Jump to content

Recommended Posts

Yo.

 

Dawno mnie nie bylo, nie mowiac o WIPach ;)

 

Wychodzac ze swojego comfort-zone i by miec motywacje do robienia czegos innego w domu, bawie sie w Animation Mentora w programie VFX. Poki co CG Basics i poziom tak zenujaco niski, ze nawet ze swoimi marnymi umiejetnosciami moglbym wszystko pozaliczac.

 

Ale nie chodzi mi o zaliczanie tylko o rozwoj, dlatego stawiam sobie poprzeczke wysoko, a nawet zbyt wysoko jak na moj skill (chociaz Sosienka, albo Vorek parskna smiechem;). Tylko tak sie mozna czegos nauczyc, prawdaż? ;) Tym bardziej, ze moim mentorem jest Scott Liedtka. Jak mowia krasnoludy u Sapkowskiego: "nie w kij pierdzial", trzeba to wykorzystac i pokazywac mu rzeczy na odpowiednim poziomie.

 

Anyway. Zadaniem na najblizsze tygodnie jest wymodelowanie jakiegos obiektu, oteksturowanie (Mari), wyrenderowanie (Arnold) i wkomponowanie w zdjecie (Nuke). Najwiekszym wyzwaniem bedzie tekstura i render, z tym bede sie meczyl najbardziej i prosil o porady;)

 

Jak starczy mi sil i zapalu to zrobie compo z video, z ruchoma kamera, animacja i pewnie dodatkowymi postaciami, zeby poprzeczke podniesc jeszcze wyzej :)

 

Chce, zeby calosc byla hiper-realistyczna.

 

Pomozecie?!

 

Super ;)

 

Poki co refka:

 

[ATTACH=CONFIG]90280[/ATTACH]

 

Czysty model:

 

[ATTACH=CONFIG]90278[/ATTACH]

 

 

[ATTACH=CONFIG]90279[/ATTACH]

 

 

Dorzucam zszywacz z pierwszego zadania na rozgrzewke, jako przyklad tego, co chce zrobic z mlynkiem (zszywacz 3d, reszta foto).

 

[ATTACH=CONFIG]90281[/ATTACH]

 

 

P.S. Sorry za syf, troche nie ogarniam jeszcze nowych systemow zalacznikow ;)

Edited by Reanimator
Link to post
Share on other sites
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ugh, ten zdradliwy cache. Teraz powinno byc lepiej.

 

kliknąłem plusa, który magicznie zmieni się w chęć do pracy i talent.

 

Dzieki ;) Chec do pracy nie ma znaczenia, bo musze to zarobic! ;) Glownie po to zapisuje sie na kursy i szkolenia ;))))

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o to, że typowy gwint składa się z jednego zwoju - jak ciasna sprężyna, a twój ewidentnie powstał przez skręcenie graniastosłupa. Ale może faktycznie tylko ja zwróciłem na to uwagę i dodatkowo render bez tekstur jeszcze to uwypuklił.

 

 

Miało być hiper-realistycznie :-)

Edited by Dynamico
Link to post
Share on other sites

Kiedyś na jakis speed(oczywiście nie skończony :P ) robiłem coś w rodzaju gwinta i zakładając, że robisz w mayce, bo o ile pamietam to jej używałeś znalazłem jako taki sposób, żeby to zrobić mogę wstawić kilka scr potem jeśli chcesz zresztą może ktoś ma mądrzejszy sposób to sam sie nauczę :)

Link to post
Share on other sites

W 3ds max to proste. Odpowiednio gęsta sprężyna, usunąć wygładzanie a potem nadać osobne grupy wygładzania dla górnej i dolnej części zwoju.

[ATTACH=CONFIG]90282[/ATTACH]

 

Ale myślę, że to już dosyć na temat "gwintów" :-)

Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście nie wpadłem na to ;) Ja robiłem z cylindra mającego odpowiednio dobrane ilości sub div, potem zaznaczałem ver, edge obok, vertex u góry(potem napisałem mały skrypcik, który robił to za mnie) i potem dawałem connect component jeszcze bevele w odpowiednich miejscach, nacisnąć 3 i gotowe.

Link to post
Share on other sites

Kibicuję i będę się temu przyglądać. Jeden z ciekawszych wątków (WIP) tutaj ostatnio. A znająć Twój zapał i umiejętności wyjdzie z tego świetna rzecz. Ale nie zapeszam. Do roboty. Informuj o updatach :)

Link to post
Share on other sites

Heh, dzieki Adek;)

 

plasti: no to bede Cie molestowal o wskazowki ;)

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]90287[/ATTACH]

 

Zrobilem pass niszczenia modelu. Wiekszosc na srebrnej czesci, ktora wyjdzie dopiero po dodaniu materialu reflect. Troche przegialem z frontem, za mocno powyginalem.

 

Jest duzo malutkich tweakow, zeby nie bylo od linijki, takze na czesciach drewnianych. Dolna podstawka jest nawet wygieta.

Link to post
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]90288[/ATTACH]

 

Jakkolwiek przegialem, to on jest poobijany mocno w tym miejscu, jest wygiety. Swoje przeszedl przez te 100 lat :)

 

edit: poprawione. Wrzuce screena po zrobieniu UVki

Edited by Reanimator
Link to post
Share on other sites

For the record, UV:

 

[ATTACH=CONFIG]90289[/ATTACH]

 

 

Jako, ze teksturowac bede w Mari to nie przejmuje sie bardzo deformacjami UVki, tym bardziej, ze wystepuja na metalicznym elemencie. Wazne, zeby calosc byla mniej wiecej w jednakowej skali.

Problemem moze byc drawniany uchwyt, ale w razie czego zareaguje;)

 

Polecialem w wiekszosci Unwrapem i paroma Atlasami.

 

Nie wspomnialem, ale te etapy robie w Modo.

 

 

thankyou.gif

Link to post
Share on other sites

Do mari w sumie nie ma co paprać się jakoś super mapowaniem. Cholernie dużo rzeczy z automatu lecę w Maxie, chyba że zależy mi na lepszym wykorzystaniu miejsca czy wiem, że będzie mi łatwiej coś namalować w widoku "uv" - np. struktura drewna. Ale projekcja z ortho/perspective jak najbardziej powinna sobie poradzić.

 

Co do modelu - wygląda elegancko, jednak przydałoby się trochę twardszych krawędzi, jak ktoś słusznie zauważył wygląda to jak topniejąca masa :) ale sam zobacz jak zrobiłeś na tym okręgu z czterema śrubami, tam też jest powyginane + twardsze krawędzie, dużo bardziej jak metal wygląda.

 

Co do dodatkowego detalu, który na pewno by się przydał a jakoś nie zajmie ani dużo czasu ani nie obciąży dodatkowo komputera - może zbuduj jeszcze samą skrzyneczkę młynka? Niby jest to jedna bryła, ale ząbki na sto procent nie pokrywają się idealnie i może to wyglądać dużo ciekawiej niż z samą teksturą.

 

Co do gwintu - sposoby panowie podali dobre, ale na Twoim zdjęciu gwintu nie ma :P

 

Będę zaglądał, powodzenia!

Link to post
Share on other sites

Ugh, to cholerstwo bedzie trudniejsze, niz mi sie wydawalo:) Msci sie chociazby to, ze nie zrobilem HDRki w tym samym momencie, co foty.

 

Ale poprzeczka dzieki temu podniosla sie jeszcze wyzej! ;)

 

Odbicia w metalowej czesci nie do odrobienia. Moze oszukam za pomoca HDRStudio ;)

 

Poki co maly previs.

 

[ATTACH=CONFIG]90392[/ATTACH]

Link to post
Share on other sites

Zapowiada się pysznie :) GROMKIE BRAWA za takie wyjście z comfort zone. Bardzo fajnie to sobie wymyśliłeś. Też będę zaglądać i postaram się doradzić odrobinkę w miarę możliwości. Powodzenia! :)

Link to post
Share on other sites

jak na razie good, ino cien troche ostrzejszy i ciemniejszy musisz dac

 

 

E: o wlasnie sie kaplem ze juz bylo i reagowales :P, soracz...

Edited by plasti
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy