Jump to content
Sign in to follow this  
deshu

Faceted NormalMap

Recommended Posts

Hej wszystkim.

 

Po całonocnym searchu googli, bez uzyskanej odpowiedzi, zgłaszam się do was.

 

Normal mapy które wypalam (zarówno w zbrushu, jak i xnormals) mają widoczne face'y:

 

[ATTACH=CONFIG]91803[/ATTACH]

 

 

Tool ma 5 subdiv. UV seamy zrobione w maksie, export do obj, następnie import do najniższego subdivu, a potem UVMaster z użyciem tych seamow.

Nie raz już korzystałem z tego workflowu i działało.

 

Siatka rozłożona ładnie i równo.

 

Co już sprawdzałem:

- lowpoly wyexportowane z maxa 2014 z jedną smoothing grupą na całym obiekcie.

- brak fruwających vertexów i dziur

- UV jest zweldowane, nie podzielone na osobne face'y

- W zbrushu zaznaczona opcja "SNormals" przy robieniu normalmapy

 

 

Nie sprawdziłem jeszcze:

- czy to nie sprawka maxa 2014 przypadkiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mi się tak pare razy posypało. Zbrush coś miesza czasem z vertex order z tego co kojarze. Przez skopany vertex order sypie się UV w maxie. Niby wygląda ok w unwrapie a jest skopane. U mnie jeszcze dodatkowe seamy się pojawiały w maxie. Tylko nie pamiętam jak to dziadowstwo naprawiłem:D

 

Najprościej zmapować od nowa;)

 

Edit:

 

Edited by mafida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy