga, także błąd musi być gdzie indziej.. natomiast nie mam pojęcia gdzie on może być.. pomożecie ?

 

link ustawien render (wydaje się ok..) :

(od 9:30)

mój screen: http://imageshack.us/photo/my-images/7/beztytuu2tx.png/

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze nie kieruj się widokiem spod viewport ne oddaje on w najmniejszym stopniu dziłania swiateł vray ani nie ma nic wspólnego z ustawieniami samego rendera ogólnie opcje wyświetlania realistic można przełączyć na shaded obciąża tylko niepotrzebnie kartę graficzna. Daj ustawiania vraya jakie masz w tej scenie

Link to post
Share on other sites

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Jeśli chodzi o ustawienia świateł: http://imageshack.us/photo/my-images/820/beztytuu3vj.jpg/

Natomiast ustawienia renderu które znajdują się standardowo pod F10, zamieszczone są na filmiku który zamieściłem powyżej, starczy pare razy przesunąć film. Jednak nie wydaje mi się, by było tam coś źle ustawione.

Jednak zrobiłem screen by lepiej przeglądnąć: http://imageshack.us/photo/my-images/6/beztytuu5w.png/

Link to post
Share on other sites

@shadowsexpe

1. Nic to nie zmienia.

2. Nie widzę bym gdzieś miał ustawioną gamme 2,2.. a tym bardziej nie wiem o co chodzi w wpisaniu ją w color mapping.

Jednak na ludzką logikę wydaje mi się, że to nie jest rozwiązanie mojego problemu.

@Dynamico

już szukam..

 

Exposure control - cokolwiek bym nie zmienił dalej wszystko wygląda jakościowo gorzej niż źle, do tego dalej brak cieni...

Edited by Aggressiv
Link to post
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]90145[/ATTACH]

Szukaj w menu rendering. Zmień kolor "background" na szary. F10 -> V-ray -> Frame buffer -> enable build-in Frame Buffer.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Wyrzuć oświetlenie ambient a zastosuj vraylight dome. Ambient nie daje cieni

Link to post
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedź, jednak coś mam nie tak.. nie mam pojęcia co, jednak dosyć blisko plane jako światło w vray ustawione i multipler musi wynosić 50+ by zaczeły robić się cienie.. (i wychodzi ziarno, gdzieś iso mam źle ustawione..) przeliczając to na waty lub lumeny wychodzą chore rzeczy.. muszę chyba jakiś tutorial poszukać o oświetleniu vray od podstaw + ustawienie (wszystkie) renderingu do niego...

zmiana background i frame buffer nic nie dał niestety.

Link to post
Share on other sites

Przy domyślnych wartościach światła, ustawienie "migawki" na 20 (1/20 sek.), f-number 8, iso 100 powinieneś mieć "w miarę" normalny render.

Włączaj sobie światła pojedynczo i sprawdzaj jak oświetlają scenę. Będziesz wtedy widział, z którym coś jest nie tak

Link to post
Share on other sites

Aggressiv ziarno ci bedzie wychodzic bo tak masz ustawiony render w sekcji settings masz dmc smapler a w nim:

adaptive amount 0,85

nise treshold 0,01 ( ten parametr bedzie generował szumy) ale testowo można na nim pracować do końcowego renderu ustaw sobie 0,005 lub 0,001

Szumy mogą także powstawać bo możesz mieć za niskie subdividy tak w materiałach jak w świetle, parametr iso w renderach nie generuje szumów, ten parametr pod tym względem nie zachowuje się jak iso w aparatach fotograficznych :)

A w ogóle jeśli posługujesz się vrayem to skorzystaj z vray rt będziesz mógł na bieżąco widzieć jakie zachodzą zmiany podczas walki z oświetleniem sceny czy zmianami ostawień kamery

Edited by shadowsexpe
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy