Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

Zajmuję sie wizualizacją architektoniczną od jakiegoś czasu. Z modelowaniem nie mam większych problemów, te zaczynają się dopiero przy oświetlaniu sceny. Tu kieruję swoje pytanie odnośnie ustawień Vray. Który z parametrów odpowiedzialny jest za aby obraz nie był tak ciemny lub by nie wychodziły przepalenia. Wiele rzeczy można podkręcić w PS, ale chciałbym aby czysty render w odpowiedniej jakości.

 

Poniżej ustawienia Vray oraz wizualizacja prosto z maxa oraz po drobnek korekcie w PS,

 

wiz:

http://naforum.zapodaj.net/a1e7633aa118.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/2102ab3720e6.jpg.html

 

ustawienia:

http://naforum.zapodaj.net/0c0f3dab8b07.png.html

http://naforum.zapodaj.net/ebd47bf80081.png.html

http://naforum.zapodaj.net/e05311a96b04.png.html

http://naforum.zapodaj.net/2689384adc71.jpg.html

 

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Popróbuj inne ustawienia dla color mapping. Sprawdź jak Ci wychodzi gdy jest exponetial i reinhard. Dla tego ostatniego możesz poćwiczyć różne ustawienia burn value od 0.0 do 1.0

 

P.S.

Dopracowywanie renderów w PS to żaden obciach ;)

Link to post
Share on other sites

Exponential daje niefajny płaski efekt, zacierają się światłocienie, ale zawsze można poćwiczyć,

PS ma posłużyć jedynie do podkręcenia kontrastu, delikatnie levelsy, krzywe. Dążę do tego aby rendering prosto z maxa był skończony w 99%. :)

 

Czy kots miałby jakieś uwagi do prezentowanej pracy?

Link to post
Share on other sites

Co do ostawień to jednak reinhard da ci on pełna kontrole na przepaleniami oczywiście musisz także pamietac o parametrach kamery. Bardzo niskie ustawienia dmc samplera niby niwelujesz je odrobinę aa ale filtr tam zastosowany ma tendencje do generowania nieciekawych artefaktów a dwa mocno wydłuża czasy renderu. Ogólnie prace są nudne nic się na nich nie dzieje trawa jednolita zero jakiś kwiatków nierówności, roślinki są powtarzalne a można nawet to zmienić skalowaniem jeśli już używasz jednego krzaczka. Drewno wszędzie ma ten sam materiał, deski są jednolite jeśli używasz florgeneratora to nadaj im rożnych wysokosci , szerokości , sam materiał za bardzo błyszczący. Tło niezgrane ze światłem nie będziesz miał przepalonych chmur w przeciwnej stronie do słońca. Co do photoshopa i render elemnts to daje ci on ogromne możliwości dopracowania wizualizacji i nie tylko kontrast czy krzywe bbo tomozesz juz podciagnać w maxie.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za sugestie, wezmę je pod uwagę przy kolejnej pracy,

 

Czy możesz rozwinąć: który filtr ma tendencje do artefaktów i dlaczego wydłuża czas renderingu?

 

Bardzo niskie ustawienia dmc samplera niby niwelujesz je odrobinę aa ale filtr tam zastosowany ma tendencje do generowania nieciekawych artefaktów a dwa mocno wydłuża czasy renderu.
Link to post
Share on other sites

Antialasing filter Catmull-Rom jest filtrem zasadniczo najbardziej ostrzącym krawedzie przez co właśnie wydłuża render, nie posiadasz także nad nim żadnej kontroli bo ma zablokowany współczynnik częstym artefaktem jaki powstaje przy nim to czarna ząbkowana obwódka na krawędziach przepaleń jest on wymagającym filtrem dobrego opanowania światła w scenie ;). Ogólnie dobrą kontrole nad krawędziami zapewniają Area która się szybko renderuje (współczynnik bliższy 0 mocniejsze ostrzenie krawedzi, im wyższy parametr tym krawedzie bardziej zmiękczone i rozmyte) kolejnym filtrem aa jest Mitchell-Netravali jest on drugim po Catmullu mocno ostrzącym krawedzie filtrem ale jest już kontrola nad jego działaniem co prawda tez potrafi generować artefakty.

http://imageshack.us/a/img338/731/areajs.jpg

http://imageshack.us/a/img521/4154/mitchelln.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy