Jump to content
STRZYG

Scena 3D: Warszawa - Miasto Feniks

Recommended Posts

Witam,

przedstawiam projekt "Warszawa: Miasto Feniks" (Odbudowa Warszawy po roku 1945) który jest częścią akcji / wystawy "ZVVYCIĘZCY" zorganizowanej przez kolektyw graficzny GOVERDOSE oraz markę odzieży patriotycznej SURGE POLONIA.

 

W telegraficznym skrócie: ideą akcji "ZVVYCIĘZCY" jest skupienie się na polskich zwycięstwach, wybitnych osiągnięciach i sukcesach na róznych polach (naukowych, ekonomicznych, militarnych itd) i przedstawieniu tego tego szerszemu odbiorcy za pomocą grafik. Tematów do realizacji było ok. 40, decydowało losowanie wśród membersów Goverdose.

 

Mi przypadł do realizacji temat odbudowy Warszawy po 1945 roku. Temat trudny, bo pierwsze skojarzenia jakie się nasuwają to nieszczęsny socrealizm, taczki, cement, cegły z Wrocławia itd. Ponadto Warszawa odbudowana nie przypominała już tej sprzed wojny. Niemniej została postawiona na nogi, odrodziła się ze zgliszczy, niczym tytułowy Feniks

 

W pracy skupiłem się na momencie tuz po zakonczeniu wojny, gdy warszawski powstaniec podejmuje druga walkę o odzyskanie miasta - jego odbudowę. Chciałem pokazać pierwotną chęć odbudowy miasta, pierwsze pragnienie, które pojawiło się w sercach Warszawiaków tuż po wojnie nie ubrane jeszcze w czerwony kolor nowego okupanta.

 

e723e919f340b1340e5618e7ab5eacab.jpg

 

SYMBOLE

ed8724e3f3502e2fb4e0904a4be9734a.jpg

 

A

Obrazy Canaletta

Warszawa w pewnych obszarach została zrekonstruwoana na podstawie obrazów Canaletta (Bernardo Bellotto zwany Canaletto - włoski malarz 1721-1780) i ten motyw zakodował mi się tak silnie w głowie z czasów dzieciństwa, że powstanowiłem to wykorzystać. Oprócz obrazów w taczce znajdują się także plany miasta oraz narzędzia wykreślnicze, które zostały dodane z dwóch powodów: po pierwsze chodziło o spotęgowanie zaplanowanej odbudowy, po drugie miały ukrócić skojerzenia z szabrownictwem (zmaskowany facet, opuszczone miast, kosztowności)

 

B

Syrenka

Dziecko, które Architekt (tak go nazywam) trzyma na rękach nie bez przyczyny jest przebrane w strój syrenki - symbolu Warszawy. Jest to symbol dorastającego miasta dla którego ma powstać nowa infrastruktura, miejsce do życia.

 

C

Barwy Narodowe

Od poczatku widziałem to właśnie w ten sposób - zamaskowany, anonimowy. Architektem może być każdy Polak.

 

D

“PW” - znak Polski Walczącej

 

E

Mazurek Dąbrowskiego

Papiery latające wokół Architekta to nuty z naszego hymnu narodowego

 

 

DETAL

Całość była robiona z myślą o dość sporym wydruku (poczatkowe plany zakładały ponad 2 metry na szerokość), więc i render musiał mieć słuszny rozmiar (8000x7500)

388346e7030c41111c5601d22b021d48.jpg

 

b32f0b47d643a32b0cd11c2281519038.jpg

 

 

BREAK

Rzecz powstała w 3DS Max (Mental), wspomaganym Zbrushem (taczka + Architekt + włosy). Compo i postprodukcja w PS

 

Całość zajęła mi jakieś 3 miesiące z czego 2 pierwsze były okresami o nieco mniejszym natężeniu w stosunku do miesiąca trzeciego, który był pracą non stop (po godzinach pracy + weekendy). Pierwszy raz podbijałem pod taki temat czyli pod pełną scenę CG. Do tej pory głównie robiłem pojedyncze charaktery lub objekty typograficzne pod moje plakaty. Praca została zakonczona na początku lipca 2013

 

W 3D siedzę dopiero od 28 czerwca 2011 roku. Przed tą datą absolutnie nie miałem pojęcia o tym czym sa vertexy, polygony, mental/vray - nic. Absolutnie zero. Potrafiłem jedynie z ilustratora wrzucić kształt do Lightwave / Cinema, wyextrudować, namieszać na chybił trafił i wcisnąć render, który potem zyskiwał "blasku" w photoshopie. Tak więc jeśli widzicie, że coś mozna było zrobić lepiej, albo (najważniejsze) szybciej to walcie śmiało :)

090b14f615eb6eb1e7293ed3adae6c29.jpg

d42aa659b257b66cd864e1d5b96abc80.jpg

df28928d7d2a0117559683a7724deaaa.jpg

96892bbc69e3080c9b9617bedcf75954.jpg

a3ea300de226257656c2900bd68d1faf.jpg

2665e1cf21787748b74cb69cd6137a43.jpg

Jeśli ktoś chciałby się doszukac konkretnego miejsca w Warszawie to niestety takowego nie znajdzie. Materiały referencyjne traktowałem jako punkt wyjścia i pewną granicę nie do przekroczenia (żeby nagle nie powstał Paryż)

 

 

77a1e0ecd65cfdb8719b3b2c72f8982b.jpg

Postać Architekta + Syrenka oraz taczka wypieszczone zostały w Zbrushu (podstawa powstała w maksie)

Na retopologię nie było czasu więc podarowałem sobie temat i importowałem z Zbrusha do 3DS Maxa modele na różnych stopniach Subdivison (rózny stopień zagęszczenia siatki widać dobrze na widoku z layoutu, kilka scrollów niżej)

 

11e517dc22d91023a7f6c82a2beaebbf.jpg

Tramwaj jest najbardziej zbliżonym elementem pracy do materiałów żródłowych (ok 85% odwzrorowania zewnętrznego)

Wzieło sie to stąd, iż poczatkowo miał odgrywać nieco ważniejszą rolę w scenie (miały być 2 zdewastowane wagony, absurdalnie wygięte).

 

 

5eb823acfda91739c12d7849d28c94c7.jpg

Scena liczy sobie 1 169 061 polygonów co uważam za sukces :)

Na powyższym obrazku widnieje jednak liczba - 1 688 229. Bierze się to stąd iż fragment jezdni widoczny w kadrze jest wynikiem działania modyfikatora displacement nałożonego na siatkę, której gęstością sterowałem za pomocą TurboSmootha. Przez cały czas Turbo jest wyłączony i tylko przy finalnym renderze jest aktywowany. Nie miałem innego patentu na kostkę brukową (mapa Normal dawała opłakany efekt)

 

 

 

08e98bd8472df6aa0fa1bb51b8a7098d.jpg

Jak widać jest tu pewne przekłamanie - taczka wręcz lewituje w powietrzu. Wzieło się to stąd, iż taczka w sowjej naturalnej pozycji (kilkadziesiąt centymetrów niżej) strasznie słabo komponowała się w kadrze, przez co powstawało bardzo dużo wolnego miejsca od pasa w dół. Dla lepszej kompozycji okłamałem nieco.

 

Ten plejn u dołu ekranu ma z kolei za zadanie trochę odbić światła i doświetlić mi front taczki

 

5e638ddc173ec2b0d46c8d559b4397e6.jpg

No i wyszło szydło z worka, jaki ze mnie geniusz ;P

Scena oswietlana była w głównej mierze 3 photometrykami (dwa z góry i jeden dodatkowy zza pleców architekta). Nie jest to najwłaściwsze rozwiązanie dla sceny exterior ale nie miałem juz czasu na zabawę z Daylight System, który jakoś nie spełniał moich oczekiwań (zapewne wychodzą braki w znajomości narzędzia). Oczywiście jest tu jeszcze IBL.

 

 

COMPO

Suchy render / Pasma / Finalny obrazek

Postać Architekta jak i miasto były renderowane osobno na identycznych ustawieniach sceny.

Taki generalnie był zamysł całego procesu postprodukcyjnego, że jadę na dwóch osobnych plikach. Wielkość obrazka po prostu wymuszała takie podejście. Osobno zostały wyrenderowane również papierki, które potem już według uznania poukładałem w szopie. Włosy zostały wypuszczone z Zbrusha (Fiber Mesh) jako osobny render i spasowany w finalnym kompo.

b192c64259644fd72d3bfaccea4a4186.jpg

 

 

BONUS :)

Jesli ktoś by chciał ściągnąć tapetę na pulpit, to rozmiary znajdzie pod tym linkiem

 

 

Dzięki za przeskrolowanie ;)

Pozdrawiam.

Edited by STRZYG
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest po prostu najlepsze. Serio, powalająca ilość pracy włożonej, poziom detaliczności i przede wszystkim poetyckość. Ostatnio sam zgłębiam wojenną historię Warszawy, więc dla mnie jest to wyciskacz łez :)

Dzięki za tak dogłębne opowiedzenie o pracy. Świetnie się to ogląda. Gratulacje!!

 

ps. Już mam na tapecie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastyczna i niebanalna praca. Kombinezonik syrenki jest ujmujący.. i ten mieczyk drewniany. Symbolika jest wspaniała. Dawno nie widziałem czegoś tak dobrego. Gratulacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Symbolika, ilość a w zasadzie ogrom detali i włożonej pracy to jest coś pięknego. Naprawdę cudny projekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacyjna praca.

Przy okazji chciałem się zapytać czy do tworzenia gruzów i połamanych desek użyłeś jakiegoś skryptu czy wszystko to ręczna robota?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szacun, śliczna praca. Uwielbiam detal. Wizualnie dobre tu jest wszystko!

 

W pierwszej chwili, myślałem że to złodziej, niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rewelacyjna praca.

Przy okazji chciałem się zapytać czy do tworzenia gruzów i połamanych desek użyłeś jakiegoś skryptu czy wszystko to ręczna robota?

 

Ręczna.

W sumie to na jutro powinien powstać jeszcze mały update informacji i tam mniej więcej opiszę "elastyczność" edycji gruzu.

 

- - - Połączono posty - - -

 

W pierwszej chwili, myślałem że to złodziej, niestety.

 

No niestety jestem świadom, że czasem mogą być takie pierwsze skojarzenia. Mi też do końca nie zależało na tym aby wszystko tutaj było grzeczne i dlatego jest to trochę takie na pograniczu. Zamaskowany, przypakowany z dziarą na dłoni.

Niemniej zrobiłem co mogłem aby odszabrowić wizerunek i wydaję mi się, że im dłużej się patrzy tym mniej tutaj złodzieja (no bo po co złodziejowi linijki i ekierki ;P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miazga za samą wizję! Detale i ich ilość rewelacja , materiały cudo. Podziwiam za ręczne robienie tego wszystkiego. Zbliżenia miażdzą niesamowicie, jestem pełen podziwu dla cierpliwości i pracy włożonej w ten projekt. Wielke gratulacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
No niestety jestem świadom, że czasem mogą być takie pierwsze skojarzenia. Mi też do końca nie zależało na tym aby wszystko tutaj było grzeczne i dlatego jest to trochę takie na pograniczu. Zamaskowany, przypakowany z dziarą na dłoni.

Niemniej zrobiłem co mogłem aby odszabrowić wizerunek i wydaję mi się, że im dłużej się patrzy tym mniej tutaj złodzieja (no bo po co złodziejowi linijki i ekierki ;P )

 

A moje pierwsze skojarzenie: Człowiek z Marmuru :) Przez ten beret :P

 

http://bit.ly/1alIauJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
A moje pierwsze skojarzenie: Człowiek z Marmuru :) Przez ten beret :P

 

Buahahaha :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja, świetna praca. Też chętnie dowiedziałbym się więcej o powstawaniu ruin i gruzu. Wielkie gratulacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos jakis czas temu zamieszczal tu na forum link do calej wystawy gdzie mozna objerzec wszystkie prace, we wszystkich kategoriach(chyba to bylo tutaj a jesli tak do dziwie sie ze nie bylo info na froncie). Super ze postanowiles tu zajrzec i zaprezentowac wynik pracy na forum, bo efekt jest rewelacyjny!. Przydalo sie tez wyjasnienie symboliki, bo kiedy ja ogladalem to pierwszy raz mislalem ze to poparzony powstaniec dlatego ma owinieta twarz. Teraz kiedy wszystko opisales ten obraz uderza we mnie jeszcze bardziej. Swietne podejscie do tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra to jest!! Chociaż nie wiem czy nie aż za dużo tej symboliki, ale ogólnie jest cool :)

piona *****

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja. Gratuluję raz jeszcze wytrwałości, widać ogrom pracy no i efekt jest!

Ogromny progres, jak w 3D od 2011 r siedzisz :) Bardzo mi się materiały podobają, jak i kompozycja. Szacunek Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasa!

Fantastyczna praca!

 

Widziałem to już jakiś czas temu na Behance i nie mogłem się napatrzeć.

Zastanawiałem się ile jest 3d, 2d i ile fotek, dlatego dzięki za szersze informacje jak wyglądała praca nad tą ilustracją.

 

Super kolory, symbole świetne - choć materiały w taczce są trochę mylące/niejasne ale może to tylko moje odczucie.

 

Szczere gratulacje za pomysł i wykonanie!

Swoją drogą folio też robi wrażenie :) pozostaje prosić o więcej i częściej na max3d.pl

 

Pozdrawiam

Michał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim!

No nie spodziewałem się aż tak pozytywnego feedbacku ;)

Odnośnie dodatkowych materiałów case study to takowe się pojawią niedługo, być może już jako artykuł (mam nadzieję, że nie zdradziłem wielkiej tajemnicy). Opisze tam między innymi system pracy w postprocesie, który dawał dużą elastykę (bez twardego spłaszczania), o tym jak wygląda sprawa zagnieżdżeń instancji, o tym dlaczego bez Outlinera nie dałoby się zrobić tej pracy no i cała reszta (materiały, tekstury, skopane Normal mapy na obrazach, referencje)

 

No i jeszcze siekne fajny patent z szybkim przeglądaniem bardzo duzych obrazków z szybkim dostępem do ich wybranego obszaru - diabelnie pomocne przy ogromnych materiałach referencyjnych, składających się z wielu fotek .

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetne, jednak facet w masce/kominiarce w żaden sposób nie kojarzy się pozytywnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praca niesamowita. Symboli wszystkich faktycznie nie odczytałem, ale case study dopełniło ją mocno. Nie rozszyfrowałem sam bez opisu barw narodowych i mazurka.

 

No i w pierwszej chwili jak zobaczyłem prace nie sądziłem, że tło, ten dalszy plan jest w 3D. W dodatku wszystko z takimi detalami.

 

Brawo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy