Jump to content

Recommended Posts

Robię serię grafik przedstawiających planety. Są wymodelowane w Blenderze i wyrenderowane w Cycles. Potem maluję je w Photoshopie. Dość dużo jest tu 2D, więc sama nie wiedziałam gdzie je wrzucić. Trzy pierwsze póki co uznałam za skończone. Czwarta jest zrobiona tak w 1/3.

 

tlo1hd.png

 

2hd.png

 

hd3%202.png

 

planeta4.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny klimat. Jakoś mi się tak z sentymentem wspomniało gry typu Privateer czy Master of Orion 2. Chociaż to zamierzchłe czasy były i jak teraz sobie screeny z tamtych gier przejrzałem, to daleko im było do wysokiego poziomu Twoich grafik. Ale klimat podobny i jakoś mi się to skojarzyło. No i nabrałem ochoty na pogranie w Mass Effect :)

 

P.s. Można sobie coś z tego wrzucić na tapetę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko bardzo fajne i wogole, jedynie troche brakuje mi wrazenia skali. Nie ma tego czegos co by pomoglo zrozumiec ogrom tych obiektow.

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszystko bardzo fajne i wogole, jedynie troche brakuje mi wrazenia skali. Nie ma tego czegos co by pomoglo zrozumiec ogrom tych obiektow.

pozdr

 

Według mnie kadrowanie kuleje. Pozwól, że zbeszczeszczę twoją pracę ;d Nie trzymasz się zasady mocnych punktów(widać to w każdej pracy), dlatego wyglądają na nudne. Scena z statkiem powinna być przeniesiona bardziej na lewo(jeżeli chcesz pokazać coś co leci/idzie/płynie/jest w jakimś ruchu, to przód zawsze ustawiasz w dalszą stronę renderu-tutaj akurat jest ok, tylko nie zastosowałeś zasady mocnych punktów renderu. Wyjątkiem jest ucieczka,bądź oddalanie się od miejsca/bądź zagrożenia). Musiałbyś poczytać o zasadach kompozycji. Zasady są proste, jednakże wiele osób po prostu o nich nigdy nie słyszało :)

Teoretycznie zasada mocnych punktów jest podstawową zasadą kompozycji, ale są od niej odstępstwa (np jeżeli chcesz uwydatnić model - np render auta/mecha bez sceny, jedynie studio), jeżeli natomiast oprócz modelu wrzucasz otoczenie, to zasada mocnych punktów będzie na 98% lepiej wyglądać niż to co ty zrobiłeś :)

2hd_1.jpg

 

2hd_1a.jpg

Edited by TomaszK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace bardzo fajne, aczkolwiek osobiście uważam że szkoda że większość mało realistycznych. Zawsze jakoś bolało mnie że w filmach sf czy grach, często przesadza się albo rzeczy które są w rzeczywistości jakoś już poruszane, nie mają żadnego odzwierciedlenia np. latający donat w kosmosie :D Mimo wszystko jeżeli chodzi o poziom wykonania, bardzo ładnie wyszło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mgławica planetarna to obłok gazowy. Takie rzeczy powstają na innej zasadzie niż planety. Planety formują się przyciagając skały do siebie, zaś mgławice powstają na skutek wyrzutu dużej ilości gazu z gwiazdy z olbrzymia predkością :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TomaszK Masz rację, że te prace można było lepiej wykadrować. Istotnie jest to moje niedbalstwo, że nie postarałam się w tym przypadku bardziej. Na swoją obronę mam tylko to, że wszystkie te tła przygotowywałam do aplikacji na urządzenia mobilne i niestety będą kadrowane na wiele róznych sposobów, a w dodatku znajdować się będą w GUI. W zwiazku z tym nie ustawiałam kadru od samego początku, skupiając się jedynie na tym, by w ogóle było możliwe obcięcie grafik na różne sposoby. Czasami najciemniej jest pod latarnią i patrząc na projekt w dany sposób można zapomnieć, że inna osoba spojrzy na niego zupełnie inaczej. Postaram się w wolnej chwili poprawić kadry tak, by nie raziły w oczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy