Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich serdecznie. :]

 

To chyba mój pierwszy wątek z jakąkolwiek poja pracą od...zdaje się, że od przynajmniej 2009/10 roku. ;)

Wszyscy mnie tu chyba dość dobrze znają, jednak nieczęsto zdarza mi się dzielić własnymi pracami...

 

Tym razem jednak mam ku temu pewne powody. Mianowicie ostatnie tygodnie zmusiły mnie do opuszczenia znanej mi strefy rysunku, ilustracji i designu na rzecz nieznanych mi zbyt dobrze, dzikich terenów digital paintingu.

 

Nie jest to może strefa, o której nic nie wiem, jednakże nie mam w tej materii praktycznie jakiegokolwiek doświadczenia.

Czasu jednak na treningi i ćwiczenia raczej nie mam zbyt dużo i musiałem skoczyć od razu na głęboką wodę. Po zaledwie dwóch tygodniach szybkiego przeszkolenia z digital paintingu jakie odbyłem przeglądając wszelakie wideotutoriale i zaglądając do teczek lepszych od siebie, czyli wszystkich innych, udało mi się spłodzić pierwszą pracę.

 

Nie było łatwo, sporo błędów popełniłem, sporo się też nauczyłem. I tutaj właśnie pojawia się powód powstania tego wątku, mianowicie poszukuję porad, które pozwolą mi nauczyć się więcej.

 

Wspomniana praca. Czas wykonania, to około 26 godzin z hakiem. Dokładnie ciężko powiedzieć, bo po drodze straciłem rachubę.

Praca własna od szkicu po finał. Jedyne refki to te znalezione w googlu pod hasłem: iceland fog.

 

smok_web1.jpg

 

Wszelka konstruktywna krytyka, komentarze, overpainty i uwagi mile widziane. :)

 

Pozdrawiam,

CzAki

Edited by CzAk1
Link to post
Share on other sites

Jeśli to miał być dinozaur to ma zbyt smoczą głowę. Tło trochę zbyt puste się wydaje, szczególnie w górnej połowie obrazka. Fajnie też by było jakbyś pokazał łapy tego stworzenia, mogłyby się tak malowniczo wyłaniać z mgły :D No i kompozycja bardzo ciekawa :) Fajnie, że zacząłeś coś postować :D

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o szum, to jeżeli ktoś jest tym zainteresowany, to ogólnie przepis jest prosty.

 

Filtr>Szum>Dodaj Szum (Filter>Noise>Add Noise)

Tam wystarczy dać monochromatyczny szum, gaussowski o sile około 1-1,5, wg uznania. Przy takich ustawieniach dodawane już przy postprodukcji pracy gotowej do zapisu. Jeżeli praca jest w dużej rozdziałce i będzie jeszcze zmniejszana, wówczas efekt powinien być mocniejszy, bo po skalowaniu straci na sile.

 

Można również dodawać na osobnej warstwie, mocny szum gousowski, a następnie praca ustwiana na dużej przeźroczystości rzędy 5%, albo stosuje się miesznie warstwy - zazwyczaj nakładke (overlay) na mniejszej przeźroczystości. To drugie rozwiązanie ma ten minus, że potrafi zmienić jasność pracy i ja raczej napotykałem stosowane przy projektowaniu interfejsów. Wówczas ten skutek uboczny jakim jest zaciemnienie elementów łatwiej wliczyć w koszta i zniwelować odpowiednio balansując kolorami. W przypadku ilustracji może to być cięższe. Przy projektowaniu UI ma jeszcze tą zaletę, że szumowanie do dość prosty sposób na stworzenie szybkiej tekstury, która tailuje się zawsze i wszędzie.

Link to post
Share on other sites

Widzę że z wysokiego C zacząłeś :) Fajna pracka. Na pierwszy rzut oka trochę pustawe tło się wydaje co i telthona zauważyła. Reszta wg. mnie jest git.

 

Ciekawie się może dziać w Twoich następnych sztukach a biorąc pod uwagę fakt, że sam też zamierzam wystartować z digital paitingiem to będę miał Cię na oku, może uda mi się coś podpatrzeć :)

 

Dawaj więcej ;]

Link to post
Share on other sites
To drugie rozwiązanie ma ten minus, że potrafi zmienić jasność pracy i ja raczej napotykałem stosowane przy projektowaniu interfejsów. Wówczas ten skutek uboczny jakim jest zaciemnienie elementów łatwiej wliczyć w koszta i zniwelować odpowiednio balansując kolorami. W przypadku ilustracji może to być cięższe.

 

Nie rozjaśni/przyciemni jeśli szarość jest 50-cio procentowa czy dokładnie w środku skali. Overlay działa tak że wszytko powyżej/poniżej tych 50 rozjaśnia/przyciemnia.

Link to post
Share on other sites

Dzięki Seba

Róg faktycznie. Nie zwróciłem uwagi jakoś wcześniej, że za bardzo się odcina.

 

Jeszcze dziś tak patrząc myslę, że te kamienie mogły wyglądac na bardziej...mokre. Yup.

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie, ze powinienes ponownie przejrzec refki i przeanalizowac walor (pomocne moze byc przeanalizowanie ich czarnobialych wersji). Chodzi mi o to, ze w tego typu sytuacji raczej wszystko bedzie sporo ciemniejsze od nieba. Mgielka na ziemi w ktorej siedzi smok oraz jego szyja i inne elementy powinny byc ciemniejsze. Swiatlo "spada z nieba", dotyka mgielki na gruncie i odbija sie w roznych kierunkach. Wszystkich kierunkach. Sporo z tego swiatla poleci gdzies indziej niz w kierunku widza, wobec tego musi byc ta mgielka ciemniejsza niz niebo. Troche motam, moze over troche lepiej pokaze. Nie chcialem sie bawic w zgadywanie co tam sie w tej mgielce kryje, wiec zignoruj prosze te uposledzone formy w smoku, wymyslilem szybko byle co, aby bylo, bo chcialem sie raczej zajac swiatlem niz designem.

 

czaki_dragon_overpaint_by_ethicallychallenged-d6rbi5f.jpg

Link to post
Share on other sites

Dzięki EC.

Over faktycznie bardzo dużo wnosi i nie da się ukryć, że praca dużo zyskuje.

 

Dostrzegam już po czasie sporo błędów i niedociągnięć, ale głównie ich źródeł dopatruje się w nieodpowiednim przygotowaniu na wczesnym etapie pracy - odpuszczenie dokładnego researchu oraz nieprzyłożenie się do rysunku. Machnąłem w sumie tylko głowe, pociągnąłem kreski na szyi i zarysowałem skały. W sumie tyle i pomyślałem, że jakoś to będzie; machnie się parę smug i będzie spoko. Jak widać, nie było.

 

Samo dodanie łap, które sam odpuściłem, widać u Ciebie bardzo zmienia całość na +. Zwierze stało się bardziej harmonijne, ma lepsze proporcje i jest 'stabilniejsze'.

 

Dzięki za komentarz.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Postanowiłem nie zakładać nowych wątków, tylko składować tutaj rzeczy, które chce pokazać.

Może powstanie z tego kiedyś jakaś teczka ;)

 

Tymczasem zmontowałem nową pracę. Dopiero ukońzcona, więc sam jeszcze nie wiem co o tym myśleć, chociaż oczywiście nie ze wszystkiego jestem zadowolony.

 

Tym razem musiałem stworzyć coś bardziej zwiewnego, o swobonych liniach, przywodzących na myśl kreskówkowe rysunki, ale jednocześnie chciałem nadać temu pewien charakter obrazków czysto malarskich. Z tych zmagać wyszła pewnego rodzaju hybryda. Jednocześnie chciałem przećwiczyć bardziej wyraziste oświetlenie postaci. Wszystko zamknęło się w jakimś obłąkanym czasie pracy około 35 godzin, ale dokładnych rachunków nie mam, bo straciłem rachubę gdzieś przy 12 godzinie i reszte dodałem na czuja.

 

C&C Welcome

 

Dzin_web.jpg

 

Pozdrawiam,

CzAki

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy