Jump to content
damian85osg

Zbrush 4R6 Wydany !

Recommended Posts

Krew mnie zalewa jak słyszę o nowych, niesamowitych możliwościach;) Podobnie jak w przypadku poprzedniego remshera powstrzymam się od huraoptymizmu póki sam tego nie dotknę;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotisded - Nope. Zbrush5 będzie miał, pewnie dopiero w przyszłym roku. Tylko wtedy będziesz potrzebował minimum 2 razy tyle ramu dla tej samej wydajności więc bez ~16 gigsów nie ma co się bawić w 64 bity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pokaże ktoś na obrazku o co z tym ZRemesherem chodzi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

robi ci idealną siatkę z quadów z byle jakiej siatki. nawet na twarzy są loopy pod animacje. i generalnie nie tylko twarz remes***e wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie przetestowałem ZRemeshera i chce mi się płakać ze szczęścia. :D Branża czekała na coś takiego od lat.

Odpaliłem zetkę dla testów i pomyślałem że sobie w 20 minut narysuje guidsy na starym modelu i wyjdzie mi ładna siateczka, Qremesher bardzo często pomijał guidsy, nawet te oczywiste jak loop do okoła oczodołu. Z ciekawości odpaliłem Zremeshera tak po prostu bez rysowanych guidsów i zrobił mi idealna siatkę... Jeszcze nawet nie testowałem jak dział to z guidsami bo ten algorytm jest tak wyśmienity że na razie ich nie potrzebowałem. To jest rewolucja. Początek końca ery polymodelingu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monio dodając do tego kontrole gestosci siatki to jest wypas. Dzieki za informacje, bo nie miałem okazji przetestować. I chyba masz racje, czyzby koniec polymodelingu? Jak działa to jak napisales to Autodesk "trzepie portkami".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości wrzuciłam siatkę z którą miałam zawsze problemy, wywalał mi się Zbrush!, cóz.. miała błędy, a ZRemesher co...? Przemielił i dał mi ciudo siateczkę, normalnie cud :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zibrasz jest kompatybilny wstecz, to znaczy ze pliczek z 4.6 otworzysz w 4.5 gites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ant-3d

no i zniszczyli system....

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://docs.pixologic.com/user-guide/3d-modeling/topology/zremesher/

Koniecznie przyswójcie ten manual. Tym można zdziałać cuda, wyśmienite siatki do animacji albo 90% roboty z siatką jeśli chodzi o gameart. :) Rzeczy do obadania: guidsy, dwa tryby symetrii, malowanie wag na polypaincie no i retopologia fragmentu mesha. Do tego topobrush żeby mieć pełną kontrole nad niektórymi fragmentami i jest perfekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przetestowalem i to jest niewiarygodne. Na domyślnych ustawieniach Zremesher czyni cuda z siatka, dodając guidsy można poprowadzić edgeflow w dowolny sposób. Obiekt konwertowany z nurbsow do poly w maxie miał masakryczna siatke, Zremesher plus 2 krzywe na poprawne loopy plus jeden klik i plakalem ze szczęścia. Pixologic dowalili do pieca, niejeden artysta zmieni podejście do modelowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbrushowe działa dużo lepiej. Na tym filmiku widać straszne błędy jakie robi ten mudboxowy remesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie błędy, ja tam nie widzę wielkiej różnicy, aż za dobrze wyglada w tym filmiku z mudboxa, pewnie coś poprawiali ręcznie:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebne by było porównanie na tym samym meshu i bez zastosowania guidsów. Na razie wygląda że ten mudowy remesher daje efekty bardziej jak qremesher, na przykład nie zagęszczając ułożenia loopów na ostrych krawędziach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest e=mc^2

ciekawe jak to dziala z hard surfacem

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze, zalezy co chcesz osiagnac czy obrysy czy czysta siatek pod dalszy sculpt, jedziesz albo w dol z curves strenght albo w gore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy