Reanimator 1,628 Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 (edited) Yo. Dawno mnie nie bylo, nie mowiac o WIPach ;) Wychodzac ze swojego comfort-zone i by miec motywacje do robienia czegos innego w domu, bawie sie w Animation Mentora w programie VFX. Poki co CG Basics i poziom tak zenujaco niski, ze nawet ze swoimi marnymi umiejetnosciami moglbym wszystko pozaliczac. Ale nie chodzi mi o zaliczanie tylko o rozwoj, dlatego stawiam sobie poprzeczke wysoko, a nawet zbyt wysoko jak na moj skill (chociaz Sosienka, albo Vorek parskna smiechem;). Tylko tak sie mozna czegos nauczyc, prawdaż? ;) Tym bardziej, ze moim mentorem jest Scott Liedtka. Jak mowia krasnoludy u Sapkowskiego: "nie w kij pierdzial", trzeba to wykorzystac i pokazywac mu rzeczy na odpowiednim poziomie. Anyway. Zadaniem na najblizsze tygodnie jest wymodelowanie jakiegos obiektu, oteksturowanie (Mari), wyrenderowanie (Arnold) i wkomponowanie w zdjecie (Nuke). Najwiekszym wyzwaniem bedzie tekstura i render, z tym bede sie meczyl najbardziej i prosil o porady;) Jak starczy mi sil i zapalu to zrobie compo z video, z ruchoma kamera, animacja i pewnie dodatkowymi postaciami, zeby poprzeczke podniesc jeszcze wyzej :) Chce, zeby calosc byla hiper-realistyczna. Pomozecie?! Super ;) Poki co refka: [ATTACH=CONFIG]90280[/ATTACH] Czysty model: [ATTACH=CONFIG]90278[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]90279[/ATTACH] Dorzucam zszywacz z pierwszego zadania na rozgrzewke, jako przyklad tego, co chce zrobic z mlynkiem (zszywacz 3d, reszta foto). [ATTACH=CONFIG]90281[/ATTACH] P.S. Sorry za syf, troche nie ogarniam jeszcze nowych systemow zalacznikow ;) Edited June 12, 2013 by Reanimator Link to post Share on other sites
Kramon 176 Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Zdjęcia nie działają. Ogólnie to nad modelem bym siedział aż uznam że nie dam rady więcej detalu dać. Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 kliknąłem plusa, który magicznie zmieni się w chęć do pracy i talent. Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Ugh, ten zdradliwy cache. Teraz powinno byc lepiej. kliknąłem plusa, który magicznie zmieni się w chęć do pracy i talent. Dzieki ;) Chec do pracy nie ma znaczenia, bo musze to zarobic! ;) Glownie po to zapisuje sie na kursy i szkolenia ;)))) Link to post Share on other sites
Dynamico 604 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Jeżeli ma być hiper-realistycznie to gwint na osi korbki jest nieprawidłowy i na zbliżeniu to rzuca się w oczy. Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Dzieki Dynamico:) chociaz az takich zblizen raczej nie bedzie, a ciemna textura wiele zasloni, to lookne na to. Musze zrobic fote, albo uzyc lupy, bo sruba w rzeczywistosci jest dosyc mala;) Link to post Share on other sites
Dynamico 604 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 (edited) Chodziło mi o to, że typowy gwint składa się z jednego zwoju - jak ciasna sprężyna, a twój ewidentnie powstał przez skręcenie graniastosłupa. Ale może faktycznie tylko ja zwróciłem na to uwagę i dodatkowo render bez tekstur jeszcze to uwypuklił. Miało być hiper-realistycznie :-) Edited April 27, 2013 by Dynamico Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Tak, wlasnie to widze, masz racje. Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Kiedyś na jakis speed(oczywiście nie skończony :P ) robiłem coś w rodzaju gwinta i zakładając, że robisz w mayce, bo o ile pamietam to jej używałeś znalazłem jako taki sposób, żeby to zrobić mogę wstawić kilka scr potem jeśli chcesz zresztą może ktoś ma mądrzejszy sposób to sam sie nauczę :) Link to post Share on other sites
Dynamico 604 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 W 3ds max to proste. Odpowiednio gęsta sprężyna, usunąć wygładzanie a potem nadać osobne grupy wygładzania dla górnej i dolnej części zwoju. [ATTACH=CONFIG]90282[/ATTACH] Ale myślę, że to już dosyć na temat "gwintów" :-) Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Rzeczywiście nie wpadłem na to ;) Ja robiłem z cylindra mającego odpowiednio dobrane ilości sub div, potem zaznaczałem ver, edge obok, vertex u góry(potem napisałem mały skrypcik, który robił to za mnie) i potem dawałem connect component jeszcze bevele w odpowiednich miejscach, nacisnąć 3 i gotowe. Link to post Share on other sites
adek 270 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Kibicuję i będę się temu przyglądać. Jeden z ciekawszych wątków (WIP) tutaj ostatnio. A znająć Twój zapał i umiejętności wyjdzie z tego świetna rzecz. Ale nie zapeszam. Do roboty. Informuj o updatach :) Link to post Share on other sites
plasti 575 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 trzymam kciuki! moja smykalka fotoreale :P Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Heh, dzieki Adek;) plasti: no to bede Cie molestowal o wskazowki ;) [ATTACH=CONFIG]90287[/ATTACH] Zrobilem pass niszczenia modelu. Wiekszosc na srebrnej czesci, ktora wyjdzie dopiero po dodaniu materialu reflect. Troche przegialem z frontem, za mocno powyginalem. Jest duzo malutkich tweakow, zeby nie bylo od linijki, takze na czesciach drewnianych. Dolna podstawka jest nawet wygieta. Link to post Share on other sites
plasti 575 Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 no musial bys trochu cofnac, bo wyglada jakby sie rozpuszczal :P Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 (edited) [ATTACH=CONFIG]90288[/ATTACH] Jakkolwiek przegialem, to on jest poobijany mocno w tym miejscu, jest wygiety. Swoje przeszedl przez te 100 lat :) edit: poprawione. Wrzuce screena po zrobieniu UVki Edited April 27, 2013 by Reanimator Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 For the record, UV: [ATTACH=CONFIG]90289[/ATTACH] Jako, ze teksturowac bede w Mari to nie przejmuje sie bardzo deformacjami UVki, tym bardziej, ze wystepuja na metalicznym elemencie. Wazne, zeby calosc byla mniej wiecej w jednakowej skali. Problemem moze byc drawniany uchwyt, ale w razie czego zareaguje;) Polecialem w wiekszosci Unwrapem i paroma Atlasami. Nie wspomnialem, ale te etapy robie w Modo. Link to post Share on other sites
plasti 575 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 no na stalowym pojemniczku i tej drewnianej raczce masz porozciagane uvki, ale do renderu to nic nie zmieni raczej, w dodatku po malowaniu w mari Link to post Share on other sites
Miłosz3ds 955 Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Do mari w sumie nie ma co paprać się jakoś super mapowaniem. Cholernie dużo rzeczy z automatu lecę w Maxie, chyba że zależy mi na lepszym wykorzystaniu miejsca czy wiem, że będzie mi łatwiej coś namalować w widoku "uv" - np. struktura drewna. Ale projekcja z ortho/perspective jak najbardziej powinna sobie poradzić. Co do modelu - wygląda elegancko, jednak przydałoby się trochę twardszych krawędzi, jak ktoś słusznie zauważył wygląda to jak topniejąca masa :) ale sam zobacz jak zrobiłeś na tym okręgu z czterema śrubami, tam też jest powyginane + twardsze krawędzie, dużo bardziej jak metal wygląda. Co do dodatkowego detalu, który na pewno by się przydał a jakoś nie zajmie ani dużo czasu ani nie obciąży dodatkowo komputera - może zbuduj jeszcze samą skrzyneczkę młynka? Niby jest to jedna bryła, ale ząbki na sto procent nie pokrywają się idealnie i może to wyglądać dużo ciekawiej niż z samą teksturą. Co do gwintu - sposoby panowie podali dobre, ale na Twoim zdjęciu gwintu nie ma :P Będę zaglądał, powodzenia! Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Ugh, to cholerstwo bedzie trudniejsze, niz mi sie wydawalo:) Msci sie chociazby to, ze nie zrobilem HDRki w tym samym momencie, co foty. Ale poprzeczka dzieki temu podniosla sie jeszcze wyzej! ;) Odbicia w metalowej czesci nie do odrobienia. Moze oszukam za pomoca HDRStudio ;) Poki co maly previs. [ATTACH=CONFIG]90392[/ATTACH] Link to post Share on other sites
Kris_R 440 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Zapowiada się pysznie :) GROMKIE BRAWA za takie wyjście z comfort zone. Bardzo fajnie to sobie wymyśliłeś. Też będę zaglądać i postaram się doradzić odrobinkę w miarę możliwości. Powodzenia! :) Link to post Share on other sites
legomir 476 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Chyba za miękki cień wszystkie cienie wokół są zdecydowanie ostrzejsze(widelec, z tyłu jakiś taki od drzwi chyba). Link to post Share on other sites
wiecho 14 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Pokaz siateczke :) Link to post Share on other sites
Reanimator 1,628 Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Legomir: previs:) Link to post Share on other sites
plasti 575 Posted May 6, 2013 Share Posted May 6, 2013 (edited) jak na razie good, ino cien troche ostrzejszy i ciemniejszy musisz dac E: o wlasnie sie kaplem ze juz bylo i reagowales :P, soracz... Edited May 6, 2013 by plasti Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now