Jump to content

Problem z refrakcją (shell modifier)


Recommended Posts

Witam wszystkich

 

Od jakiegoś czasu staram się odtworzyć w maksie stół pokazany na załączonych obrazkach (są to ZDJĘCIA, nie rendery)

http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table_real01.jpg

http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table_real02.jpg

 

Używam V-Ray'a. Mój problem zauważycie na załączonym poniżej próbnym renderze.

http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table01.jpg

 

Otwórz krawędzie przeźroczystych brył zawierają dziwne, jaskrawe światła (wygląda to jak pikseloza), których nie widać w załączonych zdjęciach prawdziwego stołu. Nie są one winą odbić, zmniejszanie wartości odbić do 0 nic nie poprawia, ustawianie sub-pixel mapping'u też nic nie daje. Nie jest to również sprawa aliasingu (zmiana parametrów nie wpływa na efekt) czy rodzajów oświelenia bądź enginów GI. Jedyne co zmniejsza (lecz nie eliminuje) liczbę tych nazwałbym to artefaktów jest zmniejszanie wartości IOR, lecz po pierwsze nie rozwiązuje to problemu całkowicie, a po drugie zmienia sposób refrakcji całego obiektu, a to nie jest pożądane.

 

Poniżej zamieszczam jeszcze obrazek z parametrami materiału przeźroczystych brył

http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table02.jpg

 

Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc :)

Edited by Grimous
Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że problem możne leżeć w geometrii tych brył. Wygląda jakby światło odbijało się na bocznych krawędziach pojedynczych fragmentów.

Czy pod modyfikatorem shell wierzchołki są zweldowane?

Spróbuj też wyczyścić smooth groupy i/lub zchamferować krawędzie z bardzo małą wartością?

Link to post
Share on other sites

Niestety żadna z sugestii nie pomogła. Próbowałem również zamieniać bryły na editable poly po poprzednim dodaniu poligonów w celu zwiększeniu rozdzielczości siatki geometrycznej, ale to również nie pomogło. Stoję w miejscu.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Zauważ że na załączonych przez ciebie referencjach brzegi tych brył nie mają takiego samego materiału jak reszta bryły, tak jakby były tam zespojone jakimś silikonem. Moim zdaniem twoje rendery są w 100% realistyczne i nie ma tu żadnego błędu. Druga sprawa - szkiełka tworzące bryły na zdjęciach są o wiele cieńsze niż te na twoich renderach.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy