Jump to content

Faceted NormalMap


Recommended Posts

Hej wszystkim.

 

Po całonocnym searchu googli, bez uzyskanej odpowiedzi, zgłaszam się do was.

 

Normal mapy które wypalam (zarówno w zbrushu, jak i xnormals) mają widoczne face'y:

 

[ATTACH=CONFIG]91803[/ATTACH]

 

 

Tool ma 5 subdiv. UV seamy zrobione w maksie, export do obj, następnie import do najniższego subdivu, a potem UVMaster z użyciem tych seamow.

Nie raz już korzystałem z tego workflowu i działało.

 

Siatka rozłożona ładnie i równo.

 

Co już sprawdzałem:

- lowpoly wyexportowane z maxa 2014 z jedną smoothing grupą na całym obiekcie.

- brak fruwających vertexów i dziur

- UV jest zweldowane, nie podzielone na osobne face'y

- W zbrushu zaznaczona opcja "SNormals" przy robieniu normalmapy

 

 

Nie sprawdziłem jeszcze:

- czy to nie sprawka maxa 2014 przypadkiem...

Link to post
Share on other sites

Też mi się tak pare razy posypało. Zbrush coś miesza czasem z vertex order z tego co kojarze. Przez skopany vertex order sypie się UV w maxie. Niby wygląda ok w unwrapie a jest skopane. U mnie jeszcze dodatkowe seamy się pojawiały w maxie. Tylko nie pamiętam jak to dziadowstwo naprawiłem:D

 

Najprościej zmapować od nowa;)

 

Edit:

 

Edited by mafida
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy