Jump to content
olaf

Szybki gameart #2

Recommended Posts

zabawna sprawa - pierniczone skurczybyki są znacznie lepsze ode mnie. Taki mój pech - jak robiłem Clash of Wizards musiałem wstrzymac projekt, bo AI było za mocne i nie ma szans z nim wygrać - nie wiem za bardzo co z tym fantem zrobić.

Wyscigi nadal działają płynnie w 30fps na 1core smartfonie z 4rema przeciwnikami - ale nie mam jeszcze kolizji pomiędzy samochodami. To będzie frustrująca gra, bez uzywania boostów cudem przyjezdzam drugi :)

 

Niemniej jestem bardzo szczęśliwy, bo pierwszy raz napisałem coś tak skomplikowanego matematycznie.

p.s. ten efekt paralaksy lepiej wyglada na komórce.

p.s2. nie da sie tego zauwazyc ale one maja 50% mniejsza predkosc maksymalna

 

[video=youtube_share;UC98WHw-LQE]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny wątek, śledze go systematycznie bo duzo się tu dzieje różnych i ciekawych rzeczy ;)

A nie moglbys stworzyc kilka sciezek po ktorych poruszaja sie boty?

Wszystko zrobiles sam, modele, menu, caly program ktory obsluguje ta gre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olaf może warto dociążyć boty na zakrętach, tylko nie wiem czy dużo z tym roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dzieki za rzucenie okiem. Mysle, ze nie bedzie potrzeby tworzenia scieżek jak dodam kolizje miedzy autami - beda się zwalniac/przyspieszać i automatycznie trasy beda wygladać inaczej.

Floo: masz racje, kumpel wlasnie mi zarzucił, ze tancza jak po szkle - pewnie dociążę ale to jak skoncze trasy - teraz przy dobrym wejsciu w zakret ladnie wyprowadza się samochód i ma to spore znaczenie dla wyniku i ten efekt chce utrzymać. Zobaczymy co powie klient.

 

taki drobiazg - musiałem pomóc staremu znajomemu poprawić tracking i kilka efektów do tego klipu (samego kodu nie ruszałęm, tylko timeline):

http://czlowiekeuropy.pl/ - przypomniałem sobie, ze zdecydowanie nie tęsknie za tempem 'agencyjnym'.

 

@Sunedge: tak, wszystko co widzisz było narysowane/wymodelowane i oskryptowane przeze mnie

Edited by olaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@olaf trzeba przyznać że tempo pracy masz zacne. Testowałem grę którą podrzuciłeś i tam brakowało mi takich rzeczy jak: zużycie opon, losowy defekt np. łapanie gumy po kilku kolizjach, wybuch silnika(przegrzanie), felerny zakręt który wprowadza auto w poślizg.

 

Głównie mam na myśli jakieś dodatkowe rzeczy, które również dają radochę. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tempo pracy wynika z samego faktu pracy samodzielnej i niemal kompletnym braku akceptów klientów. Zupełnie inaczej by się pracowało w innym środowisku. Co do dodatków masz racje, ale u mnie też będzie brak - w niektorych kwestiach równam do konkurencji. Jak znajde klienta z 3-4 wyzszym budzetem zrobie to inaczej w nastepnej inkarnacji.

 

Tymczasem filtrowanie pod nocny tor + drugi z torów - będą niestety tylko trzy - budżet.

 

track01n.jpg

 

track02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w nocnym mozna zrobic swiatła - byłby swietny efekt, o ile wydajnościowo by wytrzymało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak mogłem przeoczyć gameplay Pierwsze o czym pomyślałem oglądając ten filmik do właśnie dociążenie tych samochodzików ale wiedz że to już obgadaliśćie. Mam jak by 2 uwagi/spostrzeżenia: 1- jak masz boosta to przyśpieszenie jest ok, ale wydaje mi się że prędkość po bonusie jest wytracane zbyt szybko (w innych grach też się z tym spotykam i jakoś mnie to zazwyczaj irytowało, to tak jakbym w jechał nagle w powietrze o innej gęstości XD). 2 - Wypadało by dodać jakąś zmianę w prędkości w zależności od tego po czym się poruszamy tzn. jezdnia/trawa/piasek, być może masz to już dodane lub jest to w planach, po prostu na gameplayu tego efektu nie zauważyłem. Planujesz docelowo zmieniać wysokość na jakiej znajduje się kamera?

 

Ps. mapa nocna prze klimatyczna strasznie mi się podoba. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacze co zrobic z tym dociazeniem, dopiero jak dodam dym - moze sie okazac, ze jak będzie dym i smugi na asfalcie, to efekt slizgania bedzie sprawiał wieksza frajdę, tak czy inaczej balansowanie zostawiam na koniec po testach klienta.

To wytracanie - tu jest moje lenistwo - jest jedna zmienna do wytracania predkosci - jak wjedziesz na trawę/piasek oraz jak masz zbyt duza predkosc, ale moze faktycznie to poprawie, bo teraz szybka zmiana sprawia ze przez moment auto zamula (efakt jak po wjechaniu do miasta i wrócenie do 60km/h).

 

Ok a tu test skórki na autka:

[video=youtube_share;XtMiElQtqRk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok testowałem rozróznienie AI/skilla komputerowego, oto co dostałem, po korekcie kilku detali moge spokojnie skalować umiejetności przeciwnikow od lame=>insane bez konieczności testowania i balansowania kazdego poziomu. Wpisuje sobie tylko coś w stylu 'nadaj właściwości=1' i skrypt rozdziela skilla od 0.8-1.2 - taki rozstrzał wystarczy myśle.

[video=youtube_share;5a1544JSxgQ]

 

Dla kolizji też idę na łatwiznę i opracowałem sobie schemat kilku sytuacji, które zwyczajnie wrzuce do tablicy. Na razie ta chmara jaka widzicie nieco zbija framerate w komórce ale nigdy więcej niż 4 pojazdów nie planuje robić.

 

collModel.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok żuki, 'przewizytowałem' ułożenie tras i mam nowy koncept - mam nadzieje, ze się Wam spodoba:

zeby wystartować trzeba wpłacić wpisowe (poza pierwszym eventem na kazdym torze), jeżeli jestesmy pierwsi dostajemy 100% nagrody.

1-rajd eliminacyjny

2 i 3 - wyścigi z przeciwnikami

4 - pojedynek (opłata wstepna 50% wygranej - 2okrązenia - szybki i ryzykowny)

5 - ostatni w stawce odpada co 20sekund

6 - finałowy bieg z większą ilością przeszkód - najtrudniejszy na każdej trasie

 

jest, kasa, hazard i samochody. Brakuje tylko pięknych kobiet więc na pewno będzie sequel :D

 

wH.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok zrobiłem kolizję pomiedzy samochodami - w czasie pracy mnie oświeciło, że przecież moge wszystko zredukować do trzech stanów:

a. za blisko (za blisko osi pojazdu) -> wyrownaj odległość

b. uderzenie w tył -> przekaż e.kinetyczną

 

nie badałem uderzenia w tył, bo jak ja kogoś uderzam w przód to on uderza mnie w tył, więc cała detekcja kolizji sprowadziła się do dwóch stanów i jest cacy, nawet przy 12 pojazdach daje rade na 1rdzeniowym komórczaku razem z całą resztą gry.

 

Dodatkowo udało się zbalansować upgrade'y - zarówno ceny jak i działanie co mnie cieszy, bo waliłem współczynniki na pałę :)

Od poniedziałku startuje z grami w HTML5 - będzie śmiesznie, bo czesc kodu bede generował własnym skryptem pisanym we flashu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w jakiej rozdzielczości projektujesz? :) całkiem zajebiście to wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, menu było projektowane w fullHd, mapa renterowana w 3200px na szerokość.

Zwkle projektuje w 150% ekranu. Chodzi o to, ze gra będąc wersją flashową musi miescic się w max 800px - ja mam szablon usawiony na 760x480 i w zalezności od rodzaju gry troche to zmieniam. Ale ogólna odpowiedz to 1280 - tyle moim zdaniem wystarczy na smartfony i tablety. Nie bawie się w multires, po prostu jest nieco więcej cięcia grafik pod 512px (np. tła)

 

Gra zaliczyła 1dniowy oddech - niewiele brakuje do konca i mam nadzieje, pojutrze bedzie gotowa. Wyjdzie z tego 2.5tygodnia zamiast 2 ale i tak jestem zadowolony z rezultatów.

 

Jak pisałem wyzej zabieram się za gry html5 - wpadło zlecenie na trzy gry i mam nadzieje, ze dam radę - w html5 robiłem tylko jedną grę kiedyś dla Orange. Ale to coś jak flash tylko 50x mniej wydajniej ;)

 

pierwsza to gra dla dwóch graczy z kategorii 1button:

 

mh_a.jpg

mh_b.jpg

mh_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

absolutna racja :)

 

prawie skonczone wyscigi - sporo jezdzenia po trasach i sprawdzania czy upgrade/przeciwnicy dają radę.

 

swoja droga ogladalem sporo gameplayi Drive Club'u nowego i tam też olali kolizje, zrobili tylko lekkie bumpery, a przeciwnicy unikaja siebie kompletnie jadac po sznurku, wiec w sumie moglem też olać kolizje między przeciwnikami.

 

[video=youtube_share;mRMuOA6QrJs]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie wróciłem do pracy nad grami w html5 ale jeżeli jesteście ciekawi co powstanie z połączenia silnika tej prostej gry samochodowej i tego poniżej to pewnie za 2mce wszyscy się dowiemy.

Na chwile obecną wiem, że 1rdzeniowy smartfon obrabia 256 sprajtów na ekranie (bardziej skomplikwanych niż te na teście) 45-48fps poddając je każdej potrzebnej mi transformacji (scale,rotation).

Mam nadzieje, ze uda mi się zbudować naprawde wydajny fake3D engine, by wprodzwadzić swoją cartoonową kreskę w scenerie '3d'.

[video=youtube_share;_ITO-maLhOA]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojarzy mi sie ze starymi RPGami typu Ishar (ktorego zreszta zakupilem niedawno na GOGu). A tu masz dodatkowo 360 stopni obrot :O Jest szal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie znam zadnych nnarzedzi do developingu gier w html5 - nie wydaje mi sie ze potrzebuje - wiec zrobiłem sobie taki układ pracy - skrypt odswieza strone sam co sekunde więc widzę na biezaco zmiany co mi dosyc skutecznie zastepuje gui:

 

codeWorkflow.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

kengi: to zwykły setInterval(function F(){location.reload(true)},1000);

ale bede to rozwijał, by od razu testowało na ios/android, dodam jakąś konsolę itp. Na chwle obecną pisze sobie na szybko rozne klasy podobne do tych flashowych, by produkcja szla szybko.

 

Adek: no Chrome to akurat moj najmniejszy problem. Chodzilo o coś co bedzie mi pokazywało wszystkie okna zainstalowanych przegladarek. Musze tylko podlaczyc pozniej monitory do lapka, by mieć miejsce na taki prymitywny livePreview.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie pisanie z palca kodu daje pewne zalety. Musze tylko dopisać sobie jakiś prosty loader i kilka milych efaktow przejsc.

 

myszka celowo jest z boku, bo będą wszsytkie pozycjonowane z tej samej szerokosci png'a

tstA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy