Jump to content

wnętrze w 3Ds Max + V-Ray


alys
 Share

Recommended Posts

Witam. Oto moje najnowsze wnętrze. W v-rayu jestem dosyć "świeża", męczyłam się z tym kilka dni i już nie mogę na to patrzeć. dlatego proszę, żeby ktoś spojrzał na to obiektywnym okiem i powiedział, co jeszcze można poprawić.

 

cam1.jpg

 

cam3.jpg

 

cam6.jpg

 

cam8.jpg

 

cam2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Co prawda też jestem świeży, ale może coś uda mi się doradzić :)

 

Przede wszystkim strasznie ciemne te rendery. Zmieniłbym czas naświetlania w vrayowej kamerze to po pierwsze, a po drugie można by światła podkręcić (szczególnie te nad stołem). Ale pierw jednak pobawić się z kamerą, tak mi się wydaje. Jeszcze co do kamery, to warto by poprawić perspektywę pionową (guess vertical).

Popróbuj też różnych ustawień z color mapping w ustawieniach vray. Mi najbardziej przypadł do gustu Reinhard z wartościami odpowiednio: 1.0; 0.25; 2.2 - pozwoli to uniknąć przepaleń. AA spróbuj ustawić na adaptive dmc i nizej na vraylanczos filter.

No i bump na podłodze spory, może trochę go zmniejszyć? Mam głównie na myśli ziarnistość, ale i sama wartość też wydaje się być za duża.

 

Napisz też coś o ustawieniach ustawieniach, łatwiej będzie coś podpowiedzieć.

 

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem :)

Link to comment
Share on other sites

Tak na dzień dobry to światło przydałoby się czymś to pomieszczenie doświetlić- warto dać gdzieś za kamerą vraylight(plane) z niska mocą światła 1-3 i z włączonym tylko affect diffuse. Dobrze by było jak byś pokazała jak masz ustawione color mapping i kamerę. W materiale płytek na podłodze masz za mocny bump i reflecty

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. zastosowałam się do rad MicInc i zmieniłam ustawienia kamery (wcześniej cały czas podkręcałam światła w scenie, a o kamerze zupełnie zapomniałam ..) ustawiłam Reinharda i Lanczosa (dzięki temu zniknęły te straszne szumy z którymi cały czas walczyłam i teraz mogłam zwiększyć adaptive i noise treshold i znacznie przyśpieszyć render)

 

jedno z ujęć tak teraz wygląda :

 

cam8.png

 

 

Co do bumpa na podłodze to rzeczywiście wygląda na za dużego, ale ma wartość tylko 3 .. zmniejszyłam na 2 ale nie wiele się zmieniło ..

 

moje ustawienia kamery:

 

cam8.JPG

 

antialiasing i color maping PRZED poprawkami:

 

cm1.JPG

 

i OBECNIE, po poprawkach :

 

cm2.JPG

 

Mam jeszcze pytanie troszkę z innej beczki. Nad tą sceną już trochę pracowałam, ustawienia vraya, materiałów i oświetlenia zmieniałam wiele razy i próbowałam różnych wersji i kombinacji i chyba przez to teraz 3dsmax na tej scenie strasznie mi zamula i się zacina. Jeszcze na widoku wireframe jest w miarę ok, ale na shaded czy realistic to jest tragedia. Czy da się coś z tym zrobić ?

 

a i jeszcze pytanie co do tych przycisków "guess vertical" i "guess horizontal" : kiedy któryś z nich kliknę to później CTRL+Z nie przywraca mi kamery do poprzedniego stanu. czy jest jakaś możliwość cofnięcia tego ? nie chodzi mi o ten przypadek bo tutaj akurat to się przydało, ale nieraz jest tak że boję się to kliknąć, bo później nie mogę powrócić do poprzedniej wersji ;p

Link to comment
Share on other sites

Co do przycisków w kamerze to wpisz wartość 0 wróci do ustawień sprzed manipulowania co do ustawięn kamery to zerknij tutaj http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm f-number bym dał w zakresie miedzy 6-8, Wcześniej pisałem ze podłoga to może być skutek za intensywnego reflection w materiale ( wrzuć ustawienia materiału ). Co do zacinania się maxa w widoku shaded i realistic to zapewne masz jakaś duża teksturę zastosowaną z która twoja karta graficzna nie radzi sobie, jesli nie potrzebujesz widziec jak sie układaj tekstury na obiektach w oknach roboczych to kliknij w opcje views-> show materials in viewport as-> shaded materials without maps lub to samo tylko dla realistic

Edited by skalpel3d
Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście kiedyś bardziej stosowałem reinharda ale teraz przerzuciłem się na exponential i dzięki niemu też można otrzymać fajne prace, rzadko też używam lanczosFilter i wydaje mi się że Mitchell-Netravali jest trochę lepszy ale to zależy to od sceny i od tego co chcemy uzyskać, możesz manewrować opcjami f-number oraz shutter speed i Film speed (ISO) w kamerze aby uzyskać ciemniejszy lub jaśniejszy obraz ale trzeba to robić z rozwagą tu masz linka może to ci coś pomoże http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm i ja bym na twoim miejscu zrobił jakąś scenę dzienną aby mniej więcej ogarnąć v-raya. Jeżeli masz jakieś problemy albo chcesz uzyskać jakiś efekt i nie dajesz rady to pisz.

Link to comment
Share on other sites

To fakt, na dziennych ujęciach można się nauczyć więcej. Choćby z samego faktu, że mamy wtedy zazwyczaj mniej źródeł światła, a więc i renderuje się szybciej. Łatwiej i wygodniej się testuje różne ustawienia.

 

Stół ciągle ciemny, daj więcej światła. A bump na posadzce to miałem na myśli, żeby wejść w ustawienia noise i zmniejszyć jego rozmiary, czyli size :)

Link to comment
Share on other sites

thecrev, MicInc nie dyskryminujcie ujęć nocnych, to prawda są bardziej wymagające ale równocześnie nie są nudne i jednostajne. A co do modelu color mappingu to nie warto się przyzwyczajać do jednego rodzaju każdy ma swoje mankamenty i plusy i warto potestować co w czym się dobrze sprawuje. Natomiast co do aa i filtra lanczos to wszyscy zaczęli go namiętnie używać odkąd na rynku szaleje solidrock. Jakoś przed pojawieniem sie SR to lanczos był dobry do robienia renderów samochodów, a do wnętrz najlepiej się sprawowały area, mitchel i catmull pomimo ze dwa ostanie dają czasami nieładne artefakty przy złym doświetleniu scen

Link to comment
Share on other sites

Nie dyskryminuje ujęć nocnych uważam nawet że niektóre są ładniejsze od tych dziennych tylko jeżeli koleżanka jak napisała "W v-rayu jestem dosyć "świeża", męczyłam się z tym kilka dni" to wolę jej przytoczyć to aby potestowała v-raya w oświetleniu dziennym, dużo się można nauczyć o działaniu światła w pomieszczeniu testując je i potem prościej jest załapać oświetlenie nocne.

Link to comment
Share on other sites

Ja ze swojej strony mogę tylko dodać co zresztą przedmówcy już pisali ze ciemno. Jeżeli nie czujesz ustawień kamery( bo wydaje mi się ze ona jest tu kluczem do sprawy) to spróbuj zrobić zdjęcie w pomieszczeniu ze sztucznym światłem na ustawieniach takich jak u Ciebie(przysłona 8, ISO 100 i czas naświetlania 40) i założę się ze wyjdzie jak u Ciebie za ciemno.Jeżeli masz możliwość to spróbuj w realu zrobić dobrze doświetlone zdjęcie a później przyjrzyj się ustawieniom i spróbuj przenieść to do wizualizacji. Proponuję jak kolega wcześniej zejść trochę z przysłony i podniósłbym ISO . Ekspertem nie jestem ale wydaje mi się że powinno być lepiej. Dodatkowo może warto pokombinować z balansem bieli bo wszystko wychodzi bure jakieś(no chyba że korekty będziesz jeszcze robiła w PS). Co do bumpa to może warto zmniejszyć mapę-wówczas te nierówności będą drobniejsze. AHA i jak walczysz ze światłem to nie ustawiaj tak wysokich parametrów samplera- po co czekać. I jeszcze jedno co może pomóc ustawiać kadry. Czasem lepiej użyć funkcji clipping w ustawieniach kamery i wyjść z nią poza pomieszczenie niż zmniejszać długość ogniskowej bo wtedy wychodzi obraz nienaturalnie rozjechany co moim zdaniem przytrafiło się na pierwszym ujęciu.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie po prawie roku nieobecności. Tak, wiem, pewnie zaraz dostanę tutaj jakąś złotą łopatę za odkop roku :D ale postanowiłam wrócić do tej starej sceny. Na razie ustawiłam nowe kamery na fotele znajdujące się na zewnątrz (nie było ich widać na poprzednich renderach) i zastosowałam się do waszych uwag.

 

 

 

fjzyyvcvw2xq.jpg

 

155kx88u6mhe.jpg

 

abi80tih2svi.jpg

 

 

 

Liczę bardzo na opinie.

 

Na następny ogień pójdą ujęcia wnętrza ;)

Link to comment
Share on other sites

Temporal - bo nie ma GI, całe światło idzie z lamp w scenie :)

No i tu jest problem. W prawdziwym świecie, światło zawsze zostaje rozproszone, niezależnie czy pochodzi od słońca czy sztucznych źródeł. Ten render wygladałby lepiej gdybyś załączyła GI. Tam gdzie światło nie pada bezpośrednio mamy "czarne dziury". Jeszcze jedna rzecz: wydaję mi się że materiałom brakuje fresnela, przez co odbicia zachowują się typowo jak dla powierzchni metalowych. Tyle odemnie.

Link to comment
Share on other sites

Chyba po prostu za bardzo lubię wszystko co jest gładkie, się świeci i błyszczy i trochę przesadziłam... Wrzucam jeden mały render z poprawionymi materiałami i GI, który w sumie to nic nie pokazuje, ale chciałam tutaj wypróbować efekt DOFa już od razu na renderze, a nie renderując maskę zdepth jak do tej pory.

 

bdnshg89982v.jpg

 

Jutro będzie więcej ;)

Link to comment
Share on other sites

Ten pierwszy renderek z postu #12 bardzo fajny!

A odnośnie tego renderowania od razu z DOFem. Można uzyskać jakieś lepsze efekty renderując w taki sposób?

Bo zawsze mi się wydawało, że to dłużej trwa i nie ma sensu, a renderowanie z mapą zdepth daje potem większe możliwości w postprodukcji.

Link to comment
Share on other sites

dziękuję! Akurat o ten pierwszy render się obawiałam, bo wydawało mi się, że jest za dużo odbić. Mnie aż oczy bolały, ale to pewnie dlatego że spędzam za dużo czasu przed komputerem :p

 

Co do DOFa to wiem tyle, że kiedy robimy go w photoshopie z mapy zdepth mamy dużo gorszą jakość - na brzegach między kontrastującymi poziomami głębi mogą pojawić się jakieś niespodzianki i nierówności... Z DOFem, którego mamy już od razu na renderze, nie bardzo możemy już nic zrobić, to prawda, ale jednak z tego co wiem to właśnie tą metodę używa się najczęściej przy animacjach ( do których malutkimi kroczkami zmierzam ;) )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy