Jump to content
olaf

Szybki gameart #2

Recommended Posts

Ten outline w koło modelu? jest efektem zamierzonym czy jak to wygląda?

 

Co do modelowania. to ja bym powiedział że modelowanie w blenderze jest szybsze, ale finałowy model jest cięższy natomiast modelowanie w maxie jest wolniejsze. natomiast model jest lepiej zoptymalizowany. w blenderze nie można np wrzucić turbosmootha/subdivision. i skasować niektóre loopy na którymś tam poziomie zagęszczenia i modelować sobie dalej. i np wrócić spowrotem na niższe zagęszczenia. Generalnie modyfikatory turbosmooth w blenderze to jest subdivision siatka przez nie wygenerowana nie jest edytowalna. chyba że jakimś innym modyfikatorem typu nie wiem np displacment. Czy bevel. natomiast niemożemy sobie zagęścić i Edytować tych nowo powstałych vertexów.. możemy edytować manualnie jedynie baze. chyba że zatwierdzimy na stałe zagęszczenie. Natomiast można modelować w blenderze w czasie rzeczywistym z właczonym modyfiaktorem subdivison. lecz vertexy które widzimy są to vertexy przed modyfikatorem natomiast model. (facey) są po..

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, outline zamierzony, chyba mam maniere przez projektowanie dla dzieciakow mocnego odcinania elementow od tla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuźwa, myślałem że to będzie karczma a miast wina, z beczek potoczyła się wstążka. czym będzie budynek z #372? PS pracowałeś przy AE Jewels 2? nieźle mnie wciągnęło, ale dopiero na Ragnaroku

Share this post


Link to post
Share on other sites
sprobuj uzyc lekkiego sss shadera:

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?287516-Arnold-skin-shader-ported-to-Cycles

 

Policz to Rendermanem do Blendera, jakosc nieporownywalna.

 

Ze sie wtrace, a jak sie maszy szybkosc Rendermana do Cycles'a? I rozumiem Boris ze mowisz tu o jakims pluginie co pozwoala rendzic Blenderem pod rendermanem? Cos mi sie obilo o uszy ze takie ustrojstwo istnieje ale ponoc bardzo niestabilne(nawet wydaje mi sie ze to byly twoje slowa Boris w innym watku;))?

 

olaf mi tez ta czerwien wydaje sie zbyt oczojebna, nawet jak na gre dla dzieci. Jakiego typu to bedzie gra(jesli w ogole to ma byc do gry)? Widok izometryczny, pelne 3D z pelna swoboda ruchu kamery? Ile Ci zeszlo na ta pierwsza chatke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polka: nie, nie pracowalem. Na chwile obecna mam szczescie wykknywac niemal wylacznie kompletne gry. Wrapping station bedzie budynkiem w ktorym elfy pakuja zabawki ;)

 

@Pawelkos: chyba za malo mialem podkrecony monitor, bo nie potrafie zobaczyc tej oczojebnosci. Ale faktycznie to prawie czysta cżerwien i musze uwazac na koniec, za bardzo nasycilem, bo w takiej formie wysylam klientom tizery pracy. To bedzie time managment - zarzadzanie wioska elfow - sezonowa gra. Nie moge pokazac oryginalu bo jeszcze jest w fazie testow u klienta ale chyba wyszlo dobrze bo od razu zamowil swiateczńy revamp. Assety beda prerenderowane ale nie w izometrii, bo to zbyt nudne. Bardziej widok podobny jak na boisko pilkarskie - wszystko bedzie na jednym ekranie bez scrollowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat pisże w actionscript. Na chwile obecna jest nadal spore zainteresowanie grami we flashu. Mysle ze technologia jest obecnie na etapie na jakim sa komiksy - ma swoja nisze - gry przegladarkowe i trzyma sie stabilnie, a klientow na bardziej rozbudowane produkcje nie brakuje. Rynek sie oczyscil z planktonu wiec wieksze gry wskakuja na znwcznie wyzsze budzety niz rok czy dwa lata temu, bo portale agreguja wiecej klientow po upadlych malych i mikro stronach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odpowiedzialem ile zeszlo. To bylo tak. Pierwszego dnia zrobilem inna i posciagalem sporo refek, zrobilem liste budynkow i zalozenia architektoniczne dla wioski. Cos jak koncepty ale pracujac sam nie potrzebuje konceptow. Na drugi dzien usiadlem i zrobilem ten domek, poprzedni poszedl do kosza. Dodatkowo kilkanascie mniejszych assetow do innych domkow. Troche czasu zeszlo na pierdoly typu - ile kominow powinno byc na metr szescienny takiej chaty na biegunie polnocnym. Dzis skonczylem prace wieczorem z kompletem assetow do kilkunastu budowli, szczeogolowym opisem tych nie wykonanych jeszcze i szescioma nowymi budynkami poza tymi dwoma. W weekend pewnie skoncze wioske. Wiec odp. Pierwszy domek skonczylem w trzecim dniu, cala wioske skoncze na koniec piatego pewnie. Licz dzien jako 13h, bo tyle mam na glowny projekt w ciagu dnia aktualnie.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Nie. Starling jest fajny jak ktos nie ma swojego frameworku. Ja mam i wygodnie mi sie w nim pracuje. Nie lubie cudzych bo pozniej przestaja wspierac i konczysz jako niepelnosprawny grafik ktory potrzebuje kolejnej protezy by cos dobrego zrobic. Tak mialem kilka razy juz z technologiami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się dość fajnie bawiło Starlingiem, ale pewne koncepcje ciężko zrozumieć. Żeby się nauczyć pisać coś własnego co polecasz? Emanuel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytasz o emanuela ferronato? Mysle ze spoko, Na pewno sie stara i jest tam sporo rzeczy by zaczac przygode chocby z javascriptem. Ale to nie moj etap wiec nie jestem do konca rozeznany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wydaje mi sie by byl teraz dobry moment by uczyc sie actionscriptu. Na pewno flash jest i bedzie jakis czas. Ma tez wiele zalet. Ale lepiej zaczac od javascriptu. Niemniej do nauki AS3 nie znam lepszej strony niz Emanuela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeby nie było, ze w jendym poscie chwale popyt na flasha, a w drugim mowie ze nie warto sie go uczyc.

Na rynku zostali duzi klienci i maja swoje wymagania. Sa nieco inne niż na rynku gdzie jest sporo mniejszych graczy. Teraz ciezko jest sprzedać grę za tysiaka, ale relatywnie łatwo sprzedać taką za 20tys dolarów. Oni po prostu nie potrzebują tanich gier lub maja od tego inhouse team.

Dla przyklady tą grę z rycerzem koniem i tłami jako grafik miałem robić za 7.5tys usd wiec na bank miala budzet okolo 20k ale to robi ktos, kto ma achievement unlocked na takie budzety (renome, zaufanie, hity na koncie). Finalnie odmowilem wspolpracy po pierwszym etapie, bo mimo, ze cena zachecala w praktyce mocno sie rozwodniła przez brak przygotowania produkcyjnego moich partnerów.

To znaczy mozliwe ze wszystko bylo profesjonalne, ale pracując sam inaczej zarządzam każda godziną czasu, w teamie robiły się z tego trzy godziny.

Dlatego nie warto sie uczyc, bo dojście do wyzszych budzetów jest - jak wszędzie - czasochłonne, a flash nie jest technologią do inwestowania - bardziej do odcinania kuponów z jego znajomości oraz znajomości rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocwiczylem nieco Benda - nie wiezdiałem ze takie fajne narzedzie sie kryje w menu. Nie ma tu postpro wiec wyglada surowo ale mysle ze stylizacja sie zbliżam do moich idoli z Dofusa.

 

testy 'bendowanego' dachu

tailor.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecne beda tylko standardowe elementy prania mozgu jak hotdogi do jedzenia, elficzki w kuchni itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olaf, pytam bo nie wiem czy zczaiłeś o co chodzi z ginekologiem. skoro krawiec ma na dachu nożyczki.. co miałby ginekolog? chyba, że jesteś tak cyniczny, że na cynizm odpowiadasz innym cynizmem (hot-dogi itp). pytam, bo nie wiem czy mam się śmiać czy machnąć ręką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zajarzylem powiem szczerze. Pomyslalem o zupelnie czy innym ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałeś, żeby zacząć od Javascriptu, ale... właściwie do czego? Sporo bawiłem się PIXI.JS i Phaserem i było naprawdę fajnie, ale jeśli chodzi o wydajność, to porównania z flaszką nie ma ani ciut :/ Że już nie wspomnę o tym, że z założenia masz widoczny cały kod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie wydajność ssie straszliwie do momentu w ktorym nie użyjesz profesjonalnego frameworku - a takich aktualnie dostępnych nie ma - albo nie zaczniesz pracować z webGL.

Ja ostatnio przerzuciłem się na własne narzędzia i wydajność zbliża sie do flashowej - niestety nie moge pokazać beta gameplayu.

Jedyne czego brakuje to profesjonalne narzędzie WYSIWYG do projektowania animacji i efektow. Do tego można uzyc flasha z eksportem do html5 lub mieć własne narzędzie.

Ale jak tylko upowszechnią się frameworki uzywające do renderingu ramki webGL'a wydajność będzie porównywalna z flashem.

 

W kwestii kodu. To mnie też mocno martwiło. Dlatego zacząłem uzywać własnych tooli, ktore obrabiają kod na tablice. W rezultacie jedynie ogolne funkcje sa do skopiowania ale bardzo ciężko użyć ponownie samego silnika np. podmieniając grafiki. Cała reszta jest podobnie łatwa do skopiowania jak flashowe rzeczy. Reszta to kwestia biznesowa - nawet jak ktoś sklonuje Twoją grę to może być problemem tylko na początku kariery, pozniej to nie ma większego znaczenia, bo o popularności i monetyzacji decyduje kanał dystrybucji i zarządzanie marką. Najlepszym przykładem jest miliardowy klon crush the castle czyli angry birds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jestem na etapie produkcji budynkow - ale kończe w sumie dziś. Wrzucam dwie prevki, w sumie tylko po to, by podzielić się innym doświadczeniem. Miaionwicie próbowałem ogarnć sprawę ze stażystami. Nie szukałem pracownika, bo już poprzednie lata pokazały, ze to sie nie sprawdzi. Przy stażyście wyszło w sumie to samo - zbyt wyspecjalizowana jest moje praca i niestety - jak też pewnie wielu z Was - za bardzo opiera sie na indywidualnym zestawie skilli. A zlecanie mega prostych rzeczy nie miało sensu - taniej wyszło zrobić software do tego, bo produkcja się mieści w czasie jaki bym poświęcił na koordynację pracy.

Skoro już miałem pewność, że dalej nie pójdę z outsourcingiem postanowiłem przyciąć czas potrzebny na sprawy poza pracą - lepsza organizację róznych prywatnych procesów i czase wręcz podzlecanie tego komu innemu i tu jak narazie wybór okazał się trafiony. Wydajność nie wzrosła dwukrotnie ale szpokojnie moge powiedzieć, że oszczędzam 10-12h w tygodniu. To taka alternatywa dla tych, ktorzy tak jak ja mają już sufit tego co mogą wycisnąć z produktywności tuż nad głową.

 

villageD.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy