Jump to content

Recommended Posts

Hej. Prezentuję swój najnowszy projekt nad którym pracuję od jakiegoś czasu. Będzie to Honda NSX-R czyli kwintesencja japońskiej motoryzacji przełomu wieków.

 

Refka poglądowa:

 

cicx.jpg

 

sitaki i claye:

ls60.th.png 5s8z.th.png

ke1g.th.png 2ld7.th.png

 

Jak zwykle każdy kto chce moze dorzucić swoje trzy grosze za co zawsze dziękuję.

Edited by Pawlito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawde fajnie to wyglada, prosta siatka ładne filety ale prezentacja ... wystarczy ze wejdziesz w imaga klikniesz na lupke a potem prawym myszki na obrazu i "otworz obraz", kopiojesz link obrazka i w poscie klikasz na ikonke obrazka i wklejasz ten link, duzo lepij sie oglada i nie trzeba wchodzic 3 razy gdzies zeby obejzec prace, aa i czemu png duzo wiecej wazy i dluzej sie laduje :) o tak:

 

2ld7.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda NSX piękne auto :) Co mi się nie podoba to boczne szyby ,przód tych szyb za bardzo wystaje poza obrys karoserii, ale wiem że o tym wiesz i poprawisz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten moment - tylko to, że chamfery w okolicy przednich świateł są za miękkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaack: Miło, miło NSX to legenda i dużo by o nim pisać. Krawędź szyby wciągnięta do środka żeby zobaczyć czy na zagięciu dach/przednia szyba krzywizna słupka się zgadza czyli tymczasowe rozwiązanie, podobnie jak przednie reflektory które teraz wyglądają inaczej niż w oryginale.

@Kr3tz: Wezmę to pod uwagę. Fajnie że supportujecie ;)

 

No to jeszcze filmik o tym jak nsx kopie tyłki mocniejszym maszynom. Japończycy potrafią się bawić.

 

Edited by Pawlito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak lubisz auta a pewnie lubisz ,obejrzysz sobie serie initial D :) to Anime ale naprawdę spoko ,niektórych może odpychać że to niby bajka,ale naprawdę warto zobaczyć :) Uwaga wciąga :) na you tube można to znaleźć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy update, walczę ze zawiłościami stylistycznymi Hondy. CCs mołst łelkam!

 

@Jaack: Cos tam widziałem, jak znajdzie się więcej czasu to objerzę.

 

6dht.jpg

 

s3id.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praca powoli lecz konsekwentnie idzie naprzód. Bryła nadwozia prawie gotowa, zostało wymodelować wnętrza reflektorów na przodzie, pałąki wycieraczek i kilka pomniejszych pierdół. Samochód okazuje się sporo trudniejszy niż początkowo się wydawało, spojler w wersji R był kłopotliwy, poza tym dużo przetłoczeń, wlotów i innych czasochłonnych pieprzot. Myślę że enviro zrobię fancy, np. powierzchnia Marsa, bo mi sie ta fura z jakimś pojazdem kosmicznym kojarzy. Cos wymyślę. Na koniec mały making-of. Podziwiajcie lub wyzywajcie konstruktywnie.

 

co9.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo podobają mi się Twoje modele. czasami jednak wiszą one w powietrzu. zwróć uwagę na to, jak koła ze zdjęcia w pierwszym poście wręcz uginają się pod ciężarem całego auta. blueprinty to pomijają, ukazują auto w stanie nieważkości. nie wiem też, czy model felg jest ostateczny, ale na tym samy zdjęciu śruby i oś pięknie ukrywają się w półcieniu - u Ciebie felgi są płaskie. zdaję sobie sprawę ze to detale, ale to właśnie one czynią dzieło wyjątkowym. drobiazgi których nie widać a jednak istnieją.

 

piękna, przemyślana siatka. pokazuj screeny z wireframe! powodzenia w dalszej pracy.

Edited by polka dot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wireframe:

w7u6.png

 

@Polka.dot: hmmm z felgami sam nie wiem, obadaj:

 

aaw5.jpg

 

Ciężko wyczuć, bazowałem głównie na jednej refce i teraz może być że lekko płaskawo tam jest. Wiem że felgi to moja nie najmocniejsza strona, dlatego postanowiłem że przysiadę do tego tematu dłuzej niz zazwyczaj. Jeśli pojawia się głosy że jest jak mówisz albo patrząc po refkach które zamieściłem, potwierdzisz, to do nich wrócę. A uwaga co do masy jak najbardziesz słuszna :) Na ostatecznej scenie spłaszczę oponę z użyciem 'soft selection', dotąd przecinałem ją z powierzchnią podłoża, masz rację że mały drobiazg wiele zmienia. Dzięki z sup.

 

Edit: Robiąc koła bazowałem na refce z przedniej felgi, w moim modelu tylnia jest jej kopią z szerszą obręczą na grubszy laczek ale przyglądajac się uważniej widać że ramiona na tyle głębiej wchodzą do środka, i to pójdzie do poprawki. FF, słusznie zauważyłeś.

Edited by Pawlito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywal chamfer z wewnątrz ramion, oryginał ma takie łagodne to zagłębienie a u Ciebie jest za ostro przy brzegach. I środek felgi powinien byc glebiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem zaprezentować beta wersję toru o nazwie "Windy Hills". Nazwa Wietrzne Wzgórza zobowiazuje, więc w tle pojawią sie pagórki i wiatraki elektrowni. Przynajmniej taki jest zamysł :) Praca będzie stylizowana na dynamiczne ujęcie.

 

keij.jpg

 

Edit: Powoli lecz konsekwentnie do przodu. Przede wszystkim są nowe tekstury. Pobawiłem sie trochę nowo zakupionym tabletem a efektem tej zabawy jest pobrudzony asfalt. Pojawiło sie trochę nowych rzeczy w tle.

Z ciekawości wstawiłem też na tor zrobionego wcześniej Nissana żeby sprawdzić jak to zagra.

 

ay8zzp.jpg

 

zu102b.jpg

 

Drzewka w tle to proxy, trawa z hair and fur. Komputer ledwo zipie, w czasie renderingu pojawił się komunikat o małej wydajnosci z pytaniem czy chcę zredukowac paletę barw ;)

 

No to jeszcze kilka ujęć które doczekały się wykonania z wykorzystaniem wcześniej zrobionego auta czyli Nissana w wersji Nismo. Inspiracją były dla mnie prace Haydena Huntera i to dlatego wyszło tak gameartowo.

 

2148vbd.jpg

 

qoufdf.jpg

 

dyoxgy.jpg

 

2qcpmo4.jpg

Edited by Pawlito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Wracam i prezentuję pierwszy etap pracy nad wnętrzem. Ujęcia będą z zewnątrz dlatego nie wchodzę szczególnie detal i odwzorowanie ale kilka elementów tych najbardziej widocznych chiałem dopracować bardziej i są to fotele, kierownica, liczniki. Przyciski na konsoli są przyłapane na wymiar żeby złapać proporcje i rozmieszczenie. W tej chwili jestem w trakcie przesiadki na mocniejszy sprzęt i po ogarnięciu MadCarsa zrobię wreszcie animkę (yeey!). Dotąd nie renderowałem V-rayem, ale dorwałem fajny tutek z renderowania i dodatkowo z compositingu w Nuke'u. Kolorystycznie efekt jest podobny do oficjalnych materiałów propomcyjnych Hondy z tego zdjęcia. Będzie się czego uczyć. Tyle słowem wstępu. Macie screeny. Piszcie, komentujcie, oceniajcie.

 

2uqi4d0.jpg

 

snewr9.jpg

 

29zpiec.jpg

 

Tutaj coś w stylu nocnego widoku na zegary :)

 

29djyu1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelowanie zakończone.

 

 

 

 

 

 

 

kexe13.jpg

 

Edit: Rzut na tył.

 

28kr5o7.jpg

Edited by Pawlito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kosa wygląda zacnie popatrz na refleksyjnych matcapach czy gdzieś nie jest krzywo. Zgodności nie sprawdzałem ale raczej jest git.

 

Błągam zrób odmianę GT3 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczę, ale projekt zakłada tyle rzeczy (wymodelowane enviro - tor wyścigowy i będzie inny niz ten już w wipie, animka lub przynajmniej prezentacja, rendery w studio na podstawie materiałów promocyjnych H) że nie wiem czy podołam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kramon a o który Ci konkretnie chodzi bo pod hasłem gt3 nic konkretnego nie widać. Ten samochód jeździł w lidze JGTC i był tam mocno zmodyfikowany (dyfuzor, skrzydła), chyba że masz na myśli RGT, z tym że oni go zwyczajnie w tej wersji oszpecili...

 

ch3steros, bez jednej literki w nazwie wyszedłby NSR ale to są jeżdżące zasłony dymne (błękitny obłok) :) mmm i ten zapach spalonego mixolu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JGTC/GT500... po prostu mogłeś zrobić taki model na tor splitter i dyfuzor na linkach.. lotki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tych samochodach co mówisz jest trochę więcej roboty. Karoseria ma wspólne może drzwi i słupki, porównując na szybko. Ale na otarcie łez zdradzę swój następny projekt. Będzie to coś (most probably) w tym klimacie. Ale ciekaw jest Waszych sugsetii.

 

impp_0904_131_z%2Bformula_d_long_beach%2Bfalken_silvia.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wprawiam się do VRaya. Moje pierwsze wrażenia z używania: jest bardziej "user-friendly" niż mental ray jeżeli mówimy o światłach i materiałach i ma mniej opcji więc łatwiej zneźć to co potrzeba ewentualnie namierzyć przyczynę problemów. Ale GI liczy się wolniej niż mentalowy FG. Co do jakości renderów to nie ma różnicy.

 

I screen ze studia przy czym materiały tylko w części są skonfigurowane. Dopracowałem lakier.

 

2r3yws6.jpg

 

Generalnie jestem ciekaw Waszych opinii czy jest git czy be a jak be to dlaczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tragicznie nie jest, ale rewelacja też nie takie plastikowe to wszystko.. Podpowiem nie bo nie używam vray'a Natomiast posiedziałbym nad studiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plastikowo w jakim sensie? O lakier Ci chodzi? Reszty nie ruszałem.

 

edit:

 

t01e8i.png

 

Bez postpro (1x wyostrzanie). Tak lepiej?

 

Ten lakier jest specyficzny bo przez kolor czyli biel wpadajaca lekko w kremowy jest mała granica między refleksami a wywołaniem przepaleń. Z kolei czarny jest mocno reflektywny i odbicia są ostre. I teraz niemałe zadanie żeby to ze sobą zgrać.

Edited by Pawlito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy