kuro 13 Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Witam! Właśnie skończyłem stawiać szafę pod slave'y mojej małej domowej farmy. Dumnie unosząc zakrwawione ręce (dwa dni w garażu robią swoje) podrapałem się w czoło, a następnie przecierając spływającą po nim krew i smar zastanowiłem się nad jednym: do tej pory pracowałem na głównej stacji która ma 8GB RAM, slave'y miały po 4GB. Chwilowo wyczerpałem swój budżet na sprzęt, więc kombinuję jak koń pod górkę. Mam jeszcze jeden sprzęt - dwa rdzenie, ogólnie nie za mocny, ale solidny - który też przydałoby się podłączyć, bo czemu nie. Jak mówi stare polskie przysłowie: im więcej, tym więcej. Problem tylko w tym, że ma to to tylko 2GB RAM, co odrobinkę mnie boli. W niedalekiej przyszłości dokupię, a teraz tylko zastanawiam się czy nie przyspieszyć odrobinkę jeszcze paru projektów i nie dodać tej panienki do mojej niewolniczej szafy. Zastanawia mnie jedno: czy w przypadku gdy główna stacja robocza zżera jakieś ~4GB RAM na scenę, to czy tamta dodatkowa nie wykrzaczy się już przy ładowaniu i odmówi współpracy? Jaki taka różnica może wpłynąć na sytuację przy distributed rendering? Z takich dodatkowych spraw wspomnę, że używam systemów 64-bitowych, 3ds Maxa 2009 x64 i Vray'a. Pozdrawiam i chętnie usłyszę wasze opinie, co by się wiedzą zaspokoić i ciekawość ugasić. :) A tak przy okazji, naprawdę nie wiem skąd się wziął ten smar na moich łapach. Link to post Share on other sites
mirach 1,047 Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 gratuluje heroicznego wyczynu :) Tak w skrocie - tak, render slaves moga ci odmowic wspolpracy jesli nie beda mialy wsytarczajaco RAMu zeby "połknąć" scene. pozdrawiam Link to post Share on other sites
kuro 13 Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 Ależ dziękuję. ;) Tak też myślałem... Parę tekstur i pewnie się zakrztusi na amen. No nic, trzeba będzie dokarmić RAMem po najbliższym zleceniu. Dzięki za post! Link to post Share on other sites
KONAn 37 Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Jeśli używasz max-a 2009 x64 to lepiej sprawdź czy więcej jak 3gb ramu ci zaadresuje. z tego co pamiętam to był pierwszy 64 bitowy max i on jeszcze nie adresował więcej ramu niż 3gb...dopiero max 2010 już to potrafił... Link to post Share on other sites
mirach 1,047 Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Jeśli używasz max-a 2009 x64 to lepiej sprawdź czy więcej jak 3gb ramu ci zaadresuje. z tego co pamiętam to był pierwszy 64 bitowy max i on jeszcze nie adresował więcej ramu niż 3gb...dopiero max 2010 już to potrafił... Chyba cos ci sie pomieszało. Pierwsza wersja Maxa posiadajaca wersje 32 i 64 bitowe to byl Max 9, nie 2009. Przez dlugi czas pracowalem na 9 a potem 2009 i nigdy nie bylo problemu z adresowaniem ramu. Link to post Share on other sites
KONAn 37 Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Chyba cos ci sie pomieszało. Pierwsza wersja Maxa posiadajaca wersje 32 i 64 bitowe to byl Max 9, nie 2009. Przez dlugi czas pracowalem na 9 a potem 2009 i nigdy nie bylo problemu z adresowaniem ramu. Racja!, pogmerało mnie się. Moja uwaga dotyczyła max-a 9 i miałem problem z adresowaniem ramu. Każda kolejna wersja działała już bez problemu iloscią ramu wieksza niż 3Gb. No ale to już historia.... Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now