Jump to content

Recommended Posts

A dokładnie co masz na myśli ze wygląda zdecydowanie inaczej? Chodzi Ci o ziemię że na foto jest wyżej czy co?

 

Tak. Zwróć uwagę na profil nasypu.

 

 

 

Drzewa są poobracane. Nie sa takie same. Dodatkowo są także skalowane.

 

Duże drzewa tak, ale trzy małe drzewka nie są. Są identyczne.

 

Nie zgodzę się do końca. Cień zarówno na renderze jak i fotce jest pochmurny więc nie ma możliwości tworzenia się twardych widocznych cieni.

 

Nie wiem czy to kwestia prześwietlenia kamery, czy może po prostu zbyt mocnego światła hdri, ale faktycznie cienie (pod drzewami w szczególności) są bardzo słabe. Zauważ, że w przeciwieństwie do fotki u ciebie niebo to jedna biała plama. Sprawdź intensity vray dome, bo coś nie gra. Poza tym mówisz że masz vray sun, a w ogóle go nie widać. Przecież na zdjęciu jest słońce, a zachmurzenie niewielkie.

 

Móglbyś więcej napisać jak tym sensownie się pobawić?

 

Jak wykorzystać różne passy? W photoshopie, z maskami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jeszcze się przyczepię do drzew. poszukaj może lepszych modeli albo pobaw się Onyxem tu znajdziesz kilka niezłych modeli. każdy gatunek w 3 rozmiarach. free

 

schody ci chyba ciut zbyt wysokie wyszły. powinny mieć około 12-15cm a wyglądają jakby miały co najmniej 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie woda za czysta xD powinna być bardziej zielona ;P

a tak to jakbym stał na wyspie młyńskiej i patrzył na operę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj kolejna próba renderu. Udało mi sie oganrać już lepiej osobiście uważam oświetlenie i teraz DayLight działa z dobrego kierunku. Dodatkowo posiedziałem trochę nad materiałem wody, i wydaje mi się że wyszła bardzo fajnie. Niestety nie jestem wstanie dalej nadać nawet w post produkcji tej nutki realizmu i niestety nie wiem jak kontrolować dobrze kolor zieleni. Może jakieś propozycje?

 

Render: orginał/postprodukcja/postprodukcja wizytówka - jeżeli nie dam rady odzwierciedlić wystarczająco renderu żeby przypominal oryginał zrobię z tego starą wizytówkę gdzie problem ze światlem/kolorem nie będzie miał znaczenia.

 

3way.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

woda tym razem wyszła super! ale oświetlenie ogółem i barwa zieleni w postpro... ała :)

 

wrzuć ustawienia kamery/światła/color mappingu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie ustawienia. Problem maly mam z odbiciami w szybach. Jeżeli nie ustawie tekstury do VRayDoom to niestety w żaden inny sposób nie wyszło mi nadanie ich, czy to poprzez Environment, czy przez GIEnvironment czy też Reflaction w VRay Settings. Nie wiem może gdzieś coś pominąłem z zaznaczeniem, albo źle robię. Fajnie by było to już skończyć i brać się za inne rzeczy które nie będą naciskaly na mnie piętna pod względem nierealistyczności i porównanie do oryginału.

 

ustawienia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym na twoim miejscu wywalił cały ten daylight system, tło, vray enviroment też i zrobił to od nowa. Na początek wrzuć tylko vray sun i sky z domyślnymi ustawieniami (multiplier 1). Potem odpowiednio ustaw shutter speed. Jak będzie poprawa i nie będzie przepaleń to ew. wtedy możesz popróbować z dome+hdri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do odbić w oknach możesz spróbować dać przed nimi światło z podpiętym obrazkiem który ma ci się nich odbijać z włączoną w świetle tylko opcja affect reflection i w zakładce excluded wybierasz opcje included z przypisanymi szybami mocą światła możesz kontrolować moc odbić. Natomiast co do zieleni to skorzystaj z render mask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask wyrenderuj sobie maskę trawnika i drzewek i poprawisz wtedy ładnie zieleń w photoshopie

Woda świetnie wyszła natomiast gdzie ty masz o tej porze dnia takie przepalone niebo, najlepiej tło dodać dopiero w postprodukcji tylko należy zwracać uwagę gdzie masz ty słonce i jak jest ustawione cieniowanie w obrazku podkładanym :)

Edited by skalpel3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popracowałem trochę nad oświetleniem i kolorystyką materiału trawy oraz poprawilem parę małych błędów - jak teraz oceniacie to?

 

first_final.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze 3 dodatkowe post pro. Co sądzicie? Jaka wersja najbardziej nadaje sie na ostateczny pokaz? Co jeszcze warto poprawić?

 

light_final.jpg

dark_final.jpg

old_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choć oryginalny render nie zwala z nóg, to postpro już wyszło całkiem nieźle. Warto by się jeszcze pobawić dirt mapą przy nabrzeżu, zrobić lekki syf przy poziomie wody. Jak nie będzie ci się chciało grzebac w materiale z vray dirt map, to zawsze możesz tego spróbować już w post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praca skończona. Dodalem malutkie elementy, i popracowałem trochę nad postprodukcja. Zapraszam do oglądania oraz do komentowania, czego na następny raz unikać, co wyszło źle.

 

Galeria 3D - Opera Nova

 

Pozdrawiam,

Tweester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy