Jump to content

Recommended Posts

Hej. Prezentuję swój najnowszy projekt nad którym pracuję od jakiegoś czasu. Będzie to Honda NSX-R czyli kwintesencja japońskiej motoryzacji przełomu wieków.

 

Refka poglądowa:

 

cicx.jpg

 

sitaki i claye:

ls60.th.png 5s8z.th.png

ke1g.th.png 2ld7.th.png

 

Jak zwykle każdy kto chce moze dorzucić swoje trzy grosze za co zawsze dziękuję.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Naprawde fajnie to wyglada, prosta siatka ładne filety ale prezentacja ... wystarczy ze wejdziesz w imaga klikniesz na lupke a potem prawym myszki na obrazu i "otworz obraz", kopiojesz link obrazka i w poscie klikasz na ikonke obrazka i wklejasz ten link, duzo lepij sie oglada i nie trzeba wchodzic 3 razy gdzies zeby obejzec prace, aa i czemu png duzo wiecej wazy i dluzej sie laduje :) o tak:

 

2ld7.png

Link to post
Share on other sites

@Jaack: Miło, miło NSX to legenda i dużo by o nim pisać. Krawędź szyby wciągnięta do środka żeby zobaczyć czy na zagięciu dach/przednia szyba krzywizna słupka się zgadza czyli tymczasowe rozwiązanie, podobnie jak przednie reflektory które teraz wyglądają inaczej niż w oryginale.

@Kr3tz: Wezmę to pod uwagę. Fajnie że supportujecie ;)

 

No to jeszcze filmik o tym jak nsx kopie tyłki mocniejszym maszynom. Japończycy potrafią się bawić.

 

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Jak lubisz auta a pewnie lubisz ,obejrzysz sobie serie initial D :) to Anime ale naprawdę spoko ,niektórych może odpychać że to niby bajka,ale naprawdę warto zobaczyć :) Uwaga wciąga :) na you tube można to znaleźć ;)

Link to post
Share on other sites

Praca powoli lecz konsekwentnie idzie naprzód. Bryła nadwozia prawie gotowa, zostało wymodelować wnętrza reflektorów na przodzie, pałąki wycieraczek i kilka pomniejszych pierdół. Samochód okazuje się sporo trudniejszy niż początkowo się wydawało, spojler w wersji R był kłopotliwy, poza tym dużo przetłoczeń, wlotów i innych czasochłonnych pieprzot. Myślę że enviro zrobię fancy, np. powierzchnia Marsa, bo mi sie ta fura z jakimś pojazdem kosmicznym kojarzy. Cos wymyślę. Na koniec mały making-of. Podziwiajcie lub wyzywajcie konstruktywnie.

 

co9.gif

Link to post
Share on other sites

bardzo podobają mi się Twoje modele. czasami jednak wiszą one w powietrzu. zwróć uwagę na to, jak koła ze zdjęcia w pierwszym poście wręcz uginają się pod ciężarem całego auta. blueprinty to pomijają, ukazują auto w stanie nieważkości. nie wiem też, czy model felg jest ostateczny, ale na tym samy zdjęciu śruby i oś pięknie ukrywają się w półcieniu - u Ciebie felgi są płaskie. zdaję sobie sprawę ze to detale, ale to właśnie one czynią dzieło wyjątkowym. drobiazgi których nie widać a jednak istnieją.

 

piękna, przemyślana siatka. pokazuj screeny z wireframe! powodzenia w dalszej pracy.

Edited by polka dot
Link to post
Share on other sites

Wireframe:

w7u6.png

 

@Polka.dot: hmmm z felgami sam nie wiem, obadaj:

 

aaw5.jpg

 

Ciężko wyczuć, bazowałem głównie na jednej refce i teraz może być że lekko płaskawo tam jest. Wiem że felgi to moja nie najmocniejsza strona, dlatego postanowiłem że przysiadę do tego tematu dłuzej niz zazwyczaj. Jeśli pojawia się głosy że jest jak mówisz albo patrząc po refkach które zamieściłem, potwierdzisz, to do nich wrócę. A uwaga co do masy jak najbardziesz słuszna :) Na ostatecznej scenie spłaszczę oponę z użyciem 'soft selection', dotąd przecinałem ją z powierzchnią podłoża, masz rację że mały drobiazg wiele zmienia. Dzięki z sup.

 

Edit: Robiąc koła bazowałem na refce z przedniej felgi, w moim modelu tylnia jest jej kopią z szerszą obręczą na grubszy laczek ale przyglądajac się uważniej widać że ramiona na tyle głębiej wchodzą do środka, i to pójdzie do poprawki. FF, słusznie zauważyłeś.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Chciałem zaprezentować beta wersję toru o nazwie "Windy Hills". Nazwa Wietrzne Wzgórza zobowiazuje, więc w tle pojawią sie pagórki i wiatraki elektrowni. Przynajmniej taki jest zamysł :) Praca będzie stylizowana na dynamiczne ujęcie.

 

keij.jpg

 

Edit: Powoli lecz konsekwentnie do przodu. Przede wszystkim są nowe tekstury. Pobawiłem sie trochę nowo zakupionym tabletem a efektem tej zabawy jest pobrudzony asfalt. Pojawiło sie trochę nowych rzeczy w tle.

Z ciekawości wstawiłem też na tor zrobionego wcześniej Nissana żeby sprawdzić jak to zagra.

 

ay8zzp.jpg

 

zu102b.jpg

 

Drzewka w tle to proxy, trawa z hair and fur. Komputer ledwo zipie, w czasie renderingu pojawił się komunikat o małej wydajnosci z pytaniem czy chcę zredukowac paletę barw ;)

 

No to jeszcze kilka ujęć które doczekały się wykonania z wykorzystaniem wcześniej zrobionego auta czyli Nissana w wersji Nismo. Inspiracją były dla mnie prace Haydena Huntera i to dlatego wyszło tak gameartowo.

 

2148vbd.jpg

 

qoufdf.jpg

 

dyoxgy.jpg

 

2qcpmo4.jpg

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Wracam i prezentuję pierwszy etap pracy nad wnętrzem. Ujęcia będą z zewnątrz dlatego nie wchodzę szczególnie detal i odwzorowanie ale kilka elementów tych najbardziej widocznych chiałem dopracować bardziej i są to fotele, kierownica, liczniki. Przyciski na konsoli są przyłapane na wymiar żeby złapać proporcje i rozmieszczenie. W tej chwili jestem w trakcie przesiadki na mocniejszy sprzęt i po ogarnięciu MadCarsa zrobię wreszcie animkę (yeey!). Dotąd nie renderowałem V-rayem, ale dorwałem fajny tutek z renderowania i dodatkowo z compositingu w Nuke'u. Kolorystycznie efekt jest podobny do oficjalnych materiałów propomcyjnych Hondy z tego zdjęcia. Będzie się czego uczyć. Tyle słowem wstępu. Macie screeny. Piszcie, komentujcie, oceniajcie.

 

2uqi4d0.jpg

 

snewr9.jpg

 

29zpiec.jpg

 

Tutaj coś w stylu nocnego widoku na zegary :)

 

29djyu1.jpg

Link to post
Share on other sites

Zobaczę, ale projekt zakłada tyle rzeczy (wymodelowane enviro - tor wyścigowy i będzie inny niz ten już w wipie, animka lub przynajmniej prezentacja, rendery w studio na podstawie materiałów promocyjnych H) że nie wiem czy podołam

Link to post
Share on other sites

Kramon a o który Ci konkretnie chodzi bo pod hasłem gt3 nic konkretnego nie widać. Ten samochód jeździł w lidze JGTC i był tam mocno zmodyfikowany (dyfuzor, skrzydła), chyba że masz na myśli RGT, z tym że oni go zwyczajnie w tej wersji oszpecili...

 

ch3steros, bez jednej literki w nazwie wyszedłby NSR ale to są jeżdżące zasłony dymne (błękitny obłok) :) mmm i ten zapach spalonego mixolu :)

Link to post
Share on other sites

O tych samochodach co mówisz jest trochę więcej roboty. Karoseria ma wspólne może drzwi i słupki, porównując na szybko. Ale na otarcie łez zdradzę swój następny projekt. Będzie to coś (most probably) w tym klimacie. Ale ciekaw jest Waszych sugsetii.

 

impp_0904_131_z%2Bformula_d_long_beach%2Bfalken_silvia.jpg

Link to post
Share on other sites

Wprawiam się do VRaya. Moje pierwsze wrażenia z używania: jest bardziej "user-friendly" niż mental ray jeżeli mówimy o światłach i materiałach i ma mniej opcji więc łatwiej zneźć to co potrzeba ewentualnie namierzyć przyczynę problemów. Ale GI liczy się wolniej niż mentalowy FG. Co do jakości renderów to nie ma różnicy.

 

I screen ze studia przy czym materiały tylko w części są skonfigurowane. Dopracowałem lakier.

 

2r3yws6.jpg

 

Generalnie jestem ciekaw Waszych opinii czy jest git czy be a jak be to dlaczego.

Link to post
Share on other sites

Plastikowo w jakim sensie? O lakier Ci chodzi? Reszty nie ruszałem.

 

edit:

 

t01e8i.png

 

Bez postpro (1x wyostrzanie). Tak lepiej?

 

Ten lakier jest specyficzny bo przez kolor czyli biel wpadajaca lekko w kremowy jest mała granica między refleksami a wywołaniem przepaleń. Z kolei czarny jest mocno reflektywny i odbicia są ostre. I teraz niemałe zadanie żeby to ze sobą zgrać.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Złe studio i materiały masz, stwórz na początek jakiś mały interrior nie koniecznie musi być widoczny, w nim otwory a potem źródło światła. Lub po prostu HDRI wstaw i materiały zmień + światło słoneczne.

Link to post
Share on other sites

ja bym wywalil cale studio i oswietlenie i zrobil na nowo. niestety narazie wyglada biednie i nudno. sprobuj oswietlic auto podrasowana hdrka, zamaluj w szopie podloze hdrki na jednolity kolor wywal zlonce, zmien troche kolorki. studio nie staraj sie zrobic cale w 3dsmax, stworz samo podloze a reszte domaluj w szopie, masz wtedy wieksza kontrole nad tlem, ktore mozesz dopasowac do auta. i zdecydowanie ciekawszy kadr, moze inna ogniskowa.

Link to post
Share on other sites

Może czegoś nie rozumiem, ale dlaczego jeżeli balans światła jest w miarę ok (imo)

 

xql060.jpg

 

a HDRka zalewa samochód refleksami

 

b7o1i1.jpg

 

to wychodzi kupa (najlepsze okreslenie jakie przychodzi mi na myśl)?

 

Szczególnie że przednia szyba która powinna się dosłownie świecić od tej hdrki wyglada jak zmatowiony plastik? Podobnie dach i spoiler. Zmieniłem kolor na studia na ciemny żeby skontrastować z samochodem.

 

2mpd7pk.jpg

 

@maciek.m: Starałem się zrobic efekt podobny do tego ale teraz jest mi obojętne byleby nie wygladało jak koszmar.

 

Kadr juz zmieniony, studio jest w trakcie tylko muszę się zastanowic nad kolorystyką, ale ciemna jednak wygywa ze wzgledu na lepsza kontrastowość i będzie mozna zrobić asfaltowe podłoże.

 

@Slim_: Ten samochód jest chyba zbyt radykalny nawet dla mnie ;) Ja tego koloru nie wybrałem, to on wybrał mnie.

 

@Kir4: I'm workin on it.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

chyba wiem o co chodzi tez mialem z tym problem. Przedewszystkim przyciemnij bialy, zrob jasny szary, uzyskasz wieksza glebie. A po drugi i najwazniejsze cale otaczajace studio cisknij prawym "object properties" i odznacz "vizible to reflection/refraction. Poprostu studio zaslania ci hderke ktora pada na uato tylko od gory. Pamietaj hdrka swieci globalnie czyli z koncow sceny, cokolwiek w niej bedzie, bedzie pryslaniac ja.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady. Siedzę nad tym cały dzień kombinujac jak to obejść i zrboiłem dodatkową (oprócz HDRki) płaszczyznę z materiałem samoswiecącym. Na szybie bocznej jeszcze brakuje refleksów ale myślę że ogólnie jest lepiej. Także shadery chyba mniej plastikowe.

 

2rqc7xt.jpg

 

Edit: nowe ujęcie

 

25swlxg.jpg

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Tlo wszystko psuje. Pozatym białem refleksy na białym aucie się zlewają. Przyciemnić może biel na lakierze, dać frenel w diffuse. Wyrenderuj cien z autem ale be tła i dodaj tło w PS. Uniknał bym 100 bieli i czerni.

Link to post
Share on other sites

Seba nie mogę dać zbyt ciemnego lakieru bo wyjdzie srebrny metalik a chodzi o coś w stylu jasna perła prawie biel ten lakier jest specyficzny uwierz mi już to przerabiałem :/ Zaraz wrzucę bieżące poprawki i lakier na faloff typu fresnel jak radzisz. Moment. Nie rozumiem "białem refleksy na białym aucie się zlewają" tzn. dobrze czy źle?

 

No to nowa wresja. Są reflesky na bocznej szybie. Jakby ktoś pytał w ich uzyskaniu pomaga stworzenie źródła światła i opcja Place Highlight z menu Align (trzeba wybrać miejsce w którym będzie refleks).

 

qyd1qf.jpg

 

Mam dwa pytania bo dopiero uczę się Vraya. Pierwsze, jaka musi być kamera żeby zadziłała kontrola ekspozycji bo renderuje mi czarną klatkę a podląd jest ok. A po drugie który filtr używać do ostrzejszych renderów.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Te rendery mogły by być poprawne (gdyby nie mała rozdzielczosć i szumy), ale niestety są strasznie nudne. Kadry nie zdecydowane (ani auto na środku, ani jakoś stanowczo z boku), Tło mało ciekawe, można by jakoś je rozświetlić, albo zastąpić jednolite podłoże np. czymś w stylu renderów Arrinery. Postprodukcją też można być coś więcej z tego wyciągnąć, moja próba tak na szybko: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37379693/nsx.jpg

Link to post
Share on other sites

Zamieszczam w .obj żeby wszyscy mieli równo. Materiały i tekstury wyczyszczone. Sprawdzone pod Blenderem i 3ds.

Efekty linkujemy do tego wątku i podpisujemy "rendered by ".

 

Hasło do archiwum: suzuka

 

Model

 

Bawcie się dobrze. No końcu mozna pokusic sie o ankietę ;)

Link to post
Share on other sites

Powiedz mi kolego, ile w tym jest zasługą hdrki a ile podmalówki/2D? Kapitalne!

 

btw. Zastanawiałem się nad poproszeniem adka o zgodę na zrobienie minicontestu shaderowego, ale mnie wyprzedziłeś.

 

Edit: Można prosić o preset materiału dla białego lakieru? Chciałbym to wyrenderować i zastanawiam się ile efektu zrobiłby shader a ile studio.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Powiem ci ze strasznie sobie utrudniasz robiac tak model, nic nie jest rozlaczone, nie potrzebnie podwozie polaczone z nadwoziem i wygladzone, tysiace niepotrzebnych poly. Ale model rowny :) A co do podmalowek to tylko rozjasnianie i przyciemnianie, wszystko masz nizej:

 

34ta1qd.jpg

 

4k7nyx.jpg

Link to post
Share on other sites

Moje uznanie bo zaryzykowałeś jasne studio dla białego koloru lakieru. Przy takiej kombinacji jest wąski margines błędu bo łatwo o przepalenia. Fajne też plastiki i czarny wariant lakieru. No to pochwal się jeszcze co za soft i silnik renderujący i jeśli to nie tajemnica to mniej lub bardziej szczegółowo na temat setupu studia i lakieru. Dla mnie to budujące że poświęcacie swój czas i energię na zabawę z shaderami, ale myślę że dla kogoś może to być jakaś wiedza i widać też jak na różne sposoby można interpretować jedno hasło. Miło, ot co.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy