Jump to content
Kubajaniak

Teczka 3D: zBrush'owa teczka Kubowa

Recommended Posts

Hej forumowicze. Jako postanowiłem na serio nauczyć się zBrush'a pomyślałem, że założę teczkę, do której będę wrzucał swoje wypociny. Mam nadzieję, że zmotywuje mnie to do nauki. Czasu za dużo nie mam, więc postaram się wrzucać przynajmniej jeden model na tydzień. Na początek coś nieskomplikowanego, żeby w ogóle się obeznać z interfejsem zBrusha.

 

Helm jest zrobiony w Rhino, w zBrush'u dodałem zadrapania i wgniecenia. Topór jest w całości zrobiony w zBrushu na podstawie tego rusunku http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2011/177/d/6/concept___an_orc_infantry_by_reaper78-d3k2kak.jpg

 

fjis.jpg

 

 

ccyp.jpg

Edited by Vega

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucanie modeli co tydzień niestety nie wyszło, ale z racji tego, że długi weekend, znalazłem trochę czasu i posiedziałem w zBrush'u. Wrzucam główkę, którą dzisiaj zrobiłem. Bardzo chętnie wysłucham wszelakich uwag co jest źle bo na pewno coś się znajdzie. Wiem, że na pewno ucho ssie :P

 

efgx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długa droga jeszcze. Na chwile obecna ciężko powiedzieć co jest dobrze. Sam jestem początkujący, ale boje się patrzeć na swoje wczesne gnioty :). Strasznie plaska ta twarz. Poszukaj może refki przynajmniej z 2 rzutów. Budujące jest to ,że na pewno następne prace będą lepsze. Gorzej być nie może więc może być tylko lepiej :). Lecisz w Zbrushu widzę. Proponuje robic z kulki+ dynamesh a potem szybkie retopo Z-remesherem i projekcja. Dzięki temu odbudujesz poziomy subdivow i łatwiej proporcje poprawiać. Dodam ze dynamesh strasznie pin'czuje na wyższych subdiwach. Fajne asety robisz i propsy.

 

Znalazlem takie refki moze podejdą:

http://img235.imageshack.us/img235/281/head200fs.jpg

http://img506.imageshack.us/img506/7870/head304ft.jpg

 

Proporcje:

http://howtodrawpeoplefaces.org/wp-content/uploads/2011/09/How-To-Draw-People-Face-Head-Proportion-3.gif

http://3.bp.blogspot.com/_ht-_Ooy0Uxk/TPFTEEcE7iI/AAAAAAAAAAk/2u5xB26s9n8/s1600/Proportions+of+the+Face+Information+Sheet.jpg

http://vilppustore.com/vilppublog/wp-content/uploads/2011/05/Head-Drawing-Proportions-Side.jpg

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam Michaela Hamptona Drawing from invention, a już najlepiej jest się zapisać na jego kurs lub go "zdobyć".

 

Druga sprawa to próbuj rozkładać głowy na płaszczyzny. Dobre ćwiczenie to sculpt tego

planes_of_the_head_-_female_3d_model_obj_b4bf82c1-e33b-4658-8447-4b8aca81d217.jpg

albo główki asaro

attachment.php?attachmentid=334129

Share this post


Link to post
Share on other sites

napieraj Kuba , napieraj - na pewno przyda sie w pracowni jak opanujesz Zbrusha :) . Kijek jest bardzo fajny.

Jesli chodzi o twarz - zajrzyj do ksiazek , ktore sa u nas na polce. Najperw zerknij na "Dynamic Anatomy" Hogartha (fajna czesc pokazujaca rozbicie twarzy na plaszczyzny i stopniowe dodawanie detali), potem do "Anatomii dla artystow".

Nie zapominaj tez o 3dCoat-ie . Pewnie niedlugo pojawi sie na Twoim kompie :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna brzydka głowa :P Domyśle miał to być Tyrion z gry o tron, a wyszło co wyszło. Mój skill jest jeszcze za mały, żeby odwzorować głowę ze zdjęcia, ale rośnie z każdą nową głową ;)

 

gpcz.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wyszło. Widać, że inspiracja referencjami 3D dużo bardziej Ci służy niż płaskimi zdjęciami. Ja bym na Twoim miejscu w to brnął, bo moim zdaniem progress jest zauważalny w stosunku do poprzednich prac (i nie ma to znaczenia, że inspirowałeś się czyjąś pracą, bo i tak sam musiałeś ją odzwierciedlić w programie, żeby była podobna). Nawet w przypadku główek, zrobić jedną, dwie główki na podstawie dobrych i ładnie oświetlonych modeli 3D i zobaczyć co z tego wyjdzie (najlepiej przy tym wspierając się dodatkowymi referencjami anatomicznymi).

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie ziomek, najwięcej nauczysz się na cudzych modelach. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej forumowicze. Ciężko mi idzie nauka zBrusha, bo nie dużo czasu jest :/ Ostatnio sobie oglądałem kilka tutoriali odnośnie modelowania ludzików. Zrobiłem męski tors. Na razie sam przód. Dajcie znać co myślicie.

 

Pozdro

 

t1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zebrałem się i wróciłem do nauki zBrusha. Zrobiłem kolejny tors, tylko tym razem patrząc na zdjęcia. Dajcie znać co myślicie. Następnym razem postaram się wrzucić większą część ludzika.

 

Pozdro

 

tor.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta sama uwaga na temat proporcji.

 

Plus widać, że rzeźbiąc poszczególne mięśnie, nie wiedziales o nich zbyt wiele. Z tąd wiele błędów w budowie. Korzystaj nie tylko ze zdjęć ale też i planszy anatomicznych i opisów.

To co wydaje nam się że widzimy często mija się z prawdą i efekt pracy jest mizerny, nie wiedzieć czemu. Dlatego warto poznać i studiować temat od podstaw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie po roku czasu :P Niestety przez ten czas praktycznie nie ruszyłem zBrusha, więc mój skill nadal jest marny. Dzisiaj znalazłem chwile i znowu zacząłem się uczyć anatomii. Wyszło to co widać poniżej. Dajcie znać co myślicie (na ręce nie patrzcie)

 

body2.jpg

body3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy