Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Tak po cichu się musze przyznać, że nie ogarniam jednej rzeczy - "jeden mały szkicek" a portretowe studia wyglądają jakby je robiły dwie zupełnie różne osoby, w sporej różnicy umiejętności. Portrety są git, widać tam i formy, i fajny walor, i przyjemnego brushworka. Szkicki nie mają żadnego z atutów studiów. Na devianckiej galerii zauważyłem to samo - studium soniakowego pada trzyma się mocno, podczas gdy dwie kolejne prace (Fieldmarshal i Vitae) dość średnio.

 

Przypuszczam, że masz podobny problem co ja - nie masz nawyku używania referencji przy swoich pracach, a z pamięci to jeszcze nie ten etap.

 

O, tyle moich dwóch groszy :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za trafne uwagi!

Staram się używać jak najwięcej refek przy pracach, ale chyba muszę jeszcze więcej. Przy portretach mam wszystko "gotowe" (bo robię je ze zdjęcia) i mogę skupić się na poszczególnych rzeczach, czuję się bardziej komfortowo i pracuje bardziej uporządkowanie. Przy ilustracjach, mimo refek, pojawia się problem, kiedy muszę w wyobraźni ogarnąć tak wiele rzeczy naraz. Mam jakiś taki dziwny nawyk, że wtedy luz i "malarskość" którą w jakimś stopniu udaje mi się zachować w portretach zostaje przykryta przez spine i braki.

 

Aktualnie pracuje właśnie nad wyeliminowaniem tego problemu. Kiedy maluję studium to znacznie lepiej wychodzi mi skupiać się na walorze i formie, a kiedy robię coś "swojego" czuję się jeszcze trochę zagubiony i zaczyna się sypać. Widzę też, że w moim przypadku bardzo dużo zależy od podejścia i pewności siebie. I znowu - przy portretach spina jest znacznie mniejsza niż przy ilustracjach, kiedy obok mam dość mocną podporę w postaci zdjęcia.

 

Staram się rozpracować sobie ten luz robiąc teraz portrety/martwe, na których mogę skupić się głównie na walorach i brushworku, a później będę stopniowo przenosił to do prac z wyobraźni. Podoba mi się format ćwiczeń, które ostatnio robi Coyote - photostudy i ilustracja na jego podstawie, więc to prawdopodobnie będzie mój następny etap.

 

Martwa z dzisiaj:

20_by_draxmusthurt-d75xjsf.jpg

Link to post
Share on other sites

Racja - widzę, że im większą wiedzę mam na temat głowy, jak teraz zajmuje się portretami, tym większy luz jest podczas malowania.

 

Pewnie - to unijny kurs dla studentów w 3D Technology Park na Dąbrowskiego. O ile jakość większości takich kursów unijnych jest wątpliwa (przynajmniej tych, które miałem w szkole) o tyle z tego jestem bardzo zadowolony.

Link to post
Share on other sites

hej, tak kilka rzeczy. Widziałem że hamptona kupiłeś baardzo dobry wybór, przynajmniej mi pomógł w cholerę :)

 

a co do ostatniego, rzecz jasna to jest bardziej co ja bym zrobił, więc jak się nie zgadzasz to olej ;)

-urozmajcenie palety bo prawie monochrom wyszedł.

-rozbicie na plany foreground, mid i back i walorowy podział

-wywalił flarę ;)

-zmiana kompo, ale teraz wiąze się z ogromem przemalowania. Bo ustawienie niżej horyzontu i dołożenie szerokokątnego obiektywu jednak wiele by wymagało..

 

Ja czekam na coś wykończonego od Ciebie :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi! Chyba zaczne podobną kompozycję od nowa stosując się do rad które dostałem i będę uploadował proces na bieżąco. Tej już nie zmienie, bo mam głupi zwyczaj spłaszczania wszystkiego na koniec jak robię ostatnie color balance itd. Od tej chwili się go pozbywam :p

Edited by DraxMustHurt
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Aktualnie pracuję nad prawie-fan-artem, a już na pewno inspirowanym serialem True Detective. Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki, bo jak wcześniej sobie powiedziałem - uploaduję w trakcie roboty żebym mógł nanieść zmiany i nie trudził się ze spłaszczonymi warstwami. Z góry dzięki! :)

 

k8Kq7AM.jpg

Link to post
Share on other sites

Taak, już tyle osób mi to wytknęło że na pewno zapamiętam - większe konie! Nie mogę znaleźć refki, której tutaj używałem, ale z drugiej strony wydaje mi się, że tam też nie był wiele większy. Ponoć taki kadr konia jest ogólnie nieszlachetny i raczej powinno się go unikać :)

 

No i niestety nie udało mi się zdobyć żadnego feedbacku cd. pracy z True Detective, więc postarałem się dokończyć ją samemu:

true_detective__by_draxmusthurt-d7alys2.jpg

Link to post
Share on other sites

Według mnie za dużo czerni uzywasz. Widać to w cieniu z jaszczurką itd.

Ta ostatnia ilustracja podobnie. Poza tym ta taśma policyjna zbyt grzecznie leży. Wygląda jakby ktoś ją tam delikatnie położył żeby nic jej się nie stało...

Postać kobiety jelenia ma błędy w anatomii. Powinna mieć więcej światła na plecach, bo teraz są płaskie.

Temu kolesiowi z 1 planu mógł byś dać niebieski policyjny strój. Ta ściekająca krew ma zbyt jednolitą grubość.

Poza tym skoro ten 1planowy tak stoi to ta ta panienka jeleń siedzi na górce a taśma wisi w powietrzu. Takie mam odczucie.

Ale fajnie pokazana dal, czuje się przestrzeń za dużym drzewem. Samo drzewo też jest moim zdaniem jednej grubości, mógł byś je wychudzić od dołu.

To co piszę to moja opinia. Moge się mylić. Nie obraź się czasem;).

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Czemu miałbym? Właśnie takich opinii poszukuje. Taśma ma wisieć w powietrzu, a kobieta być na górce - dokładnie takie było moje zamierzenie, jeszcze za mało wyeksponowane. Czyli według ciebie główny problem leży tu w zbytniej jednolitości/grubości i za dużej czerni? Chodzi o za ciemny walor w cieniach, czy po prostu dać mu inny kolor/bardziej nasycić?

Link to post
Share on other sites

Ogólnie widać, że nie korzystarz ze zdjęć referncyjnych. Poszukaj sobie w grafice google jak wygląda taśma policyjna. JAka jest napięta, jaki ma kolor itd. Tak samo ten policjant. Wygląda jak gangster w dodatku japoński albo koles na pogrzebie. Usuń ten napis na plecach albo zobacz jak wyglądaja stroje policyjne. Zazwyzaj są granatowe. Jak chcesz zrobić górke to wiadomo nim wyżej tym jaśniej. Tutaj jest płasko. Ale nie będzie łatwo pokazać, że tu jest górka. W sumie nie wiadomo skąd ta krew. Może warto dodać jakieś zagryzione martwe zwierze obok kobiety jelenia..

No jest za ciemno. Nawet jakbyś dał jakąś ilustracje z ciekawą kolorystyka wyżej na zakładke i zmniejszył jej krycie, to już by wyglądało lepiej.

Ja pierwsze co robię to kolorystyke. Oczywiście są różne techniki. Teraz może być szkoda, bo widać, że się napracowałeś.

W sumie nawet logicznie ta historia jak dla mnie się kupy nie trzyma. Bo jest kobieta jeleń, zabiła kogoś lub coś. Policja zaaznaczyła teren taśmą...I zostawili ją tam? Nie kumam o co w tym chodzi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To ilustracja inspirowana serialem - to kobieta jest tu ofiarą rytualnego morderstwa. Z tego, co mówisz to muszę popracować nad storytellingiem. I już któraś osoba z kolei mówi mi, że nie używam refek, kiedy to robię. Wnioskuję, że niedostatecznie dokładnie je studiuję, chociaż czasami mam wewnętrzny opór przed zbytnim "kopiowaniem" czegoś. Ostatnio po niektórych porównaniach, pokazujących progres innych osób mam wrażenie, że ostatnie dwa lata mojego malowania są zmarnowane i mam lekkiego doła który odbiera mi parę do działania, co widać w częstotliwości apdejtów.

 

No i cały czas nie mogę dojść do ładu z ogólnym procesem malowania - czy jechać na block inach i clipping maskach, czy malować wszystko "alla prima" czy używać selectionów itd. Może za bardzo się na tym skupiam.

 

Kuń z dzisiaj:

stallion_by_draxmusthurt-d7cegr0.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ostatnio jakiś mniej produktywny okres, ale w końcu wyszedłem na prostą i powstało coś wartego pokazania:

Graveyard_Princess.jpg?1397248496

 

Szkic mojej postaci z Wampira: Maskarady:

8EHxX5y.jpg

 

I studia, Jamie Jones + landskejpy i jakiś bardzo luźny szkic, może kiedyś się za niego wezmę ponownie:

odsBR1i.jpg

 

onafNSA.jpg

 

BqC28Dp.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Szkic fremenki:

 

iA96LNO.jpg

 

Projekt kostiumu do artu, który planowałem zrobić:

 

iLrHIAo.jpg

 

Sam art, którego nie dokończyłem, bo pogrzebałem go kompozycją:

 

eIIuJeV.jpg

 

No i dzisiejszy tribute, niech Mistrz spoczywa w pokoju. Teraz zauważyłem, że źle pocieniowałem policzki, gdzieś mi to uciekło w trakcie, goddammit.

 

h__r__giger_tribute_by_draxmusthurt-d7i88mz.jpg

 

Szkice dalej:

 

XhNL22y.jpg

 

yaUkSPT.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy