Posted August 29, 200420 yr Postanowilem po raz drugi wziac udzial w bitwie, ostatnim razem z roznych przyczyn nie skonczylem pracy - mam nadzieje, ze tym razem sie uda ;). Tematem animacji bedzie tor przeszkod, ktory stanowic bedzie wrakowisko statkow kosmicznych na pewnej nieprzyjaznej, pustynno-skalnej planecie. Nasza bohaterka bedzie tam jedynym ocalalym rozbitkiem i w sytuacji, w ktorej podczas animacji bedzie sie znajdowac stan ten bedzie mogl szybko ulec zmianie. Dziewczyna narazila sie bowiem pewnemu zyjacemu tu potworkowi i ten postanowil puscic sie za nia w poscig. Dlugasne nogi poniosa bohaterke w sam srodek kosmicznego wrakowiska i korzystacjac ze swoich akrobatycznych umiejetnosci bedzie probawala wymknac sie bestii. Czy uda jes sie ta sztuka okaze sie na koncu tej 20-sekundowej animacji. Oczywiscie o ile sam do niego dobrne ;). Teraz w kwestii czysto technicznej. Bede korzystal z CS i physique (tego drugiego glownie po to, zeby lepiej go poznac ;)). Po dopasowaniu bipeda do siatki i uszczegolowieniu palcow dloni tejze, dodalem jeszcze kosci dla zuchwy, piersi i wystajacych kieszeni u spodni. Od samego modelu oddzielilem glowe (morfing), oczy (look-at) i wlosy (sie-zobaczy ;)). Po zastoswaniu physique poprawilem kilka kopert, kazalem sie kilku niesfornym verteksom odczepic od pewnych kosci, i ustawilem kilka wag recznie. Wszytko to z grubsza, nad rigiem bede jeszcze pracowal. Zeby postac nie byla drewna jak lala, zrobilem kilka celow morfingu dla min (bynajmniej nie przeciwpiechotnych), ktore moga sie przydac w animacji. I to poki co chyba tyle, dzis pewnie zabiore sie za poprawianie rigu a potem do dziela :). Ponizej kilka ilustracji dla wzrokowcow :P. I renderek z jakas tam poza ;).
August 29, 200420 yr Author Zapomnialem dodac, ze moje doswiadczenie z animacja postaci sprowadza sie zrobienia kilku modeli do gry Jedi Academy (modelling, texturing, rigging) i kilku nigdy nie konczacych sie niczym konkretnym prob animowania tych i innych modeli ;). Animacji zeszytowych nie licze :P. Tak wiec jesli uda mi sie skonczyc te animacje, uznam to za spory sukces :).
August 29, 200420 yr Cóż wiedzę że pierwsze miejsce jest już zarezerwowane, więc trzeba będzie walczyć o miejsca z tyłu. Poza tym świetny rigging i morfing. Jeżeli poziom tej pracy się utrzyma wygraną masz w kieszeni.
August 29, 200420 yr hoho :) No Proto.. rzuciłeś się do tej bitwy jak bestia ... poszedłeś jak burza. Tak trzymaj!
August 29, 200420 yr Heh.. ja mysle ze powinno sie zmienic nazwe..teraz to nie bedzie bitwa..to bedzie rzez... Gratulacje dla tego pana. Tak 3maj
August 29, 200420 yr Author Dzieki za odzew :). Posiedzialem popoludniu nad animacja - reazultat tutaj. Jest kilka wiekszych bledow, ale musze juz konczyc a chcialem cos jeszcze dzis zamiescic ;).
August 29, 200420 yr lol. Wielka MArchefka jst pod wrazeniem :]. Ta panienka ciut smiesznie biega..albo tak szybko ze wydaje sie z leeeci :). i tego murku dopada jak by "zaklepac" chciala :). Ale wierze ze bedzie lepiej...nie ..nie wierze...ja to wiem :]
August 29, 200420 yr Widzac taka konkurencje, az boje sie startowac w tej bitwie, zwlaszcza, ze nie mialem nigdy nic wspolnego z animacja :D
August 29, 200420 yr Author Muhaha, "raz-dwa-trzy za siebie" :D. Teraz to widze, nie jakby uciekala tylko wygrala z potworem konkurencje "kto pierwszy przy wraku" i spokojnie oparla nie o mete :P. Ale to dlatego, ze tak wlasnie to zrobilem- zamias przyblizyc na koncu do sciany i dodac efekt odbicia, zrobilem siegniecie reka i stad ten efekt ;). Blad w biegu zas wynika z tego, ze za ta gorka jest nastepna nizsza i jakos dziwnie na takie polozenie footstepsy zareagowaly. Sie jutro poprawi :).
August 31, 200420 yr I uważaj na kroki.. pamietaj że możesz je różnicować w Dope Sheet.... żeby tak nie drobiła tych kroczków w miejscu bo to komicznie wygląda
September 7, 200420 yr Author THX, za komentarze, zaczalem juz to poprawiac, ale moj dysk dopadly jakies problemy z ktorych dopiero co go wygrzebalem, no a teraz zbliza sie kampania wrzesniowa, wiec wole sie skupic na nauce. Pod koniec wrzesnia resume ;).
September 12, 200420 yr Bardzo ładny rigging. Morphing troszke za malo dokładny ale ogólnie to najlepsze jakie narazie tu widzialem :D Pozdrawiam i życzę powodzenia!
September 12, 200420 yr Czy można zobaczyć renderek z jakas tam poza od drugiej strony? Tak by było widać ramie bo narazie o rigu sie nie można za bardzo wypowiedzieć...
October 16, 200420 yr Author Po dluzszej przerwie znow zabieram sie do roboty. Sciagnalem wlasnie trial maxa 7 i pomyslalem, ze dobrze bedzie poprawic niedoskonalosci rigu i skinowania za pomocą nowego modyfikatora skin morph. Jest to o wiele prostsza i elastyczniejsza metoda niz zabawa ze sciegnami i miesniami w physique. W zalaczniku sa 3 docelowe ulozenia siatki przy roznych wychyleniach nogi. Oczywiscie modyfikator jest na tyle sprytny, ze w miare zblizania sie kosci do wyznaczonego kata animuje siatke do wzorcowego 100% po dowolnie zadanej krzywa funkcji :). W najblizszym czasie porobie takie skin morphy dla wszystkich najbardziej problematycznych obszarow. Wtedy mysle, ze wroce do samej animacji :).
October 17, 200420 yr no musze powiedziec ze jak na moje oko zgiecia wygladaja bardzo realistycznie, bravo, bravo pozdro i powodzenia