Azbesty 169 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Generalnie to bym zrezygnował z niebieskiego tła po prostu i stworzył coś dużo bardziej klimatyczniejszego i dynamiczniejszego a żeby podkreślić dynamikę auta. Link to post Share on other sites
Kir4 147 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 Złe studio i materiały masz, stwórz na początek jakiś mały interrior nie koniecznie musi być widoczny, w nim otwory a potem źródło światła. Lub po prostu HDRI wstaw i materiały zmień + światło słoneczne. Link to post Share on other sites
Slim_ 112 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 mmm s14... nie mogę się doczekać:) ja bym pomyślał nad starą torową rx7, ale s14 chyba ciekawsza ;) Trudny kolorek sobie wybrałeś :) Link to post Share on other sites
maciek.m 299 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 ja bym wywalil cale studio i oswietlenie i zrobil na nowo. niestety narazie wyglada biednie i nudno. sprobuj oswietlic auto podrasowana hdrka, zamaluj w szopie podloze hdrki na jednolity kolor wywal zlonce, zmien troche kolorki. studio nie staraj sie zrobic cale w 3dsmax, stworz samo podloze a reszte domaluj w szopie, masz wtedy wieksza kontrole nad tlem, ktore mozesz dopasowac do auta. i zdecydowanie ciekawszy kadr, moze inna ogniskowa. Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 7, 2014 Author Share Posted April 7, 2014 (edited) Może czegoś nie rozumiem, ale dlaczego jeżeli balans światła jest w miarę ok (imo) a HDRka zalewa samochód refleksami to wychodzi kupa (najlepsze okreslenie jakie przychodzi mi na myśl)? Szczególnie że przednia szyba która powinna się dosłownie świecić od tej hdrki wyglada jak zmatowiony plastik? Podobnie dach i spoiler. Zmieniłem kolor na studia na ciemny żeby skontrastować z samochodem. @maciek.m: Starałem się zrobic efekt podobny do tego ale teraz jest mi obojętne byleby nie wygladało jak koszmar. Kadr juz zmieniony, studio jest w trakcie tylko muszę się zastanowic nad kolorystyką, ale ciemna jednak wygywa ze wzgledu na lepsza kontrastowość i będzie mozna zrobić asfaltowe podłoże. @Slim_: Ten samochód jest chyba zbyt radykalny nawet dla mnie ;) Ja tego koloru nie wybrałem, to on wybrał mnie. @Kir4: I'm workin on it. Edited April 7, 2014 by Pawlito Link to post Share on other sites
maciek.m 299 Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 chyba wiem o co chodzi tez mialem z tym problem. Przedewszystkim przyciemnij bialy, zrob jasny szary, uzyskasz wieksza glebie. A po drugi i najwazniejsze cale otaczajace studio cisknij prawym "object properties" i odznacz "vizible to reflection/refraction. Poprostu studio zaslania ci hderke ktora pada na uato tylko od gory. Pamietaj hdrka swieci globalnie czyli z koncow sceny, cokolwiek w niej bedzie, bedzie pryslaniac ja. Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 7, 2014 Author Share Posted April 7, 2014 (edited) Dzięki za rady. Siedzę nad tym cały dzień kombinujac jak to obejść i zrboiłem dodatkową (oprócz HDRki) płaszczyznę z materiałem samoswiecącym. Na szybie bocznej jeszcze brakuje refleksów ale myślę że ogólnie jest lepiej. Także shadery chyba mniej plastikowe. Edit: nowe ujęcie Edited April 9, 2014 by Pawlito Link to post Share on other sites
Sebazx6r 1,587 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Tlo wszystko psuje. Pozatym białem refleksy na białym aucie się zlewają. Przyciemnić może biel na lakierze, dać frenel w diffuse. Wyrenderuj cien z autem ale be tła i dodaj tło w PS. Uniknał bym 100 bieli i czerni. Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 (edited) Seba nie mogę dać zbyt ciemnego lakieru bo wyjdzie srebrny metalik a chodzi o coś w stylu jasna perła prawie biel ten lakier jest specyficzny uwierz mi już to przerabiałem :/ Zaraz wrzucę bieżące poprawki i lakier na faloff typu fresnel jak radzisz. Moment. Nie rozumiem "białem refleksy na białym aucie się zlewają" tzn. dobrze czy źle? No to nowa wresja. Są reflesky na bocznej szybie. Jakby ktoś pytał w ich uzyskaniu pomaga stworzenie źródła światła i opcja Place Highlight z menu Align (trzeba wybrać miejsce w którym będzie refleks). Mam dwa pytania bo dopiero uczę się Vraya. Pierwsze, jaka musi być kamera żeby zadziłała kontrola ekspozycji bo renderuje mi czarną klatkę a podląd jest ok. A po drugie który filtr używać do ostrzejszych renderów. Edited April 9, 2014 by Pawlito Link to post Share on other sites
pecet 245 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 Te rendery mogły by być poprawne (gdyby nie mała rozdzielczosć i szumy), ale niestety są strasznie nudne. Kadry nie zdecydowane (ani auto na środku, ani jakoś stanowczo z boku), Tło mało ciekawe, można by jakoś je rozświetlić, albo zastąpić jednolite podłoże np. czymś w stylu renderów Arrinery. Postprodukcją też można być coś więcej z tego wyciągnąć, moja próba tak na szybko: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37379693/nsx.jpg Link to post Share on other sites
Azbesty 169 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 A może zrobimy konkurs udostępnisz model :D i kto lepiej wyrenderuje :D Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 chcesz? :) Warunek jest że lakier ma być koloru jak w oryginale. Link to post Share on other sites
Azbesty 169 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 że biały tak :D? mogę :D Będzie fajne porównanie technik silników i wszystkiego :D wyexportuj model do Obj'ta z TS'em :D Link to post Share on other sites
Kir4 147 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 No to ja też poproszę, zobaczymy co C4D + Vray wyciśnie z białego lakieru ;) Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 Zamieszczam w .obj żeby wszyscy mieli równo. Materiały i tekstury wyczyszczone. Sprawdzone pod Blenderem i 3ds. Efekty linkujemy do tego wątku i podpisujemy "rendered by ". Hasło do archiwum: suzuka Model Bawcie się dobrze. No końcu mozna pokusic sie o ankietę ;) Link to post Share on other sites
maciek.m 299 Posted April 9, 2014 Share Posted April 9, 2014 ja tez sie pobawie a co :D Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 9, 2014 Author Share Posted April 9, 2014 (edited) Be my guest. Ciekawe co z tego wyniknie. :) Tutaj jeszcze sporo refek. Zaoszczędzi googlowania w razie co. Edited April 9, 2014 by Pawlito Link to post Share on other sites
maciek.m 299 Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 dobra to ja takie cos zrobilem :) Link to post Share on other sites
maratonczyk7 15 Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 (edited) Cudeńko:)Fajnie zrobione :) Takie stoi u Ciebie w garażu?:) koparka radom Edited July 30, 2014 by maratonczyk7 Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 (edited) Powiedz mi kolego, ile w tym jest zasługą hdrki a ile podmalówki/2D? Kapitalne! btw. Zastanawiałem się nad poproszeniem adka o zgodę na zrobienie minicontestu shaderowego, ale mnie wyprzedziłeś. Edit: Można prosić o preset materiału dla białego lakieru? Chciałbym to wyrenderować i zastanawiam się ile efektu zrobiłby shader a ile studio. Edited April 10, 2014 by Pawlito Link to post Share on other sites
maciek.m 299 Posted April 10, 2014 Share Posted April 10, 2014 Powiem ci ze strasznie sobie utrudniasz robiac tak model, nic nie jest rozlaczone, nie potrzebnie podwozie polaczone z nadwoziem i wygladzone, tysiace niepotrzebnych poly. Ale model rowny :) A co do podmalowek to tylko rozjasnianie i przyciemnianie, wszystko masz nizej: Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 10, 2014 Author Share Posted April 10, 2014 Podziękował. Jeżeli komuś wyjdzie cos fajnego na bazie tego modelu to moze to sobie zamieścić w portfolio, digarcie, behance... Link to post Share on other sites
Sroka8888 265 Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Odkopałem studio, wrzuciłem model, ponakładałem materiały i wyszło coś takiego: - Wedle życzenia biały lakier. Tylko 15min na render także szumi... Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Moje uznanie bo zaryzykowałeś jasne studio dla białego koloru lakieru. Przy takiej kombinacji jest wąski margines błędu bo łatwo o przepalenia. Fajne też plastiki i czarny wariant lakieru. No to pochwal się jeszcze co za soft i silnik renderujący i jeśli to nie tajemnica to mniej lub bardziej szczegółowo na temat setupu studia i lakieru. Dla mnie to budujące że poświęcacie swój czas i energię na zabawę z shaderami, ale myślę że dla kogoś może to być jakaś wiedza i widać też jak na różne sposoby można interpretować jedno hasło. Miło, ot co. Link to post Share on other sites
Pawlito 539 Posted April 27, 2014 Author Share Posted April 27, 2014 (edited) Wrzucam nową wersję studia, ujęcia, lakieru i oświetlenia. Mniej nudno? Edited April 27, 2014 by Pawlito Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now