Jump to content
TomaszK

Teczka 3D: TomaszK 3D/game art

Recommended Posts

Podoba mi się. Zawsze tego typu statki mnie kręciły i nawet sam mam jakoś w przyszłości taki zrobić. Jedyne co miałbym na tą chwile zastrzeżenia to że żagle jakoś tak nienaturalnie według mnie wyglądają. A i mam dwa pytania do Ciebie jako osoba raczkująca, a nawet 3. Robiłeś to z blueprintów czy samemu? Jaki jest czas pracy nad tym oraz czy pokażesz siatkę? : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hull statku robiłem z blueprintów, pozostałe elementy bardziej "na oko" z zdjęć oraz podglądając zdjęcia podobnego typu statków. Masz rację co do żagli, ale je jeszcze będę modyfikował.

Hmm... Czas pracy ciężko określić ponieważ robię to po godzinach pracy w czasie "wolnym" a tego zbyt wiele nie mam (większość zrobiłem w 3-4 dni po 5-10h oczywiście z przerwami) :).

 

Mogę pokazać, ale pokazywanie siatki w blenderze to masakra, więc wrzuciłem screeny z Viewportu.

Wire_1a.jpg

Wire_2a.jpg

Wire_3a.jpg

Wire_4a.jpg

Wire_5a.jpg

Wire_6a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do modelu to można się czepiać ale najbardziej rzuciły mi się w oczy żagle ale po za tym jest spoko. Będziesz go renderować czy takiego już zostawisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście będzie końcowy render (mam w planach zrobienie 2). Jak już pisałem wcześniej żagle jeszcze poprawię :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie za ciemne trochę i takie "paćkowata" tekstura samej armaty. Albo jakiś materiał z noisem (dobrze mowie?) w celu uzyskania takiego efekty , albo może po prostu przygotowana tekstura i coś takiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie masz rację, ale nie w zakresie ciemności materiału, ale jego speculara. Nie używałem noise material, tylko użyłem zmodyfikowanej tekstury http://cgtextures.com/texview.php?id=55194&PHPSESSID=tnjlo24e9iod75lpktj6pkn7v0 do normal mapy + 20% diffuse map + spec mapy(powinienem zmniejszyć kontrast - zmęczenie robi swoje:) ) Poprawię na nodach dopiero po oteksturowaniu hull-a statku, wtedy będę mógł dokładniej dopasować speculara.

Dzięki za komentarz.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak JakóbM powiedział, model fajny, ale materiał nie najlepszy. Za ciemne drewno jak na fregatę, spróbuj może jakiegoś jaśniejszego, żeby było widać szczegół nad którym pracowałeś bo w tym mroku niestety to ginie. Zaś jeżeli chodzi o model, to osobiście uważam że na pierwszym renderze bardzo razi brak węzłów na "siatce"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Straszna monotonność tekstur. Mógł byś użyć więcej rodzajów drewna. Tak wszystko się ze sobą zlewa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy i koleżanki poratujcie co jeszcze zmienić (oprócz piany za statkiem która wygląda jeszcze źle ;d)

progres12_b_zpsf5fde6e6.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprobówalbym dać teksturę masztów (samego materiału na ten z poprzedniego render), oraz bardziej zajął się wyspą lub dodał jakieś foto w postpro, bo o ile model zaczyna fajnie wyglądać o tyle wyspa w tle odbiera fotorealizmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na taka scenerie i pogode to statek jest zdecydowanie za ciemny. a wyspe chyba bym wklejal ze zdjecia bo drzewa jakos dziwnie wygladaja a gory sa za oble.

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś jest nie tak ze skalą, albo z perspektywą, albo sam nie wiem. w Każdym razie moje osobiste wrażenie jest takie, że wyspa ma rozmiar 2 do 3 długości statku a na niej posadzono pomidory, albo kukurydzę. moim zdaniem też jest zbyt miękkie światło jak na taką dobrą pogodę i niebieskie niebo.

i ostatnia rzecz, to blaszane żagle. Jak by dodać do materiału shadera transculency to wyglądały by na lżejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie powinieneś zdecydować co jest focal pointem obrazka, bo wyspa miała być tylko dodatkiem, a nie głównym obiektem za którym podąża wzrok, na twoim miejscu bym doświetlił maszt jakimś spotem (imitacja przebijającego słońca przez chmury i promienie na maszt). Nie czuć przestrzeni, jakiś dof by się przydał + dużo mniejsza saturacja wyspy co wpłynie na atmosferę(mgła to był dobry pomysł). Lampy z tyłu statku są jakieś doklejone nie za bardzo rozumiem po co one tam. No i zdecydowanie jakieś postpro musi być, na refce masz kolorystykę dość zimną zielenie/niebieskie a u siebie ciepłe czerwienie, co nie do końca dobrze wygląda w połączeniu z niebem i woda (niebieskie/zielone).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten statek jakos taki wyplowialy jest nie wiem o co chodzi. Ale za to wyspa duzo lepiej az zapytam jak ja zrobiles ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzednia wyspa była wykonana tak naprawdę z kilku plane-ów z alphą z wyciętęj oraz podmalowanej wyspy.

To by było na tyle, chyba że macie jeszcze jakieś propozycje?

progres201920x800_zpsc0790480.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

Nooo wyglada calkiem zacnie ;]

Ciesze sie, ze zaatakowales taka tematyke, baaaardzo malo osob probuje robic okrety, a jeszcze mniej okrety zaglowe. wyszlo jak wyszlo, mozna by sie czepiac, ale nie warto. Masz fajny skonczony kawalek pracy. Pewnie sporo sie nauczyles. Moja prosba na przyszlosc, jesli bys lapal sie za jakis inny okret pomysl o planach jako bazie do pracy i budowania modelu.

pozdr i ode mnie ***** : ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy