Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Złe studio i materiały masz, stwórz na początek jakiś mały interrior nie koniecznie musi być widoczny, w nim otwory a potem źródło światła. Lub po prostu HDRI wstaw i materiały zmień + światło słoneczne.

Link to post
Share on other sites

ja bym wywalil cale studio i oswietlenie i zrobil na nowo. niestety narazie wyglada biednie i nudno. sprobuj oswietlic auto podrasowana hdrka, zamaluj w szopie podloze hdrki na jednolity kolor wywal zlonce, zmien troche kolorki. studio nie staraj sie zrobic cale w 3dsmax, stworz samo podloze a reszte domaluj w szopie, masz wtedy wieksza kontrole nad tlem, ktore mozesz dopasowac do auta. i zdecydowanie ciekawszy kadr, moze inna ogniskowa.

Link to post
Share on other sites

Może czegoś nie rozumiem, ale dlaczego jeżeli balans światła jest w miarę ok (imo)

 

xql060.jpg

 

a HDRka zalewa samochód refleksami

 

b7o1i1.jpg

 

to wychodzi kupa (najlepsze okreslenie jakie przychodzi mi na myśl)?

 

Szczególnie że przednia szyba która powinna się dosłownie świecić od tej hdrki wyglada jak zmatowiony plastik? Podobnie dach i spoiler. Zmieniłem kolor na studia na ciemny żeby skontrastować z samochodem.

 

2mpd7pk.jpg

 

@maciek.m: Starałem się zrobic efekt podobny do tego ale teraz jest mi obojętne byleby nie wygladało jak koszmar.

 

Kadr juz zmieniony, studio jest w trakcie tylko muszę się zastanowic nad kolorystyką, ale ciemna jednak wygywa ze wzgledu na lepsza kontrastowość i będzie mozna zrobić asfaltowe podłoże.

 

@Slim_: Ten samochód jest chyba zbyt radykalny nawet dla mnie ;) Ja tego koloru nie wybrałem, to on wybrał mnie.

 

@Kir4: I'm workin on it.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

chyba wiem o co chodzi tez mialem z tym problem. Przedewszystkim przyciemnij bialy, zrob jasny szary, uzyskasz wieksza glebie. A po drugi i najwazniejsze cale otaczajace studio cisknij prawym "object properties" i odznacz "vizible to reflection/refraction. Poprostu studio zaslania ci hderke ktora pada na uato tylko od gory. Pamietaj hdrka swieci globalnie czyli z koncow sceny, cokolwiek w niej bedzie, bedzie pryslaniac ja.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady. Siedzę nad tym cały dzień kombinujac jak to obejść i zrboiłem dodatkową (oprócz HDRki) płaszczyznę z materiałem samoswiecącym. Na szybie bocznej jeszcze brakuje refleksów ale myślę że ogólnie jest lepiej. Także shadery chyba mniej plastikowe.

 

2rqc7xt.jpg

 

Edit: nowe ujęcie

 

25swlxg.jpg

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Tlo wszystko psuje. Pozatym białem refleksy na białym aucie się zlewają. Przyciemnić może biel na lakierze, dać frenel w diffuse. Wyrenderuj cien z autem ale be tła i dodaj tło w PS. Uniknał bym 100 bieli i czerni.

Link to post
Share on other sites

Seba nie mogę dać zbyt ciemnego lakieru bo wyjdzie srebrny metalik a chodzi o coś w stylu jasna perła prawie biel ten lakier jest specyficzny uwierz mi już to przerabiałem :/ Zaraz wrzucę bieżące poprawki i lakier na faloff typu fresnel jak radzisz. Moment. Nie rozumiem "białem refleksy na białym aucie się zlewają" tzn. dobrze czy źle?

 

No to nowa wresja. Są reflesky na bocznej szybie. Jakby ktoś pytał w ich uzyskaniu pomaga stworzenie źródła światła i opcja Place Highlight z menu Align (trzeba wybrać miejsce w którym będzie refleks).

 

qyd1qf.jpg

 

Mam dwa pytania bo dopiero uczę się Vraya. Pierwsze, jaka musi być kamera żeby zadziłała kontrola ekspozycji bo renderuje mi czarną klatkę a podląd jest ok. A po drugie który filtr używać do ostrzejszych renderów.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Te rendery mogły by być poprawne (gdyby nie mała rozdzielczosć i szumy), ale niestety są strasznie nudne. Kadry nie zdecydowane (ani auto na środku, ani jakoś stanowczo z boku), Tło mało ciekawe, można by jakoś je rozświetlić, albo zastąpić jednolite podłoże np. czymś w stylu renderów Arrinery. Postprodukcją też można być coś więcej z tego wyciągnąć, moja próba tak na szybko: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37379693/nsx.jpg

Link to post
Share on other sites

Zamieszczam w .obj żeby wszyscy mieli równo. Materiały i tekstury wyczyszczone. Sprawdzone pod Blenderem i 3ds.

Efekty linkujemy do tego wątku i podpisujemy "rendered by ".

 

Hasło do archiwum: suzuka

 

Model

 

Bawcie się dobrze. No końcu mozna pokusic sie o ankietę ;)

Link to post
Share on other sites

Powiedz mi kolego, ile w tym jest zasługą hdrki a ile podmalówki/2D? Kapitalne!

 

btw. Zastanawiałem się nad poproszeniem adka o zgodę na zrobienie minicontestu shaderowego, ale mnie wyprzedziłeś.

 

Edit: Można prosić o preset materiału dla białego lakieru? Chciałbym to wyrenderować i zastanawiam się ile efektu zrobiłby shader a ile studio.

Edited by Pawlito
Link to post
Share on other sites

Powiem ci ze strasznie sobie utrudniasz robiac tak model, nic nie jest rozlaczone, nie potrzebnie podwozie polaczone z nadwoziem i wygladzone, tysiace niepotrzebnych poly. Ale model rowny :) A co do podmalowek to tylko rozjasnianie i przyciemnianie, wszystko masz nizej:

 

34ta1qd.jpg

 

4k7nyx.jpg

Link to post
Share on other sites

Moje uznanie bo zaryzykowałeś jasne studio dla białego koloru lakieru. Przy takiej kombinacji jest wąski margines błędu bo łatwo o przepalenia. Fajne też plastiki i czarny wariant lakieru. No to pochwal się jeszcze co za soft i silnik renderujący i jeśli to nie tajemnica to mniej lub bardziej szczegółowo na temat setupu studia i lakieru. Dla mnie to budujące że poświęcacie swój czas i energię na zabawę z shaderami, ale myślę że dla kogoś może to być jakaś wiedza i widać też jak na różne sposoby można interpretować jedno hasło. Miło, ot co.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy